Dag 1

Gebruikersavatar
Elve
Cupido
Berichten: 65
Lid geworden op: 13 jul 2019, 22:11

Re: Dag 1

Bericht door Elve »

Ik had wel verwacht dat mijn persoonlijke mening meteen tegenstand zou bieden @Mark :lol:
Maar je ziet de 0,2 minpunten wel meteen over het hoofd he? Die deelde ik ook al uit.

Ik bekijk dingen op een andere manier en dat is meteen duidelijk.

Helemaal mee eens Ida, inbreng is belangrijk zeker met zo weinig spelers en de spelers die jij noemt mis ik nu ook heel erg. Er is nog geen duidelijke bevinding/mening op tafel gegooid, alleen wat oppervlakkige discussies/grappen/verwijzingen naar auto's en oude spellen.

Ik heb er meteen iemand hier een klein percentage van een plus en een min bij gegeven.

Maar nu de rest van de spelers nog even horen.
There are two ways to be fooled.
One is to believe what isn't true,
the other is to refuse to believe what is true.

Mariska
Vervloekte
Berichten: 293
Lid geworden op: 14 jul 2019, 12:36

Re: Dag 1

Bericht door Mariska »

Ja ja jongens daar ben. Ik ben inderdaad de hele week vrij, maar met net zoveel plannen. Als jullie nou van mij nieuwe inzichten verwachten, dan kun je lang wachten. Ik ben niet zo van het vertrouwen of maar voorzichtig vertrouwen, dat krijg je als je een wantrouwend mens bent. Het liefst zou ik meteen verhuizen uit wakkerdam, het is hier altijd narigheid.

Ik wil wel even opmerken dat ik het fijn vind dat Elrike in ieder geval goed meedoet. En dat bedoel ik niet op een nare manier, maar toen ik zag dat ze zich had ingeschreven, dacht ik wel meteen: oh jee.

Ik heb nog geen flauw idee naar wie mijn stem gaat, en ik moet namelijk vanavond stemmen. Morgen ben ik namelijk een dag in Amsterdam met mijn moeder, dus, en ik kondig het maar alvast aan, morgen overdag hoeven jullie niet op mij te rekenen.

Ik kom later nog wel weer een keertje langs!
If I told you what I was, would you turn your back on me?
And if I seem dangerous, would you be scared?

Gebruikersavatar
Hugo
Priester
Berichten: 1218
Lid geworden op: 19 jun 2019, 22:54
Locatie: Utrecht
Favoriete Weerwolfrol: Heks

Re: Dag 1

Bericht door Hugo »

Om maar even zelf wat semi-waardevolle observaties te doen:
Ida schreef:
21 jan 2020, 16:58
Lastig dit, pff.
Laat ik maar alvast aangeven, dat ik met de inzichten van nu, in ieder geval niet op Edy ga stemmen. En wel omdat: iets wat ze heeft gezegd en het schot voor de boeg dat ze al gaf.
Uhm, wat? Edy zou hebben gehint (whatever) en 'het schot voor de boeg dat ze al gaf'? Waar doel jij hier op? Vreemde opmerking dit.

Het constante afgeven op mensen die niet superveel zinnigs zeggen krijg ik een beetje kriebels van, want het voelt een beetje alsof je een wit voetje wilt scoren met je 'goede' opzoekgedrag. Dat doet Ida met name, anderen in iets mindere mate. Maar om Ida nou verdacht te vinden? Ik vind het ergens ook wel passen in hoe ik Ida ken.

Mark is dan weer aanwezig met zijn plusjes en minnetjes. Ik krijg altijd een beetje de kriebels van Mark, ik denk dat dat komt omdat de inhoud van zijn posts soms wat vaag is opgeschreven. Tot nu toe is hij volgens mij alleen geen Wolf geweest hier, dus hij doet dit altijd een beetje zo.

@ Lola

Er is dan ook niet verdomde veel om te zeggen (zeker niet in die eerdere posts). Ná mij gingen mensen wel iets interessantere dingen zeggen (maar om nou meteen een theorie van mij te verwachten vindt ik wat ver gaan ;) )

@ All

Tja, om nou op basis hiervan te gaan stemmen... Laat ik maar een knuppel in het hoenderhok gooien.
In the nights of full moon, if you hear a howling, bar the door. If you don’t hear it, bar the door
anyway.

Gebruikersavatar
Hugo
Priester
Berichten: 1218
Lid geworden op: 19 jun 2019, 22:54
Locatie: Utrecht
Favoriete Weerwolfrol: Heks

Re: Dag 1

Bericht door Hugo »

Ik stem op Ida
In the nights of full moon, if you hear a howling, bar the door. If you don’t hear it, bar the door
anyway.

Gebruikersavatar
Edy
Tovenares
Berichten: 946
Lid geworden op: 04 jul 2019, 21:13

Re: Dag 1

Bericht door Edy »

Het is wel een vreemde opmerking van Ida (want ik weet ook niet waar ze op doelt), maar ik vind het niet perse negatief of verdacht nog. Mijn schot voor de boeg is denk ik mijn opmerking over Ida die mogelijk revanche wilde op Wouter. Maar eigenlijk is dat veel te opvallend, dus eigenlijk geloof ik die zelf opgeworpen optie niet echt.

Hugo gooit zijn knuppel wat ik voor nu wel positief vind.

Ik heb verder geen echte verdachten vrees ik. Elrike deelt lustig minnetjes uit overal, maar daar ga ik dan ook bewust niet op stemmen deze eerste keer. Ik denk dat ik op Bas ga stemmen. Ik moet wat.

Gebruikersavatar
Edy
Tovenares
Berichten: 946
Lid geworden op: 04 jul 2019, 21:13

Re: Dag 1

Bericht door Edy »

Ik stem op Bas

Mariska
Vervloekte
Berichten: 293
Lid geworden op: 14 jul 2019, 12:36

Re: Dag 1

Bericht door Mariska »

Aangezien ik nu ook moet gaan stemmen, heb ik de boel nog maar eens doorgenomen. Na de dood van Wouter zegt Edy het volgende:
Edy schreef:
20 jan 2020, 21:47
Kan natuurlijk zijn dat Ida revanche wil voor het vorige spel, waar haar maatje een lonewolf bleek te zijn? :o
Op zich kan ik me die gedachte voorstellen, maar het woordje natuurlijk duidt er ( in mijn beleving) op dat ze dit best een logische redenatie vindt. Maar dan zegt ze vandaag het volgende:
Edy schreef:
22 jan 2020, 22:41
Mijn schot voor de boeg is denk ik mijn opmerking over Ida die mogelijk revanche wilde op Wouter. Maar eigenlijk is dat veel te opvallend, dus eigenlijk geloof ik die zelf opgeworpen optie niet echt.
En dan is het te opvallend en ongeloofwaardig. Plus dat er tussen "natuurlijk" en "mogelijk" een wereld van verschil zit. Misschien opper je het, omdat je zelf die reden hebt gebruikt om Wouter op te eten?

En ik weet heel goed dat ik nu zout op slakken aan het leggen ben, maar ik moet ook wat. Ik vind jullie allemaal verdacht :shock:
If I told you what I was, would you turn your back on me?
And if I seem dangerous, would you be scared?

Mariska
Vervloekte
Berichten: 293
Lid geworden op: 14 jul 2019, 12:36

Re: Dag 1

Bericht door Mariska »

Ik stem op Edy
If I told you what I was, would you turn your back on me?
And if I seem dangerous, would you be scared?

Gebruikersavatar
Edy
Tovenares
Berichten: 946
Lid geworden op: 04 jul 2019, 21:13

Re: Dag 1

Bericht door Edy »

Het is niet alleen zout op slakken leggen, maar ook nog eens mijn woorden verdraaien!
De nadruk in de zin “kan natuurlijk zijn” ligt op kan en niet op natuurlijk. En ja, het kan een optie zijn. Maar later zeg ik dat de optie wel erg opvallend zou zijn voor Ida om te doen. Ik zeg volgens mij niet dat hij ongeloofwaardig is.

En als ik wolf zou zijn en Wouter op zou eten om dan de verdenking op Ida te leggen, dan ga ik die verdenking toch niet ontkrachten vervolgens? En ook nog eens niet op Ida stemmen?

Gebruikersavatar
Bas
Bezweerder
Berichten: 417
Lid geworden op: 10 sep 2019, 20:43

Re: Dag 1

Bericht door Bas »

Oké, ten eerste excuses voor het weinig reageren. Ik zit in mijn tentamenweken en heb vandaag mijn laatste tentamen. Dus daar ging mijn aandacht gisteren naar uit.

Ik vind dat Hugo iets te makkelijk op Ida springt. Er zijn meerdere geweest die gezegd hebben dat er weinig zinnigs gezegd wordt. En in andere spellen zijn de mensen die aangeven wie er niks gezegd hebben juist positief. Ik vind Ida dan ook niet verdacht en vind Hugo zijn stem niet heel logisch.

Elrike is ook vrij aanwezig, maar ook daar zie ik weinig negatiefs. Ik krijg het gevoel dat Elrike goed op zoek is, misschien met een iets paranoïde blik, maar dat is niet negatief naar mijn mening.

Edy speelt zoals ik van haar gewend ben op een eerste dag. Dus vind ik ook niet echt verdacht.

Houd ik Mark, Mariska en Lola over als mensen waar ik geen hoogte van krijg.
Mariska haar stem is te begrijpen, hoewel ik de opmerkingen die Edy maakt juist te opzichtig vindt voor een wolf.
Lola heeft een balletje opgegooid richting Hugo, omdat hij niet serieus genoeg was aan het begin van de dag. Toen er nog niet echt iets gebeurd was. Dit vind ik een beetje vreemd, omdat er meerdere mensen waren die helemaal niet aanwezig waren en er weinig mogelijkheden waren om iets serieus te zeggen.

Bij Mark vind ik vooral zijn opmerking:
Mark schreef:Daarnaast hebben we nog maar 8 Spelers. dus moet je elkaar ook sneller gaan vertrouwen
Vreemd, zeker omdat het vorige spel juist het snelle vertrouwen van de burgemeester tot problemen leed. Ik zou juist denken dat je iedereen verdachter vindt.

Ik heb besloten om nu op Hugo te stemmen, ik vind Hugo zijn stem vrij gemakkelijk (hoewel ik snap dat het dag 1 is en hij als eerste stemde) voelt het nog steeds als een makkelijke stem.

Gesloten

Terug naar “Spel 5 - WVW”