Nacht 4 - Blow the woman down!

Sail the Seven Seas and find treasure hoards! And maybe some Werewolves.
Gebruikersavatar
Hugo
Priester
Berichten: 1218
Lid geworden op: 19 jun 2019, 22:54
Locatie: Utrecht
Favoriete Weerwolfrol: Heks

Nacht 4 - Blow the woman down!

Bericht door Hugo »

De vondst van Edy had een schrikbarend effect op de bemanning van Kapitein Wouter aan boord van de Huilende Wolf. Net als de dag ervoor vlogen de beschuldigingen heen en weer. Er gingen zelfs stemmen op voor muiterij. Djamila was nooit helemaal meer in vertrouwen genomen na het rumincident, nu enkele dagen terug. En Renate bleef opvallend stil vonden velen. Renate probeerde zich nog te verdedigen dat dat kwam doordat ze de kanonnen verzorgde, meestal benedendeks, en dus niet veel in de gelegenheid was om dingen te zeggen, maar zonder baat. De piraten stonden in een kringetje om haar heen, vijf in totaal. Maaike strak haar vinger langs haar keel, Wouter had zijn pistool al gepakt, en Mark stak zijn handen uit richting Renates keel. Plotseling trok Renate zelf haar voorlader. "Ik zie al hoe het is! Als niemand meer wil luisteren naar de liefde, dan is mijn tijd hier voorbij!" En met die woorden schoot ze zichzelf dood. De bemanning stond er wat beduusd omheen. Net op het moment dat ze zich omdraaiden om stilletjes de avond te beginnen, gebeurde er iets bijzonders. Renates lichaam bewoog! Of nee, het lichaam bewoog niet, maar een doorzichtige Renate klom uit haar lichaam. Deze verschijning had vleugels, een boog op de rug, en een harp in haar linkerhand. Ze speelde een tragische melodie, terwijl haar vleugels zich uitsloegen, en ze langzaam omhoog vloog, richting de wolken. De bemanning keek ademloos toe. Tot Ida, die zich wat afzijdig had gehouden, vanuit het kraaiennest riep: "Kapitein! Volgens mij is dat het eiland waar we naar op zoek waren!" Opgewonden rende iedereen richting de reling. En inderdaad, een eiland met een rots naast drie palmbomen, in die vorm... De schat was dichterbij dan ooit.

-----

Ahoy me hearties!

De officiële stemuitslag is binnen!

Renate 6x (Maaike (3), Wouter* (4), Mark (5), Djamila (6) en Matthijs (7))
Djamila 2x (Renate (1) en Ida (2))

Renate was:
Afbeelding
Cupido.

Het wordt weer nacht! Ik verwacht van de Weerwolven en de Priester bericht vóór morgen, 10:00. Alle overige nachtkarakters mogen voor morgen 17:00 een bericht sturen.

Welterusten :)
In the nights of full moon, if you hear a howling, bar the door. If you don’t hear it, bar the door
anyway.

Gebruikersavatar
Matthijs
Lijfwacht
Berichten: 622
Lid geworden op: 13 jul 2019, 23:09
Favoriete Weerwolfrol: Genezer

Re: Nacht 4 - Blow the woman down!

Bericht door Matthijs »

*zucht*
Nou dat zal dan wel het einde zijn van de burgers... 6 mensen met minstens 2 wolven over. En ik heb nu al helemaal geen idee meer wie ik moet vertrouwen. Het spijt me Renate, maar ik vond je wel echt verdacht en ik hoopte het eindelijk eens bij het rechte eind te hebben. Er moet een wonder gebeuren willen we nu nog kunnen winnen. Ik ga even in een hoekje me zitten schamen.

Fijne nachtrust. Hopelijk kan iemand verzinnen hoe we dit gaan oplossen maar dit zou zomaar het eerste potje kunnen worden dat de burgers niet winnen helaas.

Ida
Weerwolf
Berichten: 597
Lid geworden op: 13 jul 2019, 22:44

Re: Nacht 4 - Blow the woman down!

Bericht door Ida »

Nou lekker dan! RIP Renate
Ben het eens met Matthijs, word tijd dat er samengewerkt word!

Gebruikersavatar
Maaike
Sekteleider
Berichten: 177
Lid geworden op: 03 jul 2019, 21:15

Re: Nacht 4 - Blow the woman down!

Bericht door Maaike »

Shit man. Volgende keer dus NIET allemaal op dezelfde stemmen als ik, dat werkt blijkbaar niet

Gebruikersavatar
Mark
Tovenares
Berichten: 912
Lid geworden op: 19 jun 2019, 23:16

Re: Nacht 4 - Blow the woman down!

Bericht door Mark »

WOW....

1. Ida
2. Bas (Zieke)
3. Edy (Lijfwacht)
4. Wouter
5. Lola (Burger)
6. Maaike
7. Floris (Ziener)
8. Mark
9. Renate (Cupido)
10. Djamila
11. Jorn (weerwolf)
12. Matthijs

nog 6 mensen,
volgende dag lijkt mij 5 tenzij er een wonder gebeurd.
dan moet er een wolf uit anders hebben we verloren.........

van de Rollen die nu nog in spel zitten zit deze rollen er in.
1x Crimineel
2x Wolf of variant er op.
1x heks of jager ????
2x Burgers ?? ( hebben er ook 3 burgers ingezeten) en ik weet dat hugo burgers belangrijk vind.


+ Maaike
+- Ida,
-Djamila, Wouter,

Maaike: Vertrouw ik 100%

Ida: vertrouw ik 75%

Matthijs:

Djamila: ......

Wouter: nope zeker niet met 2 stemmen

voor mij moet er dan een wolf zitten tussen Djamila en Wouter of beide mensen anders denk ik aan matthijs (Sorry wil in zelfde team als jouw zitten maar ja...)

dan wil ik het liefste overdag op Wouter hij heeft te veel kracht en ik denk echt dat hij wolf moet zijn.
Burger for life :mrgreen:

Ida
Weerwolf
Berichten: 597
Lid geworden op: 13 jul 2019, 22:44

Re: Nacht 4 - Blow the woman down!

Bericht door Ida »

Mark ik denk ook aan 2 wolven , crimineel, 1 burger en 2 speciale rollen. Dus alles kan nog, maar we moeten nu wel samenwerken. Ik vertrouw Maaike en Wouter op wat er dag 1 gebeurde. De crimineel zou zo langzamerhand klaar moeten zijn, dus ik verwacht dat we nu eindelijk kunnen samenwerken. Ik ga na de nacht proberen een clue in het meestemgedrag te vinden.

*spelfout van 1 letter veranderd
Laatst gewijzigd door Ida op 11 dec 2019, 10:08, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Mark
Tovenares
Berichten: 912
Lid geworden op: 19 jun 2019, 23:16

Re: Nacht 4 - Blow the woman down!

Bericht door Mark »

@ida
als jij wouter vertrouwd, zijn de laatste 2 wolven Djamila en Matthijs.
Burger for life :mrgreen:

Gebruikersavatar
Matthijs
Lijfwacht
Berichten: 622
Lid geworden op: 13 jul 2019, 23:09
Favoriete Weerwolfrol: Genezer

Re: Nacht 4 - Blow the woman down!

Bericht door Matthijs »

Ik weet niet of de nacht mij lief is of wat dan ook, maar Mark ik kan je garanderen dat ik geen wolf ben. Dat je klakkeloos zo aanneemt dat als Ida Wouter vertrouwt, vanwege die onhandige stemming op dag 1, dan vind ik jou nogal wolvig.

Gebruikersavatar
Matthijs
Lijfwacht
Berichten: 622
Lid geworden op: 13 jul 2019, 23:09
Favoriete Weerwolfrol: Genezer

Re: Nacht 4 - Blow the woman down!

Bericht door Matthijs »

Die zin klopte niet helemaal.
Ida vertrouwt Wouter wegens de dag 1 stemming. Ondanks dat hij zelf zei vgm dat het echt last minute was dus hij niet echt heeft kunnen checken.
Als jij dus Ida vertrouwt hierin en mij en djamila als wolf ziet, dan ben jij in mijn ogen niet te vertrouwen

Gebruikersavatar
Matthijs
Lijfwacht
Berichten: 622
Lid geworden op: 13 jul 2019, 23:09
Favoriete Weerwolfrol: Genezer

Re: Nacht 4 - Blow the woman down!

Bericht door Matthijs »

Aan de ene kant zou ik graag nog dit schip een goedr koers zien varen, maar aan de andere kant zou ik t liefste vannacht opgegeten worden want dan hoef ik me iig geen zorgen meer te maken en druk na te denken over hoe we uit deze rotzooi nog iets werkends kunnen krijgen 😅
Het feit dat mark en ik er ook zo lang zitten geeft me bijna een deja vu naar frankrijk 😖

Gesloten

Terug naar “Spel 4 - A Pirate's Life For Me!”