Dag 3 - Joinin' Davy Jones' Locker

Sail the Seven Seas and find treasure hoards! And maybe some Werewolves.
Gebruikersavatar
Hugo
Priester
Berichten: 1218
Lid geworden op: 19 jun 2019, 22:54
Locatie: Utrecht
Favoriete Weerwolfrol: Heks

Dag 3 - Joinin' Davy Jones' Locker

Bericht door Hugo »

De nacht viel. Er was onrust aan boord van de Huilende Wolf. Na de lynch van Bas vertrouwde niemand elkaar meer. Het was een grote schok geweest dat hij onschuldig bleek. Niemand was nog veilig. Djamila ging in het kraaiennest rusten, Maaike sliep met haar pistool in de hand, Ida probeerde zich in het goederenruim te verbergen, en Mark had een plekje in de roeiboot gevonden. Bibberend viel iedereen in slaap.

Iedereen? Nee, niet iedereen. Edy was nog wakker, net als de vorige nachten. Ze lag te piekeren in haar hangmat in het ruim. Ze moest iets doen, zeker nu ze gefaald had om haar vriend Floris te beschermen. Ze pakte het harpoengeweer, en wilde net weglopen om bij iemand anders te gaan staan, toen ze gekraak hoorde. "Wie is daar?" vroeg ze. Er kwam geen antwoord. Het gekraak bleef doorgaan. Edy deed een paar stappen richting de deur. "Ik waarschuw je, ik ben gewapend!" "Maar ik... ook," antwoordde een stem van achter haar. Verschrikt draaide Edy zich om. Een ijselijke gil doordrong alles aan boord van het schip.

Toen Edy's lichaam de volgende ochtend werd aangetroffen, was het nog opvallend intact. Haar ogen stonden wijd opengespert, haar mond nog in de vorm van die gil van de avond ervoor. Het was haar laatste geweest.

-----

Ahoy me hearties!

Edy is vannacht overleden. Ze was:
Afbeelding
Lijfwacht

Dit eist een respons! Geen genade dit keer! Graag jullie stemmen vóór dinsdag, 16:00.
In the nights of full moon, if you hear a howling, bar the door. If you don’t hear it, bar the door
anyway.

Gebruikersavatar
Matthijs
Lijfwacht
Berichten: 622
Lid geworden op: 13 jul 2019, 23:09
Favoriete Weerwolfrol: Genezer

Re: Dag 3 - Joinin' Davy Jones' Locker

Bericht door Matthijs »

Welp... We're doomed. RIP Edy! Ik zat gisteravond nog te kijken of ik alle rollen kon plaatsen, maar ik dacht dat er geen bodyguard in zou zitten; blijkt dus toch van wel.. Mijn theorie is nu dat Edy iemand op nacht 1 beschermde (met succes), en misschien zelfs Floris omdat dit vaak een 1e nachtstarget is, en dus nacht 2 niet kon beschermen. Mijn (persoonlijke) theorie dat Edy gewoon zoals ze normaal speelt, speelde, blijkt dus ook maar waar te zijn. (Dit blijkt voor mij een terugkerend thema te zijn, mensen die zich in mijn ogen verdacht maken door hoe ze blijkbaar normaal spelen.) Maar goed. Ik denk dat ik Maaike nu op zich wel durf te vertrouwen, mede omdat zij haar vertrouwen bleef uiten in Edy. Waar moeten we nu gaan zoeken? Het zou fijn zijn als iemand ons zou kunnen leiden naar het beloofde land en die harige on-dingen uit ons midden kan weghalen!

Ik zou zelf wel meer onderzoek willen doen naar Mark (die nog vrij weinig heeft gezegd de laatste tijd), Ida (ik kan je gewoon niet heel goed peilen), en Wouter (tot nu toe nog niet heel veel positiefs gedaan als leider).

Het feit dat dit Djamila's eerste potje is (en dat Jorn al wolf was) doet mij vermoeden dat zij geen wolf is.
Van Renate heb ik nog het onderzoekende nodig voordat ik een oordeel wil vellen.

We zijn nog met zijn zevenen, met nog mogelijk 3(!) bad guys om uit te schakelen! (Als er inderdaad nog een gebeten vervloekte of tovenares of whatever in zit!) Maar ik zag ook dat de leerlooier er in (kan) zit(ten) dus we moeten niet te overhaast beslissen..

Gebruikersavatar
Wouter
Lijfwacht
Berichten: 610
Lid geworden op: 18 jul 2019, 14:42
Locatie: Utrecht
Favoriete Weerwolfrol: the thing

Re: Dag 3 - Joinin' Davy Jones' Locker

Bericht door Wouter »

Wat een avond en nacht, piraten! Eerst lynchen we de verkeerde, en nu Edy die ons, of althans een deel van ons had kunnen beschermen. We geven ze beiden een mooi zeemansgraf: 1,2,3 in schatsnaam.

Als jullie kapitein ligt dit me wel zwaar op het hard. Na de eerste dag was ik optimistisch, meteen een wolf er uit, met hulp van Maaike, Floris en Edy, deels als een gelukkig bij-effect van mijn stem op Maaike, die ik sindsdien vertrouw. Maar nu lijkt het tij zich te keren.

Wat ik echt niet begrijp is de manier waarop Bas zich gedroeg. Hij maakte zichzelf erg verdacht terwijl zijn rol vooral zou moeten inhouden dat hij wolvenaas moet zijn. Het zette mij, Edy, Maaike, Renate etc. op het verkeerde spoor in elk geval. Laten we kijken wie nog over is.

Ida - heeft zo haar eigen theorieen over de crimineel. Die over Edy lijkt niet te kloppen. Ben benieuwd met welke variant ze nu aan gaat komen. Mijn idee is dat het een goede afleidingsmaneuvre zou kunnen zijn.

Renate - Krijg ik nog minder hoogte van, ze zegt niet te willen meelopen met de aanval op Bas maar stemt wel op hem. Ik hoop op een verklaring.

Maaike - er is nog niets gebeurt wat mijn vertrouwen in haar zou kunnen schaden.

Mark - Twijfelt nu aan mijn leiderschap - een populair thema - , maar hij houdt zich dit spel heel erg op de vlakte verder.

Matthijs - SLaat een beetje om zich heen zonder zelf een duidelijke theorie te hebben - zie de post hierboven. Hij pleit Djamilla vrij "omdat het haar eerste potje is". Hugo kennende als spelleider zou hij zich daar nooit iets van aantrekken. Ook vertrouwt hij Maaike nu "op zich wel". Ben je wel voldoende ingevoerd Matthijs? Of is dit een excuus voor het feit dat je eerder Maaike beschuldigde ondanks obvious tegenbewijs.

Djamilla - Tot dusver veel afwezig.Ik vermoed door onervarenheid.


Kortom, nog geen hele sterke verdenking. Enige waar ik echt van overtuigd ben is de onschuld van Maaike. Mindere gevoelens vooral bij Matthijs, Ida en Renate. Maar, als goed kapitein wil ik ook naar jullie ideeen luisteren.

Intussen Land in Zicht! vanavond leggen we aan op de Kaaiman eilanden.
Ho ho ho :xmas:

Gebruikersavatar
Matthijs
Lijfwacht
Berichten: 622
Lid geworden op: 13 jul 2019, 23:09
Favoriete Weerwolfrol: Genezer

Re: Dag 3 - Joinin' Davy Jones' Locker

Bericht door Matthijs »

Wouter schreef:
08 dec 2019, 11:49

Matthijs - SLaat een beetje om zich heen zonder zelf een duidelijke theorie te hebben - zie de post hierboven. Hij pleit Djamilla vrij "omdat het haar eerste potje is". Hugo kennende als spelleider zou hij zich daar nooit iets van aantrekken. Ook vertrouwt hij Maaike nu "op zich wel". Ben je wel voldoende ingevoerd Matthijs? Of is dit een excuus voor het feit dat je eerder Maaike beschuldigde ondanks obvious tegenbewijs.
Ik pleit haar niet vrij, ik zeg alleen dat aan de ene kant uit haar posts niet verwacht dat ze wolf is, maar ook doordat ik niet verwacht dat Hugo meteen de twee nieuwe mensen als wolf gaat maken.

Verder heb ik Maaike niet beschuldigd? Ik had alleen, net als Bas, wat sceptische punten aangeleverd over het 100%-vertrouwen argument. En dat ik principieel niet voor laatste-moment-stem-wissels ben. Dus nu ben jij meer om je heen aan het slaan dan ik, vind ik zo.

Gebruikersavatar
Renate
Lieveling
Berichten: 780
Lid geworden op: 01 jul 2019, 21:58

Re: Dag 3 - Joinin' Davy Jones' Locker

Bericht door Renate »

Hè verdorie, de lijfwacht eruit. Zouden de wolven iets in haar posts gelezen kunnen hebben waardoor zij een logisch slachtoffer was? In dat geval kijk ik naar Ida , die posts vaak minutieus doorspit. Het kan echter ook zo zijn dat de wolven wel wisten dat Edy er overdag toch nooit uit zou gaan en haar daarom 's nachts gedood hebben.

Ida
Weerwolf
Berichten: 597
Lid geworden op: 13 jul 2019, 22:44

Re: Dag 3 - Joinin' Davy Jones' Locker

Bericht door Ida »

Jammer Edy, genezer nog wel :o

Omdat ik Maaike en Mark vertrouw, richt ik me op de overige spelers.

Renate: zei donderdag avond als verdediging voor haar inactieve opstelling: dat haar weekend begon en ze in het weekend actiever zou zijn. Ze heeft tot nu een paar kleine dingen gezegt, waarbij ze absoluut niet haar normale onderzoeks methoden in de strijd gooit. Haar laatste opmerking dat ik alles minitieus zou uitpluizen en daarom zou Edy mischien iets gezegd hebben, dat ik dan alleen gelezen zou kunnen hebben, nou , nou ik voel me vereerd, maar als dat zo zou zijn, zou ik dat als wolf dan toch zeker in het hol hebben besproken en niet openlijk hier in het spel Edy verdedigen. Daarbij stemde ze vrij gemakkelijk op Bas. Dàt maakt Renate bij mij op slag uitermate verdacht.

Matthijs stelt, dat Djamila een nieuwe speler is dat geeft haar dan crediet? Nou onzin.Ik heb (niet op dit nwe forum, maar eerder) al heel veel potjes met Djamila gespeeld, ze is een ervaren speler, naam dat maar van mij aan. Mischien wist je dat niet, maar mischien speel je ook met haar onder 1 hoedje. Verder lijk je wel een beetje meer inhoudelijke standpunten in te nemen, maar het blijft een beetje voorzichtig.

Wouter
Denkt ook dat Djamila een onervaren speler is, maar dat is dus niet het geval (zie boven). Het enige positieve dat Wouter gedaan heeft, is dat hij niets gedaan heeft om Jorn te redden, het was als wolf een makkie geweest. Het is daarom dat ik hem voorlopig nog crediet ga geven. Maar ik neem aan dat hij vandaag dan toch wel zijn macht op een wolf gaat botvieren.

Dan Djamila: ze doet nauwelijks mee, heeft 2 stemmingen gemist, De BM en de eerste dagstemming. Daarbij was er de eerste nacht geen slachtoffer. Het kan ook nog, dat Djamila de eerste nachtstemming ook heeft gemist.

Bij mij met stip bovenaan staan op dit moment Djamila en Renate. Matthijs schuift op dit moment even van zijn eerste plekje, maar ik blijf hem wel nauwlettend in de gaten houden.

Gebruikersavatar
Djamila
Bezweerder
Berichten: 424
Lid geworden op: 24 nov 2019, 14:11

Re: Dag 3 - Joinin' Davy Jones' Locker

Bericht door Djamila »

@ Matthijs
Het zou fijn zijn als iemand ons zou kunnen leiden naar het beloofde land en die harige on-dingen uit ons midden kan weghalen!
Waarom heb je iemand dikgedrukt?
En eerstje potje? Ben je alle hyves-tijden soms vergeten? :’(

@Wouter
Onervarenheid?
Ik heb in mijn nachtpost gezet dat ik afgelopen dagen ziek was, maar sowieso lijkt het tot dusver alsof niemand deze gelezen heeft

Matthijs zegt: ‘maar ook doordat ik niet verwacht dat Hugo meteen de twee nieuwe mensen als wolf gaat maken.’
Ik dacht dat de rollen willekeurig verdeeld werden?

@ Ida
‘Jammer Edy, genezer nog wel ’
Genezer????

Gebruikersavatar
Matthijs
Lijfwacht
Berichten: 622
Lid geworden op: 13 jul 2019, 23:09
Favoriete Weerwolfrol: Genezer

Re: Dag 3 - Joinin' Davy Jones' Locker

Bericht door Matthijs »

Ik heb de hyvestijden niet meegemaakt helaas, dus mijn excuus @Djamila! In dat geval wil ik mijn mening best bijstellen naar dat je voorzichtig een plus hebt. :lol: Als in, nieuw op dit forum dan maar, maar ook je zoekende blik (alhoewel er soms wat steekjes mis lijken te zitten 😅)
Oh en de iemand refereert (als ik het me goed herinner) naar mijn eerdere post van dag 2, waarbij ik ook al vraag of iemand in een leidinggevende rol de leiding neemt om de wolven te elimineren 😁 Qua willekeurigheid weet ik het niet zeker, maar ik denk ergens dat het in 2 fasen gaat: eerst random en dan kijken of het een beetje eerlijk random is (niet dat iemand 10x achter elkaar wolf is ofzo) maar ik weet t niet zeker. Voor hetzelfde geld is het wel puur random 😂 Maar ja, ieder punt wat niet klopt betekent (helaas voor jou) minder pluspunten jouw kant op 😅

Mijn vaagheid en beknoptheid en rare berichtjes hebben overigens te maken met het feit dat ik nog druk ben met de uni en ook met dat ik er niet zo lekker in zit. Daar hoeven jullie verder niets mee te doen, maar ik zeg t toch even.

Ida
Weerwolf
Berichten: 597
Lid geworden op: 13 jul 2019, 22:44

Re: Dag 3 - Joinin' Davy Jones' Locker

Bericht door Ida »

Djamila schreef:
08 dec 2019, 16:44
@ Ida
‘Jammer Edy, genezer nog wel ’
Genezer????
Genezer, bodyguard, lijfwacht: is allemaal hetzelfde.
En ik denk dat de rollen random worden verdeeld.
Gelukkig dat je weer beter bent.

Gebruikersavatar
Wouter
Lijfwacht
Berichten: 610
Lid geworden op: 18 jul 2019, 14:42
Locatie: Utrecht
Favoriete Weerwolfrol: the thing

Re: Dag 3 - Joinin' Davy Jones' Locker

Bericht door Wouter »

Djamila schreef:
08 dec 2019, 16:44
@Wouter
Onervarenheid?
Ik heb in mijn nachtpost gezet dat ik afgelopen dagen ziek was, maar sowieso lijkt het tot dusver alsof niemand deze gelezen heeft
Sorry, die heb ik inderdaad gemist, en in de Hyves tijd heb ik maar kort meegedaan. Niet overlappend met jou. Excuus. Fijn dat je weer kunt posten,
en ik hoop op nieuwe inzichten!
Ida schreef:
08 dec 2019, 15:35
Wouter
Denkt ook dat Djamila een onervaren speler is, maar dat is dus niet het geval (zie boven). Het enige positieve dat Wouter gedaan heeft, is dat hij niets gedaan heeft om Jorn te redden, het was als wolf een makkie geweest. Het is daarom dat ik hem voorlopig nog crediet ga geven. Maar ik neem aan dat hij vandaag dan toch wel zijn macht op een wolf gaat botvieren.
Dat wil ik zeker. Ik hoop er vandaag echt een van de plank af te duwen naar een oneervol zeemansgraf! Mijn eerste actie pakte met wat toeval goed uit - en inderdaad zag ik geen reden Jorn te redden. Maarre, hoe weet ik zeker dat jij niet mijn doelwit moet zijn daarbij? Want ik vind dit:
Ida schreef:
08 dec 2019, 18:31
Genezer, bodyguard, lijfwacht: is allemaal hetzelfde.
En ik denk dat de rollen random worden verdeeld.
Wel een vreemde opmerking.
Ho ho ho :xmas:

Gesloten

Terug naar “Spel 4 - A Pirate's Life For Me!”