Dag 3 - Joinin' Davy Jones' Locker

Sail the Seven Seas and find treasure hoards! And maybe some Werewolves.
Ida
Weerwolf
Berichten: 597
Lid geworden op: 13 jul 2019, 22:44

Re: Dag 3 - Joinin' Davy Jones' Locker

Bericht door Ida »

Wouter, dat was een reactie op de vraag die Djamila stelde...zelfs met een quote van haar erbij.

Gebruikersavatar
Renate
Lieveling
Berichten: 780
Lid geworden op: 01 jul 2019, 21:58

Re: Dag 3 - Joinin' Davy Jones' Locker

Bericht door Renate »

Ik had vandaag familiedag dus excuses dat ik niet zo veel post.
Wat ik bedoel Ida, is dat Edy mogelijk iets gehint heeft naar haar rol. Ik lees daar steevast overheen maar jij en Maaike zouden dat waarschijnlijk opmerken. Maaike is onverdacht maar jij (nog) niet. Dus wie garandeert mij dat jij Edy's posts niet in het wolvenhol hebt gefileerd?
Maar áls je toch een burger bent, is het jammer dat je mijn posts niet op die manier gefileerd hebt. Anders had je misschien toch wel een clue van mijn rol.
Overigens is het nou ook weer niet zo dat Ida mijn hoofdverdachte is. Sterker nog, ik vind haar verontwaardiging tamelijk oprecht overkomen. Ik denk dat ik eerder ga stemmen op Matthijs. Ik kan helaas niet goed motiveren waarom. Ik kan alleen maar aangeven dat ik ontzettend de kriebels krijg van zijn posts, het opvallend vind dat hij iedereen naar de mond probeert te praten en doorlopend een rookgordijn aan het optrekken is.

Gebruikersavatar
Maaike
Sekteleider
Berichten: 177
Lid geworden op: 03 jul 2019, 21:15

Re: Dag 3 - Joinin' Davy Jones' Locker

Bericht door Maaike »

Rip Edy!

@ Ida,
Ik begrijp de rol crimineel, maar ik heb hem ook wel eens zo gespeeld zien worden dat de burgers niet samen met de crimineel konden winnen. (Of de burgers waren te koppig om dat te laten gebeuren, dat kan ook). Natuurlijk had ik het zelf kunnen opzoeken, maar een verduidelijking vanuit de spelleider is meestal het effectiefst om eventuele misverstanden bij iedereen uit de lucht te halen ;).

Het jammere van mijn kant is dat ik zonder internet thuis en mét tentamens waar ik mijn tijd met internet op de uni aan moet besteden, niet veel tijd ga hebben om posts van gisteren terug te lezen, deze post komt ook vanuit de trein. Ik zal dus deze stemming wat minder het voortouw nemen dan gisteren en nog even wachten met het uitbrengen van mijn stem. Die gaat waarschijnlijk naar Renate of Djamila, maar ook Mark vertrouw ik nog niet helemaal. Wouter, Matthijs en Ida staan wat meer op neutraal met een heel klein plusje.

Gebruikersavatar
Maaike
Sekteleider
Berichten: 177
Lid geworden op: 03 jul 2019, 21:15

Re: Dag 3 - Joinin' Davy Jones' Locker

Bericht door Maaike »

Ik krijg er trouwens juist de kriebels van dat Mark en Renate beiden zeggen naar een rol te hinten. Hinten zonder noodzaak vind ik flauw en absoluut geen burgeractie, en ik heb er zelf ook geen zin in 100 posts terug te lezen om daar vervolgens een waarschijnlijk verkeerde conclusie uit te trekken. Daarnaast zijn er zó veel mogelijke rollen dat de wolven met een beetje geluk kunnen hinten naar een burgerrol die er helemaal niet in zit! En misschien is de hint zo vaag, dat als iemand wel écht zo'n rol heeft, die persoon z'n mond er niet over opentrekt. Of niet open over wil trekken, om zijn rol niet aan de wolven te verklappen. Of omdat die persoon hinten gewoon flauw vindt. Zo worden wij dan behoorlijk op het verkeerde been gezet... Dus hoewel deze claims Renate en Mark misschien een kléin plusje geven, ben ik zelf niet van plan er al te veel waarde aan te hechten, ook omdat ik gewoon niet zo'n fan ben van deze speelstijl.

(Hiermee bedoel ik absoluut niet te zeggen dat ik dan weer een rol heb die Renate of Mark claimt, dus zet die theorie maar meteen weer uit je hoofd).

Ida
Weerwolf
Berichten: 597
Lid geworden op: 13 jul 2019, 22:44

Re: Dag 3 - Joinin' Davy Jones' Locker

Bericht door Ida »

De crimineel op zich interesseert me niet, ik probeerde alleen een verklaring voor Edy’s rare gedrag te vinden. Maar dar heeft zezelfbook al toegegeven. Een hint van haar heb ik dan gemist. Overigens ben ik ook geen fan van hinten, tenzij er veel burgers in het spel zijn, maar met 12 spelers is dat onmogelijk . Maar als we de hinters eens bekijken: Mark is prima in staat om een rol te hinten die hij niet heeft. Ik heb hem daarom wat getriggerd en zijn reactie was redelijk plausibel . Vlak daarna kwam Matthijs met een hint naar normale burger , dat lijkt mij een mogelijke fake hint. Ik heb er iets over gezegd en geen reactie gekregen. Samen met zijn vage ideeën, vind ik dat verdacht.
Van Renate heb ik geen hint gezien, maar vandaag heb ik wel wat tijd om op de PC terug te lezen. ( op mobiel te veel gepriegel)
Renate/ ik zag gisteravond je feestje voorbijkomen.
Maaike succes met je beperkte internet.

Gebruikersavatar
Renate
Lieveling
Berichten: 780
Lid geworden op: 01 jul 2019, 21:58

Re: Dag 3 - Joinin' Davy Jones' Locker

Bericht door Renate »

Mijn hint was niet bedoeld voor de hele groep maar degenen die het aanging hadden 'm wel door lunnen hebben.

Gebruikersavatar
Matthijs
Lijfwacht
Berichten: 622
Lid geworden op: 13 jul 2019, 23:09
Favoriete Weerwolfrol: Genezer

Re: Dag 3 - Joinin' Davy Jones' Locker

Bericht door Matthijs »

Ida schreef:
09 dec 2019, 09:36
Vlak daarna kwam Matthijs met een hint naar normale burger , dat lijkt mij een mogelijke fake hint. Ik heb er iets over gezegd en geen reactie gekregen. Samen met zijn vage ideeën, vind ik dat verdacht.
Oh ik had niet helemaal meegekregen dat dit een serieuze uitspraak was. Mijn uitspraak (waar Ida het over heeft) is dat ik na Bas zijn onfortuinlijke dood, had gezegd dat ik liever het spit had gedolven in plaats van Bas. Dit is puur en alleen omdat Bas dus nog 's nachts mogelijk nog nuttig was geweest voor de burgers in plaats van overdag te sterven. En ook omdat ik merk dat, hoe lekker ik er vorig spel in zat, zo slecht ik er dit spel in zit, dus vandaar had ik ergens liever gewild dat Bas had geleefd in plaats van mij. Qua vage ideeën denk ik gewoon dat we op verschillende golflengtes zitten met denken want ik snap soms ook jouw ideeën niet om eerlijk te zijn.

Verder vind ik Renates uitspraak over dat ze op mij wil gaan stemmen "zonder goed te kunnen motiveren waarom" ook lekker zwak, en dat het allemaal onderbuikgevoelens zijn. Dit is (naar mijn herinnering en weten) niet echt de goede Renate die ik ken, dus op basis hiervan vind ik Renate weer meer verdacht. Dit is ook de reden dat ik Wouter verdacht vind (namelijk dat ik zijn posts dus niet als de goede Wouter vind klinken die ik heb meegemaakt). Bij Djamila heb ik nog niet echt ervaring over hoe zij goed (of slecht) speelt, dus vandaar dat mijn mening richting haar nog heel twijfelachtig is, dus zij staat nog neutraal. Mark zegt vrij weinig, maar wat hij zegt kan ik me vaak wel in vinden (ik bedoel kijk naar het hele Bas-incident, daar waren Mark en ik ongeveer de enigen die Bas snapten en dat bleek uiteindelijk dus één groot misverstand te zijn dat hij eruit ging) dus vandaar dat ik Mark wel een beetje durf te vertrouwen. Kortom: als het aan mij ligt zijn degenen die niet (naar mijn mening) als hun goede zelf spelen, zijn dat Wouter en Renate. Mijn eerdere verdenkingen richting mensen waren voornamelijk gebaseerd of ik ze snapte of niet, maar die bleken vaak te slaan op het feit dat dat hun standaard speelstijl is (lees: Floris, Edy (Sorry hemel!)). Bij Renate en Wouter heb ik vaak het gevoel gehad dat ik ze wel snapte maar nu snap ik er dus geen snars van hoe zij spelen, want het valt niet in mijn straatje van goede burger. Dus vandaar dat ik vind dat we naar Renate en Wouter moeten kijken.

Wat mij betreft is mijn lijstje:
- Renate, Wouter
+/- Ida, Djamila
+ Mark, Maaike

Heb ik het zo beter/duidelijker beargumenteerd voor iedereen?

Gebruikersavatar
Djamila
Bezweerder
Berichten: 424
Lid geworden op: 24 nov 2019, 14:11

Re: Dag 3 - Joinin' Davy Jones' Locker

Bericht door Djamila »

@ Ida
Ah ja, dat is natuurlijk ook zo

@ Matthijs
Ik heb de hyvestijden niet meegemaakt helaas, dus mijn excuus @Djamila! In dat geval wil ik mijn mening best bijstellen naar dat je voorzichtig een plus hebt. :lol: Als in, nieuw op dit forum dan maar, maar ook je zoekende blik (alhoewel er soms wat steekjes mis lijken te zitten 😅)
Oh en de iemand refereert (als ik het me goed herinner) naar mijn eerdere post van dag 2, waarbij ik ook al vraag of iemand in een leidinggevende rol de leiding neemt om de wolven te elimineren 😁 Qua willekeurigheid weet ik het niet zeker, maar ik denk ergens dat het in 2 fasen gaat: eerst random en dan kijken of het een beetje eerlijk random is (niet dat iemand 10x achter elkaar wolf is ofzo) maar ik weet t niet zeker. Voor hetzelfde geld is het wel puur random 😂 Maar ja, ieder punt wat niet klopt betekent (helaas voor jou) minder pluspunten jouw kant op 😅
Is het nou wel of niet een plusje? ;)

@ Maaike
'Ik krijg er trouwens juist de kriebels van dat Mark en Renate beiden zeggen naar een rol te hinten.' Dit heb ik dus ook.

Wouter lijkt eigenlijk altijd eerst te willen luisteren naar ons en laat zich daarbij erg overtuigen door anderen (Bas-stemming, deze dag)

Renate zegt: 'Mijn hint was niet bedoeld voor de hele groep maar degenen die het aanging hadden 'm wel door lunnen hebben.' Maar ik kan echt niks terugvinden wat daar op wijst...

Tot nu toe is mijn lijstje niet veranderd, mijn stem zal of naar Wouter of Renate gaan om eerder genoemde redenen.
Ik wacht het nog even af, misschien heeft Mark nog iets te zeggen?

Gebruikersavatar
Wouter
Lijfwacht
Berichten: 610
Lid geworden op: 18 jul 2019, 14:42
Locatie: Utrecht
Favoriete Weerwolfrol: the thing

Re: Dag 3 - Joinin' Davy Jones' Locker

Bericht door Wouter »

Djamila schreef:
09 dec 2019, 12:42
Wouter lijkt eigenlijk altijd eerst te willen luisteren naar ons en laat zich daarbij erg overtuigen door anderen (Bas-stemming, deze dag)
Dat is niet wat ik zeg. Ik zeg OOK te willen luisteren, nadat ik eerst een eigen analyse heb gegeven.
Ho ho ho :xmas:

Gebruikersavatar
Renate
Lieveling
Berichten: 780
Lid geworden op: 01 jul 2019, 21:58

Re: Dag 3 - Joinin' Davy Jones' Locker

Bericht door Renate »

Hmmmm....gezien de eensgezindheid (de stemmen gaan naar Wouter of mij) begint dit wel op een door de wolven georchestreerde actie te lijken. Ik denk dat er tussen de Wouter-of-Renate-stemmers een paar wolven zijn die het geen bal uitmaakt wie van ons tweeën eruit gaat. Ik zal dus niet op Wouter stemmen (behalve als ik door een snelle stemwisseling mijn eigen vege lijf nog kan redden. Tenslotte weet ik van mezelf zéker dat ik goed ben, van Wouter is dat maar de vraag).
Bij mij is het inderdaad een en al onderbuik, ik geef het grif toe. Maar ik zit nu toch al enige tijd op Matthijs en op Djamilla. Een van die twee wordt het.

Gesloten

Terug naar “Spel 4 - A Pirate's Life For Me!”