Dag 3 - Joinin' Davy Jones' Locker

Sail the Seven Seas and find treasure hoards! And maybe some Werewolves.
Ida
Weerwolf
Berichten: 597
Lid geworden op: 13 jul 2019, 22:44

Re: Dag 3 - Joinin' Davy Jones' Locker

Bericht door Ida »

Matthijs: ik snap dat jij mij niet kan volgen, ik ben nl direct en concreet en jij wappert met alle ideeen en zonodig doe je er nog een portie mogelijke opties overheen, met een suasje van vaagheid. Sorryn maar meer kan ik er niet uithalen.

Renate, ik heb alles van jou eens 'gefileerd' Nou mijn fileermes is niet scherp genoeg, ik vind niks. Maar ik kwam wel wat anders tegen over mijn 3 meest verdachten.

Matthijs wil wel op Renate stemmen, niet op Djamila.
Djamila wil wel op Renate stemmen en niet pp Matthijs.

Mijn conclusie is dat Matthijs en Djamila wel eens samen in het hol kunnen zitten.
Mijn stem gaat daarom naar 1 vd 2. Maakt me niet uit wie.

Ida
Weerwolf
Berichten: 597
Lid geworden op: 13 jul 2019, 22:44

Re: Dag 3 - Joinin' Davy Jones' Locker

Bericht door Ida »

Ah, lees net dat Renate daar ook op uitkomt.

Gebruikersavatar
Renate
Lieveling
Berichten: 780
Lid geworden op: 01 jul 2019, 21:58

Re: Dag 3 - Joinin' Davy Jones' Locker

Bericht door Renate »

Nou, ik ga stemmen. Morgen voor 16 uur kom ik toch niet online.

Gebruikersavatar
Renate
Lieveling
Berichten: 780
Lid geworden op: 01 jul 2019, 21:58

Re: Dag 3 - Joinin' Davy Jones' Locker

Bericht door Renate »

ik stem op Djamilla, ARRRR

Gebruikersavatar
Matthijs
Lijfwacht
Berichten: 622
Lid geworden op: 13 jul 2019, 23:09
Favoriete Weerwolfrol: Genezer

Re: Dag 3 - Joinin' Davy Jones' Locker

Bericht door Matthijs »

Ida schreef:
09 dec 2019, 18:12

Matthijs wil wel op Renate stemmen, niet op Djamila.
Djamila wil wel op Renate stemmen en niet pp Matthijs.

Mijn conclusie is dat Matthijs en Djamila wel eens samen in het hol kunnen zitten.
Mijn stem gaat daarom naar 1 vd 2. Maakt me niet uit wie.
Ik zeg niet dat ik niet op Djamila wil stemmen (zie mijn handige lijstje). Ik zeg alleen dat ik bij Wouter en Renate verdachtere dingen bespeur dan bij Djamila, omdat ik haar oprechter zoekend vind overkomen, en Renate en Wouter spelen gewoon.. anders dan ik gewend ben. Een stuk minder burgerachtig lijkt het mij. Maar dat kan aan mij liggen. Mijn voorkeur gaat dus wel uit naar 1 van die 2 maar ik ben over te halen om (als we er zeker een wolf uit krijgen) op iemand anders te stemmen.

Trouwens, ik heb nog niet zoveel gehoord van @Mark, of ligt dat aan mij?

Ida
Weerwolf
Berichten: 597
Lid geworden op: 13 jul 2019, 22:44

Re: Dag 3 - Joinin' Davy Jones' Locker

Bericht door Ida »

Geen idee waar Mark uithangt , weer beneden deks of is er iets aan de hand?
Ik ga ook stemmen, want morgen aardig druk.

Ida
Weerwolf
Berichten: 597
Lid geworden op: 13 jul 2019, 22:44

Re: Dag 3 - Joinin' Davy Jones' Locker

Bericht door Ida »

ik stem op Djamila,ARRR!

Gebruikersavatar
Djamila
Bezweerder
Berichten: 424
Lid geworden op: 24 nov 2019, 14:11

Re: Dag 3 - Joinin' Davy Jones' Locker

Bericht door Djamila »

@ Renate
Hmmmm....gezien de eensgezindheid (de stemmen gaan naar Wouter of mij) begint dit wel op een door de wolven georchestreerde actie te lijken. Ik denk dat er tussen de Wouter-of-Renate-stemmers een paar wolven zijn die het geen bal uitmaakt wie van ons tweeën eruit gaat. Ik zal dus niet op Wouter stemmen (behalve als ik door een snelle stemwisseling mijn eigen vege lijf nog kan redden. Tenslotte weet ik van mezelf zéker dat ik goed ben, van Wouter is dat maar de vraag).
Bij mij is het inderdaad een en al onderbuik, ik geef het grif toe. Maar ik zit nu toch al enige tijd op Matthijs en op Djamilla. Een van die twee wordt het.
Volgens mij eerder van jou (en Ida?) ja :? Het enige wat ik van jou het hele spel lees zijn onderbuikgevoelens...
En gister zei je nog op Matthijs te willen stemmen. Wordt me wel steeds duidelijker dat jij niet helemaal goed bent.
Als kers op de taart komt ook Ida die zich opeens daarbij aansluit en ook haar lijkt het niet uit te maken wie eruit gaat...
Jeetje de wolven spelen dit wel slim merk ik nu.

Ik vraag me af of het voor de burgers nog te winnen gaat zijn als ik eruit ben (en dan bedoel ik niet qua rol, maar verhouding)

@ Wouter, ik raad je aan met mij op Renate te stemmen, anders spreekt je stem boekdelen
Zelfde geldt voor Matthijs en Mark!

Ik wacht nog even tot morgenochtend.

Gebruikersavatar
Maaike
Sekteleider
Berichten: 177
Lid geworden op: 03 jul 2019, 21:15

Re: Dag 3 - Joinin' Davy Jones' Locker

Bericht door Maaike »

@Ida,
In dit stadium kan het ook juist gunstig zijn voor de wolven om elkaar te verdenken, want een verdenking hoef je natuurlijk niet om te zetten in een stem. Je theorie over Matthijs en Djamila is inderdaad opvallend, maar geeft voor mij nog niet helemaal de doorslag. Juist omdat Renate al een beetje onder vuur lag, is het logisch voor haar medewolven om haar ook op hun verdachtenlijstje te zetten, denk ik.

Ik heb even bijgelezen (vanuit de trein) en zal nog even een lijstje maken. Ik heb daarbij - met de beperkte kwaliteit van de treinwifi - niet de mogelijkheid om veel terug te zoeken buiten stemmingsuitslagen, dus corrigeer me vooral als ik dingen zeg die niet kloppen! Die stemmingsuitslagen pak ik er wel even bij, zodat ik niet alleen maar op mijn gevoel af aan het gaan ben.

Ida - Ik vind Ida erg zoekend overkomen en ik kan me (grotendeels) vinden in haar denkwijze. Daarom krijgt zij voorlopig van mij het voordeel van de twijfel en durf ik haar enigszins te vertrouwen.

Wouter - Wouter heb ik op dag 2 van mijn verdachtenlijstje naar het vertrouwenslijstje verplaatst, vanwege zijn rare stem op mij terwijl hij ook Jorn had kunnen redden. Ik kom er echter langzaam van terug dat ik hem vertrouw, want ik vind hem er al het hele spel wat makkelijk doorheen glippen, weinig nieuwe ideeën inbrengen en niet spelen met de zoekende blik die ik eigenlijk van hem zou verwachten (als burger). Jorn stemde op hem tijdens de BM verkiezing, en omdat het voor wolven gunstig is om een medewolf als BM te hebben, vind ik dat dit Wouter ook een klein minnetje geeft.

Djamila - Djamila speelt eigenlijk zoals ik me vroeger van haar kan herinneren, maar ik kan me ook herinneren dat ik daar nooit echt peil op kon trekken en ik vaak onterecht op haar heb gestemd. De eerste twee stemmingen miste ze en de laatste stemming stemde ze (als een van de lateren) op Bas. Dat zet haar natuurlijk niet in een positief daglicht. Toch ben ik een beetje huiverig om nu op haar te gaan stemmen.

Matthijs - Heeft tijdens de kapiteinsverkiezing op Jorn gestemd. Het lijkt me niet raar dat minstens één van Jorn's medewolven op hem zou stemmen. Jorn had twee stemmen, van Floris en Matthijs. Floris bleek goed, dus dit geeft Matthijs een klein minnetje. Verder vind ik Matthijs wel erg des Matthijs spelen, en sinds hij zijn (en daarmee ook Bas') gedachtegang uitlegde en zelf ook in zag waarom die gedachtegang als burger niet altijd handig is, staat hij wat minder hoog op mijn verdachtenlijstje.

Renate - Renate begon op dag 1 al heel snel met zoeken in alle hoeken. Dat vond ik toen een beetje gekunsteld overkomen, maar ik wilde haar er niet op afrekenen want het was ook wel fijn dat er iemand juist iets in durfde te brengen. Na dag 1 blijft Renate echter erg op de achtergrond, zelfs nadat ze aangeeft in het weekend weer wat meer in te willen brengen. Daar komt een heel vaag verhaal bij over een hint die is bedoeld voor bepaalde spelers, dit kan ik niet helemaal thuisbrengen.
Uit Renates stemgedrag kan ik ook niet echt info halen. Ze stemde gisteren op Bas, zijn doodsvonnis was op dat moment eigenlijk al getekend. Maar de dag ervoor stemde ze ook op Bas, dus dat ze dat nu weer doet is op zich niet heel raar. Ik vind (net als bij Wouter) dat Renate er een beetje doorheen probeert te glippen zonder dat ze de laatste dagen echt een zoekende houding aan heeft genomen. Daarom zal mijn stem vandaag naar haar gaan.

Mark - Mark vertrouw ik ook niet. Hij verdedigde Bas, en zegt gehint te hebben, maar dit komt op mij over als een wolvendekmantel in plaats van als een oprechte burgeractie. Verder blijft Mark redelijk veel op de achtergrond. Ik zou graag vandaag nog wat meer van hem horen.

Samengevat, heb ik eigenlijk nog geen flauw idee en is Ida de enige die een klein plusje van me krijgt op dit moment. Ik hoop dus dat vandaag meer info gaat brengen. Helaas moet ik nu mijn stem uit gaan brengen, want de rest van de dag zit ik aan de studie. Mijn stem zal dus zoals hierboven vermeld naar Renate gaan.

Gebruikersavatar
Maaike
Sekteleider
Berichten: 177
Lid geworden op: 03 jul 2019, 21:15

Re: Dag 3 - Joinin' Davy Jones' Locker

Bericht door Maaike »

Djamila schreef:
09 dec 2019, 23:59
@ Renate
Hmmmm....gezien de eensgezindheid (de stemmen gaan naar Wouter of mij) begint dit wel op een door de wolven georchestreerde actie te lijken. Ik denk dat er tussen de Wouter-of-Renate-stemmers een paar wolven zijn die het geen bal uitmaakt wie van ons tweeën eruit gaat. Ik zal dus niet op Wouter stemmen (behalve als ik door een snelle stemwisseling mijn eigen vege lijf nog kan redden. Tenslotte weet ik van mezelf zéker dat ik goed ben, van Wouter is dat maar de vraag).
Bij mij is het inderdaad een en al onderbuik, ik geef het grif toe. Maar ik zit nu toch al enige tijd op Matthijs en op Djamilla. Een van die twee wordt het.
Volgens mij eerder van jou (en Ida?) ja :? Het enige wat ik van jou het hele spel lees zijn onderbuikgevoelens...
En gister zei je nog op Matthijs te willen stemmen. Wordt me wel steeds duidelijker dat jij niet helemaal goed bent.
Als kers op de taart komt ook Ida die zich opeens daarbij aansluit en ook haar lijkt het niet uit te maken wie eruit gaat...
Jeetje de wolven spelen dit wel slim merk ik nu.

Ik vraag me af of het voor de burgers nog te winnen gaat zijn als ik eruit ben (en dan bedoel ik niet qua rol, maar verhouding)

@ Wouter, ik raad je aan met mij op Renate te stemmen, anders spreekt je stem boekdelen
Zelfde geldt voor Matthijs en Mark!

Ik wacht nog even tot morgenochtend.

Pfoe, dit vind ik overigens wel een hele aparte post. Mensen oproepen op iemand te stemmen 'want anders zijn ze opeens verdacht'. Kan er ook niet zo goed uithalen of dit nu een oprechte noodkreet is of grote onzin, maar ik heb er niet een heel goed gevoel bij.
Toch blijf ik bij mijn (in mijn vorige post gemotiveerde) beslissing en gaat mijn stem vandaag naar Renate.

Gesloten

Terug naar “Spel 4 - A Pirate's Life For Me!”