Nacht 3 - Batten down the hatches!

Sail the Seven Seas and find treasure hoards! And maybe some Werewolves.
Gebruikersavatar
Hugo
Priester
Berichten: 1218
Lid geworden op: 19 jun 2019, 22:54
Locatie: Utrecht
Favoriete Weerwolfrol: Heks

Nacht 3 - Batten down the hatches!

Bericht door Hugo »

Ze wisten het zeker. Bas moest de verrader zijn. Want was het niet Bas die nooit rum dronk, maar zwoor bij brandewijn? En was Bas niet degene die altijd een oogje op Lola had gehad, en uit jaloezie Floris zou hebben vermoord? En die bleke huid van hem, dat moest een teken zijn van een ernstige ziekte.

"Oké," zei Wouter, de kapitein, "we weten dat we Bas op gruwelijke wijze gaan vermoorden, maar hoe doen we het?" "Dump hem in een zinkende roeiboot!" riep Maaike. "Sla hem met de zweep tot hij sterft!" suggereerde Edy. "Scheer z'n buik met een roestig scheermes," bedacht Djamila, "dan sterft hij aan de tetanus!". "Voer hem dronken, en doe dan alledrie!" riep Renate. "Creatieve ideeën," zei Mark, "maar het efficiëntst is hem gewoon vijf keer kielhalen." En zo geschiedde.

Het doorweekte lijk van Bas bloedde hevig. Zijn gezicht en buik waren opgehaald aan de zeepokken onder het schip. Hij zelf was allang verdronken. De bemanning juichte. "We hebben hem! We hebben hem!" Maar Bas bleef hetzelfde. En toen viel het Ida op. "Daar, in zijn lies!" Een groenige, pusbevattende buil prijkte in de lies van Bas. Het zag er weerzinwekkend uit. Bas was geen weerwolf, hij had iets veel ernstigsters onder de leden...

---

Ahoy me hearties!

Bij deze de officiële stemmingsuitslag:
Bas 6x (Maaike (1), Edy (2), Wouter* (3), Djamila (4) en Renate (7))
Wouter 2x (Matthijs (8) en Mark (9))
Edy 1x (Bas (5))
Matthijs 1x (Ida (6))

Bas was:
Afbeelding
De Zieke

Het wordt nu weer nacht. Voor de Priester, Weerwolven en Lijfwacht is de deadline morgen, 17:00. Voor overige nachtkarakters valt de deadline op zondag, 10:00.

Slaap lekker :)
In the nights of full moon, if you hear a howling, bar the door. If you don’t hear it, bar the door
anyway.

Ida
Weerwolf
Berichten: 597
Lid geworden op: 13 jul 2019, 22:44

Re: Nacht 3 - Batten down the hatches!

Bericht door Ida »

Jammer Bas, je had nog iets goeds kunnen betekenen.

Gebruikersavatar
Matthijs
Lijfwacht
Berichten: 622
Lid geworden op: 13 jul 2019, 23:09
Favoriete Weerwolfrol: Genezer

Re: Nacht 3 - Batten down the hatches!

Bericht door Matthijs »

Zeer jammer... dan had ik nog liever mijzelf het spit zien delven, want hier hebben wij nog extra nadeel aan.. Voor nu ga ik slapen maar RIP Bas!

Gebruikersavatar
Mark
Tovenares
Berichten: 912
Lid geworden op: 19 jun 2019, 23:16

Re: Nacht 3 - Batten down the hatches!

Bericht door Mark »

Juist ja, had ik toch gelijk dat hij geen wolf was.

Ik verwacht van de stemmers nu wel een idee wat ze dachten.

@ida
In lijstjes die ik maak zet ik niet een rol in hinten naar mij zelf dat doe ik op andere manieren ;) dus denk maar rustig na maar misschien zat je op een goed spoor.
Burger for life :mrgreen:

Gebruikersavatar
Mark
Tovenares
Berichten: 912
Lid geworden op: 19 jun 2019, 23:16

Re: Nacht 3 - Batten down the hatches!

Bericht door Mark »

RIP Bas, onze zieke

1. Ida
2. Bas (Zieke)
3. Edy
4. Wouter
5. Lola (Burger)
6. Maaike
7. Floris (Ziener)
8. Mark
9. Renate
10. Djamila
11. Jorn (Weerwolf)
12. Matthijs
Burger for life :mrgreen:

Gebruikersavatar
Edy
Tovenares
Berichten: 946
Lid geworden op: 04 jul 2019, 21:13

Re: Nacht 3 - Batten down the hatches!

Bericht door Edy »

:o :o RIP Bas! Ik haat het als mijn gevoel me in de steek laat! Ik was toch echt 95% overtuigd dat Bas een wolf was. Arrrr :oops: :oops:

Gebruikersavatar
Renate
Lieveling
Berichten: 780
Lid geworden op: 01 jul 2019, 21:58

Re: Nacht 3 - Batten down the hatches!

Bericht door Renate »

Ja, dit is echt heel jammer. Eén zachte troost: hij zou nooit door de wolven zijn opgegeten, want hij was veel te verdacht bij de burgers. Dus hij had zijn geheime kracht toch nooit kunnen benutten. Maar ja, het is wel echt balen, voor Bas zelf, maar vooral voor ons.

Gebruikersavatar
Maaike
Sekteleider
Berichten: 177
Lid geworden op: 03 jul 2019, 21:15

Re: Nacht 3 - Batten down the hatches!

Bericht door Maaike »

Dus toch, ik was er al een beetje bang voor.... RIP Bas!

Ik kan me heel goed vinden in Ida's theorie dat Edy wel eens de crimineel zou kunnen zijn. Ik ben lichtelijk bang dat ze ook nú al haar 2 uitgekozen spelers eruit gewerkt heeft (dat zouden dan Jorn en Bas zijn). Voorlopig hebben wolven voor mij prioriteit, dus ga ik niet op Edy stemmen morgen.

Gebruikersavatar
Mark
Tovenares
Berichten: 912
Lid geworden op: 19 jun 2019, 23:16

Re: Nacht 3 - Batten down the hatches!

Bericht door Mark »

@maaike

de crimineel is toch dat hij dan samen met de burgers wint ?? zo was het ook bij het levend weerwolven.
dus dan heeft zoeken naar de crimineel geen nut want ja hij moet eerst 2 spelers er uit maar wilt ook de burgers helpen.
Burger for life :mrgreen:

Gebruikersavatar
Mark
Tovenares
Berichten: 912
Lid geworden op: 19 jun 2019, 23:16

Re: Nacht 3 - Batten down the hatches!

Bericht door Mark »

daarnaast zit er zeker een wolf in de bas stemmen.

Maaike, Edy, Wouter*, Djamila en Renate

en dan vindt ik de laatste 3 mensen het meeste verdacht, doordat vanaf wouter was er al bijna geen mogelijkheid dat iemand anders dood zou gaan,
Vind de kracht van BM nu wel echt veel te sterk en weet niet of ik wouter daar mee wil vertrouwen.
Burger for life :mrgreen:

Gesloten

Terug naar “Spel 4 - A Pirate's Life For Me!”