Nacht 3 - Batten down the hatches!

Sail the Seven Seas and find treasure hoards! And maybe some Werewolves.
Gebruikersavatar
Maaike
Sekteleider
Berichten: 177
Lid geworden op: 03 jul 2019, 21:15

Re: Nacht 3 - Batten down the hatches!

Bericht door Maaike »

Mark schreef:
07 dec 2019, 12:24
@maaike

de crimineel is toch dat hij dan samen met de burgers wint ?? zo was het ook bij het levend weerwolven.
dus dan heeft zoeken naar de crimineel geen nut want ja hij moet eerst 2 spelers er uit maar wilt ook de burgers helpen.
Oh, als dat zo is hoeven we ons daar inderdaad geen zorgen over te maken! (@Hugo??)

Gebruikersavatar
Hugo
Priester
Berichten: 1218
Lid geworden op: 19 jun 2019, 22:54
Locatie: Utrecht
Favoriete Weerwolfrol: Heks

Re: Nacht 3 - Batten down the hatches!

Bericht door Hugo »

Maaike schreef:
07 dec 2019, 14:52
Mark schreef:
07 dec 2019, 12:24
@maaike

de crimineel is toch dat hij dan samen met de burgers wint ?? zo was het ook bij het levend weerwolven.
dus dan heeft zoeken naar de crimineel geen nut want ja hij moet eerst 2 spelers er uit maar wilt ook de burgers helpen.
Oh, als dat zo is hoeven we ons daar inderdaad geen zorgen over te maken! (@Hugo??)
"In de eerste nacht kiest de Crimineel twee spelers. De enige manier waarop de Crimineel het spel kan winnen, is als allebei deze spelers dood zijn aan het einde van het spel en de Crimineel zelf nog leeft. Normale overwinningsvoorwaarden voor de andere teams gelden nog steeds, dus de Crimineel heeft het Burgerteam nodig om zelf te kunnen winnen."
Dit zinnetje betekent: de Burgers en Weerwolven kunnen nog altijd winnen. Aangezien de Weerwolven alleen winnen als alle Burgers dood zijn, en de Crimineel moet overleven, kan de Crimineel alleen winnen met de Burgers.
In the nights of full moon, if you hear a howling, bar the door. If you don’t hear it, bar the door
anyway.

Gebruikersavatar
Edy
Tovenares
Berichten: 946
Lid geworden op: 04 jul 2019, 21:13

Re: Nacht 3 - Batten down the hatches!

Bericht door Edy »

Waarom zou je zo stellig moeten zijn voor de crimineel rol? Het is toch beter als je dan zo onopgemerkt mogelijk blijft? Ten eerste om er zelf in te blijven (altijd een uitdaging voor drukkere spelers) en ten tweede zou het toch ook wel erg opvallend richting potentiële spelers die aangewezen zijn door de crimineel.
Als ik crimineel zou zijn, dan zou ik ook voor meer opvallende spelers zijn gegaan in eerste instantie. Jørn was bijvoorbeeld niet een keus geweest. Nieuw bij ons, dus krijgt een gunfactor normaal gesproken. En Bas had ik ook niet tevoren aan kunnen zien komen dat hij zichzelf zo verdacht zou maken.
Ik was denk ik dan voor Renate gegaan, omdat vooraf gezien de kans groot zou zijn dat ze opgegeten werd bv (in mijn denken dan hè) vanwege de laatste paar potjes. Of voor Mark, die altijd snel onder vuur ligt. Iemand iig waarvan ik de kans groot acht dat ze niet lang meegaan.
Maar goed, het zou kunnen natuurlijk, hebben jullie gelijk 8n.

Ida, natuurlijk word ik minder stellig! Maar dat heeft niets met crimineel zijn te maken. Als je zo op je bek gaat (plat gezegd) zoals ik bij Bas, dan ga je echt wel een toontje lager zingen vrees ik.🤨

Ida
Weerwolf
Berichten: 597
Lid geworden op: 13 jul 2019, 22:44

Re: Nacht 3 - Batten down the hatches!

Bericht door Ida »

De crimineel hoeven we ons inderdaad niet druk over te maken, die zoekt het maar lekker zelf uit :P Ik noemde alleen de optie van 2 mogelijke andere rollen, om mogelijk het rare gedrag van Edy te verklaren. Ze is min of meer vrij gepleit vanwege haar stem op WW Jorn. Maar ze speelt als een wolf, dus zoek ik naar een verklaring. Maar Oké, als Edy nu een toontje lager gaat zingen, zo ze zelf zegt, dan gaan we dat zien.
Mark schreef:
07 dec 2019, 00:51
Juist ja, had ik toch gelijk dat hij geen wolf was.
Waarom klop je jezelf hierbij zo op de borst Mark? Ik vertrouw jou min of meer door je hint, maar niet omdat je niet op Bas stemde. Laten we wel zijn: ook tussen de niet Bas stemmers kunnen de wolven zitten. Het zegt nl helemaal niets. De hetze tegen Bas was zo groot, dat het mij te gemakkelijk ging allemaal, dàt is altijd een veeg teken.

Maaike: begrijp jij echt de rol crimineel niet? Moet je dat aan Hugo vragen? Of is dat gemaakt, ik vertrouw je, maar ga nu wel eens na of jij zsoms een persoonlijk doel nastreeft?

Voor diegene die denken dat ik rollen met een twist eruit wil stemmen: nee; ik wil afstrepen om tot de wolven te komen.

Mark ik ben het met je eens, dat onze BM veel macht heeft, maar als hij eruit gestemt word en hij geeft zijn kapiteinspet als ww door, dan weet je daarna nog niets zeker over de opvolger, geeft hij als burger zijn pet door, dan weet je ook niks. Je verschuift het probleem ben ik bang. Ik weet nu weer, waarom een bm met dubbele stem in het normale spel een rol is en niet een gekozen titel. Want dan is de BM met dubbele stem een onbekende burger. Nu kan het ook een wolf zijn en dat brengt het spel meteen uit balans. Het lijkt mij handiger om tot een weloverwogen keus voor een wolf te gaan, dat is nl het meest zekere.

Matthijs, klinkt leuk, dat jij je nog liever had opgeofferd? Het kan waar zijn, dat jij dus een burger zonder gaven bent, maar mischien ben je zo briljant, dat je dit als hint (in de nacht) het ruim in slingert? :roll:

Ennuh? Djamila ?? zit je alweer aan de rum? zo onderhand mag je wel eens een duit in het zakje doen, want na 2 stemmingen missen (en er door de spelleider niet uitgeknikkert) ga je op mijn lijstje van verdacht stijgen :!: Met zo'n klein groepje is he belangrijk dat je meedoet, vind ik.

Gebruikersavatar
Hugo
Priester
Berichten: 1218
Lid geworden op: 19 jun 2019, 22:54
Locatie: Utrecht
Favoriete Weerwolfrol: Heks

Re: Nacht 3 - Batten down the hatches!

Bericht door Hugo »

Ida schreef:
07 dec 2019, 20:30
Ik weet nu weer, waarom een bm met dubbele stem in het normale spel een rol is en niet een gekozen titel.
Als je met het 'normale spel' WvW noemt - daar heeft de Burgemeester volgens de regels een dubbele én beslissende stem. In Ultimate Werewolf is de gekozen Burgemeester (met officieel alleen een dubbele stem, maar gezien het andere stemsysteem volgens de regels zegt dat wat minder) een officiële variant.

Rules as written dus, dit. (Natuurlijk mag het je smaak niet zijn ;) )
In the nights of full moon, if you hear a howling, bar the door. If you don’t hear it, bar the door
anyway.

Ida
Weerwolf
Berichten: 597
Lid geworden op: 13 jul 2019, 22:44

Re: Nacht 3 - Batten down the hatches!

Bericht door Ida »

Ah, oke Hugo

Gebruikersavatar
Djamila
Bezweerder
Berichten: 424
Lid geworden op: 24 nov 2019, 14:11

Re: Nacht 3 - Batten down the hatches!

Bericht door Djamila »

RIP Bas, duidelijk een fout gemaakt. Ik ga even teruglezen om te kijken wat voor informatie ik hieruit kan halen.
Zelf was ik ook ziek IRL, vandaar geen post meer na mijn stem, excuses!

Bas zei op dag 2: ‘Misschien ben ik paranoïde, maar ik vind het nogal naïef om Edy op goed te zetten omdat ze (zo lijkt) willekeurig de eerste dag op een wolf stemt. En zou graag willen weten waarom dit geen slimme eerste dag zeg van de wolven was geweest, waarbij ze ervan uit gingen dat Jorn niet veel stemmen zou krijgen.’
Edy had ik al vanaf het begin geen goed gevoel bij (ik had ook op haar gestemd op dag 1), ik vraag me af waarom Maaike haar vertrouwt? ‘Het is dat ik je al op mijn vertrouwenslijstje heb staan ;)’ Bas vroeg dit dan ook aan Maaike, zij geeft op haar beurt weer uitleg die ik niet heel duidelijk vind als ik eerlijk ben.
Ik heb dan misschien ook een andere theorie voor Edy in mijn hoofd, voor nu geef ik haar het voordeel van de twijfel. Ik vind het wel heel opvallend hoe verdedigend Maaike is tegenover Edy, dus dat hou ik in de gaten.

@ Edy, wat vind jij er eigenlijk van dat Maaike je zo verdedigt vanaf dag 1?

Matthijs zei: ‘Het enige wat ik wilde zeggen was dat, naar mijn mening, je jezelf vrij kan pleiten als wolf door op dag 1 op een wolf te stemmen.’
Ook dit blijft door mijn hoofd spoken.

Ik vind Wouter’s redenering om op Bas te stemmen eigenlijk ook niet heel sterk, verder heb ik niet het idee dat hij nu zoveel zegt in zijn posts.
Ditzelfde geldt voor Renate’s stem: ze zei dat ze op Bas stemde en daarna niet beschuldigd kan worden voor meelopen, omdat ze dag 1 ook al op Bas had gestemd. Beetje vreemde indekking.

Wouter zei: ‘Ik begrijp niet zo waarom jullie mij de leiding niet vinden nemen. Een goed kapitein leidt het schip (de Kaaiman eilanden naderen al aan de horizon) en analyseert, maar geeft ook ruimte aan de opvattingen van zijn ondergeschikten. En dat is precies wat ik gedaan heb. Ik heb de actie van Bas geanalyseerd, en daaruit geconcludeerd dat hij niet te vertrouwen is’
Hmmm… ook dit komt niet goed op mij over. Hij is er echt 100% van overtuigd dat Bas slecht was… Het zou ook goed kunnen dat hij crimineel is natuurlijk.
Ik weet dat ik ook op Bas had gestemd, (mijn redenering vond ik zelf ook ook niet bijster sterk), ik wist het alleen niet zo zeker als sommigen het leken te weten.

Ida zegt: ‘Mark ik ben het met je eens, dat onze BM veel macht heeft, maar als hij eruit gestemt word en hij geeft zijn kapiteinspet als ww door, dan weet je daarna nog niets zeker over de opvolger, geeft hij als burger zijn pet door, dan weet je ook niks. Je verschuift het probleem ben ik bang. Ik weet nu weer, waarom een bm met dubbele stem in het normale spel een rol is en niet een gekozen titel. Want dan is de BM met dubbele stem een onbekende burger. Nu kan het ook een wolf zijn en dat brengt het spel meteen uit balans. Het lijkt mij handiger om tot een weloverwogen keus voor een wolf te gaan, dat is nl het meest zekere.’ Goed punt, maar dat betekent niet dat je niet kritisch naar de BM hoeft te kijken.

‘Matthijs, klinkt leuk, dat jij je nog liever had opgeofferd? Het kan waar zijn, dat jij dus een burger zonder gaven bent, maar mischien ben je zo briljant, dat je dit als hint (in de nacht) het ruim in slingert? ’ Hier moest ik ook direct aan denken, erg overdreven om dit op deze manier te benadrukken

@ Renate
‘En Djamilla's achteloosheid doet mij zeer wolfs aan (kan het haar wat schelen wie er sneuvelt)’
Wat bedoel je precies? Waar was ik achteloos?

Voor nu hebben de volgende mensen bij mij een plusje: Mark, Edy
Neutraal: Maaike, Ida, Matthijs
Slecht gevoel: Wouter, Renate

Gesloten

Terug naar “Spel 4 - A Pirate's Life For Me!”