Dag 2 - Dead Seers Tell No Tales

Sail the Seven Seas and find treasure hoards! And maybe some Werewolves.
Gebruikersavatar
Edy
Tovenares
Berichten: 946
Lid geworden op: 04 jul 2019, 21:13

Re: Dag 2 - Dead Seers Tell No Tales

Bericht door Edy »

Pfff Mark, ik blijf niet bezig!!!. Dat leg ik net uit in de post ervoor!!! En Matthijs legt ook uit hoe hij denkt dat ik (en anderen met mij) het van Bas gelezen hebben. Als je dat niet begrijpt, dan zij dat maar zo, maar zo moeilijk is het niet hoor.

Gebruikersavatar
Mark
Tovenares
Berichten: 912
Lid geworden op: 19 jun 2019, 23:16

Re: Dag 2 - Dead Seers Tell No Tales

Bericht door Mark »

ik denk dat ik alle berichten nu al 10 keer heb gelezen en nog steeds, volg ik het half maar okee. misschien heeft te maken door hoe het er staat of dat ik het niet 100% kan begrijpen.

maar maakt niet echt uit op wie ik stem want bas gaat er uit en als hij wolf blijkt te zijn good job iedereen, maar anders hebben jullie allemaal een probleempje :mrgreen: want dan kijken we naar jullie.

met dat er uit hebben gezegd stem ik zelf ook op onze kapitein.
vind hem niet als een kapitein zijn vind dat hij geen duidelijkheid schept, en dat hij gewoon mee doet met de rest.
Burger for life :mrgreen:

Gebruikersavatar
Mark
Tovenares
Berichten: 912
Lid geworden op: 19 jun 2019, 23:16

Re: Dag 2 - Dead Seers Tell No Tales

Bericht door Mark »

ik stem op Wouter ARRRRR
Burger for life :mrgreen:

Gebruikersavatar
Mark
Tovenares
Berichten: 912
Lid geworden op: 19 jun 2019, 23:16

Re: Dag 2 - Dead Seers Tell No Tales

Bericht door Mark »

ik ga alvast even verder denken, wat er gebeurd als bas er uit gaat en als hij goed of slecht is.

Bas 6x (Maaike (1), Edy (2), Wouter* (3), Djamila (4) en Renate (7))
Edy 1x (Bas (5))
Matthijs 1x (Ida (6))
Wouter 2x (Matthijs (8), Mark (9))

Bas is Wolf
Maaike: Heeft er dan 2 wolven uit gestemd
Edy: Heeft er dan 2 wolven uit gestemd
Wouter: 1 wolf er uit
Djamila: 1 wolf er uit
Renate: 1 wolf er uit

Ida, Matthijs, en ik zelf op 0 wolven er uit

Maaike en Edy wil ik als hij wolf is heel erg vertrouwen (als we er van uit gaan dat er geen lonewolf in zit)
Wouter heeft 2 stemmen dat maakt hem lastig te pijlen
maar door wouter stem had bad al 4 stemmen en ging hij al best makkelijk dood. dus als een mede wolf een goed puntje wilt hebben is dat Djamila of Renate. want die stemde als laatste.

Wouter kan beide zijn.


Bas geen wolf
Maaike, Edy, Wouter, Djamila, Renate

zet hun in een donkerder ligt.
maar dan is de vraag doen 5 dorpelingen een grote fout maken en zit dan nog steeds wolven in de andere 3 of zit hier een wolf tussen.
ik ga er van uit dat tussen jullie 5 zeker 1 wolf in zit.


Door deze stemming wil ik eigenlijk eerder op dit moment ida en matthijs vertrouwen dan de rest.

daarnaast even spelers lijst met rollen want er zijn wat dingen nu zeker:
1. Ida
2. Bas
3. Edy
4. Wouter
5. Lola (Burger) (stelletje)
6. Maaike
7. Floris (ziener) (stelletje)
8. Mark
9. Renate
10. Djamila
11. Jorn (Weerwolf)
12. Matthijs

We weten dat deze rollen er nu in moeten zitten nog:
Crimineel (was al bekent)
Cupido (weten we door het stelletje)
Heks, Lijfwacht, Priester, vervloekte (doordat er op dag 1 niet iemand dood ging)
ik ga er van uit dat jager, Tovenares, niet mee doen.
Burger for life :mrgreen:

Gebruikersavatar
Bas
Bezweerder
Berichten: 417
Lid geworden op: 10 sep 2019, 20:43

Re: Dag 2 - Dead Seers Tell No Tales

Bericht door Bas »

Yay, post gemaakt, ben ik op een of andere manier uitgelogt, post weg :D
Poging 2:

Dankjewel Edy voor je post, ik vind dat je een duidelijke en overzichtelijke post hebt gemaakt. Waardoor ik snap dat je me verdacht vindt. Helaas is een vermeende 'gut' reactie niet iets waar tegen te verdedigen is, of ik nu wolf of burger ben. Ik heb uitgelegd wat ik daarmee bedoelde en als je het daar niet mee eens bent, so be it.
Ik vind de post van Edy er wel voor zorgen dat Edy nu richting neutraal gaat. Ik denk dat Edy zich enorm aangevallen voelde voor iets wat ze niet gedaan heeft, hoewel ik het elke keer proberen haarzelf positief neer te zetten nog steeds raar vindt. Verdenk ik Edy op dit moment iets minder. Nee ik vertrouw haar nog steeds niet.

Wouter vind ik daarentegen wel verdacht. Ik zal nu dan ook mijn stem wijzigen. Dit gedeeltelijk uit zelfbehoud, maar ook omdat hij best een wolf zou kunnen zijn in mijn ogen. Hij post genoeg om niet inactief te zijn, maar in zijn posts zegt hij weinig inhoudelijks. Hij zei op mijn verdediging te willen wachten, waar hij vervolgens niet op in gaat. Hij voegt verder weinig toe aan de discussie en houdt zich erg op de achtergrond. Iets wat ik raar vind als je twee stemmen hebt.

Het is na mijn stemmen 3 voor Wouter, 6 voor mij. Ik hoop dat mensen nog gaan overwegen om hun stem te wisselen, zeker mensen die vroeg hebben gestemd. En verwacht nog wel een post van Renate, gezien haar weekend begonnen is.

Ik zal later vanavond nog even door posts heen lezen en kijken of ik er nog iets uit kan halen.

Gebruikersavatar
Maaike
Sekteleider
Berichten: 177
Lid geworden op: 03 jul 2019, 21:15

Re: Dag 2 - Dead Seers Tell No Tales

Bericht door Maaike »

@ Bas
Natuurlijk is er een kans dat ik, of Edy, wolf is. Waar het hier om gaat is dat die kans heel klein is, omdat in een spel als dit, waar er maximaal 3 wolven in zitten, je absoluut niet op dag 1 al een wolf kwijt wilt. Het gaat me niet om het feit dat Edy op een wolf heeft gestemd, maar om het feit dat ze hem heeft laten overlijden terwijl ze nog een soort reanimatie uit had kunnen halen door haar stem te wijzigen :P Daarnaast is het behoorlijk asociaal om dit te doen als wolf, aangezien Jorn duidelijk wel zin had in het spel en ook nieuw is.
Dat betekent niet dat ik met 100% zekerheid weet dat Edy geen wolf is, maar ik vind het ook echt niet nodig om hier verwarring te gaan zaaien door hier allerlei verzinsels rond te strooien waarin zij slecht uit de bus komt, want dat is hoe jouw posts van vannacht op mij overkwamen. Natuurlijk is 'dat Edy nog slecht kan zijn' iets waar ik diep in mijn achterhoofd wel rekening mee houdt. Maar dit spel is onspeelbaar zonder soms aannames te maken en voor nu maak ik de aanname dat Edy te vertrouwen is. Dat kan later natuurlijk altijd nog veranderen. Daarnaast vind ik het echt ontzettend raar dat ik al minstens 2x hiervoor heb uitgelegd waarom ik Edy (voor nu) vertrouw, maar jij deze argumenten tot nu toe compleet hebt genegeerd. Ik zie dat je nu in ieder geval losgebroken bent uit je tunnelvisie, dat is fijn...

Waarom ik jou verdenk/verdacht is dat jij je tegen iedereen leek te keren waarvan ik vind dat ik goede argumenten heb om voor nu aan te nemen dat ze geen wolf zijn, en je zegt dingen waarvan ik me afvraag waarom je er als burger ooit zo over zou denken, bijvoorbeeld over de herstemming. Het kwam over alsof je er álles aan deed om ervoor te zorgen dat anderen ook toch nog zouden gaan twijfelen aan mij en Edy, en alsof je dus verwarring wilde zaaien. Maar goed, misschien was het inderdaad gewoon zo dat je al je gedachtes opschreef zonder de bedoeling er mensen verdacht mee te maken en ik kan ook niet 100% zeker weten dat jouw gedrag betekend dat je wolf bent, en ik moet zeggen dat je laatste posts me wel een beetje aan het twijfelen brengen nu (en ergens vind ik het ook zonde dat de spelers die nauwelijks iets zeggen er nu lekker doorheen glippen, terwijl jij tenminste wel actief bent, en vind ik het ook opvallend dat meteen bijna de hele groep lekker met mij mee stemt zonder zelf nieuwe argumenten in te brengen).

Ik kan me ook wel vinden in de post van Matthijs hierover overigens.

En ik ben het absoluut met je eens Bas, dat Edy zich eigenlijk ook wel raar gedraagt. Maar om wat ik hierboven heb beschreven, lijkt me de kans dat ze wolf is toch niet heel groot. Het stelletje is er al uit, dus stelletje met een wolf kan ook niet. Misschien een andere slechte rol. Maar ik focus nu even op de wolven.

Er wordt ook hier en daar gevraagd naar de reden dat ik zo vroeg stemde. Dus even op een rijtje
- Ik vond Bas echt heel verdacht
- Ik heb in mijn eigen huis geen internet, en door vast te stemmen wist ik zeker dat ik niet de deadline zou missen als ik toevallig geen andere kans meer had om online te komen
- Ik vond het de vorige dag heel naar dat de stemming zo laat plaatsvond (waardoor ik dus ook last minute mijn stem moest wijzigen).
- Ik hoopte met een vroege stem de discussie op gang te brengen en een reactie van Bas uit te lokken. Helaas heb ik moeten constateren dat een deel van de discussie juist is ontweken, doordat velen vrij makkelijk met mij mee stemden (al maakte Bas zichzelf ook wel heel verdacht, dus ik snap die stemmen ook wel).


Renate zegt dit:
Kun je dat niet gewoon ff herhalen Mark? Nou moet iedereen weer gaan zoeken. Ik kan me niet zo goed voorstellen waarom je mij verdacht zou vinden. Ik riep gelijk al dat ik Floris en Lola wel vertrouwde. En raad eens: ze deugden!
En over Edy, Ida en Wouter zei ik dat ook. Nou, Edy heeft zich inmiddels al bewezen. (Van Wouter en Ida word ik wel wat minder zeker)

Daar krijg ik absoluut de kriebels van. Waarom vind je het zo nodig jezelf te gaan vrijpleiten Renate?


Oke, hoewel ik Bas nu iets minder verdenk dan voorheen, lijkt het niet veel zin te hebben om mijn stem te wijzigen. Want dan zou ik hem moeten wijzigen naar Wouter, terwijl ik Wouter eigenlijk een klein plusje had gegeven, omdat hij Jorn ook niet heeft gered. Maar verder vind ik dat Wouter zich inhoudelijk nog niet veel heeft laten horen en er een beetje doorheen glipt. Twijfel, twijfel..

Gebruikersavatar
Edy
Tovenares
Berichten: 946
Lid geworden op: 04 jul 2019, 21:13

Re: Dag 2 - Dead Seers Tell No Tales

Bericht door Edy »

Je bent wel een beetje aan het draaikonten Maaike! Alsof je je vast wilt indekken. Lijkt me niet nodig toch?
En waarom ik nu opeens raar aan het doen ben is me een raadsel.
Maar goed. Ik vind dat Bas een goeie poging doet, geholpen door Matthijs, maar het gaat mij te ver om dat opeens te geloven. Natuurlijk gaat hij zich verdedigen. Hij kan moeilijk zeggen dat we gelijk hebben!
Ik ben vanavond weg en niet terug voor de deadline, dus ik kan en ga geen stemwisseling doen. Dat iedereen het maar even weet.

Gebruikersavatar
Mark
Tovenares
Berichten: 912
Lid geworden op: 19 jun 2019, 23:16

Re: Dag 2 - Dead Seers Tell No Tales

Bericht door Mark »

@ maaike

top dat jij nog een keer zo vertelt jouw tekst begrijp ik voor mijn eigen XD

@ edy
ik vind zelf dus niet dat maaike aan het draaikonten is, zij bekijkt het ook van andere hoek, vind raar dat jij 100% er van uit gaat dat bas gewoon een wolf is. misschien heb je gelijk maar wat als je niet gelijkt hebt..
Burger for life :mrgreen:

Gebruikersavatar
Maaike
Sekteleider
Berichten: 177
Lid geworden op: 03 jul 2019, 21:15

Re: Dag 2 - Dead Seers Tell No Tales

Bericht door Maaike »

@ Edy,

Je speelt heel zwart-wit (Bas noemde het 'verdedigend'): Je gaat er non-stop 100% van uit dat iedereen jou maar gewoon moet vertrouwen (terwijl meerdere spelers duidelijk hebben gemaakt dat niet zo maar te willen doen) en lijkt last te hebben van een tunnelvisie, terwijl we niks zeker weten over Bas. Als je het met iemand niet eens bent, ga je daar meteen fel tegen in (bijvoorbeeld tegen Ida) in plaats van er even van een andere kant over na te denken. En ik vind je hele redenatie rondom wie Floris gezien zou hebben nogal raar.
Dus ja, als ik geen goede reden had om je te vertrouwen, zou je nu heel hoog op mijn lijstje staan...

Ik ga mijn stem ook niet wijzigen. Als ik dat wel zou doen, zou het naar Renate of Mark zijn, en niet naar Wouter, maar ik kan eigenlijk ook niet zeggen dat ik Mark of Renate per se veel verdachter vind dan Bas.

Waarom Renate of Mark?
Edy vertrouw ik, Wouter heeft een plusje (eerder uitgelegd), Matthijs vond ik verdacht maar vind ik nu weer heel erg 'des Matthijs' spelen dus wil ik nu ook het voordeel van de twijfel geven. Djamila vind ik zo warrig overkomen (voorbeeld: de volgorde van de stemming door elkaar halen) dat ik niet echt een mening over haar kan vormen. Ida is niet heel actief geweest, maar daar had ik nog niet per se een negatief gevoel bij. Bij Renate en Mark heb ik dat gevoel meer. Van Renate hoop ik dan nu ze weer weekend heeft wat meer te horen zodat ik een beter beeld kan vormen (dat mijn gevoel dan ontkracht of bevestigd). Mark komt op mij nog niet heel zoekend over, maar het kan ook nog dat hij gewoon een beetje de draad van het spel kwijt is. Beide dus toch niet verdachter dan Bas, ook al vind ik het heel jammer dat mijn stem nu naar een actieve speler gaat.

Gebruikersavatar
Edy
Tovenares
Berichten: 946
Lid geworden op: 04 jul 2019, 21:13

Re: Dag 2 - Dead Seers Tell No Tales

Bericht door Edy »

Ik ben niet 100% zeker Mark, dat zeg ik nergens. Maar wel genoeg om niet te wisselen. En als het niet zo is dan...... dan heb ik het fout. Heel vervelend, maar het gebeurt. En ben ik dan opeens een wolf als dat zo is? En alle andere 4 Bas stemmers ook?
Wat wil je nu eigenlijk zeggen Mark?
En spijtig Maaike dat je mijn speelwijze zo irritant vindt. Maar zo is het nu eenmaal.
Ik ben weg nu. Toedeloe.

Gesloten

Terug naar “Spel 4 - A Pirate's Life For Me!”