Dag 2 - Dead Seers Tell No Tales

Sail the Seven Seas and find treasure hoards! And maybe some Werewolves.
Gebruikersavatar
Djamila
Bezweerder
Berichten: 424
Lid geworden op: 24 nov 2019, 14:11

Re: Dag 2 - Dead Seers Tell No Tales

Bericht door Djamila »

Ik stem op Bas, ARRRRR

Gebruikersavatar
Bas
Bezweerder
Berichten: 417
Lid geworden op: 10 sep 2019, 20:43

Re: Dag 2 - Dead Seers Tell No Tales

Bericht door Bas »

Ik zie dat mensen zich nogal fixeren op mijn manier van denken. De kans dat Maaike wolf is, is zeer klein. Maar er is een kans dat zowel Jorn als Edy als Maaike wolf zijn. Het is daarom niet uitgesloten dat Maaike wolf is, verdenk ik haar nu? Nee, iets wat ik in mijn vorige post ook al gezegd heb.
Over het behouden van een gelijke stemming verschillen we van mening, dat heeft niet zo zeer met wolf/burger te maken in mijn ogen..
Edy schreef:Maar Floris had in mijn ogen een hele plausibele reden om op Jorn te stemmen. Jorn zorgde als eerste voor 2 stemmen op iemand zonder goede argumentatie, terwijl er nog genoeg mensen over waren op wie hij had kunnen stemmen.
Jorn stemde als zevende, op dat moment hadden 6 mensen 1 stem. Jorn had een kans van 6 op 11 dat hij iemand een tweede stem gaf. Ik vind zijn reden op te stemmen op iemand die op hem gestemd had niet vreemd. Zeker niet voor een dag 1 en als nieuwe speler.
Daar komt nogmaals bij dat ik me afvraag wat je van Wouter's stem vind, aangezien Wouter met precies dezelfde redenatie op Maaike heeft gestemd. Logischer wijs zou je dus ook Wouter verdacht moeten vinden nu. Want Wouter heeft met dezelfde reden als Jorn iemand een 2de stem bezorgt..
Edy schreef:Floris vertrouwde mij blijkbaar meer dan Jorn en wilde niet dat ik op deze manier eruit gestemd werd. En misschien had Floris mij wel gezien in de nacht? Heeft iemand daar wel eens over nagedacht?
Ik ga ervan uit dat dit sarcastisch is, maar zelfs sarcastisch vind ik het een rare opmerking. Waarbij je alweer jezelf in een goed daglicht probeert te stellen.

Ik vind Edy overdreven verdedigend spelen, iets wat ze het vorige spel ook deed waarin ze wolf was. Ik blijf er dus inderdaad bij dat Edy een wolf zou kunnen zijn.
En sorry, maar als dat zielig overkwam was dat absoluut niet de bedoeling. Als ik ergens een hekel aan heb is het mensen die zielig gaan lopen doen in de hoop geen stemmen te krijgen.

@Wouter
Zou je nog even kunnen uitleggen waarom je mij precies verdacht vindt? Zodat ik daar op kan reageren, want ik heb al de dingen die je in nacht 2 hebt gezegd uitgelegd in mijn vorige post.

@Maaike
Staat Edy alleen op je vertrouwenslijstje omdat ze op Jorn heeft gestemd?
Djamila schreef:Valt me op dat Jorn op Edy stemde en Bas daar in meeging, terwijl ik zijn redenatie niet erg sterk vond
Ik stemde als eerste op Edy, vanwege Edy's redenatie om op Jorn te stemmen. Jorn stemde later op Edy via een jij stemt op mij, ik stem op jou redenatie.

Also, de meeste ziener zorgen ervoor dat er, bij teruglezen, een soort duidelijkheid zit in wie ze hebben bekeken. Dat vind ik bij Floris niet duidelijk. Ik vind het dus niet echt zinnig om er echt over na te denken wie Floris eventueel bekeken kan hebben, omdat in het verleden verkeerd geïnterpreteerde zienerberichten wolven hebben laten winnen. Ik vraag me daarbij ook af welke posts jij van Floris gezien hebt waarvan jij denkt dat hij Mark gezien heeft?
Waarom zou ik met nog 48 uur te gaan een laatste noodkreet roepen?

Aangezien het stemmen toch al zo lekker loopt heb ik besloten om al op Edy te stemmen. Ik blijf erbij dat het vroege stemmen op een wolf haar niet vrijpleit, zeker aangezien ze in diezelfde post ervan uit gaat dat er NIET op Jorn gestemd zal worden. Daarbij zit Edy zich enorm te verdedigen tegen een persoon, waarbij ze constant haarzelf in een goed dag licht probeert te zetten. Dat is iets wat bij mij dan weer de kriebels oplevert.

Gebruikersavatar
Bas
Bezweerder
Berichten: 417
Lid geworden op: 10 sep 2019, 20:43

Re: Dag 2 - Dead Seers Tell No Tales

Bericht door Bas »

Ik stem op Edy ARRRRRRRR

Ida
Weerwolf
Berichten: 597
Lid geworden op: 13 jul 2019, 22:44

Re: Dag 2 - Dead Seers Tell No Tales

Bericht door Ida »

Edy:
Waarom ik denk dat het zou kunnen dat Floris met zijn bm stem op Jorn een hint gegeven zou kunnen hebben om hem de komende nacht te zien, is niet zo raar. Op die manier geeft je een signaal af, zonder dat bij naam te noemen. Ik zie dit heel vaak gebeuren, je moet toch ergens 'verdekt' iets achter laten. Door op hem te stemmen, terwijl hij op 11 andere spelers kon stemmen, is er wel degelijk een link. Of het zo is, dàt weet ik niet, maar het zou kunnen. Waarom je nu suggereert dat ik daarom Mark uit de schijnwerpers wil houden, snap ik niet. Want hoe kun jij zo zeker zijn, dat Floris Mark als goed gezien zou hebben, terwijl je later weer suggereert dat hij jou ook nog wel eens gezien zou kunnen hebben. Een beetje kort door de bocht conclusies trekken vind ik dat.

Dan bedenk ik ook nog dat er de eerste nacht geen slachtoffer was en de mogelijkheid dat er een vervloekte in het spel zit, zou kunnen betekenen, dat er de eerste nacht mischien een wolfje bij is gekomen. Stel dat de ziener die persoon de eerste nacht als goed heeft gezien, dan is die persoon vanaf dag 1 al niet meer goed. Dus ja als dat toevallig dan Mark of Edy is geweest...Sluit het jullie beide niet uit van slecht zijn.

De post van Bas is alsof hij echt beledigd is, ik wilde op hem stemmen, want ik snapte echt niet wat hij allemaal bedacht had. Maar hij lijkt echt boos op Edy, dus ik ben nog niet helemaal overtuigd, of hij er niet word ingeluisd. Kortom bij Bas èn Edy heb ik twijfels over wat ze aan het doen zijn en waarom het daar zo wringt.

Mark zit nog steeds wel erg veel beneden deks in zijn kookpotten te roeren, ja willen wel lekker soep, maar uh ook wat argumenten.
Wouter heeft ook minder sterke uitspraken, dan in het vorige potje
Renate is in de Sinterklaas roes, lijkt het wel, die moet nodig maar eens war rum als spraakwater!

Djamila keert de stemvolgorde om mbt tot de stemming op Edy. Hierbij zou Bas Jorn gevolgd hebben, maar het was Jorn die Bas volgde. Beetje raar dat Djamila dat omkeerd als dat haar voornaamste reden is om op Bas te stemmen. Brengt mij een minnetje bij Djamila.

Matthijs, het spijt maar of het ironie of sarcasme of gewoon voor mij wazig is, ik vind het lastig om er een soort van mijn in jou redenatie te vinden. Het gaat zoals ik het lees, warrig door de voors en tegens en een echt standpunt van jou is mij niet duidelijk. Dus ik stem vandaag alweer op jou.

Ida
Weerwolf
Berichten: 597
Lid geworden op: 13 jul 2019, 22:44

Re: Dag 2 - Dead Seers Tell No Tales

Bericht door Ida »

ik stem op Matthijs, ARRRR

Ida
Weerwolf
Berichten: 597
Lid geworden op: 13 jul 2019, 22:44

Re: Dag 2 - Dead Seers Tell No Tales

Bericht door Ida »

oeps Maaike vergeten in mijn post, maar dat komt mischien omdat ik het het meeste met haar eens ben.

Gebruikersavatar
Wouter
Lijfwacht
Berichten: 610
Lid geworden op: 18 jul 2019, 14:42
Locatie: Utrecht
Favoriete Weerwolfrol: the thing

Re: Dag 2 - Dead Seers Tell No Tales

Bericht door Wouter »

Bas schreef:
05 dec 2019, 19:27
@Wouter
Zou je nog even kunnen uitleggen waarom je mij precies verdacht vindt? Zodat ik daar op kan reageren, want ik heb al de dingen die je in nacht 2 hebt gezegd uitgelegd in mijn vorige post.
Dat heb ik al gedaan, en ik kan geen post vinden waarin je overtuigend iets tegen mijn argumenten inbrengt. Bottom line, je probeert mensen verdacht te maken die vrijwel bewezen goed zijn.
Ho ho ho :xmas:

Gebruikersavatar
Mark
Tovenares
Berichten: 912
Lid geworden op: 19 jun 2019, 23:16

Re: Dag 2 - Dead Seers Tell No Tales

Bericht door Mark »

WOW WOW WOW,

wat een aanval en stemmen op bas
Maaike (1)
Edy (2)
Wouter (3)
Djamilla (4)

bas (5) = wouter

Ida (6) = Matthijs

nog stemmen:
Mark
Renate
Matthijs

eerst een excuus dat ik nog niet echt aanwezig ben geweest.

de aanval van bas begrijp ik niet, want ik denk dat hij gewoon verkeerd is begrepen.
en ja als hij wel slecht is ben ik hem nu aan verdedigen en dat is dan zwaar rot voor mij :oops: :D
Daarnaast vind ik het raar dat er zo snel al wordt gestemd terwijl we nog meer dan 24 uur hebben.


Wat duidelijk is, dat floris mij niet heeft gezien, (wil ik wel graag zeggen maar kan niet.)
Door hoe hij het heeft gezegd. Daarnaast ga ik er ook van uit dat hij niet jorn heeft gezien maar gewoon geluk had.
en wat hij zij gebruikte om op hem te stemmen.
Over lola heb ik niets zij was gewoon normaal :mrgreen:

Het bewezen goed zijn vind ik in dit spel beetje raar.
Ja er is een wolf uit dag 1, en ja floris en maaike hebben daar op gestemd.
Floris goed top. :mrgreen:

Maar Maaike en waar jorn op stemde dus Edy, zijn niet gelijk 100% goed.
als een persoon die dit jaar buiten dit spel vaak wolf is geweest kan ik zeggen dat er genoeg manieren zijn waarom een wolf eerste dag op wolf zou stemmen. (lone wolf hebben we ook maar dat heeft nog niemand over gezegd)

ja het zou raar zijn op dat 1 maar je moet ergens beginnen en als je als wolf een andere wolf er uithaalt. heb je soms ook weer een plus punt wat nu gebeurt.

Daarnaast ga ik het zeggen dat ik van heel wat mensen het hier heel raar vind dat ze in dit spel dan gelijk hun 2 100% vertrouwen en nu als een groepje allemaal maar gewoon op een andere stemmen omdat die het anders ziet. nou nu zeg ik het ook vind het raar.
en ja mayby heb ik het fout maar ik vind sommige van jullie als goed nu echt aan het meelopen.

ik weet nog niet op wie ik ga stemmen maar niet op bas. want hij zegt teminste dingen dat we nog wel met open ogen kijken en niet gelijk iemand 100% kunnen vertrouwen want de ziener is er al uit.
Burger for life :mrgreen:

Gebruikersavatar
Renate
Lieveling
Berichten: 780
Lid geworden op: 01 jul 2019, 21:58

Re: Dag 2 - Dead Seers Tell No Tales

Bericht door Renate »

Ahum, ik krijg weer een hoop opmerkingen over dat ik zo rustig ben enzo.
Ik ben gewoon van maandag t/m donderdag 11 uur van huis. Ik zit net.
Dat ik lekker druk begon, kwam omdat het toen weekend was.
Maar: voor mij is het weekend nu weer begonnen, dus maak de borst maar nat!
Mark schreef:
04 dec 2019, 22:22
Ik krijg soms een vraag over waarom ik op Renate had gestemd, dat had je kunnen lezen in mijn bericht daarvoor.
Kun je dat niet gewoon ff herhalen Mark? Nou moet iedereen weer gaan zoeken. Ik kan me niet zo goed voorstellen waarom je mij verdacht zou vinden. Ik riep gelijk al dat ik Floris en Lola wel vertrouwde. En raad eens: ze deugden!
En over Edy, Ida en Wouter zei ik dat ook. Nou, Edy heeft zich inmiddels al bewezen. (Van Wouter en Ida word ik wel wat minder zeker)
Mark schreef:
05 dec 2019, 22:03
Wat duidelijk is, dat floris mij niet heeft gezien, (wil ik wel graag zeggen maar kan niet.)

Hmmm...als hij het zo duidelijk vindt dat als Floris hem wél gezien had, hij geen plusje van Floris had gekregen, denk ik dat Mark hint naar lycantroop. Overigens denk ik ook, dat als Floris hem gezien zou hebben, Floris er wel een grote, dikke plus van gemaakt zou hebben.
Wie Floris dan wél gezien heeft?
Ik denk niet per se dat Floris Jorn gezien heeft. Maar het kan heel goed zijn, dat Floris Edy als goed heeft gezien. En dat - toen Jorn met zijn stem op Edy haar doodvonnis tekende - hij dat heeft willen voorkomen.

Overigens vind ik de enorme run op Bas onaangenaam, ben een beetje bang dat we ergens in geluisd worden.
Maar Bas' reactie is wel heel erg een boze, van een weerwolf wiens maatje onverwacht vroeg is gesneuveld. En zijn redenen om de Jorn-stemmers alsnog verdacht te maken, zijn erg ver gezocht.
Dus ik ben bang dat ik ook op Bas ga stemmen. Alwéér, want ik ben de enige die vorige keer ook op hem gestemd heeft. Dus je kunt me niet van meelopen betichten.

Gebruikersavatar
Renate
Lieveling
Berichten: 780
Lid geworden op: 01 jul 2019, 21:58

Re: Dag 2 - Dead Seers Tell No Tales

Bericht door Renate »

Ik stem op Bas, ARRRRR

Gesloten

Terug naar “Spel 4 - A Pirate's Life For Me!”