Dag 2 - Dead Seers Tell No Tales

Sail the Seven Seas and find treasure hoards! And maybe some Werewolves.
Gebruikersavatar
Maaike
Sekteleider
Berichten: 177
Lid geworden op: 03 jul 2019, 21:15

Re: Dag 2 - Dead Seers Tell No Tales

Bericht door Maaike »

Pfft, heftige ochtend zo... RIP Lola en Floris

@Bas, waarom zou ik in s hemelsnaam mijn medewolf er op die manier uitstemmen? Dan had ik beter voor Edy kunnen kiezen, toch?
Een herstemming op dag 1 haalt de vaart uit het spel - je hebt namelijk niet opeens meer info, zoals jij wel beweert (HOE heb je meer info door een herstemming) - en geeft in mijn ogen de wolven meer kans de stemming richting een burger te sturen. Sowieso is de kans dat er dan alleen burgers op het schavot staan, erg groot. Het was nu puur geluk dat dat deze keer niet zo was.
En over Edy - ja, het was een hele slimme zet om op dag 1 op een medewolf te stemmen, maar met dit aantal spelers kun je het je niet veroorloven die medewolf er ook uit te laten vliegen. Edy was vlak voor de deadline online, en had dus haar stem kunnen wijzigen.

Dat Floris Mark een plusje gaf, gebeurde al tijdens de kapiteinsverkiezing, toch?? Dus het lijkt mij veel waarschijnlijker dat Floris Jorn bekeken heeft. En ik denk dat de wolven ook dat vermoeden hebben gehad. Dat Matthijs dus niet snapt waarom de wolven Floris hebben gekozen, vind ik opvallend en heel schijnheilig overkomen.
Daardoor stijgt Matthijs op mijn verdachtenlijstje. Ook Bas vind ik verdacht door zijn rare uitspraken van vannacht.
Edy vertrouw ik en Wouter heeft voor mij nu een klein plusje, hij had Jorn namelijk makkelijk kunnen redden gisteren.

Ida en Renate zijn voor mij redelijk neutraal op dit moment. Djamila vind ik warrig overkomen en daar heb ik geen goed gevoel bij. Ook bij Mark heb ik geen goed gevoel, omdat hij inhoudelijk nog niet heel zoekend overkomt. Maar voor nu is Bas toch mijn hoofdverdachte.
Ik was van plan te wachten met stemmen tot ik ergens wifi had, maar ik vind Bas zn post hierboven weer zó raar, dat ik nu gewoon vast ga stemmen.

Gebruikersavatar
Maaike
Sekteleider
Berichten: 177
Lid geworden op: 03 jul 2019, 21:15

Re: Dag 2 - Dead Seers Tell No Tales

Bericht door Maaike »

Ik stem op Bas, ARRR

Gebruikersavatar
Matthijs
Lijfwacht
Berichten: 622
Lid geworden op: 13 jul 2019, 23:09
Favoriete Weerwolfrol: Genezer

Re: Dag 2 - Dead Seers Tell No Tales

Bericht door Matthijs »

Ik merk heel erg dat mensen niet mijn volledige verhaal begrijpen dus ik zal het nog proberen uit te leggen.

Door de laatste spellen ben ik aan het leren meer sceptisch te zijn over het goedpleiten of slechtpleiten van mensen. Bijvoorbeeld mijn bericht op dag 1 over Floris:
Ik zet hierin dat ik zijn redenering niet helemaal snapte dat Mark een plus verdiende, en door de verwarring kreeg Floris een minnetje. Op diezelfde dag schrijf ik echter ook dat deze actie van Floris in mijn ogen ook schijn-slecht had kunnen zijn. De afgelopen spellen heb ik namelijk vaak het gevoel gehad bij Floris dat zijn redeneringen niet door mij te volgen zijn, en dus verdacht, waarna achteraf bleek dat hij gewoon goed was. Daarom probeerde ik duidelijk te maken in mijn berichten dat ik ofwel Floris verdacht vond, ofwel weer in dezelfde valstrik trap en het gewoon Floris was en dus dat ik er niets uit kon halen voor mijzelf.

Dan nog even over mijn eerdere bericht van vandaag. Ik was enkel en alleen de discussie aan het openen over de dood van Floris, en was benieuwd naar jullie inzichten. Dat ik hierdoor blijkbaar meteen word afgestrafd vind ik een beetje zonde. Ik vind namelijk wel dat Floris van de drie Jorn stemmers wat mij betreft het minste het verdiende de dood te krijgen door zijn repetoire qua speltijd.

Verder over dus het goedpleiten van mensen zie ik ook dat mijn gedachten een beetje uit de context geplaatst worden. Het enige wat ik wilde zeggen was dat, naar mijn mening, je jezelf vrij kan pleiten als wolf door op dag 1 op een wolf te stemmen. Dit is volgens mij ook al vaker gebeurd. Daarnaast geeft de actie van Maaike natuurlijk haar veel vertrouwen en plusjes omdat ze zo snel handelde en toch een wolf wist te elimineren. Maar het enige wat ik dan wil zeggen is dat er bij mij in het achterhoofd altijd nog een stemmetje rekening zal houden met de mogelijkheid dat Maaike stiekem toch heeft overlegd en dat zo de stemming is beïnvloed dat ze supergoed uit de bus komt. Ik zeg dus niet dat ik geloof dat dit gebeurd is, ik zeg alleen dat dit een mogelijkheid is.

Verder zie ik mijzelf op veel verdachtenlijstjes verschijnen. Dit vind ik (natuurlijk) jammer, maar op zich maakt het mij ook niet zo heel veel uit. Aan de ene kant zou ik nu pleiten om op Bas te stemmen omdat hij een grotere kans heeft er uit te vliegen dan ik, maar ik wacht morgen nog even af om te kijken of er nieuwe inzichten tevoorschijn komen. Daarnaast lijken zijn redeneerstijl en de mijne nogal op elkaar dus ik snap hem tenminste wel beter.

Ook vind ik het wel een beetje jammer dat onze kapitein slechts aan het meevaren is op andere mensen hun meningen zo het schijnt. Hiermee, en met mijn vorige overtuigingen verdient hij helaas een klein minnetje.

Ik zal voor de duidelijkheid nog even een zegje doen over mijn plusjes enzo mbt mijn eerdere bericht:
+: de Jorn stemmers; Edy, Maaike
+/-: Mark (door Floris zijn plusje hierbij), Bas (door zijn begrijpelijke redeneringen)
-/+: Wouter

De rest van de mensen staan een beetje op neutraal. Ofwel omdat ze nog niet zoveel hebben gezegd ofwel omdat ik vind dat de laatste tijd nog niet zoveel is toegevoegd.
Ik ben het tenslotte wel nog eens met Ida dat ik Renate verrassend rustig vind, zeker ten opzichte van het begin van het spel.

Gebruikersavatar
Edy
Tovenares
Berichten: 946
Lid geworden op: 04 jul 2019, 21:13

Re: Dag 2 - Dead Seers Tell No Tales

Bericht door Edy »

Ida schreef":
Ik heb alles van Floris nog eens nagelezen. Omdat hij met de kapiteins verkiezing op Jorn stemde, zou dat een hint kunnen zijn geweest om hem de nacht erop te zien. Vervolgens heeft hij lang gewacht om te stemmen en ik vind zijn argumenten een beetje gezocht om op Jorn te stemmen. Alsof hij wachtte om een onopvallend argument te gebruiken. Maar de afgelopen nacht heeft Floris helemaal niks gepost, dus dat haalt mijn thorie dan weer onderuit. Het met name kleine plusje voor Mark, lijkt me juist een hint, dat hij het niet zeker weet. Dus ik kan er niet veel uit halen.
Wat is dat nu voor redenatie Ida? Jorn is toch geen BM geworden? Waarom zou Floris hem dan bekijken. Dat vind ik echt niet voor de hand liggen. Het lijkt wel alsof je uit alle macht probeert Mark nog uit het positieve lijstje te houden. En dan vervolgens nog dat Floris Mark maar een klein plusje gaf en daarmee een hint gaf dat hij Mark NIET gezien had?. Op dag 1 he? Wat had je dan verwacht? "Oh mensen, Mark is goed hoor, want die heb ik vannacht gezien?
Je stond nog neutraal op mijn lijstje, maar je daalt nu wel iets naar beneden hierdoor.

Wouter sluit heel nietszeggend aan bij de stelling dat Floris Jorn gezien zou kunnen hebben en wuift dan vrolijk dit weg met, tja dat gaan we niet meer zeker weten. Iets te laconiek vind ik dat. Wouter, jij daalt ook op mijn vertrouwenslijst. Het wordt tijd dat je eens een duidelijke post maakt denk ik! :o

Bas blijft maar stug volhouden aan zijn stellingen dat Maaike beter een herstemming had kunnen veroorzaken en dat Floris om een slechte reden op Jorn stemde. Maar Floris had in mijn ogen een hele plausibele reden om op Jorn te stemmen. Jorn zorgde als eerste voor 2 stemmen op iemand zonder goede argumentatie, terwijl er nog genoeg mensen over waren op wie hij had kunnen stemmen. En opvallend daarbij is dat Bas ook op mij gestemd had. Floris vertrouwde mij blijkbaar meer dan Jorn en wilde niet dat ik op deze manier eruit gestemd werd. En misschien had Floris mij wel gezien in de nacht? Heeft iemand daar wel eens over nagedacht?

Hoe dan ook, Bas blijft in mijn ogen nog steeds verdachte nr. 1, Het een beetje zielig doen aan het einde van zijn post maakt mij alleen maar meer overtuigd. Ik ga maar vast stemmen want ik denk niet dat ik deze dag nog van gedachten verander.

Gebruikersavatar
Edy
Tovenares
Berichten: 946
Lid geworden op: 04 jul 2019, 21:13

Re: Dag 2 - Dead Seers Tell No Tales

Bericht door Edy »

Ik stem op Bas

Gebruikersavatar
Edy
Tovenares
Berichten: 946
Lid geworden op: 04 jul 2019, 21:13

Re: Dag 2 - Dead Seers Tell No Tales

Bericht door Edy »

Ik stem op Bas Arrrrrrr

Sorry Hugo!!
Laatst gewijzigd door Hugo op 05 dec 2019, 10:11, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Wouter
Lijfwacht
Berichten: 610
Lid geworden op: 18 jul 2019, 14:42
Locatie: Utrecht
Favoriete Weerwolfrol: the thing

Re: Dag 2 - Dead Seers Tell No Tales

Bericht door Wouter »

Hmm,

Twee opmerkingen over mij:
Matthijs schreef:
05 dec 2019, 02:07
Ook vind ik het wel een beetje jammer dat onze kapitein slechts aan het meevaren is op andere mensen hun meningen zo het schijnt. Hiermee, en met mijn vorige overtuigingen verdient hij helaas een klein minnetje.
Edy schreef:
05 dec 2019, 08:10
Wouter sluit heel nietszeggend aan bij de stelling dat Floris Jorn gezien zou kunnen hebben en wuift dan vrolijk dit weg met, tja dat gaan we niet meer zeker weten. Iets te laconiek vind ik dat. Wouter, jij daalt ook op mijn vertrouwenslijst. Het wordt tijd dat je eens een duidelijke post maakt denk ik!
Ik wuif niets weg Edy - het is gewoon waar dat we dan niet meer weten. Kun je laconiek noemen, maar dat is zo. En qua inhoudelijke posts: ik was de eerste die Bas' redenering fileerde en ik geloof dat jij die volgt. Ik hou er nou eenmaal niet van om mensen zomaar verdacht te maken dus over meevarenden waar ik niets over kan zeggen, zeg ik ook niets. Dat is mijn verantwoordelijkheid als kapitein. Dat laatste is meteen een reactie op de opmerking van Matthijs hierboven.

Het lijkt er daarbij wel op dat we het eens gaan zijn over Bas. Vandaar mijn stem.
Ho ho ho :xmas:

Gebruikersavatar
Wouter
Lijfwacht
Berichten: 610
Lid geworden op: 18 jul 2019, 14:42
Locatie: Utrecht
Favoriete Weerwolfrol: the thing

Re: Dag 2 - Dead Seers Tell No Tales

Bericht door Wouter »

Ik stem op Bas, ARRR
Ho ho ho :xmas:

Gebruikersavatar
Maaike
Sekteleider
Berichten: 177
Lid geworden op: 03 jul 2019, 21:15

Re: Dag 2 - Dead Seers Tell No Tales

Bericht door Maaike »

@Edy,

Zoals ik al eerder zei, onstond de discussie over Mark al tijdens de kapiteinsverkiezing en (als ik het me goed herinner) heeft Floris tóen al (voor hij iemand gezien had) geuit Mark een klein plusje te geven, of in ieder geval Mark verdedigd. Het lijkt mij dus echt heel logisch dat Floris Jorn gezien heeft (want waarom zou hij iemand gaan bekijken die hij vóór de nacht al iets meer vertrouwde) en ik vind Ida's redenatie dus ook niet zo raar. Ik snap niet zo goed waarom jij dit zo verdacht vindt en er ook meteen zo hard bovenop springt.
Het lijkt mij ook ontzettend logisch van Floris om Jorn te bekijken, Jorn was nou eenmaal een onbekende voor de meeste van ons, en nieuwe spelers peilen is vaak lastiger. Maar Wouter heeft wel gelijk, we gaan dit nooit zeker weten. Ik snap ook niet helemaal waarom je nou ook nog gaat verzinnen dat hij misschien jou gezien zou hebben. Natuurlijk is er een kans, maar die kans is dan net zo groot voor alle anderen, en hier je redenatie op baseren vind ik dus niet heel steekhoudend.

Het is dat ik je al op mijn vertrouwenslijstje heb staan ;)

Gebruikersavatar
Djamila
Bezweerder
Berichten: 424
Lid geworden op: 24 nov 2019, 14:11

Re: Dag 2 - Dead Seers Tell No Tales

Bericht door Djamila »

Ohjee, tragische nacht
Teruglezen van Floris’ posts vertellen mij een paar dingen, Mark staat voor mij nu in de plus
Matthijs stemde op Floris op dag 1
Valt me op dat Jorn op Edy stemde en Bas daar in meeging, terwijl ik zijn redenatie niet erg sterk vond

@ Edy mee eens
Bij Bas heb ik ook echt totaal geen goed gevoel

@ Bas
‘Ik heb eerst de berichten van Floris doorgelezen en vind niet dat hij niet heel duidelijk heeft aangegeven wie hij gezien heeft. Ik denk dat de wolven hiermee vooral een gelukstreffer hebben gehad afgelopen nacht.
Redenen: Ik vind dat hij Mark te weinig positief heeft benaderd, met elke keer een voorzichtig plusje. En ondanks dat Floris vrij onverwacht op Jorn stemde, vraag ik me af of hij hem echt gezien heeft. Al met al kunnen we er niet heel veel uit halen denk ik.’
Lijkt me dat de ziener dat niet van de daken gaat schreeuwen nee? De manier waarop jij nu een soort van probeert aan te tonen dat het niet duidelijk was (achteraf dan hè), komt op mij niet echt goed over

‘Als voor de verdenkingen op mij. Ik kan me niet goed verdedigen tegen de aanval dat ik dingen raar vind. Ik snap dat het lijkt op 'mensen in een kwaad daglicht zetten', maar dat was niet mijn bedoeling. Ik zeg gewoon wat me opvalt en waarom het me opvalt, als jullie dat verdacht vinden ga ervoor. Als het zorgt voor een discussie (en dus informatie) heb ik in ieder geval iets bereikt.’
Dit klinkt ook erg als een laatste noodkreet, toen ik wolf was met een potje in het echte leven laatst was dit ook de manier waarop ik mensen probeerde te manipuleren 'zorgt iig toch voor informatie!!!' Voor informatie zorgt het zeker.

Ook mijn stem gaat daarom naar Bas.

Gesloten

Terug naar “Spel 4 - A Pirate's Life For Me!”