Dag 2 - Dead Seers Tell No Tales

Sail the Seven Seas and find treasure hoards! And maybe some Werewolves.
Gebruikersavatar
Hugo
Priester
Berichten: 1218
Lid geworden op: 19 jun 2019, 22:54
Locatie: Utrecht
Favoriete Weerwolfrol: Heks

Re: Dag 2 - Dead Seers Tell No Tales

Bericht door Hugo »

Stemoverzicht, met de deadline op morgen, 23:00 (over 24 uur):

Bas 6x (Maaike (1), Edy (2), Wouter* (3), Djamila (4) en Renate (7))
Edy 1x (Bas (5))
Matthijs 1x (Ida (6))

Nog te stemmen:
Mark en Matthijs
In the nights of full moon, if you hear a howling, bar the door. If you don’t hear it, bar the door
anyway.

Gebruikersavatar
Edy
Tovenares
Berichten: 946
Lid geworden op: 04 jul 2019, 21:13

Re: Dag 2 - Dead Seers Tell No Tales

Bericht door Edy »

Ida, ik suggereer nergens dat Floris zeker Mark heeft gezien. Ik zeg alleen dat Floris Mark en Jørn noemt, en dat het naar mijn mening, als hij 1 van de 2 heeft gezien, dan aannemelijker is dat hij Mark heeft gezien. Maar goed, dat is alleen maar mijn mening. Sommigen van jullie vinden het andersom net zo aannemelijk, dus misschien heb ik het wel fout. Ik vond het wat ver gezocht van jou, maar misschien moet ik dat wat herzien.
En dat hij mij zou hebben gezien kwam opeens in me op, maar lijkt me evenmin erg waarschijnlijk. Ik denk gewoon niet dat Floris mij als eerste gaat bekijken.
En theoretisch is het mogelijk dat Floris Mark gezien heeft en dat hij vervloekte is geworden. Het is denk ik toch minder logisch dat ik de vervloekte ben/was, om dezelfde reden als zou ik wolf zijn. Dan had ik Jorn nog steeds makkelijk kunnen redden.
Ik zie nog even het bericht van Renate over de opmerking die Mark heeft gemaakt over Floris. Dat had ik helemaal gemist. Je zou zomaar eens een punt kunnen hebben. :P

Maar goed, even genoeg over Floris nu wat mij betreft.

Ida, ook al klinkt Bas beledigd, dat wil niet zeggen dat hij geen wolf is. Het kan prima dat Bas oprecht overtuigd is dat hij geen wolfse acties heeft gedaan (als wolf) en dat hij dus beledigd is dat die acties wel als verdacht worden gezien en hij dus door de mand valt.
Ik zou het echt vervelend vinden als ik het fout blijk te hebben, maar ik geloof het niet en ga dus ook niets aanpassen tot dusver.

Gebruikersavatar
Edy
Tovenares
Berichten: 946
Lid geworden op: 04 jul 2019, 21:13

Re: Dag 2 - Dead Seers Tell No Tales

Bericht door Edy »

Oh, had het hele bericht van Mark niet gezien. Oops :)
Tja, weet niet wat ik daarvan moet denken. Het is jouw goed recht om Bas oprecht te vinden. Ik vind van niet.
En dit was mij in de nacht al duidelijk dus ik zou niet weten waarom ik perse tot het allerlaatste moment zou wachten met stemmen. De discussie kan nog wel verder gaan toch?

Ida
Weerwolf
Berichten: 597
Lid geworden op: 13 jul 2019, 22:44

Re: Dag 2 - Dead Seers Tell No Tales

Bericht door Ida »

Edy, mischien laat ik me wel om de tuin leiden door de laatste post van Bas. Maar ik twijfel bij hem meer dan over Matthijs. Mijn gedachten over waarom ik denk dat Floris Mark niet heeft gezien, worden dus door Mark onderstreept.

Gebruikersavatar
Bas
Bezweerder
Berichten: 417
Lid geworden op: 10 sep 2019, 20:43

Re: Dag 2 - Dead Seers Tell No Tales

Bericht door Bas »

Ik wil ten eerste even zeggen dat ik niet beledigd ben of boos, misschien een beetje geïrriteerd omdat ik mezelf niet goed overbreng. Maar niet boos of beledigd, het is een spel waarbij ik gewoon zeg wat ik denk, wat door mensen verdacht wordt gevonden. Completely fair.

Die irritatie komt een beetje van het feit dat het nooit mijn doel is geweest om mensen verdacht te maken. Ik heb Floris nooit verdacht gevonden, vond ik zijn redenatie voor zijn stem sterk? nee. Vond ik het een wolven actie? Nee. Ik vind het op dit moment 100% vertrouwen van mensen overdreven, het kleine plusje wat ik bij Floris, en nu ook bij Maaike, plaats(te) was om niet een positieve tunnelvisie te veroorzaken waarbij de wolven misschien voor een opofferingsstrategie zouden gaan en we daarbij een eventuele wolf niet meer in de gaten houden.

Op dit moment staat Maaike als enige in mijn positieve hoek, dat zegt niet dat ik haar helemaal vertrouw, maar voor nu heeft ze een plusje.

Wouter stijgt ook op mijn verdachtenlijstje, misschien ben ik paranoia, maar ik snap niet hoe je kan denken dat Edy bewezen goed is. Daarbij speelt hij heel erg op de achtergrond en zegt net genoeg om niet inactief te zijn.
Ik zou ook graag willen weten wie je nog meer verdenkt Wouter?

Edy blijft toch mijn nummer één verdachte. Hoewel ik nu misschien wel een beetje in een negatieve tunnelvisie richting haar zit..
Ik vind het ook jammer dat ze niet op mijn vorige bericht heeft gereageerd, waarin ik haar gevraagd heb waarom ze Wouter's stem op dag 1 niet verdacht vind en op wie Jorn had moeten stemmen om niet als eerste een tweede stem op iemand uit te brengen.
Het feit dat ze dat negeert maakt haar in mijn ogen verdachter, zeker voor iemand die zegt:
Edy schreef:En dit was mij in de nacht al duidelijk dus ik zou niet weten waarom ik perse tot het allerlaatste moment zou wachten met stemmen. De discussie kan nog wel verder gaan toch?
Al met al vind ik de enorme run op stemmen wel een beetje vreemd en hoop ik dat deze post mijn gedachtegang misschien wat duidelijker heeft gemaakt. Zo niet zou ik graag reacties horen op waar ik nou nog steeds precies van verdacht wordt. (En als het verdachtmaking van anderen is, dan zou ik niet weten hoe ik volgend spel mijn gedachtes/verdenkingen moet uiten zonder dat het "verdachtmaking" wordt)

Gebruikersavatar
Edy
Tovenares
Berichten: 946
Lid geworden op: 04 jul 2019, 21:13

Re: Dag 2 - Dead Seers Tell No Tales

Bericht door Edy »

Bas,
Die tunnelvisie van jou op mij maakt dat je blijkbaar ook niet leest wat ik schrijf over andere mensen. Om jou een plezier te doen hier dan wat quotes van mij:
De stem van Wouter op Maaike komt hiermee wel in een slecht daglicht te staan. Zonder enige inhoudelijke uitleg stemt hij op haar en maakt daarmee bewust de stemming 3 x 2 stemmen (Maaike heeft gelukkig nog tijd om dit te wijzigen). Dat geeft mij het idee dat Wouter nog een poging deed om zijn wolvenmaatje te redden, zonder heel opvallend te zijn door b.v. op mij te stemmen.
Wouter geeft hierop een uitleg dat hij heel laat was de avond ervoor en nog 10 minuten had in de ochtend om te stemmen, en dat hij dus niet heel goed gekeken had. Niet sterk, maar ik kan me dat bij Wouter nog wel voorstellen. Begin dag 2 post ik dit:
Wouter krijg ik weer een minder positief gevoel over of althans ben ik voorzichtig. Je zou denken dat met relatief weinig spelers, waarvan er al drie positief zijn, en 1 wolf eruit, de resterende wolven misschien zouden gaan azen op de kapitein pet. Het feit dat dit niet gebeurd is, kan licht negatief zijn voor Wouter.
Waarmee ik toch denk ik aangeef dat Wouter niet op mijn plus lijst staat. Zwaar verdacht is hij niet, het kan nog alle kanten op, maar ik hou hem in de gaten. Ook geef ik in een andere post aan dat Wouter nu wel een serieuze post moet gaan maken, omdat hij wel heel laconiek en vrijblijvend bezig is.
Al met al zie ik niet goed hoe jij denkt dat ik geen aandacht aan Wouter heb besteed.

En ook om jou te plezieren (want je kan het prima ook zelf opzoeken) hierbij hoe het ging:

Eerst post van Hugo
Post by Hugo » 02 Dec 2019, 23:35
Oh, en:

Met de deadline op morgen, 08:15:
Jorn 1x (Edy (1))
Matthijs 1x (Ida (2))
Bas 1x (Renate (3))
Floris 1x (Matthijs (4))
Renate 1x (Mark (5))
Edy 1x (Bas (6))

Nog te stemmen:
Wouter*, Lola, Maaike, Floris, Djamila en Jorn


En dan komt Jorn om 23.47 uur met een stem op mij en de volgende verklaring:
Aangezien de zon begint te dalen en we de nacht spoedig zullen intreden en nog steeds geen flauw idee hebben wat er gebeurd is, berust ik mijn keuze op het aloude piratengedrag een ieder kent dus ga ik deze aloude traditie in stand houden. Richt je er een op mij, krijg je er direct een terug. Aangezien de discussies niets hebben opgeleverd en ik vanuit de verdere posts niets kan opmaken heb ik geen verdenkingen en thus meh hearties, I shall be taking the pirate's way
Een duidelijke ik weet het niet, maar ook een duidelijke 2e stem op mij terwijl hij ook nog op Wouter, Lola, Djamila, Maaike en Mark had kunnen stemmen. Bijna de helft van de stemmen nog over dus.

En dit soort vragen van jou Bas maken dat ik je nog verdachter vindt. Je haalt uit naar mij terwijl je mijn posten niet goed leest. Je kwam, meteen na bleek dat er een wolf uit was, met een post waarin je de 3 Jorn stemmers probeerde in twijfel te trekken. Niemand zei dat ze meteen 100% goed waren, maar als burger ga je niet als eerste focussen op diegenen die op dat moment positiever erin staan dan de andere spelers. En tot nu toe doe je nog niets anders bijna! En je probeert je nu te verdedigen en te zeggen dat we je allemaal verkeerd begrijpen, maar ik vind die eerste opwelling van jou na de lynch van Jorn echt het meeste zeggen en als zodanig ben jij mijn hoofdverdachte.

Edit: quotes proberen aan te passen
Laatst gewijzigd door Hugo op 06 dec 2019, 16:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Edy's quotes rechtgetrokken

Gebruikersavatar
Edy
Tovenares
Berichten: 946
Lid geworden op: 04 jul 2019, 21:13

Re: Dag 2 - Dead Seers Tell No Tales

Bericht door Edy »

nou, die quotes krijg ik niet goed. Hoop dat de post nog duidelijk is.

Gebruikersavatar
Mark
Tovenares
Berichten: 912
Lid geworden op: 19 jun 2019, 23:16

Re: Dag 2 - Dead Seers Tell No Tales

Bericht door Mark »

@ renate

speciaal voor jou ga ik het herhalen
Ik vond het raar, dat doordat ik geen BM wou zijn zo in de picture kwam, en van jouw vond ik het raar dat je mij daarom een min puntje had gegeven daardoor had ik op jouw gestemd omdat ik jouw redenatie nergens op vind slaan.


@edy
kan jij mij dan nog vertellen waarom iedereen zo erg op bas zit, want voor mijn gevoel is het dat hij niet duidelijk was en daardoor zich soort van heeft versproken als WW maar ik snap er echt niet van hoe jullie het zouden lezen.
Burger for life :mrgreen:

Gebruikersavatar
Matthijs
Lijfwacht
Berichten: 622
Lid geworden op: 13 jul 2019, 23:09
Favoriete Weerwolfrol: Genezer

Re: Dag 2 - Dead Seers Tell No Tales

Bericht door Matthijs »

@Mark:
Volgens mij heeft Edy in haar laatste berichtjes (met de quotes) voor mij in ieder geval nu duidelijk gemaakt waarom Bas (en volgens mij ook ik) in de picture staan als bad guys!
Edy schreef:
06 dec 2019, 12:21
Een duidelijke ik weet het niet, maar ook een duidelijke 2e stem op mij terwijl hij ook nog op Wouter, Lola, Djamila, Maaike en Mark had kunnen stemmen. Bijna de helft van de stemmen nog over dus.

En dit soort vragen van jou Bas maken dat ik je nog verdachter vindt. Je haalt uit naar mij terwijl je mijn posten niet goed leest. Je kwam, meteen na bleek dat er een wolf uit was, met een post waarin je de 3 Jorn stemmers probeerde in twijfel te trekken. Niemand zei dat ze meteen 100% goed waren, maar als burger ga je niet als eerste focussen op diegenen die op dat moment positiever erin staan dan de andere spelers. En tot nu toe doe je nog niets anders bijna! En je probeert je nu te verdedigen en te zeggen dat we je allemaal verkeerd begrijpen, maar ik vind die eerste opwelling van jou na de lynch van Jorn echt het meeste zeggen en als zodanig ben jij mijn hoofdverdachte.
Het stukje over "als burger ga je niet focussen" is volgens mij waar sommige Bas-stemmen nu vandaan komen, en ook de Ida stem (alhoewel die blijkbaar ook nog ligt aan mijn kenmerkende vaagheid).

Ik merk namelijk dat zowel Bas, als jij, Mark, als ik het erover eens zijn dat er werd geïmpliceerd dat Edy, Floris en Maaike goed waren doordat ze op Jorn hadden gestemd op dag 1, en dat hier ook een alternatief verhaal achter kan zitten. Het probleem is nu alleen, wat Edy in haar bericht goed aanstipt en het allemaal wat duidelijker maakt, dat dit scepticisme verdacht is. Hiermee bedoel ik dat we dus aan het focussen zijn op het "slechtpraten" van de mensen die grotere kans hebben goed te zijn, terwijl wij beter zouden kunnen kijken naar de mensen die duidelijker slechtere trekjes vertonen van de neutrale mensen. Dit is dan ook wat de andere mensen doen door op mensen als Bas of mij te stemmen, terwijl wij onze gedachten slechts neerschrijven over dat er een kans is dat niet alles hoeft te zijn wat het lijkt.

Kortom ben ik het eens geworden met Edy dat wat Bas (en dus ook ik) misschien niet het slimste is om te zeggen en mogelijk als verdacht kan worden gezien, maar aan de andere kant vind ik het dan wel weer jammer dat dit niet gewoon duidelijk had kunnen worden gezegd maar dat er eerst een meerderheid aan stemmen voor nodig was. Ik merk voornamelijk dat ik Bas zijn redeneringen goed kan volgen (mede omdat ik diezelfde redeneringen maak) en daarmee kan ik natuurlijk mijzelf in mijn voet schieten, alleen ik durf wel voor hem op te komen en ga dus niet op Bas stemmen.

Maar goed nu nog even een korte reactie op @Ida:
Je zegt dat je mijn verhaal nog warrig vind en je je niet kan vinden in mijn redenering. Dit kan ik begrijpen want dat is helaas mijn schrijfstijl: wollig. Verder vind ik het wel fijn dat je ons nog even herinnert aan het feit van de slachtofferloze nacht, en dat dus Floris' mogelijke goederikstempel niet per se hoeft waar te zijn. Ik durf er aan de andere kant nog wel vanuit te gaan dat de vervloekte nog gewoon bij de burgers hoort, maar dat weet je natuurlijk maar nooit (zie het spel met Bert die op nacht 1 werd aangevallen bijvoorbeeld)

Ook wil ik nog teruggrijpen op iets wat in de nacht door zowel Maaike als Wouter werd aangestipt: Edy zou niet op een medewolf stemmen op dag 1 als ze zelf wolf was. Dit is in de spellen die ik heb gezien inderdaad waar, maar ze is er ook niet vies van om wat strijd te hebben met andere wolven. Zie namelijk spel 1 waarbij ze met medewolf Bert overdag aan het discussiëren was en het leek alsof ze niet in hetzelfde team zaten. Maar goed, @Edy, dit bedoel ik niet als verdachtmaking, maar ik wilde alleen even een argument onderuit halen. Dit verhaal had namelijk net zo goed over iedereen kunnen gaan. Van mij krijg je nog steeds gewoon een plusje hoor :)

Als ik er zo naar kijk heb ik ook niet heel veel opties meer qua stemmen zonder gevolgen te ervaren: als ik op Bas stem word ik beticht van meestemmen (dankje Renate voor deze zin), en op andere mensen kan mij in de toekomst meteen weer leed geven (zie bijvoorbeeld het feit dat ik nu verdacht ben door mijn stem op Floris van dag 1). Maar goed. Ik heb mijn keuze gemaakt. Ik ga toch stemmen op onze kapitein, want ik vind zijn argument dat hij 1x Bas zijn bericht heeft weten te fileren naar mijn mening nog niet naar de maatstaven van een kapitein. Hopelijk vaar ik nu niet in gevaarlijk water met deze uitspraak, maar ik vind wel dat als kapitein je de leiding moet kunnen nemen, ook in discussies, en voornamelijk dat we moeten worden begeleid in veilig en rustig vaarwater. Dus zie het meer als een stimulerende stem.

Gebruikersavatar
Matthijs
Lijfwacht
Berichten: 622
Lid geworden op: 13 jul 2019, 23:09
Favoriete Weerwolfrol: Genezer

Re: Dag 2 - Dead Seers Tell No Tales

Bericht door Matthijs »

Ik stem op Wouter, ARRRRR

Gesloten

Terug naar “Spel 4 - A Pirate's Life For Me!”