Dag 2 - Dead Seers Tell No Tales

Sail the Seven Seas and find treasure hoards! And maybe some Werewolves.
Gebruikersavatar
Hugo
Priester
Berichten: 1218
Lid geworden op: 19 jun 2019, 22:54
Locatie: Utrecht
Favoriete Weerwolfrol: Heks

Dag 2 - Dead Seers Tell No Tales

Bericht door Hugo »

De volgende nacht werd doorgebracht in de haven van Kingston, Jamaica. Wouter had De Huilende Wolf voor de gelegenheid een Union Jack gegeven om onder te varen. In de haven laadden Djamila en Maaike, voor straf na hun slaperige nacht op wacht, enkele vaten nieuwe rum in. Gelukkig met de nieuwe voorraad alcohol vielen de piraten in slaap, en droomden ze van de schatten die zeker op hen zouden wachten.

De volgende ochtend sloeg de sfeer echter om. Edy beklom de masten om de zeilen te controleren, zoals ze elke ochtend deed. In het vroege ochtendgloren zag de baai van Kingston er kalm uit. Ze zag zelfs enkele walvissen die zich roerden boven het wateroppervlak. In gedachten verzonken ontreefde Edy het fokzeil, en schrikte op van een doffe 'plof' die ze hoorde. Het fokzeil was bloedrood. Bloed drupte naar beneden, naar het dek. Het drupte op een lichaam... Het was Floris! Edy gilde van schrik, en moest zich stevig vasthouden aan de giek om niet naar beneden te vallen. "Lola?! Kom eens hierheen!" riep ze naar Lola, haar maatje in de vroege ochtend. "Wat is er?" antwoordde een stem van de achterkant van het schip. "Het is Floris! Volgens mij is hij dood!" "NEE!" gilde Lola. Edy begon naar beneden te klimmen. "Kom hierheen dan, dan kunnen we het samen..." Edy werd midden in haar zin onderbroken door een tweede 'plof', ditmaal met een naar, krakend geluid erbij. Lola was naar beneden gesprongen.

Toen eenmaal de gehele bemanning wakker was, gaf Wouter de opdracht het schip snel uit de haven te laten varen, "voordat het hele Britse leger op onze boot afkomt". Floris' lichaam werd onderzocht. Het was aan stukken gereten, door iets bovennatuurlijks, iets... Wolfachtigs. Ook lag er een afgescheurde hand, passend aan de arm van Floris, met daarin een glazen bol. Het was de bemanning duidelijk: Jorn kan niet de enige zijn geweest die getroffen was door de lycantropie. Wie waren er andere schuldigen?

-----

Ahoy me hearties!

Floris heeft de nacht niet overleefd. Hij was:
Afbeelding
Ziener

Lola is uit liefdesverdriet ook gestorven. Zij was:
Afbeelding
Burger

Dit vraagt om wraak! Graag jullie stemmen vóór vrijdag, 23:00 in dit topic.

Veel succes!
In the nights of full moon, if you hear a howling, bar the door. If you don’t hear it, bar the door
anyway.

Gebruikersavatar
Matthijs
Lijfwacht
Berichten: 622
Lid geworden op: 13 jul 2019, 23:09
Favoriete Weerwolfrol: Genezer

Re: Dag 2 - Dead Seers Tell No Tales

Bericht door Matthijs »

RIP Floris en Lola! Jullie dood wordt zeker gewroken! Waarom zou het precies Floris zijn geweest? Ik zat even in de rollen te kijken en het kan zijn dat de tovenares (als die er in zit) stiekem aan de wolven heeft geprobeerd duidelijk te maken dat Floris ziener is (als die dan ook Floris op nacht 1 heeft gezien)! Heeft er iemand ideeën hiervoor? Ik vind Floris namelijk wel een beetje een willekeurig/jammerlijk slachtoffer ook gezien het feit dat hij de afgelopen spellen nou niet echt lang er in heeft gezeten volgens mij :(

Kapitein Wouter, laat je leiderschap eens zien en leid ons naar de wolven! Of Maaike/Edy leid ons, gezien het feit dat jullie hebben bewezen dit eerder te kunnen hebben gedaan.

Gebruikersavatar
Matthijs
Lijfwacht
Berichten: 622
Lid geworden op: 13 jul 2019, 23:09
Favoriete Weerwolfrol: Genezer

Re: Dag 2 - Dead Seers Tell No Tales

Bericht door Matthijs »

Oh en natuurlijk zijn er nu (minstens) twee opties van wie Floris heeft gezien op nacht 1:
Ofwel hij heeft Mark gezien omdat hij als enige ongeveer een plus heeft gekregen van Floris (dus Mark is goed)
Ofwel hij had Jorn gezien en daarom op hem gestemd.
(Of hij heeft heel iemand anders gezien, maar deze info minder duidelijk naar buiten gebracht, wat natuurlijk minder logisch is gezien hij ziener was..)

Kortom ben ik geneigd Mark meer een plus te gunnen.

Gebruikersavatar
Edy
Tovenares
Berichten: 946
Lid geworden op: 04 jul 2019, 21:13

Re: Dag 2 - Dead Seers Tell No Tales

Bericht door Edy »

Nou zeg, haal je er een wolf uit, gaan er meteen 2 burgers dood :( :o RIP Floris en Lola :cry:

Floris de ziener helemaal balen! Hij heeft ons nog niet veel duidelijk kunnen maken. Wat mogelijk is, is dat hij Mark bekeken heeft in nacht 1 en hem als goed heeft gezien, en daarom in dag 1 hem een licht positief geeft onder het mom van het BM verhaal. De kans dat Floris Mark bekijkt is best reeel.
Kan ook dat Floris Jørn gezien heeft als slecht kan theoretisch ook, maar acht ik niet heel waarschijnlijk. En het is wel heel toevallig dat ik dan op Jørn stem en hij op die manier mij moet redden zeg maar. Maar, het kan. Dan weten we van Mark dus niets.


Voorlopig hou ik Mark op licht positief. En Maaike en mijzelf zeker.
Renate heb ik ook een plusje bij.

Wouter krijg ik weer een minder positief gevoel over of althans ben ik voorzichtig. Je zou denken dat met relatief weinig spelers, waarvan er al drie positief zijn, en 1 wolf eruit, de resterende wolven misschien zouden gaan azen op de kapitein pet. Het feit dat dit niet gebeurd is, kan licht negatief zijn voor Wouter.

Bas is volgens mij wolf en Matthijs zou ook kunnen, maar daar ben ik minder zeker van.

Ida heb ik nog geen beeld bij, evenmin als bij Djamilla.

Gebruikersavatar
Edy
Tovenares
Berichten: 946
Lid geworden op: 04 jul 2019, 21:13

Re: Dag 2 - Dead Seers Tell No Tales

Bericht door Edy »

Oh, ik zie dat Matthijs dezelfde redenatie over Mark en Jørn heeft.

Ik vind Floris helemaal niet zo’n random slachtoffer. Afgezien van mogelijk de kapitein oppeuzelen als die burger zou zijn, is het logisch dat het slachtoffer 1 van de drie positieve wordt. De rest moet dat nog maar aantonen en die kunnen mogelijk overdag weggestemd worden.

Ida
Weerwolf
Berichten: 597
Lid geworden op: 13 jul 2019, 22:44

Re: Dag 2 - Dead Seers Tell No Tales

Bericht door Ida »

Jeetje, 2 nog wel en zelfs de ziener! rip jongens.
Ik ga alle posts van Floris nog eens nalezen, want ergens moet hij toch iets hebben nagelaten. Matthijs heeft dat ook al gedaan, maar ik twijfel of ik dat zomaar kan geloven.
ik moet zeggen, dat Edy best goede analyses maakt, die hoef ik niet na te pluizen.

Ida
Weerwolf
Berichten: 597
Lid geworden op: 13 jul 2019, 22:44

Re: Dag 2 - Dead Seers Tell No Tales

Bericht door Ida »

Ik heb alles van Floris nog eens nagelezen. Omdat hij met de kapiteins verkiezing op Jorn stemde, zou dat een hint kunnen zijn geweest om hem de nacht erop te zien. Vervolgens heeft hij lang gewacht om te stemmen en ik vind zijn argumenten een beetje gezocht om op Jorn te stemmen. Alsof hij wachtte om een onopvallend argument te gebruiken. Maar de afgelopen nacht heeft Floris helemaal niks gepost, dus dat haalt mijn thorie dan weer onderuit. Het met name kleine plusje voor Mark, lijkt me juist een hint, dat hij het niet zeker weet. Dus ik kan er niet veel uit halen.
De stem van Wouter, was wel opvallend, maar zijn uitleg klinkt plausibel.
De verhalen van Bas en Matthijs vind ik nog het meest verdacht van allemaal. Verder vind ik Mark en Renate opvallend rustiger dan normaal en Djamila weet ik ook nog niet zoveel van. Is wel heel bijzonder om 2 stemmingen te missen.
Matthijs bedankt dat je de opmerking maakte over notificaties, ik had nog niet gezien, dat dat kon op dit forum, maar ik ga nu zoeken.

Gebruikersavatar
Wouter
Lijfwacht
Berichten: 610
Lid geworden op: 18 jul 2019, 14:42
Locatie: Utrecht
Favoriete Weerwolfrol: the thing

Re: Dag 2 - Dead Seers Tell No Tales

Bericht door Wouter »

Ayay, Floris en Lola, RIP :'(

Snel de haven uit inderdaad, en een mooi zeemansgraf voor hun beiden. We zullen ze missen. Gelukkig hebben we nu genoeg rum om op ze te drinken en ons verdriet te vergeten!

Inderdaad mogelijk dat FLoris Jorn gezien. Helaas krijgen we niet meer informatie van hem. Maar de vorige nacht heeft wel wat info opgeleverd. Maaike en Edy zijn goed (hoogstwaarschijnlijk) en Bas en Matthijs verdacht, op basis van wat ze zeiden. Ik ben het dus met Edy eens dat Bas een goede kandidaat wolf is. Maar ik ben nog wel benieuwd wat hij ter verdediging aan weet te voeren.

Ondertussen Ahoy! Zet koers naar de Kaaiman eilanden. De kaart zegt dat de schat daar in de buurt moet zijn!
Ho ho ho :xmas:

Gebruikersavatar
Mark
Tovenares
Berichten: 912
Lid geworden op: 19 jun 2019, 23:16

Re: Dag 2 - Dead Seers Tell No Tales

Bericht door Mark »

Wat een rot ochtend op het schip,

RIP FLORIS onze geweldige ziener.
RIP lola, onze geweldige matroos die geen vlieg kwaad deed.

Ik krijg soms een vraag over waarom ik op Renate had gestemd, dat had je kunnen lezen in mijn bericht daarvoor.

Voor de rest was ik te druk bezig met koken op het schip dan dat ik jullie aan het helpen was dus morgen kom ik er aan :D want nu richting bed.
Burger for life :mrgreen:

Gebruikersavatar
Bas
Bezweerder
Berichten: 417
Lid geworden op: 10 sep 2019, 20:43

Re: Dag 2 - Dead Seers Tell No Tales

Bericht door Bas »

RIP Floris en Lola.
Ik heb eerst de berichten van Floris doorgelezen en vind niet dat hij niet heel duidelijk heeft aangegeven wie hij gezien heeft. Ik denk dat de wolven hiermee vooral een gelukstreffer hebben gehad afgelopen nacht.
Redenen: Ik vind dat hij Mark te weinig positief heeft benaderd, met elke keer een voorzichtig plusje. En ondanks dat Floris vrij onverwacht op Jorn stemde, vraag ik me af of hij hem echt gezien heeft. Al met al kunnen we er niet heel veel uit halen denk ik.

@Maaike
Persoonlijk zou ik op dag één best een herstemming willen. Zeker op een dag waarbij er zoveel mensen gespreide stemmen waren en er weinig informatie was om op af te gaan. We hadden nu simpel weg geluk. Ondanks dat de kans dat jij een wolf bent kleiner is geworden en ik je ook niet zo zeer verdenk, is er wel degelijk een kans en blijf ik het geen hele logische beslissing vinden.

@Edy
Als je mij wilt verdenken ga je gang, ik heb Floris nooit in een kwaad daglicht proberen te stellen en gaf hem zelfs een klein plusje. Maaike haar stem blijf ik niet een hele slimme beslissing vinden, omdat meer info aan het begin van het spel positief is. Jouw stem blijft een willekeurige stem, waarbij het feit dat een van de redenen om op Jorn te stemmen was: "Omdat ik denk dat niet veel mensen op hem zullen stemmen omdat hij nog nieuw is."
je eerder in een negatief dan een positief daglicht komt. Als wolf stemmen op een medewolf, waarvan je verwacht dat die er niet uitgaat is alleen maar positief in een later stadia waarop je je op deze stem kunt beroepen. Er is naar mijn inziens nog steeds een kans dat het een één-tweetje was tussen jou en Jorn.
Edy schreef:
04 dec 2019, 16:58
Wouter krijg ik weer een minder positief gevoel over of althans ben ik voorzichtig. Je zou denken dat met relatief weinig spelers, waarvan er al drie positief zijn, en 1 wolf eruit, de resterende wolven misschien zouden gaan azen op de kapitein pet. Het feit dat dit niet gebeurd is, kan licht negatief zijn voor Wouter.
En weer trekt Edy zich naar het positieve toe. Misschien ben ik paranoïde, maar ik vind het nogal naïef om Edy op goed te zetten omdat ze (zo lijkt) willekeurig de eerste dag op een wolf stemt. En zou graag willen weten waarom dit geen slimme eerste dag zeg van de wolven was geweest, waarbij ze ervan uit gingen dat Jorn niet veel stemmen zou krijgen.

Als voor de verdenkingen op mij. Ik kan me niet goed verdedigen tegen de aanval dat ik dingen raar vind. Ik snap dat het lijkt op 'mensen in een kwaad daglicht zetten', maar dat was niet mijn bedoeling. Ik zeg gewoon wat me opvalt en waarom het me opvalt, als jullie dat verdacht vinden ga ervoor. Als het zorgt voor een discussie (en dus informatie) heb ik in ieder geval iets bereikt.

Gesloten

Terug naar “Spel 4 - A Pirate's Life For Me!”