Dag 2 - Dead Seers Tell No Tales

Sail the Seven Seas and find treasure hoards! And maybe some Werewolves.
Ida
Weerwolf
Berichten: 597
Lid geworden op: 13 jul 2019, 22:44

Re: Dag 2 - Dead Seers Tell No Tales

Bericht door Ida »

Stik post weg...opieuw dan maar.

Ergens kloppen dingen niet helemaal, ik denk dat de crimineel lekker zijn ding aan het doen is? En dat zou dan moeten zitten onder de wat stelliger spelers. Ik ben benieuwd of Edy als Bas eruit vliegt, ook nog zo stellig in haar denken blijft. Wint de crimeel trouwens alleen of samen met de burgers? Ik heb de rollen bestudeerd en het word me niet helemaal duidelijk.

Waarom denkt Mark dat het vrij zeker is dat er 3 wolven in zitten? Floris zei dat eerder ook al, en mischien zelfs nog iemand, maar dat weet ik niet meer. Als ik met 12 ervaren spelers dit spel zou leiden, zou ik er zeker 4 ww in doen of op z'n minst 3 plus de vervloekte. Mark leuk zo'n lijstje met mogelijke rollen, maar je vergeet een heleboel opties, dus het is meer bladvulling dan dat we er iets aan hebben. Notabene de rol waar jij zo sterk naar hintte ontbreekt in je lijst. Dit kan ik rustig zeggen, want die rol heeft nu geen waarde meer. Op basis daarvan vertrouwde ik je, maar nu haal je dat zelf weer onderuit. Graag uitleg?

Dan de wat rustiger spelers, meestal moorden de drukkere burgers elkaar uit en zitten de wolven lekker op hun kont mee te lezen. Het weekend voor Renate begon donderdag en je zou drukker worden, maar slechts een stem met minimale onderbouwing.
Wouter snap ik ook niet helemaal, wel kapitein en dan niet veel regie? Is best zwaar die dubbele stem, dus kom op.
Djamila, komt ook af en toe even langs, lekker onopvallend?
Ik ben het dan met Mark eens, dat de rol van Bas best heel belangrijk kan zijn om wat meer te weten van dit drietal. Op dit moment zijn ze voor mij alledrie wat in het grijze gebied. Waarbij voor Wouter pleit, dat hij best Jorn had kunnen redden, lijkt me raar, dat hij als wolf op dag 1 al een maatje laat gaan, terwijl hij dat gemakkelijk had kunnen voorkomen.
Van Renate is het enige positieve dat ik kan vinden, dat ze mij niet onmiddellijk wantrouwt, dus eigenlijk moet ik haar dan weer wantrouwen op basis van dat feit.
Van Djamila, weet ik echt niks.

Bas lijkt mij meer goed dan slecht, zoals hij op dit moment speelt, maar ik weet niks zeker.
Maaike heeft haar vizier open, dus die vertrouw ik nog het meest.

Gebruikersavatar
Wouter
Lijfwacht
Berichten: 610
Lid geworden op: 18 jul 2019, 14:42
Locatie: Utrecht
Favoriete Weerwolfrol: the thing

Re: Dag 2 - Dead Seers Tell No Tales

Bericht door Wouter »

Ik begrijp niet zo waarom jullie mij de leiding niet vinden nemen. Een goed kapitein leidt het schip (de Kaaiman eilanden naderen al aan de horizon) en analyseert, maar geeft ook ruimte aan de opvattingen van zijn ondergeschikten. En dat is precies wat ik gedaan heb. Ik heb de actie van Bas geanalyseerd, en daaruit geconcludeerd dat hij niet te vertrouwen is. Jullie ruimte gegeven en ook via mijn stem laten weten hoe ik erover denk.

Wat ik niet doe is zonder duidelijke aanwijzing beschuldigen. Dus wat ik nu weet: Edy en Maaike zijn hoogstwaarschijnlijk goed. Bas is slecht. En ik heb nogmaals teruggezocht en nergens een post van hem gezien waarop hij op mijn argumenten ingaat. Tussen mijn post en deze van Bas:
Bas schreef: @Wouter
Zou je nog even kunnen uitleggen waarom je mij precies verdacht vindt? Zodat ik daar op kan reageren, want ik heb al de dingen die je in nacht 2 hebt gezegd uitgelegd in mijn vorige post.
zit slechts 1 post van bas waarin hij niet op mijn argumenten ingaat. Is natuurlijk ook een manier van besmeuren.

Over de anderen:
Ten eerste juist vanwege die dubbele stem ben ik voorzichtig met aannames en voortijdige conclusies.

Mark en Renate zijn nog steeds een beetje afzijdig, en van Djamilla krijg ik ook weinig hoogte. Er zou benedendeks iets kunnen broeien. Als kapitein moet ik daar eens mijn licht over laten gaan. Marks analyse en samenvatting snap ik wel (en dank daarvoor) maar heel veel schieten we er nog niet mee op.

Ida, weet ik niet, ze zet zwaar in op de crimineel-theorie. Is dat een afleider van iets anders?
Tenslotte Matthijs, door anderen verdacht gevonden, o.a. door Ida. Qua redeneren zit hij een beetje in dezelfde hoek als Bas. Als wolf zou hij dat denk ik juist vermijden, om niet zelf verdacht te worden. Voorlopig verdenk ik hem nog niet.
Ho ho ho :xmas:

Gebruikersavatar
Renate
Lieveling
Berichten: 780
Lid geworden op: 01 jul 2019, 21:58

Re: Dag 2 - Dead Seers Tell No Tales

Bericht door Renate »

Ik vind het ook lastig iets te posten. Meestal zwijg ik als ik eenmaal mijn stem heb uitgebracht, maar iedereen stemde zó vroeg dit keer, ik ook, dat er nu inderdaad na mijn vorige post nog een heel etmaal te discussiëren overbleef. Maar ja, ik kon toch moeilijk de IKEA overslaan vandaag ;)

Ik zal vertellen waarom ik Edy, Ida en Wouter samen aanvankelijk wel vertrouwde. Wouter postte na de slachtofferloze nacht een nietszeggend bericht, vond ik, maar Edy en Ida haalden daar van alles uit, en toen ik het bericht nog eens doorploeterde, meende ik te begrijpen wat zij bedoelden. En dat pleitte in het voordeel van hen alledrie, vond ik. Wouter, door zijn boodschap, en Edy en Ida omdat zij - als zij in een hol zaten - deze uitleg niet in dit forum hadden hoeven geven, maar veilig in het hol.

Inmiddels denk ik dat ik er misschien veel te veel achter gezocht heb. Als Wouter inderdaad dit signaal had afgegeven, hadden de wolven hem de nacht erop wel gedood.

Maaike, ik voel niet zo zeer de drang me te verdedigen hoor. Ik was gewoon verbaasd dat Mark mij verdacht. Ik hoop van harte dat Bas een wolf blijkt, op dit moment denk ik dat dat bijna niet anders kan. Er is in elk geval niet iemand die ik net zo erg verdenk.
Na Bas heb ik het minste vertrouwen in Matthijs en in Djamilla, maar dat komt denk ik ook wel erg door hun speelstijl. Matthijs is altijd verschrikkelijk lang van stof, wat op mij overkomt als het zorgvuldig creëren van een rookgordijn. En Djamilla's achteloosheid doet mij zeer wolfs aan (kan het haar wat schelen wie er sneuvelt). Maar voor beiden geldt dat ik hen dit vaker heb zien doen. Ook als ze goed waren.

Bij Mark denk ik vooral: het kán niet, dat hij nog steeds nooit online wolf is geweest. Als Hugo de rollen echt bewust verdeeld heeft, dan vind ik het net iets voor Hugo om hem uit pure pesterij (sorry Hugo) weer geen wolf te maken. Maar volgens mij verdeelt Hugo echt volslagen random. En dan móet Mark gewoon nu toch eindelijk eens wolf zijn. Maar ik weet dat ik met deze opmerking riskeer dat Wouter en Matthijs nu met lange verhandelingen komen over kansberekening. Doe dat niet!

Gebruikersavatar
Wouter
Lijfwacht
Berichten: 610
Lid geworden op: 18 jul 2019, 14:42
Locatie: Utrecht
Favoriete Weerwolfrol: the thing

Re: Dag 2 - Dead Seers Tell No Tales

Bericht door Wouter »

Renate schreef:
06 dec 2019, 21:09
Maar ik weet dat ik met deze opmerking riskeer dat Wouter en Matthijs nu met lange verhandelingen komen over kansberekening. Doe dat niet!
Heb ik geen plannen voor Renate, bovendien is het met al die rum lastig kansen berekenen.
Ho ho ho :xmas:

Gebruikersavatar
Matthijs
Lijfwacht
Berichten: 622
Lid geworden op: 13 jul 2019, 23:09
Favoriete Weerwolfrol: Genezer

Re: Dag 2 - Dead Seers Tell No Tales

Bericht door Matthijs »

Renate schreef:
06 dec 2019, 21:09
Na Bas heb ik het minste vertrouwen in Matthijs en in Djamilla, maar dat komt denk ik ook wel erg door hun speelstijl. Matthijs is altijd verschrikkelijk lang van stof, wat op mij overkomt als het zorgvuldig creëren van een rookgordijn. En Djamilla's achteloosheid doet mij zeer wolfs aan (kan het haar wat schelen wie er sneuvelt). Maar voor beiden geldt dat ik hen dit vaker heb zien doen. Ook als ze goed waren.

Bij Mark denk ik vooral: het kán niet, dat hij nog steeds nooit online wolf is geweest. Als Hugo de rollen echt bewust verdeeld heeft, dan vind ik het net iets voor Hugo om hem uit pure pesterij (sorry Hugo) weer geen wolf te maken. Maar volgens mij verdeelt Hugo echt volslagen random. En dan móet Mark gewoon nu toch eindelijk eens wolf zijn. Maar ik weet dat ik met deze opmerking riskeer dat Wouter en Matthijs nu met lange verhandelingen komen over kansberekening. Doe dat niet!
Ten eerste ben ik inderdaad vrij lang van stof, maar dit komt omdat ik vaak een hele hoop berichten in één keer probeer te behandelen. Daarnaast weet je dat ik elke keer zo heb gespeeld tot nu toe, en ik iedere keer goed was ;-)

En aan kansrekenen heb ik net als Wouter nu even geen behoefte, dus maak je geen zorgen ;-)

Gebruikersavatar
Bas
Bezweerder
Berichten: 417
Lid geworden op: 10 sep 2019, 20:43

Re: Dag 2 - Dead Seers Tell No Tales

Bericht door Bas »

Wouter schreef:zit slechts 1 post van bas waarin hij niet op mijn argumenten ingaat. Is natuurlijk ook een manier van besmeuren.
Sorry, maar ik vind dit echt een hele rare opmerking. Tussen jou twee posts heb ik twee keer gepost, dus heb je sowieso een post gemist.
Dan terugkijken naar jou argumenten:
Wouter schreef:Helemaal vrijpleiten inderdaad niet, maar wel behoorlijk. Als Edy onverdacht zou willen stemmen doet ze dat toch niet als eerste op een medewolf??? - Als ze wolf zou zijn. Vandaar dat ik haar wel een dikke plus geef.
Ik heb meerdere keren aangegeven waarom ik de stem van Edy haar geen dikke plus verdiend. Ik kan begrijpen dat mensen dat wel vinden, maar die vind ik een beetje naïef om heel eerlijk te zijn. Daarnaast was de reden dat ik op Edy stemde, de manier waarop ze reageerde en de manier waarop ze haarzelf in een goed daglicht bleef zetten. (Iets wat ik ook meerdere keren heb aangegeven.)
Wouter schreef:Zelfde reden als voor Edy. En helemaal omdat Jorn al een stem had nog onwaarschijnlijker. Waarom zou je een mede-wolf er uit willen stemmen. Ik vond zijn redenering wel steek houden. Daarom geef ik hem ook een dikke plus.
Ik heb in een van de twee posts aangegeven wat ik van Floris vond en dat het nooit mijn bedoeling was om mensen verdacht te maken, ik schreef gewoon op wat ik dacht. Als je dit niet sterk genoeg vind, oké all power to you. Maar ik ben daar wel over in gegaan.
Wouter schreef:Niemand vond haar inderdaad verdacht, maar ze had wel mijn dubbele stem. Het was vrij willekeurig. Het enige dat ik kan aanvoeren was dat ze op mij had gestemd (tit-for-tat) maar ik weet zelf dat dat zwak is. Ik begrijp volkomen dat ze zichzelf wilde redden, en een herstemming wilde voorkomen.
Ook dit heb ik meerdere keren uitgelegd. Ik vind een tit-for-tat stem op dag 1 niet vreemd, dit is wat Jorn deed. Ik vind ook de hele redenatie dat hij de eerste was die een 2de stem gaf aan iemand vreemd, gezien het feit dat er 50% kans was dat hij dat deed. Daarbij iemand moest de eerste zijn, betekent dat, dat diegene sowieso verdacht was? Het was puur geluk dat Jorn wolf bleek te zijn.
Ik vind het niet verdacht dat Maaike geen herstemming wou, maar naar mijn mening had dat meer informatie op gebracht. Iets wat ik ook meerdere keren al gezegd heb.

Dus ik vind het raar dat je zegt dat ik nergens op jou argumenten ingegaan ben, terwijl dit een samenvatting is van dingen die ik al eerder gezegd heb. Het gaat me hier niet over de sterkte van mijn verweer, maar het feit dat je zegt dat ik dit niet eerder gezegd heb is wat ik vreemd vind.

Ik zal nu alles nog een keer doorlezen en als ik nieuwe inzichten heb deze delen. Als ik die niet heb dan zal ik eventueel nog reageren op nieuwe posts. Maar ik weet vrij zeker dat het niet heel veel uit maakt, want dood ga ik toch wel :(

Gebruikersavatar
Bas
Bezweerder
Berichten: 417
Lid geworden op: 10 sep 2019, 20:43

Re: Dag 2 - Dead Seers Tell No Tales

Bericht door Bas »

Het eerste ding wat mij opviel bij het teruglezen is dat Edy dit zei voor dat Jorn dood ging:
Uiteraard staat Floris hiermee op mijn positieve lijst, want een wolf zou nooit zo overduidelijk zijn maatje proberen te redden.
Ik vind het vreemd dat het lijkt alsof ze al 100% zeker wist dat Jorn wolf was op dat moment..

Het tweede ding is Djamila die zegt dat ze op Edy had gestemd op dag 1 en in dezelfde post zegt dat ze mijn stem op Edy zwak vindt.

Na mijn eigen post in de nacht gelezen te hebben, moet ik zeggen dat ik niet helemaal snap waarom mensen hem zo verdacht vonden. Als ik de post nu lees, vind ik dat ik Edy om de stem simpel weg niet vrij pleite, ik heb niet gezegd dat ik haar verdacht vond, meer dat ik haar stem nog steeds een indekkende stem vond lijken en dat haar post verdedigend was. Waarbij ik nog steeds vind dat Edy, op haar laatste grote post na, heel verdedigend heeft gespeeld. Iets wat Edy het vorige spel als wolf deed.
Dus teruglezend snap ik waarom ik een tunnelvisie op Edy heb ontwikkelt en moet zeggen dat als ik er nog in zou zitten na vannacht ze hoog op mijn verdachtenlijstje zou staan.
Wat ik ook raar blijf vinden is de opmerking van Djamila dat ik in mijn eerste post een ‘noodkreet’ zet, terwijl ik nog geen stemmen had op het moment dat ik die post maakte en er nog meer dan een dag aan speeltijd over was.

Op dit moment zouden mijn verdachten dus: Djamila, Wouter en Edy zijn. Waarbij Edy de eerste dag en nacht gewoon zo raar heeft gespeeld dat de stem op de wolf niet genoeg positiviteit is om dat weg te vagen naar mijn mening.

Nou met nog 10 minuten te gaan, denk ik dat het vrij zeker is dat ik dood ga. Ik hoop dat Hugo niet een te heftige dood voor me in petto heeft..

Gesloten

Terug naar “Spel 4 - A Pirate's Life For Me!”