Nacht 2 - Shark Bait

Sail the Seven Seas and find treasure hoards! And maybe some Werewolves.
Gebruikersavatar
Hugo
Priester
Berichten: 1218
Lid geworden op: 19 jun 2019, 22:54
Locatie: Utrecht
Favoriete Weerwolfrol: Heks

Nacht 2 - Shark Bait

Bericht door Hugo »

Nadat de schade geëvalueerd was, en er geheel geen rum meer aanwezig bleek op De Huilende Wolf, brak er paniek uit onder de bemanning. "Wat gaan we doen, kapitein?" vroeg Mark. "We kunnen toch niet zomaar bier gaan drinken, zelfs niet voor één dag?" riep Floris uit. "Wie hebben het eigenlijk gedaan?" vroeg Renate. Het viel stil. Iedereen schuifelde een beetje met de voeten en keek naar andermans voeten. "Nou..." begon Ida. "Het kán Matthijs zijn geweest. Die hield toch niet zo van rum." "Wat?!" riep Matthijs. "Het was Floris! Die heeft zelf alle rum opgedronken vannacht!" En zo ging het nog wel even door. De piraten waren tot in het diepste van de ziel getroffen, en dat bleek wel uit de hevige discussie die nu oplaaide. Toen de zon bijna onderging, en Kingston in zicht kwam, zei Maaike: "Weet je wat? Laten we Jorn van de plank af gooien! Nieuwelingen zijn nooit te vertrouwen!" En zo geschiedde.
Jorn stond op de plank. Al snel werden enkele haaienvinnen in het water zichtbaar. "Nou, gooi hem eraf!" riep Edy enthousiast. Kapitein Wouter duwde zijn degen in de rug van Jorn. "Snel doorlopen jij!" Jorn zag dat hij geen alternatief had, en sprong in het water. Maar toen gebeurde er iets geks. Het water kleurde rood (dat was niet gek), maar er kwamen ook een hoop haren boven. "Gôh, ik wist niet dat Jorn zo harig was," zei Bas. Jorns dode lichaam kwam bovendrijven. Het was inmiddels half getransformeerd naar dat van een Wolf. "Ho-ly shit," zei Lola, die tot dan toe nog niet veel had gezegd.

-----

Ahoy me hearties!

Bij deze de officiële uitslag van de stemming:
Jorn 3x (Edy (1), Floris (9) en Maaike (11))
Edy 2x (Bas (6) en Jorn (7))
Maaike 2x (Wouter* (10))
Matthijs 1x (Ida (2))
Bas 1x (Renate (3))
Floris 1x (Matthijs (4))
Renate 1x (Mark (5))
Wouter 0x (Maaike (8))

Niet gestemd:
Lola en Djamila

Jorn was:
Afbeelding
Een Weerwolf.

Lola en Djamila hebben de stemming gemist. Ik neem contact met hen op en neem (waar nodig) gepaste maatregelen.

Iedereen valt weer in slaap! De deadline voor de Lijfwacht, Priester en Weerwolven ligt op woensdag, 08:00. Voor alle overige nachtkarakters ligt de deadline op woensdag, 16:00.
Slaap lekker ;)
In the nights of full moon, if you hear a howling, bar the door. If you don’t hear it, bar the door
anyway.

Gebruikersavatar
Hugo
Priester
Berichten: 1218
Lid geworden op: 19 jun 2019, 22:54
Locatie: Utrecht
Favoriete Weerwolfrol: Heks

Re: Nacht 2 - Shark Bait

Bericht door Hugo »

En Jorn, sorry voor het brute einde. Je mag je melden in de Hemel, een subforum in dit forum, om je frustraties te uiten :)
In the nights of full moon, if you hear a howling, bar the door. If you don’t hear it, bar the door
anyway.

Gebruikersavatar
Matthijs
Lijfwacht
Berichten: 622
Lid geworden op: 13 jul 2019, 23:09
Favoriete Weerwolfrol: Genezer

Re: Nacht 2 - Shark Bait

Bericht door Matthijs »

Oke dat was een interessante wending.. Nu is het mooi dat er een wolf uit is, alleen ik ben nog niet helemaal erover uit of ik de manier waarop het is gegaan kan waarderen.. Dit is of pure zelfbescherming + randomheid geweest, of een manier om de Jorn stemmers in een goed daglicht te stellen. Voor nu ga ik uit van het eerste. Dat betekent dat Edy, Maaike en Floris in de plus zijn gegaan.

Oh en @Floris: als je mijn conclusie las van het kopje over Mark, dan zag je dat ik Mark zowel geen plus als geen min wilde geven omdat ik het om eerlijk te zijn een beetje onzinnig vind. De toekomst mag laten zien of hier toch redenen achter zaten maar voor nu is hij bij mij nog neutraal op dat vlak.

Nu ga ik weer (irl naar college maar in het spel) slapen! Ik beloof dat ik, ondanks niets met de rum te hebben gedaan, er niet aan te zullen zitten 😉

Gebruikersavatar
Matthijs
Lijfwacht
Berichten: 622
Lid geworden op: 13 jul 2019, 23:09
Favoriete Weerwolfrol: Genezer

Re: Nacht 2 - Shark Bait

Bericht door Matthijs »

Oh en ik raad @Djamila sterk aan (voor zover dat nog kan) geen stemmingen meer te missen 😅

Gebruikersavatar
Edy
Tovenares
Berichten: 946
Lid geworden op: 04 jul 2019, 21:13

Re: Nacht 2 - Shark Bait

Bericht door Edy »

Yo ho ho!!! Als het dan random is, dan is dit wel een hele goeie! :D :D Ik kan absoluut geen credit nemen voor het bewust eruit stemmen van een wolf. Hooguit dat ik op het einde twijfelde maar toch besloot dat het wel een zeer wolfse actie was van Jorn en dat ik daarom niet van stem ben gewisseld. Alle lof aan Maaike, zelfbehoud of niet, dat ze op Jorn stemde.
Matthijs doet wel heel 'moreel' over hoe Jorn eruit gestemd is. Ten eerste vind ik dat een beetje schijnheilig. Jouw stem Matthijs op dag 1 loopt ook niet over van zekerheid en wijze gedachten. Ten tweede heeft Jorn het op het einde wel een beetje aan zichzelf te danken. Het was niet echt slim om als wolf dan de eerste te zijn die de stemming op 2 bracht.

Maar, het geeft wel naar mijn mening een hoop helderheid wie voor mij nu positief eruit komen:
Maaike: zij had als wolf makkelijk zichzelf kunnen redden door op mij te stemmen. Nu stemt ze er een wolf uit;
Floris: vanwege zijn bewuste Jorn stem
En het lijkt me toch wel duidelijk (of op zijn minst positief) dat ik ook goed ben.

De stem van Wouter op Maaike komt hiermee wel in een slecht daglicht te staan. Zonder enige inhoudelijke uitleg stemt hij op haar en maakt daarmee bewust de stemming 3 x 2 stemmen (Maaike heeft gelukkig nog tijd om dit te wijzigen). Dat geeft mij het idee dat Wouter nog een poging deed om zijn wolvenmaatje te redden, zonder heel opvallend te zijn door b.v. op mij te stemmen.

Als het anders in elkaar zit Wouter, dan ben ik benieuwd naar je uitleg.

Gebruikersavatar
Matthijs
Lijfwacht
Berichten: 622
Lid geworden op: 13 jul 2019, 23:09
Favoriete Weerwolfrol: Genezer

Re: Nacht 2 - Shark Bait

Bericht door Matthijs »

@Edy: ik typ dit even tussendoor dus excuus voor mogelijke slechte layout.

Ik snap dat ik schijnheilig overkom. Het enige wat ik wilde zeggen was dat ondanks dat Jorn slecht was, ik het zonde vind een nieuw iemand op dag 1 eruit te halen. En dat hij zich verdacht maakte door als eerste iemand 2 stemmen te geven vind ik een beetje een slechte reden gezien het feit dat voordat hij stemde, er 6 mensen 1 stem hadden gekregen. Dus het werd voor hem heel moeilijk om niet 2 stemmen te veroorzaken.

Verder deel ik je zorgen nog over Wouter. Ik wilde in mijn eerste bericht nog zeggen dat ik twijfelde tussen een stem op Floris en Wouter, maar dat is in de eindversie per ongeluk geschrapt. Dit ook een beetje uit angst voor kielhaling wegens muiterij.. 😅 Maar goed, ik snap jouw redenering weer wat meer en hopelijk jij de mijne nu ook wat meer.

Gebruikersavatar
Djamila
Bezweerder
Berichten: 424
Lid geworden op: 24 nov 2019, 14:11

Re: Nacht 2 - Shark Bait

Bericht door Djamila »

Jeetje... sorry mensen. Had m'n post al klaar, heb ik niet op gesubmit geklikt en viel ik in slaap... Mijn internet ligt er sinds vanochtend ook uit, heel vervelend allemaal. Ik kom zo met in een inhoudelijke reactie en excuses.

Gebruikersavatar
Wouter
Lijfwacht
Berichten: 610
Lid geworden op: 18 jul 2019, 14:42
Locatie: Utrecht
Favoriete Weerwolfrol: the thing

Re: Nacht 2 - Shark Bait

Bericht door Wouter »

Matthijs schreef:
03 dec 2019, 08:44
Oke dat was een interessante wending.. Nu is het mooi dat er een wolf uit is, alleen ik ben nog niet helemaal erover uit of ik de manier waarop het is gegaan kan waarderen.. Dit is of pure zelfbescherming + randomheid geweest, of een manier om de Jorn stemmers in een goed daglicht te stellen. Voor nu ga ik uit van het eerste. Dat betekent dat Edy, Maaike en Floris in de plus zijn gegaan.

Oh en @Floris: als je mijn conclusie las van het kopje over Mark, dan zag je dat ik Mark zowel geen plus als geen min wilde geven omdat ik het om eerlijk te zijn een beetje onzinnig vind. De toekomst mag laten zien of hier toch redenen achter zaten maar voor nu is hij bij mij nog neutraal op dat vlak.

Nu ga ik weer (irl naar college maar in het spel) slapen! Ik beloof dat ik, ondanks niets met de rum te hebben gedaan, er niet aan te zullen zitten 😉
Ik denk dat het zelfbescherming was, door mijn stem op haar dwong ik haar te kiezen om op een ander te stemmen. Het pleit Maaike wel absoluut vrij van wolfsheid. Ze zou nooit een mede-wolf onder de bus gooien op deze manier. Mijn stem was vrij random moet ik eerlijk zeggen. Ze stemde eerst op mij, was de enige reden.

Maaike is dus te vertrouwen, en Edy en Floris krijgen een dikke plus. Dat is de belangrijkste conclusie van deze gebeurtenis.
Ho ho ho :xmas:

Gebruikersavatar
Wouter
Lijfwacht
Berichten: 610
Lid geworden op: 18 jul 2019, 14:42
Locatie: Utrecht
Favoriete Weerwolfrol: the thing

Re: Nacht 2 - Shark Bait

Bericht door Wouter »

Edy schreef:
03 dec 2019, 09:25

De stem van Wouter op Maaike komt hiermee wel in een slecht daglicht te staan. Zonder enige inhoudelijke uitleg stemt hij op haar en maakt daarmee bewust de stemming 3 x 2 stemmen (Maaike heeft gelukkig nog tijd om dit te wijzigen). Dat geeft mij het idee dat Wouter nog een poging deed om zijn wolvenmaatje te redden, zonder heel opvallend te zijn door b.v. op mij te stemmen.

Als het anders in elkaar zit Wouter, dan ben ik benieuwd naar je uitleg.

Helaas helaas, het was niet zo bewust. Het was gisteravond laat en ik realiseerde me 10 min voor de deadline dat ik nog moest stemmen. Als ik een maatje had willen redden zou ik juist op iemand hebben gestemd die al een stem had, en die daarmee veroordelen. Het is dat Maaike zo alert was dat het daardoor goed afliep.
Ho ho ho :xmas:

Gebruikersavatar
Maaike
Sekteleider
Berichten: 177
Lid geworden op: 03 jul 2019, 21:15

Re: Nacht 2 - Shark Bait

Bericht door Maaike »

Ik ben het met Matthijs eens dat zo'n plottwist op het einde helemaal geen fijn verloop van de stemming is, en hoewel ik ontzettend opgelucht ben dat ik de juiste gok heb gemaakt (om een herstemming te voorkomen, en ja, ook om mezelf wel te beschermen), vind ik het ook naar voor Jorn dat hij zo niet echt een kans heeft gehad zich te verdedigen en er zo meteen uitvliegt. Ik vond het sowieso wel naar dat zo veel mensen gisteravond laat pas echt iets (inhoudelijks) hebben gepost. (Deadline zo 's ochtends vroeg helpt hier misschien niet bij @Hugo).

@Djamila, op wie had jij dan willen stemmen?

Als Edy wolf was (en op Jorn stemde om een wit voetje te halen), dan verwacht ik dat ze vanochtend nog wel even haar stem had gewijzigd, want ze is online geweest. Dus Edy krijgt van mij een plusje.

Wouters actie vanochtend was ontzettend random, en ik verwacht dat hij als wolf ook wel iets meer zijn best had gedaan om Jorn er niet uit te laten vliegen, door op iemand te stemmen die al minstens 1 stem had (met Wouters doorslaggevende stem had dat Jorn namelijk vrijwel geheel veilig gesteld). Dus ik vind dit eigenlijk toch wel vóór Wouter pleiten en ik vind Wouter nu toch iets minder verdacht dan gister.
(Ik houd wel in mijn achterhoofd dat hij zijn stem uit heeft gebracht zonder goed op de hoogte van het spel, het kan dus ook zo zijn dat hij totaal niet door had dat een van zijn medewolven in de problemen zat, maar als wolf zou ik zelf toch wel eerst checken of mijn maatjes veilig zijn voor ik mijn stem uit breng, zeker met dit kleine aantal spelers).

Floris, de tweede persoon die op Jorn stemde, krijgt ook wel een groot plusje.

Wie ik dan nog wel verdacht vind, daar ben ik eerlijk gezegd nog niet zo goed over uit.

Gesloten

Terug naar “Spel 4 - A Pirate's Life For Me!”