Nacht 2 - Shark Bait

Sail the Seven Seas and find treasure hoards! And maybe some Werewolves.
Gebruikersavatar
Maaike
Sekteleider
Berichten: 177
Lid geworden op: 03 jul 2019, 21:15

Re: Nacht 2 - Shark Bait

Bericht door Maaike »

Excuus, met doorslaggevende stem, bedoel ik natuurlijk dubbele stem.

Gebruikersavatar
Djamila
Bezweerder
Berichten: 424
Lid geworden op: 24 nov 2019, 14:11

Re: Nacht 2 - Shark Bait

Bericht door Djamila »

@ Maaike
Ah ik las het anders. Punt wat je over Wouter maakte vond ik wel sterk.

@ Edy
‘hoezo dat ik daar zo op gefocussed ben? Ik noem het een keer dat het zo voelt, maar dat ik ook wel weet dat ik daar niets mee doe omdat het alleen een verhaal van Hugo was. Beetje vreemd dat je dat dan als verdacht gaat beschouwen? Ik deel alleen een gevoel, wat je blijkbaar heel vreemd vindt. Ik niet, zeker niet op dag 1. Je beschuldiging en bijna verdachtmaking vind ik dan ook zwaar overdreven en plaatst jou in een minder positief daglicht wat mij betreft.’
Dit is puur een pot-verwijt-de-ketel argument. Even voor de duidelijkheid, mijn stem was op dat moment op jou gevallen.

Ik zie dat er blindelings wordt ingegaan op Renate’s gevoel dat Ida, Edy en Wouter wel okee zijn, hmm.
Wouter stemt op Maaike die hem verdenkt, en een stem switch van Maaike op Jorn, wat natuurlijk een stem zou kunnen zijn geweest om zichzelf in een goed daglicht te zetten – ervanuit gaande dat zij bepaalde info heeft.

Matthijs zegt het volgende: ‘Oke dat was een interessante wending.. Nu is het mooi dat er een wolf uit is, alleen ik ben nog niet helemaal erover uit of ik de manier waarop het is gegaan kan waarderen.. Dit is of pure zelfbescherming + randomheid geweest, of een manier om de Jorn stemmers in een goed daglicht te stellen. Voor nu ga ik uit van het eerste. Dat betekent dat Edy, Maaike en Floris in de plus zijn gegaan.’
Hier ben ik het – voor nu - wel mee eens.

Ik vond Bas zijn reactie niet erg sterk, zijn stem ook niet. Voor mij staat hij nu in de min.

Gebruikersavatar
Mark
Tovenares
Berichten: 912
Lid geworden op: 19 jun 2019, 23:16

Re: Nacht 2 - Shark Bait

Bericht door Mark »

WOW gelijk een wolf er uit netjes gedaan,

Daarnaast wel RIP jorn, als eerste spel er op deze manier uit gaan is best vervelend welke rol je ook hebt.

Maaike is op dit moment TOP.
Edy en Floris een plus

de rest geen idee.

vind erg lastig ben benieuwd wat de avond brengt.
Burger for life :mrgreen:

Gebruikersavatar
Edy
Tovenares
Berichten: 946
Lid geworden op: 04 jul 2019, 21:13

Re: Nacht 2 - Shark Bait

Bericht door Edy »

Djamilla: waar en door wie wordt er blindelings ingegaan op het goede gevoel van Renate over Ida, Edy en Wouter?

Ida
Weerwolf
Berichten: 597
Lid geworden op: 13 jul 2019, 22:44

Re: Nacht 2 - Shark Bait

Bericht door Ida »

Zo een wolf eruit! Wel door een toevalstreffer, waarbij ik dan Floris nog de meeste punten toedicht. Want Edy en Maaike lijkt meer toeval dan wijsheid. Maar het pleit ze alledrie wel vrij. Jorn: laat je niet ontmoedigen voor een volgend spelletje, verder zijn we best aardig.

In iedergeval levert deze stemming al aardig wat spelers die afgestreept kunnen worden. Nu IRL eerst een banketstaaf bakken, want vanavond vieren we Sinterklaas en helaas is de Hema niet in de buurt, dus morgen maar weer verder zoeken naar de dieven van de rum.

Gebruikersavatar
Edy
Tovenares
Berichten: 946
Lid geworden op: 04 jul 2019, 21:13

Re: Nacht 2 - Shark Bait

Bericht door Edy »

Veel plezier Ida

Gebruikersavatar
Bas
Bezweerder
Berichten: 417
Lid geworden op: 10 sep 2019, 20:43

Re: Nacht 2 - Shark Bait

Bericht door Bas »

Ten eerste RIP Jorn, als eerste eruit is nooit leuk en al helemaal als het je eerste spel is.
Toch blij dat er een weerwolf uit is, hoewel de manier waarop, zoals al is opgemerkt, vreemd was.
Edy schreef:Nou, ik kan iedereen wel door gaan nemen, maar het feit blijft dat ik eigenlijk helemaal niets weet, en dus ook geen verdachten heb. En dat maakt stemmen wel heel lastig. Ik ga daarom nu maar random stemmen, zodat ik de eerste ben en ik niet meestem met iemand.

En dan stem ik dus maar op Jorn. Omdat ik denk dat niet veel mensen op hem zullen stemmen omdat hij nog nieuw is. No hard feelings Jorn!!
Dit was Edy haar redenatie om in eerste instantie op Jorn te stemmen. Ik blijf dit een manier van indekken. Bang zijn om beschuldigd te worden van meestemmen, en daardoor op iemand stemmen waarvan je verwacht dat die er toch niet uitgaat.
Ik vind dat Edy dan ook niet volledig is vrijgepleit.

Daarnaast was het inderdaad heel brutaal van mij om te zeggen dat je niet meer gereageerd had. Ik bedoelde dat meer op een manier van je stemt vroeg niet omdat je er niet meer denkt te kunnen zijn, maar om niet mee te stemmen. Ik verwachtte (en die kwam na mijn post) nog iets van je.
En in die post ben je heel erg verdedigend, je vertrouwt Djamilla niet omdat ze jou verdenkt. En je verdedigt je meteen tegen een vrij rustige post van Maaike.

Ondanks dat ik Floris nu wel een voorzichtige plus wil geven, vind ik zijn reden om op Jorn te stemmen niet heel sterk en vraag ik me nu af wat hij van Wouter zijn stem vindt. Aangezien Wouter en Jorn met dezelfde redenatie een stem uitbrachten.

Maaike's stem op Jorn vind ik ook een beetje zwak als ik eerlijk ben. Hoewel ik het aan de ene kant begrijp, was de kans dat zij er bij een herstemming uitging vrij klein. Niemand vond Maaike op dat moment verdacht, het was dus niet puur zelfbehoud.

@Mark
Wat was jou reden om op Renate te stemmen? Tenzij ik iets over het hoofd heb gezien, heb je geen post gemaakt rond het uitbrengen van je stem.

Ik vind de stemming sowieso raar gelopen heeft en ben bang dat er door het gespreide stemmen niet heel veel uit te halen is.

Gebruikersavatar
Wouter
Lijfwacht
Berichten: 610
Lid geworden op: 18 jul 2019, 14:42
Locatie: Utrecht
Favoriete Weerwolfrol: the thing

Re: Nacht 2 - Shark Bait

Bericht door Wouter »

Ik vind in onderstaande post van Bas wel een aantal merkwaardige denkdraaisels:
Bas schreef:
03 dec 2019, 20:07
Dit was Edy haar redenatie om in eerste instantie op Jorn te stemmen. Ik blijf dit een manier van indekken. Bang zijn om beschuldigd te worden van meestemmen, en daardoor op iemand stemmen waarvan je verwacht dat die er toch niet uitgaat.
Ik vind dat Edy dan ook niet volledig is vrijgepleit.
Helemaal vrijpleiten inderdaad niet, maar wel behoorlijk. Als Edy onverdacht zou willen stemmen doet ze dat toch niet als eerste op een medewolf??? - Als ze wolf zou zijn. Vandaar dat ik haar wel een dikke plus geef.
Bas schreef:
03 dec 2019, 20:07
Ondanks dat ik Floris nu wel een voorzichtige plus wil geven, vind ik zijn reden om op Jorn te stemmen niet heel sterk en vraag ik me nu af wat hij van Wouter zijn stem vindt. Aangezien Wouter en Jorn met dezelfde redenatie een stem uitbrachten.
Zelfde reden als voor Edy. En helemaal omdat Jorn al een stem had nog onwaarschijnlijker. Waarom zou je een mede-wolf er uit willen stemmen. Ik vond zijn redenering wel steek houden. Daarom geef ik hem ook een dikke plus.
Bas schreef:
03 dec 2019, 20:07
Maaike's stem op Jorn vind ik ook een beetje zwak als ik eerlijk ben. Hoewel ik het aan de ene kant begrijp, was de kans dat zij er bij een herstemming uitging vrij klein. Niemand vond Maaike op dat moment verdacht, het was dus niet puur zelfbehoud.
Niemand vond haar inderdaad verdacht, maar ze had wel mijn dubbele stem. Het was vrij willekeurig. Het enige dat ik kan aanvoeren was dat ze op mij had gestemd (tit-for-tat) maar ik weet zelf dat dat zwak is. Ik begrijp volkomen dat ze zichzelf wilde redden, en een herstemming wilde voorkomen.
Bas schreef:
03 dec 2019, 20:07
Ik vind de stemming sowieso raar gelopen heeft en ben bang dat er door het gespreide stemmen niet heel veel uit te halen is.
Dat ben ik dan wel met je eens. En ik vind ook dat jouw verdachtmakingen hierboven je niet in een sterk daglicht zetten. (Of wat de uitdrukking ook is)

Edit: typo
Ho ho ho :xmas:

Gebruikersavatar
Maaike
Sekteleider
Berichten: 177
Lid geworden op: 03 jul 2019, 21:15

Re: Nacht 2 - Shark Bait

Bericht door Maaike »

@Bas,

Niemand zat te wachten op een herstemming, toch? En er is een wolf uit. Snap niet dat je moeilijk doet over dat ik mijn stem heb gewijzigd naar een wolf, ook al had ik dat inderdaad liever met betere redenen gedaan. Daarnaast is het ook echt niet waar dat niemand mij verdacht vond, meerdere mensen hebben genoemd een slecht gevoel over mij te hebben, al kwam dat deels door Hugo's verhaaltje.

Ook Edy stemde inderdaad niet met een goede reden, maar feit blijft dat zij op een wolf heeft gestemd. Zou zij dit hebben gedaan als medewolf? Ik verwacht eigenlijk van niet. En ook Floris stemde niet met de beste reden, maar stemde wél op een wolf, en zijn stem is misschien wel het meest doorslaggevend geweest voor de hele stemming gister.

Ik vind het heel opvallend dat jij hier probeert mensen waarvan we toch vrij goede redenen hebben om een plusje achter hun naam te zetten in een slecht(er) daglicht (nachtlicht?) te zetten.

Gebruikersavatar
Renate
Lieveling
Berichten: 780
Lid geworden op: 01 jul 2019, 21:58

Re: Nacht 2 - Shark Bait

Bericht door Renate »

Geweldige actie van Edy, Floris en Maaike! Ik snap niet dat sommigen van deze heroische daad toch iets negatiefs willen maken. Serieus, Matthijs en vooral Bas?
Ik kom morgen waarschijnlijk niet online. Druk druk. Ik ben meer een mooi-weekend-speler.

Gesloten

Terug naar “Spel 4 - A Pirate's Life For Me!”