Dag 1 - Why is the rum gone?

Sail the Seven Seas and find treasure hoards! And maybe some Werewolves.
Gebruikersavatar
Maaike
Sekteleider
Berichten: 177
Lid geworden op: 03 jul 2019, 21:15

Re: Dag 1 - Why is the rum gone?

Bericht door Maaike »

Djamila schreef:
02 dec 2019, 16:06

Het valt me tot nu toe op dat Renate, Wouter en Maaike gelijk al op Mark springen, op basis van kandidaatschap. Misschien is het in combinatie met een complexere rol niet zo handig? Of is dat soms niet in jullie opgekomen? Hmm.

Is het je ook opgevallen dat ik hierin aangeef Mark juist niet extra verdacht te vinden?
En ja, het is in me opgekomen dat dit met een complexe rol te maken kan hebben. Maar ik heb ervoor gekozen dat niet hier te opperen, om de wolven niet op datzelfde spoor te zetten. Ik vind het dus eigenlijk ook wel jammer dat jij dat nu wel doet.
Je post komt op me over alsof je hier en daar niet ontzettend goed gelezen hebt, en dat geeft je in mijn ogen wel een klein minpuntje. Ook al was het zo gezellig ;)

Ben het wel met je eens dat er een aantal stillere mensen zijn waar ik graag nog van wat zou horen. Daar reken ik Mark dan eigenlijk wel eerder onder dan Lola, want die heeft vandaag al wel inhoudelijk wat van zich laten horen...

Gebruikersavatar
Maaike
Sekteleider
Berichten: 177
Lid geworden op: 03 jul 2019, 21:15

Re: Dag 1 - Why is the rum gone?

Bericht door Maaike »

Wat mij verder ook wel opvalt, is dat Wouter er wel is (en wel reageert), maar zich verder niet echt in de discussie mengt. Korte reacties die niet ontzettend veel toevoegen. Kan aan de fase van het spel liggen, maar ik krijg er niet zo'n goed onderbuikgevoel van. Het is een beetje erdoorheen fietsen, er wel zijn, maar niet opvallen. En ik merk dat andere spelers juist geneigd zijn Wouter door deze tactiek te vertrouwen. Ik ben dus wel benieuwd of Wouter vanavond nog iets uitgebreiders toe te voegen heeft.

(sorry voor de 3 reacties achter elkaar, het is weer even wennen dit op een efficiënte manier te doen :roll: )

Gebruikersavatar
Mark
Tovenares
Berichten: 912
Lid geworden op: 19 jun 2019, 23:16

Re: Dag 1 - Why is the rum gone?

Bericht door Mark »

dat ik nog niet veel heb gezegt komt doordat ik zeeziek ben (ziek thuis).

@djamila

IK heb al vertelt over dat ik de reden vind om iemand verdacht vind doordat hij geen of wel BM wilt worden belachelijk.
Daarnaast Weet ik zelf gewoon helemaal niets. zeker door dat er niemand uit is kan ik niet zo veel. ja ik kan weer veel lijstjes maken.
maar heeft ook geen nut nu want het enige lijstje is al gezegt.

Ik merk wel dat er nog weinig mensen actief zijn en dat er op dag een ook nog niet echt veel is gezegt. mede door mijzelf :mrgreen:

Als ik nu een stem zou geven heb ik iemand in mijn hoofd maar ik wacht nog even.
Wil wel zeggen dat dat renate is meer doordat ze zo op mij echt was. misschien wel een klein beetje.

(daarnaast is ze alle online spellen tot het einde er ingebleven :mrgreen: ) (Grapje)

maar ja ben weer onderwerp omdat ik eens weer wat anders doe. vind raar dat dat gelijk verdacht is. ik denk nadat wij zoveel spellen al samen hebben gespeeld soms verandering nodig is in een speelstijl en dat je dan niet gelijk verdacht hoef te zijn. net als dat ik dit jaar wel vaak wolf ben geweest maar online nog nooit.
Burger for life :mrgreen:

Gebruikersavatar
Matthijs
Lijfwacht
Berichten: 622
Lid geworden op: 13 jul 2019, 23:09
Favoriete Weerwolfrol: Genezer

Re: Dag 1 - Why is the rum gone?

Bericht door Matthijs »

Hai iedereen!

Het blijkt dat ik helemaal heb gemist dat het dag is geworden... Het was even wat.. druk de afgelopen paar dagen (en voornamelijk had ik mijn notificaties van dit spel nog niet aangezet) dus ik ben er weer!

Allereerst iets wat ik zelf altijd fantastisch vond maar nu niet meer gebeurd.. Een stemoverzichtje!

Jorn 1x: Edy (1)
Matthijs 1x: Ida (2)

Met dat achter de rug ga ik even een nieuwe post maken waar ik mijn bezinsels op schrijf, maar zo weten jullie in elk geval dat ik nog wel leef enzo.

Gebruikersavatar
Renate
Lieveling
Berichten: 780
Lid geworden op: 01 jul 2019, 21:58

Re: Dag 1 - Why is the rum gone?

Bericht door Renate »

Ik moet vanavond stemmen, want morgen overdag gaat dat niet lukken.
Ik denk dat ik voorlopig Ida, Wouter en Edy vertrouw en dat heeft niets met leeftijd te maken. En kan nog helemaal anders worden.

Bij Lola en Floris heb ik ook nog geen slecht gevoel.

Maaike vertrouw ik helemaal nooit. Maar dat blijkt vaak nergens op gestoeld. Ook nu weer vind ik het opmerkelijk dat ze gelijk in de bres springt voor Mark. Ik vind dat Mark zich raar verdedigt maar wil hem graag nog even het voordeel van de twijfel geven.

Djamila en Jorn spelen voor het eerst (sinds lange tijd) mee, dus daar wil ik nog niet op stemmen, al heb ik nog niet speciaal een goed gevoel bij hen.

Matthijs was erg inactief maar heeft zojuist een eerste stemoverzicht geplaatst. Die wil ik er ook nog graag even inhouden dus.

Dan kom ik bij Bas. Die zwijgt in alle talen. En omdat ik op de anderen niet veel aan te merken heb, zal ik op Bas stemmen.

Gebruikersavatar
Renate
Lieveling
Berichten: 780
Lid geworden op: 01 jul 2019, 21:58

Re: Dag 1 - Why is the rum gone?

Bericht door Renate »

Ik stem op Bas, ARRRRRR

Gebruikersavatar
Renate
Lieveling
Berichten: 780
Lid geworden op: 01 jul 2019, 21:58

Re: Dag 1 - Why is the rum gone?

Bericht door Renate »

Hugo, heeft het stelletje een eigen wolk?

Gebruikersavatar
Matthijs
Lijfwacht
Berichten: 622
Lid geworden op: 13 jul 2019, 23:09
Favoriete Weerwolfrol: Genezer

Re: Dag 1 - Why is the rum gone?

Bericht door Matthijs »

Allereerst: Hugo! "En op welke creatieve, doch humane manier moesten ze aan hun einde komen?"
... Wauw. Ik denk, een standaard kielhaal zou het toch gewoon moeten doen lijkt mij dan toch?

Dan, zoals ik altijd doe, een korte samenvatting van de onderwerpen met mijn mening hierover.

De BM-verkiezing
Ik stel mijzelf (ook) nooit verkiesbaar als BM, uit de persoonlijke overweging dat ik die verantwoordelijkheid niet aandurf (en ook omdat het vaak een groter doelwit op je rug zet wat je over het algemeen nooit zou willen). Ik snap dus Renate wel, maar dit heb ik al eens eerder duidelijk gemaakt. Uit het punt van beknoptheid vind ik het daarom een (klein) beetje raar dat Mark en Floris hier nog over gaan discussiëren, al zij het kort.

De absentie van een slachtoffer
Eerst komt Wouter met zijn mooie woorden als kapitein.
Wouter schreef:
01 dec 2019, 12:09
... En er is nog iets ergers, bij de doorgestoken vaten met rum trof ik haren aan. Ze leken op hondeharen, maar de scheepshond is op onze vorige reis overhoop gesprongen...
Ik weet niet hoeveel jij weet, maar voor zover ik weet is het nog niet zo dat (er überhaupt bad guys zijn, of dat) er harige slechteriken zijn. Voor hetzelfde geld heeft Hugo (om het piratenthema door te zetten) sirenen of piratenzombies/-skeletten of andere wezens aangesteld als slecht. Wel mooi dat Edy hierop verder gaat (hé deze connectie voelt bekend). Maar dit terzijde.

Renate werpt haar blik op de zaken en maakt een relatief mooi lijstje van alternatieven. Nu hebben we in eerdere spellen gezien dat er nog talloze opties zijn waardoor er geen slachtoffer is gevallen, maar realistisch gezien is dit lijstje het beste wat we hebben. Alleen heb ik nog wel een paar opmerkingen:
Renate schreef:
01 dec 2019, 14:44
- de Bink is aangevallen: die sterft dan alsnog de volgende nacht. Als er volgende nacht twee slachtoffers zijn, weten we dus dat dit de eerste nacht is gebeurd
Als er volgende nacht 2 slachtoffers vallen weten we nog steeds niets met zekerheid. Het kan nog steeds zo zijn dat bijvoorbeeld de Heks een extra slachtoffer gemaakt zal hebben (of overmachtelijke redenen).
Renate schreef:
01 dec 2019, 14:44
- de heks heeft zichzelf of haar geliefde gered
Of de Heks zou (in tegenstelling tot jouw normale overwegingen) iemand op dag 1 redden om zo iemand te hebben die sowieso goed is. Het is iets wat niet waarschijnlijk is, maar ik houd het toch open.
Renate schreef:
01 dec 2019, 14:44
- de Priester zou nu al een speler (bijv. zijn geliefde) uitgekozen hebben om een etmaal lang te beschermen: deze optie valt wat mij betreft gelijk af. Zelfs als de Priester een geliefde heeft, zou 'ie dat nu nog niet inzetten
Dit is al weerlegd door andere mensen dus dat ga ik niet nog eens doen.

Mark.. Matroos, of een landrot?
Floris beargumenteerd dat Mark een plus verdient omdat Mark een sympathieke speelstijl heeft en andere mensen een BM-rol gunt (?).
Wouter gaat mee met Renate tot een min op Mark, maar beiden laten Floris hierbij out of the picture. Ik zou zelf beargumenteren dat als Mark een min zou verdienen, dan Floris toch zeker ook? Voornamelijk omdat dus die plus op Mark dan zo raar is.
Maaike gaat dan weer verder met een plus zetten bij Mark doordat hij zich zo in de spotlight zet door zichzelf niet kandidaat te stellen.
Djamila maakt (na wat tijd) een wat mij betreft solid punt over Marks mogelijke argumentatie voor zijn niet-BM kandidaatschap.
Zelf zet ik geen plus of min bij Mark willen neerzetten. Bij Floris ga ik een minnetje zetten omdat ik zijn redenering niet zo goed snap om Mark een plus te geven en hij bij mij verwarring heeft gezaaid en dat verdient bij mij een min.

De stemmen van/voor de stillen
Edy besluit op Jorn te stemmen omdat er niet veel stemmen op hem zullen zijn omdat hij nieuw is. Dit is zeker een goed punt en ik zou zelf ook niet op hem stemmen. Ik vind het hierop daarentegen ook fijn dat Maaike hierop ingaat en aangeeft dat deze stem nu dus weggegooid is. Ik denk wel dat het snap dat ze het doet uit haar eigen redenering, want stel nou dat er deze dag een burger uit wordt gestemd (wat nog een grote kans heeft), dan kan zij zich vrijpleiten doordat zij niet op een burger wilde stemmen. Zonde, maar ik vind wel ergens te begrijpen.
Voor Jorn: ik vind het fijn om te lezen dat je het verhaal goed vasthoudt, maar ik hoop dat je (naast je wijze opmerkingen over Renate) de komende dagen nog goed inhoudelijk gaat bijdragen :D
Dan zegt Ida "net als Edy" volkomen willekeurig op mij te stemmen omdat ik nog niets heb gezegd om mij te stimuleren. Nu wil ik niet heel veel zeggen (eigenlijk wel) maar Bas is volgens mij ook niet online geweest deze dag!
Djamila zegt dat ze benieuwd is van de reacties van de stillere mensen, maar ik denk dat Lola in dat lijstje niet helemaal thuishoort, want zij heeft (al zeg ik het zelf) op Renates lijstje mooie aanmerkingen geleverd. Daarnaast zijn er ook nog andere stillere mensen naar mijn mening, voornamelijk als ik dan kijk naar de inhoud van de berichten.
Tenslotte maakt Renate nog een kort overzichtje van haar vertrouwenslijstje, zonder dit expliciet te vermelden. Ik denk dat ik hierdoor Renate wel iets meer vertrouw.

Helaas is nu mijn stemoverzichtje toe aan een vernieuwing, dus morgenochtend vroeg ga ik hier waarschijnlijk nog een nieuwe versie van maken. Voor nu zal mijn stem gaan naar degene die in mijn verhaal het negatiefste voor de dag is gekomen. Dit is Floris. Mijn enige probleem is nu wel dat ik me afvraag of ik mogelijk "Floris"-gedrag afstempel als verdacht want het zou niet mijn eerste keer zijn. Ik ben voor rede vatbaar, maar voor nu wordt het Floris.

Gebruikersavatar
Matthijs
Lijfwacht
Berichten: 622
Lid geworden op: 13 jul 2019, 23:09
Favoriete Weerwolfrol: Genezer

Re: Dag 1 - Why is the rum gone?

Bericht door Matthijs »

Ik stem op Floris, ARRRRR

Gebruikersavatar
Matthijs
Lijfwacht
Berichten: 622
Lid geworden op: 13 jul 2019, 23:09
Favoriete Weerwolfrol: Genezer

Re: Dag 1 - Why is the rum gone?

Bericht door Matthijs »

Jorn 1x: Edy (1)
Matthijs 1x: Ida (2)
Bas 1x: Renate (3)
Floris 1x: Matthijs (4)

Gesloten

Terug naar “Spel 4 - A Pirate's Life For Me!”