Dag 1 - Why is the rum gone?

Sail the Seven Seas and find treasure hoards! And maybe some Werewolves.
Gebruikersavatar
Hugo
Priester
Berichten: 1218
Lid geworden op: 19 jun 2019, 22:54
Locatie: Utrecht
Favoriete Weerwolfrol: Heks

Dag 1 - Why is the rum gone?

Bericht door Hugo »

Na de uitgebreide feesten van die nacht duurde het lang voordat iedereen naar bed ging. Sommigen telden de stemmen (al dronken) nog eens goed na, anderen waren alle zeeliederen aan het zingen die ze kenden. De volgende ochtend was het Djamila die als eerste wakker was. Ze was naast Maaike in het kraaiennest in slaap gevallen, terwijl ze de wacht hadden moeten houden. Een knallende koppijn was het eerste dat ze voelde, en daarna gelijk een knorrende maag. "Dat probleem kan ik oplossen," dacht Djamila, die behoudzaam via de touwen naar beneden klom. Ze liep naar het benedendek, waar de rumvoorraad opgeslagen was, om een vaatje te tappen. "Eentje om goed wakker te worden," mompelde ze. Maar.. Wat was dat nou? De vaten waren lekgestoken, en alle kostbare rum was op de grond terecht gekomen! Wie doet nou zoiets?
Enige tijd later, toen iedereen wakker was, was de goede sfeer van de avond ervoor totaal verdwenen. Waar was de rum gebleven? En wie waren de saboteurs? Kersverse kapitein Wouter sprak de bemanning toe: "Geen zorgen iedereen! We komen vanavond aan in Kingston, daar kunnen we nieuwe rum inslaan!" De bemanning haalde opgelucht adem. "Maar voor we daar aankomen, zullen we de saboteurs te pakken moeten krijgen! Ze proberen ons te weerhouden de schat te vinden!" De bemanning ontstak weer in hevig geroezemoes. Wie waren de schuldigen? En op welke creatieve, doch humane manier moesten ze aan hun einde komen?

-----

Ahoy me hearties!

Een tragedie heeft jullie schip getroffen - de rum is weg! Wie waren er schuldig aan deze sabotage? (in speltermen: er is geen slachtoffer gevallen vannacht ;) )

Jullie hebben tot dinsdag, 08:15 om jullie keuze door te geven. Dat doe je in een apart bericht, met je stem dikgedrukt, en op zijn minst de woorden "ik stem op [naam persoon]". Eventuele (beperkte) extra flair is toegestaan, maar niet verplicht. Stemmen die niet aan deze omschrijving voldoen worden niet meegeteld!

Avast ye, and pick a victim to dance the hempen jig!
In the nights of full moon, if you hear a howling, bar the door. If you don’t hear it, bar the door
anyway.

Gebruikersavatar
Floris1987
Zieke
Berichten: 489
Lid geworden op: 04 jul 2019, 18:45

Re: Dag 1 - Why is the rum gone?

Bericht door Floris1987 »

:D :D :D geen slachtoffer.
Dat doet mijn burger en spelhard goed.
Iedereen is dus nog op het schip.
Ik voel me wel nuchter worden. 🤔😑

Gebruikersavatar
Floris1987
Zieke
Berichten: 489
Lid geworden op: 04 jul 2019, 18:45

Re: Dag 1 - Why is the rum gone?

Bericht door Floris1987 »

Djamila: als reactie op jouw reactie op renate gisteren
ook ik ben niet echt een fan voor bm verkiezing het kost tijd voordat het echte spel begint, en eigenlijk kies je random iemand.

Als wolf ga je natuurlijk niet blootgeven en je speelstijl aanpassen. Dus als je altijd bm wilt zijn doe je dit weer.
De kans dat wij als burgers een wolf kiezen is dus aanwezig en redelijk willekeurig omdat wij niets weten en bm verkiezingen vaak gaan om niet spel gerelateerde dingen ( leuke teksten/zieligheidsfactor enz)
Dat we zomaar een burger kiezen zit er natuurlijk ook in.

Gebruikersavatar
Mark
Tovenares
Berichten: 912
Lid geworden op: 19 jun 2019, 23:16

Re: Dag 1 - Why is the rum gone?

Bericht door Mark »

@floris

ben het niet met je eens dat als je speelstijl altijd bm willen zijn dat je dat ook altijd doet,
ik zelf doe het online ook in principe altijd terwijl ik het nu niet doe.
dat heeft er mee te maken. of ik zelf het heel belangrijk vind om bm te worden of niet, en daarnaast vind ik dat iedereen eens Bm mag zijn. tuurlijk ligt het er ook aan welke rol je hebt. maar voor mij zelf niet als speelstijl maar meerdere redenen.

@all
YEEEH iedereen is er nog.
en wie heeft de rum verspeeld.
daarnaast
@djamila en @maaike
Waarom waren jullie aan het slapen in kraaienest, jullie zouden de wacht zijn door jullie hebben konden bemaning de rum verpesten.
of waren jullie het stieken :P :P :P
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Burger for life :mrgreen:

Gebruikersavatar
Floris1987
Zieke
Berichten: 489
Lid geworden op: 04 jul 2019, 18:45

Re: Dag 1 - Why is the rum gone?

Bericht door Floris1987 »

Mark: Altijd is misschien overdreven maar bijna altijd dan wel.
En als wolf wil je die kans zeker niet lopen.
Daarom sta jij bij mij op dit moment op licht positief.

Gebruikersavatar
Floris1987
Zieke
Berichten: 489
Lid geworden op: 04 jul 2019, 18:45

Re: Dag 1 - Why is the rum gone?

Bericht door Floris1987 »

Yo, Ho, Ho, and no Bottle of Rum!!

Gebruikersavatar
Wouter
Lijfwacht
Berichten: 610
Lid geworden op: 18 jul 2019, 14:42
Locatie: Utrecht
Favoriete Weerwolfrol: the thing

Re: Dag 1 - Why is the rum gone?

Bericht door Wouter »

Meevarenden. een grote ramp! Alle rum is weg, Maar gelukkig leven we nog. Wel vind ik dat de schuldigen moeten worden gestraft. En er is nog iets ergers, bij de doorgestoken vaten met rum trof ik haren aan. Ze leken op hondeharen, maar de scheepshond is op onze vorige reis overhoop gesprongen. Ik vrees dat we in gevaar zijn en dat we dat snel het hoofd moeten bieden. De dood aan de rumverspillers en wat ze ook meer kunnen zijn!

@Maaike: wat deed jij terwijl je wacht had? Niets gezien of gehoord?

Voor nu: laten we zingen en koers zetten naar Kingston! Stuurvrouw Renate, neem het roer!

https://open.spotify.com/track/3LTsY6B9 ... GqvM97Tcgw
Ho ho ho :xmas:

Gebruikersavatar
Edy
Tovenares
Berichten: 946
Lid geworden op: 04 jul 2019, 21:13

Re: Dag 1 - Why is the rum gone?

Bericht door Edy »

Nou Kapitein, slapen deed ze!🤨🤨🤨 samen met Djamilla verklapt Hugo de bloeddorstige (althans zijn geest). Beschermers van niks zijn die twee! Gelukkig is het maar rum dat eraan is gegaan vannacht, en niet 1 van onze bemanningsleden.
Want die haren die de kapitein gevonden heeft kan maar op 1 ding duiden. Nachtmonsters die op zoek waren naar vlezige hapjes en per ongeluk met hun scherpe tanden de rumvaten hebben doorboord i.p.v. de bemanning.
En tja, diezelfde Maaike en Djamilla waren al stevig aan de fles, dus misschien zagen zij het niet zo helder meer???

Eenmens moet wat verzinnen op dag 1. Ik heb geen idee verder.

Gebruikersavatar
Renate
Lieveling
Berichten: 780
Lid geworden op: 01 jul 2019, 21:58

Re: Dag 1 - Why is the rum gone?

Bericht door Renate »

Iedereen die roept dat het zo fijn is dat er geen dode is gevallen, kletst maar wat, want het is ontzettend vervelend voor het spel. Je weet nl. dus nog helemaal niks.
Ik loop de mogelijkheden even langs, omdat niemand dat nog gedaan heeft:

- de weerwolven hebben niet allemaal op tijd gestemd. Ik ga nog even goed kijken of er spelers bij zijn die nog niet gepost hebben, of pas voor het eerst na de deadline van de wolven.
- de Bink is aangevallen: die sterft dan alsnog de volgende nacht. Als er volgende nacht twee slachtoffers zijn, weten we dus dat dit de eerste nacht is gebeurd
- de heks heeft zichzelf of haar geliefde gered
- de lijfwacht heeft heel toevallig het slachtoffer beschermd vannacht (hij/zij kan niet zelf het slachtoffer zijn geweest: bij UW mag de lijfwacht blijkbaar zichzelf niet beschermen)
- de Priester zou nu al een speler (bijv. zijn geliefde) uitgekozen hebben om een etmaal lang te beschermen: deze optie valt wat mij betreft gelijk af. Zelfs als de Priester een geliefde heeft, zou 'ie dat nu nog niet inzetten
- de Vervloekte was het eerste nachtslachtoffer en is nu wolf geworden

Bah, dat zijn een hoop mogelijkheden, waarvan ik eigenlijk alleen de Priester gelijk als optie kan afserveren.

Gebruikersavatar
Renate
Lieveling
Berichten: 780
Lid geworden op: 01 jul 2019, 21:58

Re: Dag 1 - Why is the rum gone?

Bericht door Renate »

O ja, nog even antwoorden op Djamilla's vraag waarom ik de BM-verkiezing altijd onzin vind:
Floris heeft het eigenlijk al verwoord. Ten eerste: het kost een hoop tijd. Ten tweede: je weet helemaal niks van de anderen, dus je gunt 't iemand of niet. De keuze slaat - naderhand bezien - meestal helemaal nergens op. De BM-theorie - dat de BM meestal als eerste door de ziener bekeken wordt en daarom wel een goedje zal zijn - gaat heel vaak niet op. Dat komt onder meer doordat - wat Floris ook al zegt - iemand die zich altijd verkiesbaar stelt, gelijk verdacht is als 'ie het eens niet doet.
Mij valt het op dat Mark deze theorie van Floris gelijk onderuit haalt. Omdat Mark zich nu eens een keer niet verkiesbaar heeft gesteld.
Floris vindt dat Mark daardoor een lichte plus krijgt.
Nou, ik vind het precies een reden voor een lichte min voor Mark.

Gesloten

Terug naar “Spel 4 - A Pirate's Life For Me!”