Dag 1 - Why is the rum gone?

Sail the Seven Seas and find treasure hoards! And maybe some Werewolves.
Gebruikersavatar
Wouter
Lijfwacht
Berichten: 610
Lid geworden op: 18 jul 2019, 14:42
Locatie: Utrecht
Favoriete Weerwolfrol: the thing

Re: Dag 1 - Why is the rum gone?

Bericht door Wouter »

Renate schreef:
01 dec 2019, 22:24

Het lijkt me echter nog steeds niet logisch dat de priester zijn drankje nu al heeft ingezet.
Wel als de priester de helft van het stelletje is, zoals gezegd. Die kans is niet groot, maar wel aanwezig. Maar met die info kunnen we nog niet veel.
Ho ho ho :xmas:

Gebruikersavatar
Jorn
Lycantroop
Berichten: 81
Lid geworden op: 25 nov 2019, 22:36

Re: Dag 1 - Why is the rum gone?

Bericht door Jorn »

Nee feitelijk weten we niks en enige wat we dus kunnen doen is de posts die hier geplaatst worden proberen te analyseren voor een clue.

Wouter wat ga jij als kapitein van ons prachtige schip hieraan doen? Ga jij hierin de leiding nemen?

Tot dusver is mijn enige hypothese dat ik Renate misschien iets te hard vind proberen. Maar ik ken haar natuurlijk niet dus misschien is dit wel hoe hard ze het spel altijd speelt. Maar overly trying vind ik vaak ook verdacht, is vaak een makkelijke manier om verdenking af te schudden. Good Guy (girl nu dus) points scoren.

Maar dit is voor nu eigenlijk op niets gebaseerd. Heeft iemand nog andere ideeën of plannen? Anders hoop ik dat onze kapitein misschien een passende maatregel gaat vinden. Onze verdwenen rum laat ik niet zomaar zitten! Mijn scheurbuik is te hevig en moet snel de pijn stillen met de drank.

Why is the rum gone?!
~Hertog Jorn~

Gebruikersavatar
Edy
Tovenares
Berichten: 946
Lid geworden op: 04 jul 2019, 21:13

Re: Dag 1 - Why is the rum gone?

Bericht door Edy »

Jorn,
Vroeger kon je nog wel een klein verschil zien als Renate wolf was of niet. Als ze burger was dan was ze ook echt hard zoekende, en als wolf iets minder. In dat licht zou zij nu dus meer burgerachtig spelen. Maar Renate heeft inmiddels ook wat bijgeleerd hoor, dus zo hard zou ik dat niet willen roepen nu. En bovendien zijn het nog wel erg algemene statements, zoals het opsommen van de mogelijkheden waarom er geen slachtoffer is, of het maar doorgaan over die priester. Als dit later in het spel zou zijn, dan zou ik dat bijna verdacht gaan vinden, maar zo op een eerste dag kunnen er maar weinig mensen iets heel inhoudelijks zeggen. Dus het zegt nog niets over Renate, maar ik heb in eerste instantie geen slecht gevoel bij haar.

Mark is zoals gewoonlijk weer onderwerp van gesprek :lol: :lol: Zowel in negatieve als positieve zin. Is ie nou wel of geen wolf nu hij zich niet kandidaat gesteld heeft voor kapitein?? Ik durf er werkelijk niks over te zeggen, en eigenlijk vind ik daar ook niks van. In de keren dat ik wel in het hol gezeten heb, werden er ook geen specifieke plannen gesmeed voor het BM schap. Sterker nog, over het algemeen wilden de wolven veel liever goede maatjes worden met de burger BM in de hoop later in het spel die rol te krijgen als de BM het loodje legde. Om in het begin meteen BM te zijn levert nog niet zoveel op qua dubbele stem, en de kans dat je bekeken wordt door de ziener is alleen maar groter.
Dus eigenlijk is het verdacht dat Mark GEEN kapitein wilde worden!! :lol: :lol: Dit laatste is een grapje. Mark heeft als wolf heel vaak naar het BM schap gedongen, dus wat hem betreft zegt het niet veel.
Maar, Mark is heel vaak wolf, dus in het begin van dit spel zeker verdacht!! :)

Maaike en Djamila heb ik ook niet een heel goed gevoel bij, maar ik ben me wel bewust dat dit een beetje komt door het rum verhaal van de spelleider en ik weet dat je uit zo'n verhaal totaal geen conclusies mag en kan trekken. En toch blijft het een beetje hangen. Maar ik ga er voorlopig niets mee doen.

Wouter vertrouw ik dan weer wel, maar heb daar absoluut geen aanleiding toe, dus op die 'intuitie' kan ik ook niet echt vertrouwen.

Nou, ik kan iedereen wel door gaan nemen, maar het feit blijft dat ik eigenlijk helemaal niets weet, en dus ook geen verdachten heb. En dat maakt stemmen wel heel lastig. Ik ga daarom nu maar random stemmen, zodat ik de eerste ben en ik niet meestem met iemand.

En dan stem ik dus maar op Jorn. Omdat ik denk dat niet veel mensen op hem zullen stemmen omdat hij nog nieuw is. No hard feelings Jorn!!

Gebruikersavatar
Edy
Tovenares
Berichten: 946
Lid geworden op: 04 jul 2019, 21:13

Re: Dag 1 - Why is the rum gone?

Bericht door Edy »

Ik stem op Jorn Arrrrrrr

Gebruikersavatar
Hugo
Priester
Berichten: 1218
Lid geworden op: 19 jun 2019, 22:54
Locatie: Utrecht
Favoriete Weerwolfrol: Heks

Re: Dag 1 - Why is the rum gone?

Bericht door Hugo »

Nog een keertje voor de zekerheid: uit verhalen van de spelleider vallen nooit conclusies te trekken - namen die ik noem zijn gebaseerd op wat jullie zelf zeggen en loting (letterlijk). Wisten jullie allemaal natuurlijk al, maar toch nog even als benadrukking 😉
In the nights of full moon, if you hear a howling, bar the door. If you don’t hear it, bar the door
anyway.

Ida
Weerwolf
Berichten: 597
Lid geworden op: 13 jul 2019, 22:44

Re: Dag 1 - Why is the rum gone?

Bericht door Ida »

Omdat ik vananvond weg moet en ik het morgenochtend voor de deadline niet ga redden, ga ik maar stemmen. Het word net als Edy, een volkomen random stem. Want ik kan echt niets vinden in wat er tot nu is gezegd. Dus daarom stem ik op diegene die vandaag nog niets heeft gezegd, maar dit is een gezocht argument, want ik kan niks vinden en mischien stimuleert het Matthijs om toch in ieder geval een duit in het zakje te doen ...... Of de langverwachte rum te brengen ....

Ida
Weerwolf
Berichten: 597
Lid geworden op: 13 jul 2019, 22:44

Re: Dag 1 - Why is the rum gone?

Bericht door Ida »

Ik stem op Matthijs, ARRRR

Gebruikersavatar
Djamila
Bezweerder
Berichten: 424
Lid geworden op: 24 nov 2019, 14:11

Re: Dag 1 - Why is the rum gone?

Bericht door Djamila »

Njaaaa zeg, THE RUM IS GONE? Wat een tragedie. :’(
Maar natuurlijk wel hartstikke fijn dat er geen slachtoffer is! Ook wel weer lastig.

@ Floris, random??????? Ik hoop niet dat je een random iemand hebt gekozen, die zoveel macht in handen krijgt?

@ Mark, tja… we hadden het zo gezellig!

@ Renate
Goede opsomming van mogelijkheden!
Je weet inderdaad niets over diegene, maar daarom voeren we campagnes toch? ;)
Ik vind dit argument ook niet zo sterk nee.

Het valt me tot nu toe op dat Renate, Wouter en Maaike gelijk al op Mark springen, op basis van kandidaatschap. Misschien is het in combinatie met een complexere rol niet zo handig? Of is dat soms niet in jullie opgekomen? Hmm.

@Mark
Wat heb jij er verder nog op te zeggen?

@ Ida
Welk verhaal doel je op?

Edy springt gelijk in de verdediging aangaande Renate en heeft verder eigenlijk alleen maar intuïties of gevoelens. Vervolgens brengt ze een stem uit, zodat ze de eerste is en laat zien dat ze niet meestemt?

Ik ben benieuwd naar reacties van de wat stillere mensen, Bas, Matthijs, Lola??

Hugo plaatst net: 'Nog een keertje voor de zekerheid: uit verhalen van de spelleider vallen nooit conclusies te trekken - namen die ik noem zijn gebaseerd op wat jullie zelf zeggen en loting (letterlijk). Wisten jullie allemaal natuurlijk al, maar toch nog even als benadrukking 😉'

Dit dacht ik ook ja… gek dat zulke ervaren weerwolvers als Edy en Ida daar zo op gefocust lijken te zijn en het zelfs als argument voor verdachtmaking aan willen halen.

Kortom, ik ben benieuwd naar comments van Bas, Matthijs en Lola en heb ik mijn vraagtekens bij Edy. Als ik nu een stem uit zou brengen zou dat op haar zijn, maar ik wacht de dag nog even af.

Ida
Weerwolf
Berichten: 597
Lid geworden op: 13 jul 2019, 22:44

Re: Dag 1 - Why is the rum gone?

Bericht door Ida »

Djamila, terechte vraag aan mij: ik heb eerst dag 1 gelezen en daarna het laatste stuk van de nacht doorgelezen. In mijn hoofd was Hugo dus de eerste die jou aan Maaike koppelde en ik dacht dat jij daar op doorborduurde. Maar nu ik terug zoek, blijkt het andersom.
En Hugo het gaat me niet om iets inhoudelijks uit jou verhaaltjes te halen, maar de reactie van spelers kan wel inhoudelijk zijn.

Gebruikersavatar
Maaike
Sekteleider
Berichten: 177
Lid geworden op: 03 jul 2019, 21:15

Re: Dag 1 - Why is the rum gone?

Bericht door Maaike »

Edy schreef:
02 dec 2019, 14:38

Maaike en Djamila heb ik ook niet een heel goed gevoel bij, maar ik ben me wel bewust dat dit een beetje komt door het rum verhaal van de spelleider en ik weet dat je uit zo'n verhaal totaal geen conclusies mag en kan trekken. En toch blijft het een beetje hangen. Maar ik ga er voorlopig niets mee doen.

...

En dan stem ik dus maar op Jorn. Omdat ik denk dat niet veel mensen op hem zullen stemmen omdat hij nog nieuw is. No hard feelings Jorn!!
Sorry dat ik het zeg Edy, maar als ondertussen ervaren speler had ik toch wel meer van je verwacht dan dit...
Vind het ook wel raar dat je zo vroeg stemt, als je enige reden voor die stem is 'dat deze persoon vast niet veel stemmen zal krijgen'. Nu heb je je stem dus eigenlijk weggegooid.
Ben er nog niet zo goed uit of ik deze acties nou verdacht vind of alleen gewoon jammer...

Gesloten

Terug naar “Spel 4 - A Pirate's Life For Me!”