Dag 1 - Why is the rum gone?

Sail the Seven Seas and find treasure hoards! And maybe some Werewolves.
Gebruikersavatar
Renate
Lieveling
Berichten: 780
Lid geworden op: 01 jul 2019, 21:58

Re: Dag 1 - Why is the rum gone?

Bericht door Renate »

Ik heb het even gecheckt. De deadline voor de wolven was: zaterdag 15.00 uur.
Wie hebben er vóór die deadline gepost:
Lola, Matthijs, Ida, Mark, Bas en ik.
Nog wel die zaterdag, maar na die deadline, hebben: Wouter, Jorn, Djamila, Maaike en Floris pas iets gepost.
Edy heeft überhaupt niks gepost.

Dat betekent dat de optie: weerwolven hebben niet allemaal bijtijds hun stem uitgebracht wat mij betreft een heel reële is.
Maar zoals ik zojuist al constateerde: er zijn nog een heleboel andere opties ook, helaas.

Gebruikersavatar
Wouter
Lijfwacht
Berichten: 610
Lid geworden op: 18 jul 2019, 14:42
Locatie: Utrecht
Favoriete Weerwolfrol: the thing

Re: Dag 1 - Why is the rum gone?

Bericht door Wouter »

@Renate: het is natuurlijk een theorie over een niet-postende weerwolf maar je weet natuurlijk niet wat er in het weerwolvenhol (of is het dit keer een ruim) is voorgevallen. Conclusies zijn dus eigenlijk niet te trekken. Wel een mooi argument om jezelf in een goed rijtje te zetten, dat wel :D .

Anyway, informatie hebben we niet over de reden waarom er geen slachtoffer is. Ik ga mee met je lichte min voor Mark. Over de anderen is er niets te zeggen, ook niet over jou.
Ho ho ho :xmas:

Gebruikersavatar
Mark
Tovenares
Berichten: 912
Lid geworden op: 19 jun 2019, 23:16

Re: Dag 1 - Why is the rum gone?

Bericht door Mark »

Waar komt ooit die lichte - vandaan, ja ik begrijp het over dat het met BM stem te maken heeft. maar dat ik daarom nu een minpuntje hebt vind ik raar...

vind beetje zwakjes om dit te gebruiken.
maar goed als er niets op de boot is dan gaan mensen zo doen.
daarnaast zelf geen info maar mensen die rare dingen gebruiken vind ik verdacht
Burger for life :mrgreen:

Gebruikersavatar
Maaike
Sekteleider
Berichten: 177
Lid geworden op: 03 jul 2019, 21:15

Re: Dag 1 - Why is the rum gone?

Bericht door Maaike »

Nou jongens, ik moet eerlijk zeggen dat ik tijdens mijn wacht meer op het water heb gelet, dan wat er onder mij op het dek en ook ónder het dek gebeurde. Wilde me ook niet te veel bemoeien met jullie privé zaken ;) Maar dat daardoor de rum weg is, daar word ik wel heel chagrijnig van. De daders moeten zeker gestraft worden, maar er is me helaas tijdens de wacht niks opgevallen dat me naar die daders kan wijzen.
Ik denk in ieder geval dat Marks wel- of niet kandidaatstelling als kapitein niet perse iets over zijn rol hoeft te zeggen, en dat er best een kans is dat hij deze afweging los van zijn rol in dit spel heeft gemaakt. Als het wel iets zou zeggen over zijn rol, dan misschien eerder nét een klein plusje dan een minnetje; voor de rumdieven natuurlijk altijd fijn om de kapitein in hun midden te hebben (en dus logisch dat minstens één van hen zich kandidaat zou stellen), en Mark speelt zich nu wel meteen in de kijker door zich tegen verwachting in niet kandidaat te stellen.

Gebruikersavatar
Lola
Burgemeester
Berichten: 695
Lid geworden op: 19 jun 2019, 22:26

Re: Dag 1 - Why is the rum gone?

Bericht door Lola »

Renate schreef:
01 dec 2019, 14:44
- de Priester zou nu al een speler (bijv. zijn geliefde) uitgekozen hebben om een etmaal lang te beschermen: deze optie valt wat mij betreft gelijk af. Zelfs als de Priester een geliefde heeft, zou 'ie dat nu nog niet inzetten
In de regels staat: "Eén keer per spel mag de Priester een speler beschermen met heilig water. De volgende poging om deze speler te vermoorden – op welke manier dan ook – mislukt." Nergens staat dat dat maar een etmaal geldig is. Ik dacht zelfs dat het beschermen in de eerste nacht móést, maar dat staat er dan ook weer niet. Wel is het natuurlijk zo dat hoe eerder je iemand beschermt, hoe minder kans die heeft om dood te gaan. Als je nog niemand vertrouwt doe je het misschien niet direct, maar als je een geliefde hebt zou ik het juist heel dom vinden om die níét direct te beschermen.

Over het missen van de deadline door een wolf: het is natuurlijk mogelijk, maar een wolf (die ervan uitgaat dat er gewoon een slachtoffer valt) kan natuurlijk gewoon een stem uitbrengen in het wolvenhol en niks posten in het algemene forum. Als er dan wel een slachtoffer is, zul je juist eerder aan de goede kant geplaatst worden. Maar dat is dus ook niet echt steekhoudend.
Als je nou de tijden had wanneer mensen ook echt online waren, zou je nog wel wat kunnen met Renates verdeling - maar dat zou het ook wel erg makkelijk maken. Ik denk dat het posten voor of na de deadline in dit geval niet echt iets zegt. In beide groepen zullen wolven én burgers zitten.

Gebruikersavatar
Maaike
Sekteleider
Berichten: 177
Lid geworden op: 03 jul 2019, 21:15

Re: Dag 1 - Why is the rum gone?

Bericht door Maaike »

Renate schreef:
01 dec 2019, 14:56
Ik heb het even gecheckt. De deadline voor de wolven was: zaterdag 15.00 uur.
Wie hebben er vóór die deadline gepost:
Lola, Matthijs, Ida, Mark, Bas en ik.
Nog wel die zaterdag, maar na die deadline, hebben: Wouter, Jorn, Djamila, Maaike en Floris pas iets gepost.
Edy heeft überhaupt niks gepost.

Dat betekent dat de optie: weerwolven hebben niet allemaal bijtijds hun stem uitgebracht wat mij betreft een heel reële is.
Maar zoals ik zojuist al constateerde: er zijn nog een heleboel andere opties ook, helaas.
Zelfs áls de wolven geen unanieme keuze hebben gemaakt, wat mij eigenlijk de minst waarschijnlijke optie lijkt van alle opties die je hiervoor oppert, maak je hier de aanname dat Hugo in nacht 1 niet coulant geweest is naar de wolven, terwijl er om meerdere redenen wel eens uitzonderingen worden gemaakt (waar ik niet te diep op in wil gaan, want dat is gewoon de afweging van de spelleider en laten we daar geen meta discussie over beginnen)
Daarnaast is er natuurlijk een kans dat mensen die niet hier gereageerd hebben, wel snel het wolvenhol gecontroleerd hebben, zoals Lola net ook aangeeft. Zeker fijn dat je probeert een balletje omhoog te gooien, maar ik vind bovenstaand lijstje toch eigenlijk wel vrij nutteloos..

Gebruikersavatar
Jorn
Lycantroop
Berichten: 81
Lid geworden op: 25 nov 2019, 22:36

Re: Dag 1 - Why is the rum gone?

Bericht door Jorn »

Ik denk inderdaad dar posts of posttijden niet de beste indicatie zijn voor wie wel of geen wolf kunnen zijn.

Toch wel vreemd dat zowel Maaike als Djamila sliepen en nieeets gehoord hebben. Wie weet zijn ze zelf de schavuiten. Hoe weten we zeker dat ze ook echt sliepen en niet zelf de rum hebben verspild om ons moraal te breken?!

Maar ja nee, ik vind het lastig nu te zeggen wat er gebeurd is en waarom iedereen (gelukkig) de nacht is doorgekomen. Maar tot de volgende nacht zijn er veel mogelijkheden waar vooralsnog geen uitsluitsel over te maken is. Maar daarom vind ik het ook heel moeilijk om een verdenking te hebben want ik heb geen grond om te wantrouwen. Het laatste wat we willen is een onschuldig matroos kielhalen..
~Hertog Jorn~

Gebruikersavatar
Edy
Tovenares
Berichten: 946
Lid geworden op: 04 jul 2019, 21:13

Re: Dag 1 - Why is the rum gone?

Bericht door Edy »

Ook ik vind het al dan niet aanwezig zijn op het forum in de WW nacht niet heel relevant. Ik begrijp dat je wat zoekt op zo’n eerste dag, maar het is een beetje hetzelfde als iedereen verdenken die online is geweest als er wel een slachtoffer is.

Ben het eens met Maaike dat de Priester prima zou kunnen in theorie, juist als je een geliefde hebt. Maar, zonder geliefde lijkt het inderdaad nog een beetje vroeg.

Ik heb nog geen idee wie ik verdacht of niet vind.

Gebruikersavatar
Renate
Lieveling
Berichten: 780
Lid geworden op: 01 jul 2019, 21:58

Re: Dag 1 - Why is the rum gone?

Bericht door Renate »

Ik had de priesterrol dus anders begrepen maar zie nu idd dat de priesterbescherming gewoon het hele spel door geldt, en tegen één moordpoging beschermt.

Het lijkt me echter nog steeds niet logisch dat de priester zijn drankje nu al heeft ingezet.

Ida
Weerwolf
Berichten: 597
Lid geworden op: 13 jul 2019, 22:44

Re: Dag 1 - Why is the rum gone?

Bericht door Ida »

Fijn, dat er geen slachtoffer is? Dit geeft geen info, maar is in ieder geval alvast een onschuldig slachtoffer in het voordeel.
Ik vind het iets positief dat Mark zijn strategie over zijn wel /niet BM kandidaatstelling uiteen zet. aan de andere kant is Mark daar ook best toe in staat, juist als hij wolf zou zijn, dus Mark blijft bij mij neutraal.
Floris doet dit altijd zo met kandidaatstelling BM, ook altijd met hetzelfde argument, dus daar kun je niks mee. Is ook zijn bedoeling, maar je schiet er dus ook niks mee op, ook niet als hij wel belangrijk zou kunnen zijn. Persoonlijk vind ik het verspilde posten.

Renate valt me op, dat ze in ieder geval de moeite heeft genomen om mogelijke opties op een rijtje te zetten, dat vind ik positief en best handig. maar je erop blindstaren kan ook niet, al zeker niet omdat je niet precies weet welke rollen er in het spel zijn. Maar klein positiefje bij Renate.

De haren die de kapitein heeft gevonden, vind ik dan wel weer om te onthouden. Dat kan positief zijn, ook dat Edy dat ook opmerktte vind ik eigenlijk wel oplettend.

Maaike die haar wacht niet serieus neemt en Djamila, die het verhaal van de spelleider zomaar voor waar aannneemt, vind ik ook wat erg gemakkelijk.

Deadline vroeg in de ochtend... dan zit ik net aan mijn wakker word koffie....

Gesloten

Terug naar “Spel 4 - A Pirate's Life For Me!”