Dag 1 - Why is the rum gone?

Sail the Seven Seas and find treasure hoards! And maybe some Werewolves.
Gebruikersavatar
Mark
Tovenares
Berichten: 912
Lid geworden op: 19 jun 2019, 23:16

Re: Dag 1 - Why is the rum gone?

Bericht door Mark »

Ik stem op Renate, ARRRRRR
Burger for life :mrgreen:

Gebruikersavatar
Bas
Bezweerder
Berichten: 417
Lid geworden op: 10 sep 2019, 20:43

Re: Dag 1 - Why is the rum gone?

Bericht door Bas »

Oké na een veel te lange stilte ben ik er ook weer. Helaas wel met een vrij niets zeggende post. Eerste dag is altijd lastig, zeker nu er met een paar stemmen nog niet echt een meeloperij begonnen is.
Ik vind de stemmen van Ida en Edy een beetje vreemd. Van Ida omdat er meerdere mensen zijn die op dat moment nog niks gezegd hadden.
En van Edy, omdat het een vrij vroege stem was, zonder een reden te geven waarom ze vroeg stemde. Ze heeft daarna ook niks meer van haar laten horen en de reden voor de random stem is, ik denk toch dat je er niet uitgaat. Dit klinkt als een soort indekking.

De stem van Renate begrijp ik. Ik ben de eerste die toegeeft dat ik het tot nu heb laten afweten. (I may or may not have forgotten that I was playing for a day :oops: ) Maar ik hoop dat Renate zal inzien dat ik wel degelijk mijn best ga doen om de dieven van de rum te pakken te krijgen!

Matthijs zijn stem begrijp ik niet zo goed. Ik zie niet helemaal in waarom Floris slecht is door een plus punt bij Mark te willen zetten. Nou vind ik die pluspunt ook beetje overdreven, maar op een eerste dag zonder doden moet je toch iets.

Euhmm Mark, waarom stem je op Renate?

Ik ga zelf nu op Edy stemmen. Ik vind de vroege stem, zonder echte reden, er op lijken dat ze het haarzelf er makkelijk van af wil maken. Al helemaal met een opmerking, waarbij ze verwacht dat hij geen stemmen krijgt. Ze zet haarzelf daarmee buiten alle verdenkingen, want ze stemde omdat ze moest.

Gebruikersavatar
Bas
Bezweerder
Berichten: 417
Lid geworden op: 10 sep 2019, 20:43

Re: Dag 1 - Why is the rum gone?

Bericht door Bas »

Ik stem op Edy, ARR

Gebruikersavatar
Edy
Tovenares
Berichten: 946
Lid geworden op: 04 jul 2019, 21:13

Re: Dag 1 - Why is the rum gone?

Bericht door Edy »

Hugo plaatst net: 'Nog een keertje voor de zekerheid: uit verhalen van de spelleider vallen nooit conclusies te trekken - namen die ik noem zijn gebaseerd op wat jullie zelf zeggen en loting (letterlijk). Wisten jullie allemaal natuurlijk al, maar toch nog even als benadrukking '

Dit dacht ik ook ja… gek dat zulke ervaren weerwolvers als Edy en Ida daar zo op gefocust lijken te zijn en het zelfs als argument voor verdachtmaking aan willen halen.
Djamila: hoezo dat ik daar zo op gefocussed ben? Ik noem het een keer dat het zo voelt, maar dat ik ook wel weet dat ik daar niets mee doe omdat het alleen een verhaal van Hugo was. Beetje vreemd dat je dat dan als verdacht gaat beschouwen? Ik deel alleen een gevoel, wat je blijkbaar heel vreemd vindt. Ik niet, zeker niet op dag 1. Je beschuldiging en bijna verdachtmaking vind ik dan ook zwaar overdreven en plaatst jou in een minder positief daglicht wat mij betreft.

En Maaike post:
Sorry dat ik het zeg Edy, maar als ondertussen ervaren speler had ik toch wel meer van je verwacht dan dit...
Vind het ook wel raar dat je zo vroeg stemt, als je enige reden voor die stem is 'dat deze persoon vast niet veel stemmen zal krijgen'. Nu heb je je stem dus eigenlijk weggegooid.
Ben er nog niet zo goed uit of ik deze acties nou verdacht vind of alleen gewoon jammer...
Pfff Maaike, ga jij zo'n weloverwogen stem uitbrengen op de eerste dag? Ik vind niet dat ik mijn stem weggegooid heb. Ik stem bewust en vroeg op iemand waarvan ik dan aanneem dat hij niet opeens de meerderheid van de stemmen gaat krijgen. Omdat ik juist niet een burger eruit wil halen. Ik vind het een beetje flauw dat je suggereert dat ervaren spelers op dag 1 al volledige theorieën zouden hebben en dat ik om mijn stemgedrag verdacht zou zijn. Ook bij anderen zie ik dat je inhoudelijke bijdragen verwacht aan discussies, terwijl volgens mij de discussies nog nergens over gaan. En Ida doet hetzelfde als ik en stemt op Mathijs, maar daar zeg je dan niks van?
Maar, eigenlijk zegt het mij alleen maar dat je zelf ook geen idee hebt en je maar vastklampt aan wat strohalmen. En daarom vind ik het voorlopig nog niet erg verdacht en zelfs een beetje positief dat je hard zoekende lijkt.
Desondanks ben ik erg benieuwd met welke weloverwogen zekerheid jij op wie gaat stemmen! :lol:

Ik sta helemaal te kijken van het feit dat Mark online nog geen wolf is geweest. Die live sessies waarin je wolf was hebben diepe indruk gemaakt blijkbaar. Oké dan, Mark niet eerder weerwolf. Stel dat hij dat nu wel is, zou hij dan meteen anders gaan spelen daarom? Ik denk het juist niet, want hij weet dat het opvalt en hij zou zichzelf dan wel in de picture zetten. Maar, misschien hoopt hij wel dat we dit denken. Dus helemaal vrijgesproken vind ik hem niet, maar voorlopig geef ik hem wel het voordeel van de twijfel.

Voorlopig blijf ik maar bij mijn keuze van Jorn.

Gebruikersavatar
Edy
Tovenares
Berichten: 946
Lid geworden op: 04 jul 2019, 21:13

Re: Dag 1 - Why is the rum gone?

Bericht door Edy »

Bas, mijn stem op Jorn heb ik zeker toegelicht en wordt ook door anderen aangehaald. Ik denk dat je niet goed gelezen hebt.
En een beetje brutaal van jou om te zeggen dat ik daarna niets meer heb laten horen, terwijl jij nu net voor het eerst vandaag wat gezegd hebt.
Hiermee kom je wat mij betreft niet heel positief over.

Gebruikersavatar
Maaike
Sekteleider
Berichten: 177
Lid geworden op: 03 jul 2019, 21:15

Re: Dag 1 - Why is the rum gone?

Bericht door Maaike »

@Renate

Ik probeede te quoten, maar met alleen internet op mn mobiel gaat alles helemaal mis, dus even zo.

Waarom vertrouw jij Ida, Edy en Wouter? Ik vind dat ze zich alle 3 opmerkelijk gedragen.

En grappig dat je niks zegt over anderen, die Mark een plusje gaven vanwege zijn gedrag tijdens de BM verkiezing, en wel wat zegt over mij, terwijl ik hem op neutraal heb staan.

Gebruikersavatar
Hugo
Priester
Berichten: 1218
Lid geworden op: 19 jun 2019, 22:54
Locatie: Utrecht
Favoriete Weerwolfrol: Heks

Re: Dag 1 - Why is the rum gone?

Bericht door Hugo »

Renate schreef:
02 dec 2019, 22:22
Hugo, heeft het stelletje een eigen wolk?
Nope! Nooit in mijn spellen (want je kan IRL ook niet overleggen).
In the nights of full moon, if you hear a howling, bar the door. If you don’t hear it, bar the door
anyway.

Gebruikersavatar
Hugo
Priester
Berichten: 1218
Lid geworden op: 19 jun 2019, 22:54
Locatie: Utrecht
Favoriete Weerwolfrol: Heks

Re: Dag 1 - Why is the rum gone?

Bericht door Hugo »

Oh, en:

Met de deadline op morgen, 08:15:
Jorn 1x (Edy (1))
Matthijs 1x (Ida (2))
Bas 1x (Renate (3))
Floris 1x (Matthijs (4))
Renate 1x (Mark (5))
Edy 1x (Bas (6))


Nog te stemmen:
Wouter*, Lola, Maaike, Floris, Djamila en Jorn

(PS. Briljante stemming so far <3)
In the nights of full moon, if you hear a howling, bar the door. If you don’t hear it, bar the door
anyway.

Gebruikersavatar
Jorn
Lycantroop
Berichten: 81
Lid geworden op: 25 nov 2019, 22:36

Re: Dag 1 - Why is the rum gone?

Bericht door Jorn »

Arrrr, ik stem op Edy
~Hertog Jorn~

Gebruikersavatar
Jorn
Lycantroop
Berichten: 81
Lid geworden op: 25 nov 2019, 22:36

Re: Dag 1 - Why is the rum gone?

Bericht door Jorn »

Aangezien de zon begint te dalen en we de nacht spoedig zullen intreden en nog steeds geen flauw idee hebben wat er gebeurd is, berust ik mijn keuze op het aloude piratengedrag een ieder kent dus ga ik deze aloude traditie in stand houden. Richt je er een op mij, krijg je er direct een terug. Aangezien de discussies niets hebben opgeleverd en ik vanuit de verdere posts niets kan opmaken heb ik geen verdenkingen en thus meh hearties, I shall be taking the pirate's way

https://youtu.be/4xfw9DoNb2Q?t=20
~Hertog Jorn~

Gesloten

Terug naar “Spel 4 - A Pirate's Life For Me!”