Nacht 1 - De Vloek van de Schat

Sail the Seven Seas and find treasure hoards! And maybe some Werewolves.
Gebruikersavatar
Hugo
Priester
Berichten: 1218
Lid geworden op: 19 jun 2019, 22:54
Locatie: Utrecht
Favoriete Weerwolfrol: Heks

Nacht 1 - De Vloek van de Schat

Bericht door Hugo »

Varend op de inmiddels rustige zee besloot de bemanning een verkiezing te houden. Maaike beloofde de rumvoorraad al diezelfde avond op te maken, Wouter deed snel een ooglap op en probeerde van een stukje reling een houten poot te maken, Bas sprak over wereldvrede (maar niemand luisterde), Floris begon te zingen, Lola vertelde puns, en Jorn, een onbekend figuur voor de meesten, stelde zichzelf kandidaat, en pakte een hamer en sikkel om zijn punt kracht bij te zetten. Om te voorkomen dat er chaos op het schip zou uitbreken met deze overdaad aan kapiteins, waarvan enkele de wapens al getrokken hadden om de discussie in hun voordeel te beslechten, stelde Ida vanuit de tweede mast voor om te gaan stemmen. Edy trok nog even het concept democratie in twijfel, maar al gauw leverde elke piraat een (soms nog best netjes) geschreven briefje in, met daarop een naam. Aan Matthijs viel de eer de stemmen te tellen, en... Wouter bleek de meeste te hebben! Hij liep snel de brug op en pakte het roer beet. "Dank voor het in mij gestelde vertrouwen." Maaike reikte hem een verfomfaaide hoed aan.
De bemanning juichte voor hun nieuwe kapitein, die snel de reservekapiteinshoed van Hugo opzette en zijn nieuwe ooglap recht trok. "Een rondje om het te vieren!"
En zo werd het later en later op het schip. Niemand die merkte dat de schatkaart, die nog in de kapiteinsvertrekken lag, rood begon te gloeien. Het doodshoofd dat de schatplaats markeerde, begon te lachen. De Vloek van Barnabas de Bloeddorstige had toegeslagen...

-----

Ahoy, me Hearties!

Wouter is verkozen tot nieuwe kapitein! Gefeliciteerd! Bij deze de officiële stemmingsuitslag:

Wouter 4x (Edy (2), Mark (4), Jorn (6) en Lola (9))
Floris 3x (Maaike (1), Wouter (5) en Renate (7))
Jorn 2x (Matthijs (3) en Floris (8))
Lola 1x (Bas (10))

De stemmen van Floris en Jorn waren niet correct uitgebracht. Ik heb ze meegeteld in de uitslag. Ida en Djamila hebben niet gestemd. Zij ontvangen een eerste waarschuwing.

Nu begint de nacht. Voor de Lijfwacht, Priester, Cupido en Weerwolven geldt dat ik graag voor zaterdag, 15:00 een keuze ontvang. Ik wil van alle andere nachtkarakters vóór zondag 09:00 bericht.
In the nights of full moon, if you hear a howling, bar the door. If you don’t hear it, bar the door
anyway.

Gebruikersavatar
Renate
Lieveling
Berichten: 780
Lid geworden op: 01 jul 2019, 21:58

Re: Nacht 1 - De Vloek van de Schat

Bericht door Renate »

Ahum...ik had op Floris gestemd. En correct ook.

Gebruikersavatar
Renate
Lieveling
Berichten: 780
Lid geworden op: 01 jul 2019, 21:58

Re: Nacht 1 - De Vloek van de Schat

Bericht door Renate »

Maar ik heb helemaal niks tegen Wouter als kapitein hoor. Ik ben alleen verbaasd dat ik mijn stem hieronder (of hierboven, dat hangt ervan af hoe jij het geordend hebt) nergens terug zie.

Gebruikersavatar
Lola
Burgemeester
Berichten: 695
Lid geworden op: 19 jun 2019, 22:26

Re: Nacht 1 - De Vloek van de Schat

Bericht door Lola »

En Mark staat bij de Florisstemmers, maar hij had op Wouter gestemd.
Mark schreef:
28 nov 2019, 17:29
Ik stem op Wouter, ARRRRR
Dus ik denk dat Wouter gewoon een meerderheid had. 😂

Dank je voor je stem Bas! I try. 😁

Gebruikersavatar
Matthijs
Lijfwacht
Berichten: 622
Lid geworden op: 13 jul 2019, 23:09
Favoriete Weerwolfrol: Genezer

Re: Nacht 1 - De Vloek van de Schat

Bericht door Matthijs »

Het mooiste is dan nog wel dat hugo in zijn stemmen telling het getal 7 heeft overgeslagen om de schijn te wekken dat alles goed is geteld :lol:

Ida
Weerwolf
Berichten: 597
Lid geworden op: 13 jul 2019, 22:44

Re: Nacht 1 - De Vloek van de Schat

Bericht door Ida »

Stik, Zit ik met mijn bord eten achter de pc om te stemmen... ben ik te laat!
dàt is me nog nooit gebeurd bij al die 100 spelletjes... excuus :shock:

Gebruikersavatar
Mark
Tovenares
Berichten: 912
Lid geworden op: 19 jun 2019, 23:16

Re: Nacht 1 - De Vloek van de Schat

Bericht door Mark »

yes had op wouter gestemd hugo :P
Burger for life :mrgreen:

Gebruikersavatar
Hugo
Priester
Berichten: 1218
Lid geworden op: 19 jun 2019, 22:54
Locatie: Utrecht
Favoriete Weerwolfrol: Heks

Re: Nacht 1 - De Vloek van de Schat

Bericht door Hugo »

Hugo moet niet last-minute dit doen blijkt 😉
Renates stem stond in mijn overzichtje, maar niet meegeteld hier. Tragisch.
Ik ga het over een halfuurtje (thuis) dubbelchecken en updaten 😉
In the nights of full moon, if you hear a howling, bar the door. If you don’t hear it, bar the door
anyway.

Gebruikersavatar
Hugo
Priester
Berichten: 1218
Lid geworden op: 19 jun 2019, 22:54
Locatie: Utrecht
Favoriete Weerwolfrol: Heks

Re: Nacht 1 - De Vloek van de Schat

Bericht door Hugo »

Zo te zien heb ik Renates stem en Marks stem verward (ze staan onder elkaar bij mijn spelerslijst), en vervolgens kwam het niet meer goed. Hersteld :)
In the nights of full moon, if you hear a howling, bar the door. If you don’t hear it, bar the door
anyway.

Gebruikersavatar
Bas
Bezweerder
Berichten: 417
Lid geworden op: 10 sep 2019, 20:43

Re: Nacht 1 - De Vloek van de Schat

Bericht door Bas »

Gefeliciteerd Wouter!
Ik hoop dat je een goede kapitein gaat zijn die ons vele leuke avonturen zal laten beleven!

Gesloten

Terug naar “Spel 4 - A Pirate's Life For Me!”