Dag 0 - Kapiteinverkiezing

Sail the Seven Seas and find treasure hoards! And maybe some Werewolves.
Gebruikersavatar
Hugo
Priester
Berichten: 1218
Lid geworden op: 19 jun 2019, 22:54
Locatie: Utrecht
Favoriete Weerwolfrol: Heks

Dag 0 - Kapiteinverkiezing

Bericht door Hugo »

(Sorry Renate)

Het begon op een stormachtige dag in de haven van Nassau, de Bahama's. Een reusachtig, wat krakkemikkig ogend schip lag voor anker, om voorraden en, misschien belangrijker, een nieuwe bemanning te bemachtigen. Die avond ervoor was Hugo de Verschrikkelijke, kapitein van het schip, het havenstadje doorgetrokken, op zoek naar dappere zeilers die niet schuwden voor een gevaarlijke missie. Twaalf waren zo dapper, of misschien onverstandig, geweest zich hiervoor aan te melden, sommigen onder invloed van grote hoeveelheden alcohol.
Het schip, de Huilende Wolf, werd nu door de nieuwe bemanning volgeladen met tonnen rum en zakken scheepsbeschuit, onder toeziend oog van Kapitein Hugo; een wat vadsige man, met een houten poot en ooglap. In zijn rechterhand hield hij een oud, beschimmeld perkament vast, met daarop de reden waar dit alles om te doen was: de schatkaart naar de schat van Barnabas de Bloeddorstige. Het beloofde een zware tocht te worden.

Na enkele dagen op zee te hebben gevaren, trokken donkere wolken boven het schip samen. "Het lijkt op een storm, kap'tein." En inderdaad. Een wolkbreuk kwam op het schip terecht; de wind liet de zeilen boller dan ooit staan en golven klotsen over het dek heen. "Alle hens aan dek!" schreeuwde Hugo die zelf de mast ingeklommen was om het grootzeil te reven naar beneden. Hij had beter naar boven kunnen kijken. Een enorme klap volgde. De bliksem was in de hoofdmast geslagen, en kapitein Hugo de Verschrikkelijke, of wat daar nog van over was, viel dramatisch overboord. Zijn kapiteinshoed viel met een droge 'plof' op het dek.

Nadat de storm was gaan liggen, kwam de bemanning bijeen. Ze waren het er snel over eens. Er moest een nieuwe kapitein gekozen worden. Maar wie?

-----

Ahoy,

Het schip is weggevaren en de kapitein is verongelukt :o Tijd om een nieuwe te kiezen. Denk hier goed over na, want de kapitein heeft een dubbele stem.

Jullie hebben tot vrijdag, 17:00 om een Kapitein te kiezen. Stemmen doe je in een apart bericht, met je boodschap schuingedrukt.

Ik wens jullie veel wijsheid toe.

Dan nog de algemene spelinformatie:
We spelen met rollen uit Ultimate Weerwolf - uitleg vind je hier.
De volgende rollen zitten zeker in dit spel:
Gewone Burger
Crimineel
Ziener
Weerwolf

De volgende rollen zitten misschien in dit spel:
Bink
Cupido
Eenzame Wolf
Heks
Jager
Leerlingziener
Leerlooier
Lijfwacht
Lycantroop
Priester
Prins
Tovenares
Vervloekte
Zieke

En nog de officiële spelerslijst:
1. Ida
2. Bas
3. Edy
4. Wouter
5. Lola
6. Maaike
7. Floris
8. Mark
9. Renate
10. Djamila
11. Jorn
12. Matthijs
In the nights of full moon, if you hear a howling, bar the door. If you don’t hear it, bar the door
anyway.

Gebruikersavatar
Wouter
Lijfwacht
Berichten: 610
Lid geworden op: 18 jul 2019, 14:42
Locatie: Utrecht
Favoriete Weerwolfrol: the thing

Re: Dag 0 - Kapiteinverkiezing

Bericht door Wouter »

Hey medekapers,

Het is maar goed dat die kapitein overboord is geslagen, ik verdacht hem ervan alleen met de poet ervandoor willen gaan. We hebben een nieuwe leidsman of -vrouw nodig! En de beste keus is ..... op mij. Waarom?

1. Ik kan goed kaartlezen en op de sterren varen. De poolster heeft geen geheimen voor me. Het zuiderkruis ook niet dus op alle zeeen weet ik de weg.
2. Ik heb goede leidinggevende kwaliteiten, ruzie's beslecht ik zonder problemen. Maar, ..., als je een wolf bent ga je overboord na een klap met mijn houten poot.
3. UIteraard deel ik de schat met allen! Op mijn erewoord!
Ho ho ho :xmas:

Gebruikersavatar
Maaike
Sekteleider
Berichten: 177
Lid geworden op: 03 jul 2019, 21:15

Re: Dag 0 - Kapiteinverkiezing

Bericht door Maaike »

Woeh hopelijk zit er ook rum in de schat. Heb wel een borrel nodig na dit dramatische einde van kapitein Hugo.

Als je mij kiest als nieuwe kapitein, krijg je dit ervoor terug:
- De rum za.. Ik bedoel schat zal eerlijk verdeeld worden onder alle overlevenden
- Verraders zullen snel opgespeurd worden! Wie kan er nou nog zijn geheimen bewaren na een goede portie rum?
- Wat doen we dan met die verraders? Die binden we vast op een sloep en vervolgens richten we onze kanonnen erop!
- Ik heb een slecht richtingsgevoel, maar goed gevoel voor avontuur!

Stem Maaike, stem Partyboot 8-) 8-) 8-)
Proost!

Ida
Weerwolf
Berichten: 597
Lid geworden op: 13 jul 2019, 22:44

Re: Dag 0 - Kapiteinverkiezing

Bericht door Ida »

Nou, dit gaat wat worden:
Een geest als spelleider!
Al 2 kandidaten die kapitein willen worden: 1 die denkt de zeeen te kunnen bevaren met een zeilschip zonder mast en de ander die de chocolade melk heeft ingeruild voor rum :? :? :?
Pff gelukkig dat 'onze' kapiteinsgeest ons nog succes wenst, dàt is dan toch nog wat, hoewel zeer schaars!

Gebruikersavatar
Renate
Lieveling
Berichten: 780
Lid geworden op: 01 jul 2019, 21:58

Re: Dag 0 - Kapiteinverkiezing

Bericht door Renate »

Wat mij betreft komt er nu al niemand meer bij want ik heb het nu al moeilijk. Maaike, slim, doortastend en heeft nu blijkbaar weer wat tijd. En we delen dezelfde achternaam. En Wouter , die ik altijd betrouwbaar vind (hoe onterecht soms ook) en slim. En we delen dezelfde leeftijd (ongeveer). Lastig!
Ik stel me uiteraard opnieuw niet verkiesbaar omdat ik die hele BM verkiezing onzin vind (sorry , Hugo).

Gebruikersavatar
Hugo
Priester
Berichten: 1218
Lid geworden op: 19 jun 2019, 22:54
Locatie: Utrecht
Favoriete Weerwolfrol: Heks

Re: Dag 0 - Kapiteinverkiezing

Bericht door Hugo »

Ik ging hem niet doen, en toen bedacht ik dat ik mezelf weer eens kon vermoorden in een verhaal :p
In the nights of full moon, if you hear a howling, bar the door. If you don’t hear it, bar the door
anyway.

Gebruikersavatar
Renate
Lieveling
Berichten: 780
Lid geworden op: 01 jul 2019, 21:58

Re: Dag 0 - Kapiteinverkiezing

Bericht door Renate »

Ja, daar kun je het niet voor laten 😉

Gebruikersavatar
Bas
Bezweerder
Berichten: 417
Lid geworden op: 10 sep 2019, 20:43

Re: Dag 0 - Kapiteinverkiezing

Bericht door Bas »

Een nieuw spel met nieuwe avonturen. Ik stel me graag kandidaat om jullie nieuwe Kapitein te worden.
Als jullie kapitein zal ik er zeker van zijn dat we allemaal heelhuids aan komen bij de schat. En omdat ik een geweldige kapitein ben, zal ik zelf het minst van de schat houden, en jullie het grootste deel worden.
Het gaat mij om het avontuur en het zoeken naar de schat. Want zeg het nou zelf, de grootste schat is de vrienden die we onderweg maken <3

Gebruikersavatar
Hugo
Priester
Berichten: 1218
Lid geworden op: 19 jun 2019, 22:54
Locatie: Utrecht
Favoriete Weerwolfrol: Heks

Re: Dag 0 - Kapiteinverkiezing

Bericht door Hugo »

Bas schreef:
27 nov 2019, 21:46
Want zeg het nou zelf, de grootste schat is de vrienden die we onderweg maken <3
Truth.
In the nights of full moon, if you hear a howling, bar the door. If you don’t hear it, bar the door
anyway.

Gebruikersavatar
Floris1987
Zieke
Berichten: 489
Lid geworden op: 04 jul 2019, 18:45

Re: Dag 0 - Kapiteinverkiezing

Bericht door Floris1987 »

Goede avond,
Wat een volk dat al onze kapitein wil zijn.
Zoals traditie voorschrijft stel ik mijzelf ook weer kandidaat.
het gebeurd eigenlijk nooit dat ik gekozen word dus ik zou heel graag deze keer het een worden.
Yo Ho Ho and a Bottle of Rum
https://www.youtube.com/watch?v=AOA6qRMghxg

Gesloten

Terug naar “Spel 4 - A Pirate's Life For Me!”