Dag 6 - weer geen slachtoffer?

Gebruikersavatar
Sander
Zieke
Berichten: 483
Lid geworden op: 14 jul 2019, 18:21

Dag 6 - weer geen slachtoffer?

Bericht door Sander »

Beste inwoners van Wakkerdam,

Ik vraag me af of er ooit een weerwolfteam is geweest dat zo'n miserabele score heeft gehaald?
Is er ondertussen al wel 1 slachtoffer gevallen door de weerwolven? Misschien indirect wel trouwens....
Maar zoals jullie kunnen raden is er vannacht weer niemand doodgebeten...

Ik heb nog wel een aantal muurberichten voor jullie:
Heks red Mariska en Bas, kusjes
Bezweerder vind het nu steeds lastiger worden!
Wat eerbied voor je vader zou niet misstaan
De P-rollen blijven dan nog over - en eentje met tanden?
Zal het een vervloekte of een normale slechterik zijn?
I'll be riding Werewolf underneath the hot sun.

Helaas heeft Hugo/Hula vannacht een virusje te pakken gekregen, hij mag vandaag niet praten of stemmen.
Voordeel voor jou Hugo, je kan er ook niet uit gestemd worden dus!

Er zitten nu nog 6 levende mensen in dit spel:
Wouter, Mariska, Walter, Mark, Bas en Hugo.

De deadline voor vandaag ligt op zondagavond 20.00 uur!
Ik zie jullie straks op het dorpsplein!

:mrgreen:
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Gebruikersavatar
Sander
Zieke
Berichten: 483
Lid geworden op: 14 jul 2019, 18:21

Re: Dag 6 - weer geen slachtoffer?

Bericht door Sander »

Vandaag gaat er iets anders gebeuren met de stemming.
We gaan vandaag niet stemmen wie er dood gaat, maar wie er blijft leven. Iedereen heeft 1 positieve stem. Je stuurt mij een bericht met de naam van de persoon wie je vertrouwt en wie je dus in leven wilt houden.
Bij de deadline ga ik kijken wie er de minste stemmen heeft gekregen (of geen natuurlijk), deze persoon gaat dan dood. Het kan dus in theorie voorkomen dat er meerdere personen geen positieve stemmen hebben gekregen, dan gaan er dus ook meerdere personen dood.
Omdat Hugo ziek is heeft hij vandaag geluk, hij overleefd deze dag sowieso.


En om het spannend te houden mag je in dit topic NIET zeggen op wie je gaat stemmen / gestemd hebt....
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Gebruikersavatar
Mark
Tovenares
Berichten: 912
Lid geworden op: 19 jun 2019, 23:16

Re: Dag 6 - weer geen slachtoffer?

Bericht door Mark »

Yeeh geen slachtoffer top wolven :mrgreen:
Veel beterschap Hulo, rust rustig uit.

Eerst even kijken naar de muurberichten:

Heks red Mariska en Bas, kusjes
als dit de persoon is wie ik denk kunnen 2 mensen slecht maar zijn.....

Bezweerder vind het nu steeds lastiger worden!
Duidelijk. ben het met je eens.

Wat eerbied voor je vader zou niet misstaan
HAHA

De P-rollen blijven dan nog over - en eentje met tanden?
:?: :?: :?: :?: :?: :?:
i]Zal het een vervloekte of een normale slechterik zijn?[/i]
niet dat veel uitmaakt. dan kan wouter slecht zijn geworden.

I'll be riding Werewolf underneath the hot sun.
Weerwolf :)


Wouter
Mariska 100% Good.
Walter
Mark 100% Good.
Bas
Hulo

nu uit jullie 4 kiezen
als dat eerste bericht klopt is Bas Goed.
als de hekst jouw ook vertrouwd is het top.

want dan hebben we nog 2 andere als die 2 gewoon dood gaan is het top :P

we mogen niet zeggen op wie we stemmen maar wel denken bespreken.
als de heks op Bas stemt is hij veilig. iemand op heks als je weet wie dat is.
anders gewoon op Mariska en mij :P

Of iedereen op mariska en mij want dat gaat de Slechte er uit tenzij het hugo is...........

ik weet het niet iemand leuke ideeen ook al mogen we niet zeggen op wie we gaan stemmen XD.....
Burger for life :mrgreen:

Gebruikersavatar
Bas
Bezweerder
Berichten: 417
Lid geworden op: 10 sep 2019, 20:43

Re: Dag 6 - weer geen slachtoffer?

Bericht door Bas »

Weer niemand dood... Ik ga er eigenlijk vanuit dat Hugo2/Lola de laatste slechterik is die eerst een vervloekte was.

Heks red Mariska en Bas, kusjes
Als dit bericht klopt, dan vertrouw ik Wouter absoluut niet meer. Ik ging uit van twee heksen waarbij Wouter gered was door de andere heks, wat Renate gezien heeft. Ik ben dan ook niet meteen geneigd dit bericht te vertrouwen. Ik snap niet goed waarom de wolf/vampier mij zou aanvallen, gezien het feit dat ik best wel verdacht wordt.
Hoewel het redden van Mariska wel een logica met zich meedraagt aangezien er zo veel slachtofferloze nachten geweest zijn.

Bezweerder vind het nu steeds lastiger worden!
Snap ik, mag ik vragen waarom je Hugo2 ziek hebt gemaakt Mariska?

De P-rollen blijven dan nog over - en eentje met tanden?
P-rollen? Wat zijn P-rollen? Iemand die hier meer over weet?

Voor het stemmen, ik vertrouw maar twee mensen. Wouter vertrouw ik nog minder, als dat heks bericht echt is. Hoewel ik daar nog steeds aan twijfel.

Ik denk dat Hugo2 een goede kans heeft om slecht te zijn als een vervloekte. Daarom denk ik dat alleen op Mark en Mariska stemmen niet de meest verstandige keuze is. Hoewel het wel makkelijker zou zijn als er meerdere rollen bekend worden.

Gebruikersavatar
Mark
Tovenares
Berichten: 912
Lid geworden op: 19 jun 2019, 23:16

Re: Dag 6 - weer geen slachtoffer?

Bericht door Mark »

ik denk dat het slim is als mariska en ik heel simpel denken.

als jullie me begrijpen en dat jullie op de persoon die je het meest vertrouwd en als dat een van jullie is dan okee.. maar we moeten heel goed nadenken.
Burger for life :mrgreen:

Mariska
Vervloekte
Berichten: 293
Lid geworden op: 14 jul 2019, 12:36

Re: Dag 6 - weer geen slachtoffer?

Bericht door Mariska »

Hoi lieve mensen en minder lieve slechterikken!

Ik ben net thuis van een ellenlange werkdag, heb net mijn schoenen uitgeschopt en ga zo rustig eten maken. Als ik dat achter de kiezen heb, zal ik hier eens wat leven in deze pokkenbrouwerij brengen!


Edit: spelfoutje aangepast
If I told you what I was, would you turn your back on me?
And if I seem dangerous, would you be scared?

Gebruikersavatar
Mark
Tovenares
Berichten: 912
Lid geworden op: 19 jun 2019, 23:16

Re: Dag 6 - weer geen slachtoffer?

Bericht door Mark »

@ Mariska

Na 3 uur moet het toch wel achter je. Kiezen zitten. En waar is de rest vind het echt vervelend dat er zo weinig activiteit is..
Burger for life :mrgreen:

Gebruikersavatar
Mark
Tovenares
Berichten: 912
Lid geworden op: 19 jun 2019, 23:16

Re: Dag 6 - weer geen slachtoffer?

Bericht door Mark »

@sander

Middag uur is ook al geweest moet ik er dan van uit gaan dat er ook geen vampier slachtoffer is???
Burger for life :mrgreen:

Gebruikersavatar
Wouter
Lijfwacht
Berichten: 610
Lid geworden op: 18 jul 2019, 14:42
Locatie: Utrecht
Favoriete Weerwolfrol: the thing

Re: Dag 6 - weer geen slachtoffer?

Bericht door Wouter »

Vanaf nu vertrouw ik Bas voor geen meter meer:
Bas schreef:
05 okt 2019, 17:27
Heks red Mariska en Bas, kusjes
Als dit bericht klopt, dan vertrouw ik Wouter absoluut niet meer. Ik ging uit van twee heksen waarbij Wouter gered was door de andere heks, wat Renate gezien heeft. Ik ben dan ook niet meteen geneigd dit bericht te vertrouwen. Ik snap niet goed waarom de wolf/vampier mij zou aanvallen, gezien het feit dat ik best wel verdacht wordt.
Hoewel het redden van Mariska wel een logica met zich meedraagt aangezien er zo veel slachtofferloze nachten geweest zijn.
Hij gaat in op een vaag muurbericht, waarvan de waarheid betwijfeld kan worden. Renate had goede reden me te vertrouwen, Bovendien, als er twee heksen waren die zelf hun drankjes mochten kiezen kan ik nog steeds gered zijn.
Omdat Bas zo specifiek op dit bericht ingaat zou het ook nog kunnen dat hij het zelf geplaatst heeft. En om de verdenking niet al te hoog te laten oplopen het vertrouwen in het bericht wat afzwakt.

Edit: iets teveel gezegd. Over eis van Sander heengelezen. Dat deel gewist.
Ho ho ho :xmas:

Mariska
Vervloekte
Berichten: 293
Lid geworden op: 14 jul 2019, 12:36

Re: Dag 6 - weer geen slachtoffer?

Bericht door Mariska »

Ja, ja, na een ellenlang 9 gangendiner, eum nee. Ik was in slaap gevallen, het spijt me. Maar dat krijg je, als je vier dagen lang om half 7 in de ochtend bent begonnen.

Voor mij is de beste optie voor de slachtofferloze nachten is dat de wolven wel heel veel pech hebben gehad. Zo ondertussen moeten ze haast vermagerd zijn, zouden we ze dan niet ondertussen moeten kunnen herkennen? Gelukkig is er wat betreft mijzelf geen twijfel, ik ben nog steeds mijn volvette zelf.

Die slachtofferloze nachten. Ik denkt dat er inderdaad tussenkomst van de heks is geweest, dat er steeds de juiste mensen zijn beschermd, dat de wolven vampiers hebben gepoogd te eten en dat er een vervloekte in moet zitten,

Als ik dan op die vervloekte kom, dan ontkom ik er niet aan om mijn vertrouwen/verdachtenlijst na te gaan.

Mark Mark is goed, geen twijfel
Hula Hulp is voor mij ook goed. Ik heb een idee van zijn rol, waarbij er voor mij geen twijfel is.

Dit zijn de twee mensen die ik volledig vertrouw.

Hebben we nog over Wouter, Walter en Bas. Hier moet nog een harig scharminkel tussen zitten.

Wouter
Ik verdacht Wouter in eerste instantie niet, omdat ik het idee had dat hij in de eerste nacht was gered door de heks. Echter , dit zou kunnen betekenen dat hij in de nacht dood was gegaan, en als vampier kun je niet dood door een weerwolf. Maar nu het zolang goed blijft gaan, begint het te kriebelen. Had ik het wel goed gedacht?

Bas
Ik heb Bas eigenlijk nooit in het vizier gehad als slechterik, maar waarom eigenlijk niet? Zijn posten vind ik oprecht, zijn vertrouwen in mij, toen nog niet veel mensen dat hadden, was prettig en daarom is hij buiten mijn blikveld gebleven. En nogmaals, waarom vinden we Bas verdacht? Ik vind hem nog oprecht zoekend overkomen.

Walter
Dan hebben we nog Walter. En Walter kan in mijn ogen best de vervloekte zijn. Hij is mij nooit bijzonder opgevallen, niet in negatieve zin, maar zeker ook niet in positieve zin. En zo langzamerhand begint dat te wringen, want waarom zou hij niet ondertussen een boefje kunnen zijn?

Deze mensen zijn nu ook bijna allemaal ziek geweest, behalve Bas geloof ik. Walter is het aan het begin van het spel geweest, wat erop duit dat de bezweerder uit willekeur iemand heeft gekozen, maar er nu steeds over nadenkt wie er nog niet ziek is geworden, wie de bezweerder vertrouwd en wie de bezweerder dus eigenlijk wil beschermen voor de dagstemming.

Dus, om even naar mijn eigen persoonlijke harem gekeken ( :mrgreen: ). Voor nu vertrouw ik Walter het minst.
Als ik morgen voor mijn werk tijd heb, ga ik nog even op de muur in, maar ik moet meteen zeggen, dat ik geen muurontcijferaar ben, dus verwacht geen wonderen.
If I told you what I was, would you turn your back on me?
And if I seem dangerous, would you be scared?

Gesloten

Terug naar “Spel 3”