Dag 5/6 - wat een rust....

Gebruikersavatar
Sander
Zieke
Berichten: 483
Lid geworden op: 14 jul 2019, 18:21

Dag 5/6 - wat een rust....

Bericht door Sander »

Beste inwoners van Wakkerdam,

Goeiemorgen!
En ja, het is zeker een goeie morgen, want iedereen is blijven leven.
Er is weliswaar een moordpoging geweest, maar er niemand dodelijk gewond geraakt.

Mark mag in ieder geval niet praten vandaag, beterschap kerel!

De muurberichten zijn:
je eigen soort krijgt aandacht = goed
inspiratie komt later, nu is het eerder
Waarom was Walter eigenlijk niet verdacht?
Ook een ziekte krijgt hem niet in 1 nacht klein
De wolf in de bus is dood dood dood.
Emma en Jeska krijgen geen pokken. Kwestie van wantrouwen :mrgreen:
Een Priester zonder zegeningen is als een wolf zonder tanden.


Ik vind wel dat het rustig is op het forum. Ik hoop dat mensen nu weer lekker actief mee gaan doen.

De deadline voor de lynch ligt op vrijdagmiddag 14.00 uur.
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Walter
Cupido
Berichten: 51
Lid geworden op: 24 jul 2019, 13:53

Re: Dag 5/6 - wat een rust....

Bericht door Walter »

Rust in vrede, Edy



Okee, even kijken, Geen middagbijeenkomst, wat goed is, en geen slachtoffer...

wie leven er nog:

Mark, is goed, geen idee waarom, is ook ziek
Mariska, heeft een beetje van Mark in der (of Mark geheel), is dus ook goed
Bas, en Wouter verwijs ik voor naar de muur
Emma stemde op Jeska, ipv mee met Edy, tegen Ineke

Blijven Hugo en Jeska over...

Hugo was een beetje.. tegen de laatste vampier vermoorden, die nu blijkt dat die al dood is, dus ik denk dat ik Jeska ga stemmen vandaag :S
Always remember: it's trash can, not trash cannot! And if trash can do it, so can you! because you're better than trash

Mariska
Vervloekte
Berichten: 293
Lid geworden op: 14 jul 2019, 12:36

Re: Dag 5/6 - wat een rust....

Bericht door Mariska »

Oké, ik zal even wat posten, want wat Sander zegt over dat het zo rustig is, daar heeft hij wel gelijk in.

Zoals ik in de nacht zei, ik heb het idee dat ik de enige burger was in het vrouwenkamp. Dat betekent dus dat zowel Jeska als Emma slecht zouden zijn. Echter, ik kan het niet hard maken.

Qua mannen vertrouw ik Hula en Mark. Ook Wouter staat nog in de voorzichtige plus. Wat Walter betreft, geen enkel idee is blijven hangen over wat ik van hem vind.

Blijft over Bas. Heeft in mijn ogen niets opvallends gedaan, dus waarom verdenken we Bas?
If I told you what I was, would you turn your back on me?
And if I seem dangerous, would you be scared?

Gebruikersavatar
Bas
Bezweerder
Berichten: 417
Lid geworden op: 10 sep 2019, 20:43

Re: Dag 5/6 - wat een rust....

Bericht door Bas »

Het eerste wat me opvalt aan de muur is het feit dat er niks over het amulet op staat. Dit betekent dat of het amulet niet meer bestaat, waardoor ik Ineke als vampier plausibeler vindt. Of dat degene die het amulet had simpel weg niks over het amulet op de muur heeft neergezet. Omdat ik de tweede reden onlogisch vind, ga ik er vanuit dat Ineke vampier was en dat er nog minimaal een vampier in zit. Dit omdat de nacht na Ineke haar dood er nog over het amulet geschreven werd.

Voor vampier blijf ik twijfelen, teruglezend wordt ik niet echt wijzer uit Ineke haar posts. Ik blijf daardoor Emma het meest verdacht vinden voor vampier simpelweg vanwege muurberichten geplaatst over Ineke en Emma. Heel sterk is het niet, maar veel meer is er niet. Emma houdt zich verder telkens buiten de stemmingen en zegt nu net genoeg om onder de radar te blijven.

Wat me verder opvalt is dat er verschrikkelijk veel slachtofferloze nachten zijn geweest. Zeker nu Matthijs onze lijfwacht is overleden vind ik het vreemd dat er nog steeds een slachtoffer loze nacht is. Dit doet me denken dat er toch twee heksen inzitten en dat Renate de heks was met een levens en een dodendrankje. Vanwege Renate haar reactie op Wouter zou het daarom goed kunnen dat Wouter de andere heks is met twee levensdrankjes.
Dit of er is een keer een vervloekte gebeten en Walter, Hula of Wouter is een nacht slecht geworden.

Voor nu blijf ik er toch bij dat Jeska onze laatste wolf moet zijn, ik zal daarom ook op haar stemmen. Waarom? De stem van Bert is simpelweg niet te vertrouwen, daarbij komt dat ze ook op Ineke heeft gestemd, iemand die de wolven waarschijnlijk hebben geprobeerd te vermoorden. De mensen die op Ineke gestemd hebben zijn: Bert, Edy, Walter, Jeska en ??. Ik ga ervan uit dat Wouter het vraagteken is, simpelweg omdat hij nog nooit gezegd heeft op wie hij gestemd heeft. (Er is ook een mogelijkheid dat ik een stem over het hoofd heb gezien, in dat geval please correct me.)
Het feit blijft dat Jeska hoogst waarschijnlijk een wolf is.

Jeska
Cupido
Berichten: 56
Lid geworden op: 18 jul 2019, 16:45

Re: Dag 5/6 - wat een rust....

Bericht door Jeska »

Nou, ik blijf niet in herhaling vallen met hoe ik speel en waarom. En dat er door Bert op mij gestemd zou zijn kan heel makkelijk een leugen zijn. Waarom zou je dat doen? Om zelf buiten beschouwing te blijven. Daarom ga ik stemmen op Bas en moeten de overgebleven burgers overdag vampier Emma vermoorden en hebben we straks alsnog gewonnen. Ook als dat betekent dat ik daarvoor opgeofferd moet worden omdat iedereen de claim van Bas klakkeloos aanneemt.

Jeska
Cupido
Berichten: 56
Lid geworden op: 18 jul 2019, 16:45

Re: Dag 5/6 - wat een rust....

Bericht door Jeska »

Walter schreef:
03 okt 2019, 01:26
Rust in vrede, Edy
Why? Burn in hell!!
Mis je je maatje?

Walter
Cupido
Berichten: 51
Lid geworden op: 24 jul 2019, 13:53

Re: Dag 5/6 - wat een rust....

Bericht door Walter »

Bas, kijk nog eens goed naar de muur...

Er zijn 7 berichten op de muur, en er is van 1 rol een enorm gebrek aan informatie, die we de vorige dagen wel hebben mogen waarnemen.

Wil niet zeggen dat het amulet er nu nog in zit, ik kan me heel goed voorstellen dat het amulet nu is vernietigd qua, vertrouwen, of dat een bepaald persoon die het amulet al heeft gehad, het amulet heeft gekregen, en het daardoor is stukgegaan...

ps, gewoon, omdat mensen meer moesten praten...

Vandaag een tas vol met paddestoelen gevonden op mijn werk...

geen lijk, dus ze waren niet giftig... ?
Always remember: it's trash can, not trash cannot! And if trash can do it, so can you! because you're better than trash

Gebruikersavatar
Bas
Bezweerder
Berichten: 417
Lid geworden op: 10 sep 2019, 20:43

Re: Dag 5/6 - wat een rust....

Bericht door Bas »

Jeska schreef:
03 okt 2019, 16:15
Nou, ik blijf niet in herhaling vallen met hoe ik speel en waarom. En dat er door Bert op mij gestemd zou zijn kan heel makkelijk een leugen zijn. Waarom zou je dat doen? Om zelf buiten beschouwing te blijven. Daarom ga ik stemmen op Bas en moeten de overgebleven burgers overdag vampier Emma vermoorden en hebben we straks alsnog gewonnen. Ook als dat betekent dat ik daarvoor opgeofferd moet worden omdat iedereen de claim van Bas klakkeloos aanneemt.
Jeska ik heb dit op dag 4 gezegd in het mannenforum, op dat moment werd ik niet echt verdacht en was er geen reden om een eventuele aandacht van mij af te halen. Het feit dat je dat nu als excuus gebruikt maakt je meer verdacht in mijn ogen.

Walter schreef:
03 okt 2019, 17:31
Bas, kijk nog eens goed naar de muur...

Er zijn 7 berichten op de muur, en er is van 1 rol een enorm gebrek aan informatie, die we de vorige dagen wel hebben mogen waarnemen.
Om welke reden moet ik naar de muur kijken? Het is vrij logisch dat Matthijs de red jezelf posts schreef, maar heel veel informatie kunnen we daar niet uithalen. Dus als je iets in de muur ziet, by all means, let me know.

Gebruikersavatar
Hugo
Priester
Berichten: 1218
Lid geworden op: 19 jun 2019, 22:54
Locatie: Utrecht
Favoriete Weerwolfrol: Heks

Re: Dag 5/6 - wat een rust....

Bericht door Hugo »

Weer een slachtofferloze nacht... Jezus. Mogelijk toch die Vervloekte?

@ Walter
Walter schreef:
03 okt 2019, 01:26
Mark, is goed, geen idee waarom, is ook ziek
Mariska, heeft een beetje van Mark in der (of Mark geheel), is dus ook goed
Bas, en Wouter verwijs ik voor naar de muur
Emma stemde op Jeska, ipv mee met Edy, tegen Ineke

Blijven Hugo en Jeska over...

Hugo was een beetje.. tegen de laatste vampier vermoorden, die nu blijkt dat die al dood is, dus ik denk dat ik Jeska ga stemmen vandaag :S
Ik begrijp hier eerlijk gezegd geen iota van. Mark en Mariska zijn hoe dan ook goed. Hoezo verwijs je voor Bas naar de muur? En hoezo vergeet je ineens dat je mij gisteren nog vertrouwde om de muur?
En hoe blijkt dat de laatste Vampier dood is? Waar blijkt dat uit? Er vielen hoe dan ook weinig slachtoffers, dus één slachtofferloze nacht is daarvoor echt dunnetjes.
(En klopt dat ik de Vampiers niet wilde prioritiseren gisteren, we wisten immers een Wolf zeker.)

Ik ben het wel eens met je analyse dat Jeska verdacht is.

@ Bas
Bas schreef:
02 okt 2019, 16:09
Je geeft hier zelf antwoord op de vraag. Ik ben, net als jij, aan het afstrepen. Is er een kans dat Ineke vampier was, ja, hoewel er een grotere kans is dat Edy loog nu ze een bewezen wolf is.
Ik ben hierbij langs de 4 mensen die nog niet 100% bewezen goed zijn, of zo goed als zeker wolf zijn, gegaan. Daarbij vond ik jou en Emma het meest verdacht.
Fair.
Bas schreef:
02 okt 2019, 16:09
Hugo2 schreef:Ik bedoelde met die opmerking het feit dat ik, in het mannenforum, als eerste uitsprak dat Bert 100% zeker Wolf was, vanwege zijn gelogen stem. "Als eerste" slaat op het feit dat jij direct daarna nog een gelogen stem van Bert aanwees.
Er zat welgeteld minder dan 30 minuten tussen jou bericht en mijn bericht, waarbij ik aangaf dat ik geen tijd had om een grote post te maken. Waarbij jij binnen een uur na het aanbreken van de dag deze informatie naar voren bracht. Wat ik hiermee aan wil geven is dat wij allebei Bert zodanig verdachten dat we zijn stemmen wilden controleren. Dit kwam omdat Bert raar reageerde op de info van Hugo1 de ziener. En Bert sowieso raar aan het spelen was. Dus het feit dat je hier zegt dat je als eerste was, vind ik nog steeds alsof je een wit voetje probeert te halen.
Klopt; er zat dertig minuten tussen. Jij verdient zeker ook credits. Maar ik was wel téchnisch gezien eerder. En volgens mij verdien ik daar wel wat credits voor (maar het maakt niet uit, want Jeska is de laatste Wolf en dan zoeken we alleen nog Vampiers, dus ik snap dat het voor die analyse minder uitmaakt (dit is waarom ik drie partijen haat)). Maar jij ook, maar ook voor jou zegt het verdomde weinig ;)
Ik denk dat je wat te veel nadruk legt op een opmerking die niet als belangrijkste argument geldt waarom ik onschuldig zou zijn.

@ Wouter

Oké, ik wilde je niet nogmaals aanvallen op inactiviteit, maar dit is echt een beetje gênant.
Wouter schreef:
02 okt 2019, 17:37
Hugo schreef:
01 okt 2019, 23:23
Je bent beter pap.
Echt? Ik dacht ook nog tijdens de nacht. In dat geval ....
Iedereen: OMG, wat gaat er komen? Dit klinkt superspannend! Waar blijft die theorie! HIJ KOMT ERAAN HOOR.
Wouter schreef:
02 okt 2019, 17:40
Ik blijf nog even bij de theorie dat in het dameshol twee slechterikken hebben samengespannen. Edy was daar 1 van. Jeska en Emma, of allebei de andere.
Anticlimax.
En wtf is deze post. Hoe kom je erbij dat er twee slechterikken moeten hebben samengespannen? Ik bedoel, ja, er was een 2v2, waar Edy, de bad guy, onderdeel van was, dus typisch was het wel? Vervolgens deze zin "Jeska en Emma, of allebei de andere". WAT? Serieus, wat bedoel je? Ik begrijp er (alweer) geen iota van. Hoe kan je me in drie zinnen meer verwarring bezorgen dan Bas in 30 posts?

@ All

Het is echt superkut dat Edy Beul was die dag; we weten gewoonweg niet zeker of Ineke Vampier was, en of we daar dus conclusies aan kunnen verbinden.
Afstreeptechnisch hou ik Bas, Emma en Walter over. En misschien Wouter, maar die is het niet.
Dus Bas, Emma en Walter. (Jeska is Wolf, die telt niet mee (sorry Jeska, maar het is wel een beetje duidelijk nu).)
Bas heb ik eigenlijk niet verdacht tot dag 4 en toen begon hij rare dingen te zeggen en vond ik hem wel verdacht, maar we zijn nu weer bij begrijpelijke Bas-posts, dus ik denk eigenlijk dat hij misschien toch niet slecht is.
Emma heb ik eigenlijk te weinig van gezien. Mensen linken haar aan Ineke, maar ik snap niet waar dat vandaan kwam - en we weten dus niet eens of Ineke slecht was. Ik kan het niet zeker weten met haar.
Walter zou nog slecht kunnen zijn, en hij is wel vagig soms. Dat is tegelijkertijd superwalteriaans, maar je kan niet het hele spel vaag doen om jezelf vrij te pleiten ofzo. Dus misschien.

Oh, en deze post is geschreven op een moment waarop ik moe ben en niet superhelder meer, dus excuses als shit onduidelijk staat opgeschreven :P
In the nights of full moon, if you hear a howling, bar the door. If you don’t hear it, bar the door
anyway.

Gebruikersavatar
Hugo
Priester
Berichten: 1218
Lid geworden op: 19 jun 2019, 22:54
Locatie: Utrecht
Favoriete Weerwolfrol: Heks

Re: Dag 5/6 - wat een rust....

Bericht door Hugo »

Bas schreef:
03 okt 2019, 15:06
Dit of er is een keer een vervloekte gebeten en Walter, Hula of Wouter is een nacht slecht geworden.
Ik ben het hierover wel met Walter eens. De muur bevat informatie in deze.
In the nights of full moon, if you hear a howling, bar the door. If you don’t hear it, bar the door
anyway.

Gesloten

Terug naar “Spel 3”