Dag 4 - hoe zit het nou eigenlijk?

Gebruikersavatar
Edy
Tovenares
Berichten: 946
Lid geworden op: 04 jul 2019, 21:13

Re: Dag 4 - hoe zit het nou eigenlijk?

Bericht door Edy »

De burger die anders lijkt. Zoals ik al zei, schijn bedriegt.

Walter, hoezo is het in het belang van de burgers om vampiers er eerst uit te halen? Zoals je zelf zegt, kunnen vampieren wolven opeten en andersom niet. Het is dan denk ik handiger als de vampieren ook nog kans hebben in de nacht een wolf te bijten zou ik zeggen. Tenzij je een wolfje bent natuurlijk, dan heb je er wel belang bij🤨🤨

Zelf zou ik voor de weg met de meeste kans gaan. Dus stemmen op mensen die nog zowel wolf als vampier kunnen zijn.
In mijn ogen zijn dat vooral Bas en Emma, en Walter en Hula kunnen ook 1 van de twee zijn. Maar de eerste twee verdenk ik gevoelsmatig meer. Bas heb ik al uitgelegd en Emma stemde in het vrouwenforum niet mee op Ineke. En die was toch echt vampier!
Zelf zou ik dus theoretisch wel wolf kunnen zijn, maar ik heb wel op een vampier gestemd op dag 3, dus de kans dat ik vampier ben is een stuk kleiner. Hetzelfde geldt voor Jeska.

Gebruikersavatar
Hugo
Priester
Berichten: 1218
Lid geworden op: 19 jun 2019, 22:54
Locatie: Utrecht
Favoriete Weerwolfrol: Heks

Re: Dag 4 - hoe zit het nou eigenlijk?

Bericht door Hugo »

Goed, er is een hoop te zeggen, maar ik heb echt bijzonder weinig tijd (sorry). Ik ga een korte post doen; morgen hoeven jullie helaas ook niets van me te verwachten; woensdag hoop ik een ouderwetse grote post te maken.
Edy schreef:
28 sep 2019, 17:17
Nou ja Hugo, er is een tweestrijd tussen Floris en mijzelf. Dat betekent dat er meerdere mensen dus of op mij of op Floris gingen. En nu Bert wolf blijkt te zijn (dat wel goed gedaan mannen) betekent zijn stem op Floris opeens dat hij mij wil redden? Weet ik veel wat voor reden hij had? En waarom geldt dat niet voor de anderen? Hadden die wel een goede reden om op Floris te stemmen? Alleen Bert niet? Het zou theoretisch waar kunnen zijn dat Bert een wolf redt, maar het heeft evenveel kans dat hij uit 2 goeien een random keuze maakt. Want hem maakt het dan niet uit.
Ja, dat betekent het. Want welke andere reden heeft Bert om op dit moment over zijn stem te liegen? Hij zet Floris nota bene bij zijn vertrouwelingen, en jou bij zijn verdachten. De stem die ik gecheckt heb was van vóór de herstemming, dus hij mocht uit iedereen kiezen, en toch koos hij voor Floris. Als hij níet jou beschermde, waarom stemde hij dan niet op iemand waarvan hij dacht dat het de Ziener was? Of een Vampier (er was tenslotte geen slachtoffer)? Waarom moest hij zo nodig op Floris stemmen?
Edy schreef:
28 sep 2019, 17:17
Bovendien heb ik in een vorig spel met Bert in het hol gezeten en daar was hij juist wars van medewolven beschermen, en moest ik mijzelf met hand en tand verdedigen tegen hem. Dus ik vind het meer een teken dat ik goed ben als Bert beschermneigingen heeft getoond dan dat ik slecht ben.
Klopt helemaal. Daarom viel hij je ook aan in het speltopic (je stond op 'verdacht' op dit moment). Alleen kon níemand bewijzen op wie Bert zou stemmen, en dan kan je wel al je medewolfjes beschermen. Zeker omdat we op dit moment nog niet wisten dat stemmen gecheckt konden worden.
Edy schreef:
28 sep 2019, 17:17
Ik vind het ook wel een beetje vreemd dat de mannen zo met Hugo mee lijken te gaan, terwijl over zijn eigen rol als Hula we bitter weinig weten. Lola was nauwelijks online 3n daar is weinig over af te lezen. Dus dat blinde vertrouwen begrijp ik niet. Vooral Matthijs lijkt Hugo’s woorden maar klakkeloos te geloven. Heel raar.
Ik heb persoonlijk de eerste Wolf aangewezen (als eerste). Da's wel een pluspuntje voor mij. Verder heb ik geen idee waar de rest zich op baseert. Behalve mijn charmes dan ;)

Eén klein dingetje in Edy's voordeel: er is een kans dat de Wolven in nacht één Floris op wilden eten, en dat mislukt was. Maar ik vind Floris eerlijk gezegd een rare keuze voor een slachtoffer (hij heeft die Poedel al zo vaak binnengehaald); en Renate sprak toch haar vertrouwen in Wouter uit.
Dus... Ik stem op Edy. En ik roep de rest op om dat ook te doen (al word ik niet boos als je op Jeska stemt. Emma en Bas komen later wel denk ik.)
In the nights of full moon, if you hear a howling, bar the door. If you don’t hear it, bar the door
anyway.

Gebruikersavatar
Hugo
Priester
Berichten: 1218
Lid geworden op: 19 jun 2019, 22:54
Locatie: Utrecht
Favoriete Weerwolfrol: Heks

Re: Dag 4 - hoe zit het nou eigenlijk?

Bericht door Hugo »

PS. Is het niet dag 5?
In the nights of full moon, if you hear a howling, bar the door. If you don’t hear it, bar the door
anyway.

Gebruikersavatar
Edy
Tovenares
Berichten: 946
Lid geworden op: 04 jul 2019, 21:13

Re: Dag 4 - hoe zit het nou eigenlijk?

Bericht door Edy »

Pluspuntje Hugo, maar niet zaligmakend. Zoals je net zelf aangaf kan een wolf prima zijn maatje verdacht maken en ja, zelfs eruit stemmen, om daarna de eeuwige bewondering en het vertrouwen van je medemannen te krijgen.

Nogmaals, het is geen ramp voor de burgers als ik eruit ga, maar je wint er ook niets mee.

Gebruikersavatar
Mark
Tovenares
Berichten: 912
Lid geworden op: 19 jun 2019, 23:16

Re: Dag 4 - hoe zit het nou eigenlijk?

Bericht door Mark »

@all

Ik heb een stem opgevraagd van edy op dag 3 waar de 5 stemmen van Daan kwamen Ineke.
Daarbij heeft edy gelogen over haar stem ze heeft op het forum gezegd dat ze op Mariska heeft gestemd maar dat was Ineke.

Voordat ik dood ga dan weten jullie dat ze een keer heeft gelogen.
Burger for life :mrgreen:

Gebruikersavatar
Edy
Tovenares
Berichten: 946
Lid geworden op: 04 jul 2019, 21:13

Re: Dag 4 - hoe zit het nou eigenlijk?

Bericht door Edy »

Ja, ik heb inderdaad uiteindelijk op Ineke gestemd i.p.v. op Mariska. En ja, ik heb gezegd dat ik al gestemd had op Mariska, maar dat had ik nog niet. En uiteindelijk ben ik van gedachten veranderd omdat ik Ineke toch wel steeds meer een vampier vond en over Mariska onzekerder werd. Dus ja, ik stemde op een vampier, samen met 4 anderen blijkbaar.

Gebruikersavatar
Hugo
Priester
Berichten: 1218
Lid geworden op: 19 jun 2019, 22:54
Locatie: Utrecht
Favoriete Weerwolfrol: Heks

Re: Dag 4 - hoe zit het nou eigenlijk?

Bericht door Hugo »

"Op een Vampier" = zeg jij.

En waarom deel je dit nu pas, en niet op het moment dat er verwarring ontstond?

Laten we allemaal op Edy stemmen.

(Oh, en Jeska stemde op dag 1 echt op Floris; daar had ze niet over gelogen. Minder verdacht maakt het haar niet.)
In the nights of full moon, if you hear a howling, bar the door. If you don’t hear it, bar the door
anyway.

Jeska
Cupido
Berichten: 56
Lid geworden op: 18 jul 2019, 16:45

Re: Dag 4 - hoe zit het nou eigenlijk?

Bericht door Jeska »

Uit de posts van Bert en Ineke heb ik geen interessante verwijzingen kunnen halen - dus dat is jammer. Ik blijf dus bij de verdenkingen die ik eerder al heb uitgesproken.

Daarbij wil ik nog even aangeven dat de verdenkingen op mij vanwege het feit(?) dat Bert op mij gestemd zou hebben voor de beulverkiezing erg zwak vind.

Ik heb altijd alleen maar heel open en eerlijk gespeeld - ik heb altijd gestemd op degene waarop ik aangaf te gaan stemmen en heb ook openlijk aangeven dat ik dit spel nóg lastiger vind dan dat ik online weerwolven sowieso al vind. Dus het kan zijn dat ik inderdaad weinig aandraag of toevoeg, maar is dat nou echt zo verdacht? Ik heb geen reden om te twisten en te kronkelen dus degene die kijken naar daadwerkelijk mijn gedrag moeten erop uitkomen dat ik er geen dubbele agenda op nahoud.

Gebruikersavatar
Mark
Tovenares
Berichten: 912
Lid geworden op: 19 jun 2019, 23:16

Re: Dag 4 - hoe zit het nou eigenlijk?

Bericht door Mark »

Ik mis best wat mensen...... Alleen met de mannen waren we non stop aan het praten!!!
Burger for life :mrgreen:

Gebruikersavatar
Edy
Tovenares
Berichten: 946
Lid geworden op: 04 jul 2019, 21:13

Re: Dag 4 - hoe zit het nou eigenlijk?

Bericht door Edy »

"Op een Vampier" = zeg jij.

En waarom deel je dit nu pas, en niet op het moment dat er verwarring ontstond?
Hugo, welke verwarring?

Gesloten

Terug naar “Spel 3”