Nacht 4 - bijpraten in je slaap

Gebruikersavatar
Mark
Tovenares
Berichten: 912
Lid geworden op: 19 jun 2019, 23:16

Re: Nacht 4 - bijpraten in je slaap

Bericht door Mark »

hallo hugo :)
Burger for life :mrgreen:

Gebruikersavatar
Edy
Tovenares
Berichten: 946
Lid geworden op: 04 jul 2019, 21:13

Re: Nacht 4 - bijpraten in je slaap

Bericht door Edy »

Huhuh Hugo. Flauw....

Maar, ik zag dat aan het einde van de vorige nacht woorden van mij door Hugo en door Matthijs anders geinterpreteerd werden dan ik bedoelde, en toen waren er opeens twee forums, dus kon ik het ook niet toelichten. Dus nog even bij deze:
Maar Bas, als het eerste bericht van de ziener is (Hugo dus) dan is het niet logisch dat hij Mark bekeek, maar meer Wouter. Dat is immers zijn vader en dat kan je dan rijmen met thuis. Niet Mark.
Als gevolg daarvan kan het 2e bericht dat jij een zienerbericht vindt niet kloppen. Want dan heeft hij Mark niet gezien. Ik zou het niet logisch vinden dat Hugo die eerste zin schrijft en dan Mark bekijkt.
Ergo, Mariska is wat mij betreft helemaal niet te vertrouwen op die basis.
Matthijs/Hugo:
Het muurbericht waar ik hier op doel heb ik toch geinterpreteerd als dat het met thuis te maken had. Daarom vond ik het verhaal van Bas niet logisch dat hij dat wilde rijmen met stemmen op Mark. Dat wilde niet zeggen dat ik toen geloofde dat dat bericht van Hugo was, en dat hij vervolgens Wouter had gezien. Dat was alleen een aanname van mij als dat muurbericht van Hugo was. Later blijkt dat het wel degelijk van Hugo was, maar dat hij bij dit bericht geen hint wilde geven, alleen maar een stijl vaststellen. Ja uhh, dat had ik dus niet door. Shoot me!
Ik zeg hier ook niet dat Mariska DUS slecht is. Ik zeg alleen, als je de redenatie doorvoert, dat Mariska nog steeds slecht KAN zijn. Dat is wel wat anders. Inmiddels is ook dat achterhaald en kan ook ik zien dat Mariska goed is.
Verder vond ik het wel opvallend dat Edy supergraag wilde dat mensen haar stem zouden gaan checken van de Beulverkiezing, zodat we van die discussie af waren en dan heb ik daar 2 theorieën voor: of ze is slecht en heeft ervoor gezorgd dat een maatje die stem al heeft gecheckt zodat de rest dat niet meer kan (namelijk die ene persoon die het heeft gedaan) of ze is goed en wil er echt vanaf zijn. Beide klinken voor mij relatief redelijk, maar ik hoop nu vooral dat Edy hier niet al te defensief op hoeft te/gaat reageren Ik zou nog wel reactie willen op mijn positie in het lijstje, of dan in het bijzonder " behalve dan het volkomen onbegrijpelijke beulstemmingsverhaal"?
Uhh ja Matthijs, dat wilde ik wel. Ik wilde er gewoon van af zijn.
En wat betreft jouw positie over het onbegrijpelijke beulstemmingsverhaal: daar heb ik wat dingen door elkaar gehaald. Ik dacht aan liefhebbers van wiskundige berekeningen en toen dacht ik aan jou. Alleen was dat meer in het vorige spel, en had jij in dit spel eigenlijk niet zoveel kansberekeningen erop losgelaten. Dus sorry, klopte niet wat ik zei.
Behalve dat ze als enige op Hugo ging. Een afleidingsmanoeuvre volgens mij.
Hoe is het een afleidingsmanoeuvre als nou net precies dan ook háár verdachte sterft? Dat is dan toch juist meer verdacht? "Ja hem krijgen we overdag niet klein dus moet het 's nachts maar!" Ik zou dan zelf liever Ineke in een positief daglicht stellen, maar ja..
Ook hier zie ik dat gewoon precies andersom. Dat Ineke hoopt dat mensen denken dat ze er overdag Hugo niet uit hoeft te stemmen als ze vampier is, want dat kan ze snachts al doen. En dat ze daardoor dus minder verdacht lijkt.
Ook achterhaald nu, maar ik wou het maar even gezegd hebben.

Zoals ik al in het vrouwenforum heb gezegd, Ineke was vampier en volgens mij is haar medevampier Bas. Dit omdat hij toch ook zo keurig de juiste muurberichten van Hugo kon ontcijferen. Ik denk dat hij dat samen met Ineke in het vampierhol uitgedokterd heeft. En Ineke heeft ook nog eens aangegeven dat ze de beulstemming van Bas ging bekijken. Volgens mij ook een bluf. Als ze mij had bekeken, had ze moeten zien dat ik niet gelogen had, en kon ze Bas niet vrijpleiten van liegen. Nu wel. Want uiteraard had Bas op Mariska gestemd zoals hij zei!!

Hugo2 gedraagt zich nu een beetje of hij opnieuw alle zienerwijsheid in pacht heeft, maar hij is toch echt geen ziener meer en kan net zo hard liegen als ieder ander. Ik hoop dat iedereen een beetje zelf blijft nadenken!

\

Gebruikersavatar
Hugo
Priester
Berichten: 1218
Lid geworden op: 19 jun 2019, 22:54
Locatie: Utrecht
Favoriete Weerwolfrol: Heks

Re: Nacht 4 - bijpraten in je slaap

Bericht door Hugo »

Ik ben het met je eens dat Bas zeker nog niet 100% goed is; maar jij bent wel 80-100% slecht in mijn boekje.

Full context: Bert stemde op dag 2 op Floris, toen het vrij duidelijk een tweestrijd tussen Floris en Edy werd. Waarom zou hij dat doen? Om Edy te beschermen - zijn medewolf. Het is vrijwel de enige logische verklaring, Bert heeft geen goede reden om 'zomaar' op Floris te stemmen - het was absoluut niet zo dat Floris een belangrijke rol leek te hebben (hij claimde dat pas te hebben tijdens de herstemming, en we hebben het hier over de eerste stemming, dus daarvoor).
Daarnaast is Jeska ook erg verdacht, omdat Bert op haar stemde als Beul, zonder dat in het forum te zeggen. Deze keuze verbaast me wel meer van Bert - hoe raar was het geweest als Jeska ineens Beul zou worden, zonder dat er iemand gezegd had op haar te stemmen (ervan uitgaande dat de overige Wolven ook op Jeska stemden)? Tegelijkertijd zijn Bert en Jeska volgens mij familie, en is het dus niet geheel bizar dat Bert gewoon voor de leut op Jeska stemde.
Al met al vind ik Edy dus verdachter dan Jeska, maar allebei zijn zeer verdacht wat mij betreft.
In the nights of full moon, if you hear a howling, bar the door. If you don’t hear it, bar the door
anyway.

Gebruikersavatar
Hugo
Priester
Berichten: 1218
Lid geworden op: 19 jun 2019, 22:54
Locatie: Utrecht
Favoriete Weerwolfrol: Heks

Re: Nacht 4 - bijpraten in je slaap

Bericht door Hugo »

Oh, en omdat ik Edy zo verdacht vind, ben ik voorlopig absoluut niet bereid om Ineke als Vampier te behandelen. Ik haat Beulen.
In the nights of full moon, if you hear a howling, bar the door. If you don’t hear it, bar the door
anyway.

Gebruikersavatar
Matthijs
Lijfwacht
Berichten: 622
Lid geworden op: 13 jul 2019, 23:09
Favoriete Weerwolfrol: Genezer

Re: Nacht 4 - bijpraten in je slaap

Bericht door Matthijs »

Mariska schreef:
27 sep 2019, 21:50
Ik was ziekjes, de dames waren vrij stilletjes. Eerst moest er een tijdelijke beul komen, dit was Edy.

Daarna volgde de lynch, waarbij het 2-2 was tussen Ineke en Jeska. Toen moest ik mijn bed uitkomen om een beslissende stem te zetten en ik heb op Ineke gestemd. Deze rol is nu naar onze tijdelijke beul gegaan en nu zijn we hier.
Even voor de zekerheid: het was Edy & Jeska tegen Emma & Ineke, of Emma & Jeska tegen Edy & Ineke?

Jeska
Cupido
Berichten: 56
Lid geworden op: 18 jul 2019, 16:45

Re: Nacht 4 - bijpraten in je slaap

Bericht door Jeska »

Het was Edy vs Jeska voor de beulverkiezing waar Ineke de stemming heeft gemist. En het was Ineke vs Jeska voor de lynch.

Edy stemt op Ineke, Emmie stemt op Jeska, Jeska stemde op Ineke en Ineke stemde op Jeska. Toen was het dus 2-2 en mocht Mariska de beslissende stem uitbrengen.

Dat Bert op mij stemde voor beulschap (als dat inderdaad zo is) verbaast me. Ik kan me niet voorstellen dat hij serieus heeft gedacht dat ik een kans zou maken. Dus mijn theorie is dat hij niet wilde leiden naar een van zijn medewolven of dat hij helemaal niet op mij gestemd heeft voor beul.

Gebruikersavatar
Mark
Tovenares
Berichten: 912
Lid geworden op: 19 jun 2019, 23:16

Re: Nacht 4 - bijpraten in je slaap

Bericht door Mark »

Hugo schreef:
28 sep 2019, 11:20
Oh, en omdat ik Edy zo verdacht vind, ben ik voorlopig absoluut niet bereid om Ineke als Vampier te behandelen. Ik haat Beulen.
Maar ik ben een goede beul
Burger for life :mrgreen:

Gebruikersavatar
Hugo
Priester
Berichten: 1218
Lid geworden op: 19 jun 2019, 22:54
Locatie: Utrecht
Favoriete Weerwolfrol: Heks

Re: Nacht 4 - bijpraten in je slaap

Bericht door Hugo »

Jeska schreef:
28 sep 2019, 12:18
Dat Bert op mij stemde voor beulschap (als dat inderdaad zo is) verbaast me. Ik kan me niet voorstellen dat hij serieus heeft gedacht dat ik een kans zou maken. Dus mijn theorie is dat hij niet wilde leiden naar een van zijn medewolven of dat hij helemaal niet op mij gestemd heeft voor beul.
Als hij niet wilde leiden naar één van zijn medewolven, had hij op Floris kunnen stemmen, zoals hij zei in het speltopic.
In scenario twee liegt Bas. Dat kán, maar waarom?
In the nights of full moon, if you hear a howling, bar the door. If you don’t hear it, bar the door
anyway.

Gebruikersavatar
Hugo
Priester
Berichten: 1218
Lid geworden op: 19 jun 2019, 22:54
Locatie: Utrecht
Favoriete Weerwolfrol: Heks

Re: Nacht 4 - bijpraten in je slaap

Bericht door Hugo »

En begon de beulverkiezing met Edy die op Jeska stemde en Jeska die op Edy stemde? Want dat vind ik eigenlijk best verdacht als Edy en Jeska daarna ook nog eens 'samen' bedenken Ineke te lynchen (en het feit dat Emma niet op Ineke stemde maakt het minder waarschijnlijk dat zij samen in één team zaten (en dat wisten)).
In the nights of full moon, if you hear a howling, bar the door. If you don’t hear it, bar the door
anyway.

Gebruikersavatar
Matthijs
Lijfwacht
Berichten: 622
Lid geworden op: 13 jul 2019, 23:09
Favoriete Weerwolfrol: Genezer

Re: Nacht 4 - bijpraten in je slaap

Bericht door Matthijs »

Hugo schreef:
28 sep 2019, 13:08
Jeska schreef:
28 sep 2019, 12:18
Dat Bert op mij stemde voor beulschap (als dat inderdaad zo is) verbaast me. Ik kan me niet voorstellen dat hij serieus heeft gedacht dat ik een kans zou maken. Dus mijn theorie is dat hij niet wilde leiden naar een van zijn medewolven of dat hij helemaal niet op mij gestemd heeft voor beul.
Als hij niet wilde leiden naar één van zijn medewolven, had hij op Floris kunnen stemmen, zoals hij zei in het speltopic.
In scenario twee liegt Bas. Dat kán, maar waarom?
Scenario twee is mogelijk om ons állemaal (of alle mannen) om de tuin te leiden! Maar goed, gezien het feit dat hij niet last minute switchte en er een lynch zou plaatsvinden, geef ik hem vertrouwenspunten. Wat bedoel je trouwens met "dat zij in één team zaten en dat wisten"? Ik snap je verdenking wél, maar bedoel je dan dus dat Emma niet bij Edy & Jeska hoort, of dat Emma niet bij Ineke hoort? Als in: welke verdeling denk jij dat er zich momenteel plaatsvindt?

Gesloten

Terug naar “Spel 3”