Dag 3 - hoe zit het?

Gebruikersavatar
Edy
Tovenares
Berichten: 946
Lid geworden op: 04 jul 2019, 21:13

Re: Dag 3 - hoe zit het?

Bericht door Edy »

Dit kan niet Walter, want Sander geeft eind van de nacht door welke rol de ziener gezien heeft. In nacht 1 was dat de zieke, dus Hugo heeft wel degelijk Mark gecheckt. Ik vin het wel raar dat jij denkt dat Hugo als eerste Emma gaat checken, ook al gaf ze laat aan op Wouter te hebben gestemd.
Maar sowieso kan het niet.

Gebruikersavatar
Mark
Tovenares
Berichten: 912
Lid geworden op: 19 jun 2019, 23:16

Re: Dag 3 - hoe zit het?

Bericht door Mark »

Mariska schreef:
23 sep 2019, 17:36
@Mark, laat ik je dan maar voor het blok zetten, was Renate de vervloekte, ja of nee? Ik denk namelijk dat er een hele hoop onnodige onrust is in het dorp.
@Mariska
NEE

Duidelijk genoeg ????????? :mrgreen:

@Ineke
Ik zeg meer dat wouter goed is doordat Renate dat zo zegt, als klopt wat zij heeft gedaan wat ik dan een aparte actie vind, moet Wouter goed zijn.

Walter schreef:
23 sep 2019, 19:22
roze pluizige eenhoorn en heks, dansen op de wolken

bedankt Mark, duidelijk en, heel mooi gevonden. Zo weet je zeker dat de informatie door word gegeven.

Voor de rest, Mark heeft met een knipoog doorgegeven dat hij mij de eerste nacht ziek heeft laten worden, en als je verder kijkt, dan heeft hij eerst de mensen die hem als beul hebben bestemd ziek gemaakt, gewoon, omdat Mark zo iemand is die doorheeft dat de eerste dagen het soms zo random is, dat iedereen er uit kan vliegen, en mij/matthijs een beetje wat wou sparen.

Gezien het mooie samenspel tussen Hugo en Mark, denk ik dat Hugo dit ook heeft opgepikt, en dus heeft besloten, om te doen alsof hij Mark had bekeken, maar als ik naar zijn zinnen keek, dacht ik eigenlijk dat hij Emma de eerste nacht echt heeft bekeken.

En, Edy, Hugo kan heel goed zijn eigen teksten analyseren, en daaruit opmaken wie Hugo 1 echt heeft bekeken.
@Walter
Ik vind je verhaaltje leuk en goed bedacht. (of het klopt is een ander verhaal :mrgreen: )


@all
Daarnaast ga ik er van uit dat lola/Hugo 2, een goede rol is. Sander heeft een fout gemaakt kan iedereen overkomen, maar een ziener Dood gaan en dat er nu een slechte rol voor terug komt dan zou ik het heel erg vinden.
en anders moet Sander iets in het spel gooien dat het weer gelijkwaardig is.

tot slot, had ik wel een hogere verwachting van bepaalde mensen en ik weet zeker dat daar een vampier/wolf tussen zit (denk zelf dat we alleen met vampieren spelen maar okee.....
Burger for life :mrgreen:

Gebruikersavatar
Wouter
Lijfwacht
Berichten: 610
Lid geworden op: 18 jul 2019, 14:42
Locatie: Utrecht
Favoriete Weerwolfrol: the thing

Re: Dag 3 - hoe zit het?

Bericht door Wouter »

OMGOMG

Ik zit duidelijk minder bovenop dit spel dan eerdere spellen. En ik zie dat er veel over mij wordt gespeculeerd. Daar zit een juiste guess tussen en ik vrees dan ook de komende nacht een beetje. Wat ik helemaal niet begrijp - maar zoals gezegd zit ik er niet goed in - is waarom Mark weet dat er 's nachts wel een slachtoffer is gevallen. Dat zou ik graag eens van hem horen. Maar omdat Hugo hem goed vond moet ik hem wel vertrouwen.

Verder wolven en vampieren met dit aantal deelnemers lijkt me idd wat veel. Of er is een slechterik eenzaam in een hol.

Jemig, ik kom er even niet uit.
Ho ho ho :xmas:

Gebruikersavatar
Mark
Tovenares
Berichten: 912
Lid geworden op: 19 jun 2019, 23:16

Re: Dag 3 - hoe zit het?

Bericht door Mark »

@walter
meer Door hoe Renate het zij over Wouter ga ik er van uit op dit moment dat hij eerste nacht slachtoffer was, en door renate is beschermt wat ik dan wel een rare actie vind omdat zij in het stelletje zat, maar misschien had ze gekozen voor 2 bescherm drankjes.
Burger for life :mrgreen:

Gebruikersavatar
Bert
Bink
Berichten: 301
Lid geworden op: 14 jul 2019, 11:27

Re: Dag 3 - hoe zit het?

Bericht door Bert »

Hier nog wat inhoudelijke input van mij, over muurberichten en reacties van anderen op dag 3:

Ik heb Mark niet bekeken in nacht 1! Nu wel…
-> Jeska, de Ziener kon daar nog niet meer over zeggen, want die krijgt de rol gelijk met de rest te horen, op het forum. De uitslag van het bekijken wist de Ziener dus nog niet met het schrijven van het muurbericht, als dit al een echt Zienerbericht is. Dit bericht zou impliceren dat Mark de Oude Bezweerder is en iemand anders de Zieke, maar wie heeft Hugo dan bekeken in nacht 1? Ik vermoed eigenlijk dat Hugo dit niet mag zeggen, normaal zou de Ziener ook niet meer vanuit zijn graf kunnen spreken. In ieder geval weten we dat Hugo geen slechteriken heeft kunnen bekijken, helaas… Dus hen aanwijzen met zekerheid, zal niet lukken. :(

Is de jongste telg een aanwinst, of een risico?
-> Lijkt mij dat dit over de Vervloekte gaat? Dit impliceert dat die al gebeten is? Maar wie weet dit, en waarom zegt diegene dit? Of is het een Wolf/Vampier die dit zegt? Of de Vervloekte zelf?

Wie Mark ziet, moet ook Mariska zien.
-> Het valt in ieder geval op dat de naam Mark in zijn geheel in de naam ‘Mariska’ voorkomt. Maar wat het bericht verder wil duidelijk maken, snap ik eigenlijk niet.

@ Ineke: ik snap weer niet wat jij zegt (als antwoord van Sander op de vraag die je hem gesteld hebt). De heks mag toch ook het vampierslachtoffer redden neem ik aan? Wouter zou toch het slachtoffer van een van beide partijen geweest kunnen zijn, en gered kunnen zijn door Renate? En waarom ga je er per definitie vanuit dat Renate zelf de schrijver van het bericht ‘Renate moet zichzelf gaan redden’ op de eerste muur is? Dat kan toch ook van iemand anders zijn? Er staat nu immers eenzelfde bericht op de muur (Jeska moet zichzelf gaan redden), terwijl Renate dat bericht in ieder geval NIET geschreven heeft, want zij is dood.
T.a.v. Mariska heb je zeker een punt. De opsomming van haar berichten maakt dat heel duidelijk. Mariska, je zegt vandaag wel iets over dat je maar 1 iemand vertrouwt. Wil je ook zeggen wie dat is, en waarom?

@ Jeska: Dank voor het zoeken in Hugo’s berichten. Het maakt voor mij het een en ander duidelijk. Ik vind het niet nodig om het en plein publique te verkondigen. ;)

@ Walter: Jammer dat je het muurbericht van Mark zo letterlijk oplost hier, nu weet iedereen hoe het zat, ook de slechteriken.

@ Mark: De dood van Hugo zegt niets over de rol van Lola, lijkt me. Je zegt dat het eigenlijk niet eerlijk is, als er een Ziener dood gaat en dat die dan in de rol van Weerwolf/Vampier zou terugkomen, maar dat kan natuurlijk in theorie wel. Immers, Lola is er ook ‘gewoon’ uitgehaald, en als zij slechterik was is dat kamp van slechteriken ook zonder goede reden ‘ineens’ verzwakt, omdat er iemand uitvalt zonder dat die eruit gestemd is. Sterker nog, het zou de reden kunnen zijn dat er een of meerdere keren geen slachtoffer is gevallen, omdat Lola dus niet stemde? Ik ga er dus niet direct vanuit dat Lola per definitie goed was en houd graag alle opties open. Hugo2 direct vertrouwen op basis van niets, zou volgens mij een blinde vlek kunnen zijn!

Gebruikersavatar
Hugo
Priester
Berichten: 1218
Lid geworden op: 19 jun 2019, 22:54
Locatie: Utrecht
Favoriete Weerwolfrol: Heks

Re: Dag 3 - hoe zit het?

Bericht door Hugo »

Oh hallo :p

Dus, iemand belde mij onderweg naar de Hemel, of ik misschien toch terug wilde komen in verbeterde vorm :D Dus hier ben ik! Weer. Sorry. Verwacht minder heldere inzichten ;)

Ik ga met het oog op eerlijkheid vandaag niets zeggen over de muur en wat Hugo precies allemaal heeft gezien (maar serieus jongens, zo moeilijk is het niet. Overigens heb ik met Sander overlegt over wat qua balans voor het spel het beste was (want als dat was geweest dat ik gewoon dood ging, dan had ik daarvoor gekozen); maar ik besloot (voordat ik de rol van Lola wist) dat het 'zomaar' doodgaan van Lola meer disbalans bracht dan de kennis die ik op dit moment éxtra heb.

@ Mariska

Ik was Emma oprecht vergeten XD Sorry Emma. Ik vond en vind haar niet erg verdacht, maar ook zeker niet goed. Beetje, neutraal min. Ergens onderin dat lijstje.

@ All

Over het hele Markdebacle: de korte samenvatting.

1. Floris was Cupido
2. Ze waren allebei Burgers
3. Wouter is goed.

Want zo moeilijk is het allemaal niet. En verder zeg ik er niets over.

Over de rest: ik ga (ook met het oog op eerlijkheid) niet superveel zeggen over wie ik verdacht vind vandaag (nogmaals sorry). Ik ga in elk geval niet nogmaals op Wouter stemmen. Ik vind het in daarnaast opvallend dat nog niet iedereen geschreeuwd heeft wiens stem gecheckt is. Heel apart.
Oké, één dingetje over de muur (niet over Zieners): Die berichten over wie zichzelf moeten redden, is dat niet de bescherming van de Lijfwacht?

PS. Dit was erg frustrerend om te typen en ik ga dit niet lang volhouden <3 "Vannacht" kom ik wel met meer.
PPS. Deze is er eentje voor de leukste quotes:
Bert schreef:De posts van Hugo zijn (nu) helder en helpend, dat is ten minste iets! De posts van Mark daarentegen zijn vager dan vaag. Hij lijkt wel een soort orakel dat paddo's gegeten heeft en daardoor vanuit een zesde zintuig praat. Voor mij is het niet te volgen, ook niet waar hij al zijn beweringen op baseert.
:lol:
In the nights of full moon, if you hear a howling, bar the door. If you don’t hear it, bar the door
anyway.

Gebruikersavatar
Hugo
Priester
Berichten: 1218
Lid geworden op: 19 jun 2019, 22:54
Locatie: Utrecht
Favoriete Weerwolfrol: Heks

Re: Dag 3 - hoe zit het?

Bericht door Hugo »

En RIP Hugo! Oh nee! Onze Ziener! Ik zag dit zo niet aankomen! Ik bedoel, je was superawesome en je had gelijk over alles, maar toch! :cry: !
In the nights of full moon, if you hear a howling, bar the door. If you don’t hear it, bar the door
anyway.

Gebruikersavatar
Bert
Bink
Berichten: 301
Lid geworden op: 14 jul 2019, 11:27

Re: Dag 3 - hoe zit het?

Bericht door Bert »

Welkom terug Hugo!

Omdat de dag al over de helft is en er binnen 24 uur vanaf nu gestemd moet worden, plaats ik maar vast mijn vertrouwenslijstje, in de hoop dat er meerderen zullen volgen:

(Nog steeds) positief:
- Mark
- Bas
- Ineke

(Gematigd) positief:
- Walter (doet nu goede bijdrage)
- Wouter (ik heb een vermoeden welke rol hij heeft en vertrouw hem daarom lichtelijk; zijn spel/manier van spelen is geen reden om hem niet te verdenken overigens; hij heeft ook nog steeds niet verteld op wie hij gestemd heeft bij de vorige stemming, wel?)

Neutraal:
- Hugo2 (want heeft nog niets kunnen doen; ik vond Lola wel verdacht, maar ik zet deze rol weer even op ‘neutraal’, om Hugo2 een eerlijke kans te geven)
- Matthijs (nog weinig beeld van, mag nu ook niets zeggen)

Licht negatief:
- Edy; het onderbuikgevoel blijft bestaan; ook komt ze over alsof ze bepaalde dingen niet snapt; ik vraag me af of ze ze echt niet snapt, of dat het voor een deel ‘gemaakt’ is. Op andere momenten komt ze wel weer oprecht over… Hmmm
- Jeska; hoewel nu beter aangesloten en beter qua posts, maakt ze ook ‘slordigheidsfouten’. Ik weet het niet zo met haar…
- Mariska; daalt echt op mijn lijstje; draagt inhoudelijk echt weinig bij, terwijl ze dat eerder wel deed. Wil niet het achterste van haar tong laten zien?
- Emma; doet heel vaag. Ik geloof oprecht dat ze moeite heeft met het spel, maar het bewust achterhouden van steminformatie, ook als het meerdere keren expliciet gevraagd wordt, is gewoon raar.

Als ik het niet helderder voor ogen krijg, stem ik denk ik op Emma, omdat ik haar niet echt vertrouw, maar ook omdat ik vind dat ze met haar manier van spelen het spel niet verder helpt.

Mariska
Vervloekte
Berichten: 293
Lid geworden op: 14 jul 2019, 12:36

Re: Dag 3 - hoe zit het?

Bericht door Mariska »

Ja hoor, ik wil best zeggen wie ik vertrouw. Ik vertrouw Mark, voor 100%. Daarnaast is het toch niet zo gek, dat ik niemand durf te vertrouwen? Dat krijg je, als je maar weinig informatie heb, en je slecht voor an vertrouwen bent.

Dan het volgende, mijn argumenten zijn ook makkelijk, Ineke, en ik ben de eerste die dat toegeeft. Hoe veel ik ook weet over rollen en spelregels, ik heb altijd moeite om mijn onderbuikgevoel te transformeren naar argumenten. Ik spel vanuit gevoel en dat is voor niemand ooit goed genoeg, dus dat dat makkelijk overkomt, dat is jammer, maar ik kan geen geweldige argumenten bedenken en die geweldige theorieën van jullie, zal ik gewoon nooit zo kunnen bedenken.

En voordat we gaan beginnen met Mariska vliegt onder de radar door. JA! Zoals altijd. Dat is mijn speeltijd, die zal nooit veranderen. Of ik nou goed ben, of niet.
Dus waar gaat dit nou allemaal om? Dat ik makkelijk denk. Ik ben ook maar een simpel persoon, sorry.

Over een paar minuten kom ik terug maar ik was even geïrriteerd, dus dit moest even uit. Ik ga even roken en kom zo terug.
If I told you what I was, would you turn your back on me?
And if I seem dangerous, would you be scared?

Gebruikersavatar
Sander
Zieke
Berichten: 483
Lid geworden op: 14 jul 2019, 18:21

Re: Dag 3 - hoe zit het?

Bericht door Sander »

Niets spelinhoudelijks:

@ Mariska, damn wat rook jij lang!! :mrgreen:
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Gesloten

Terug naar “Spel 3”