Dag 3 - hoe zit het?

Gebruikersavatar
Bas
Bezweerder
Berichten: 417
Lid geworden op: 10 sep 2019, 20:43

Re: Dag 3 - hoe zit het?

Bericht door Bas »

Ten eerste RIP Hugo.
Ten tweede heb ik een lange dag gehad en niet de puf om uitgebreid te gaan kijken. Wat me wel meteen opviel was dit muur bericht:
Hugo schreef:- Zoals de ziener thuis ziet, ziet hij nergens. --> Interessant bericht om te kijken waar dit heen gaat op latere muren.
En nu Hugo de ziener blijkt lijkt me vrij duidelijk dat: "Wie Mark ziet, moet ook Mariska zien." het vervolg is van het eerste muur bericht. Lijkt me ook echt wel iets voor Hugo.

Kleine discussie over wel of geen wolven, ik zeg laten we hopen dat ze er niet in zitten en vrezen dat ze er wel in zitten.

Verder heb ik niet gelogen over mijn stemmen. Wat Edy gedaan heeft weet ik natuurlijk niet, maar ik snap de logica waarom het of Edy of ik moet zijn niet heel goed.

Dus Renate is heks en zou Wouter beschermd hebben? Ik blijf dat toch vaag vinden, gezien het feit dat Renate zelf heeft gezegd dat de heks eerste nacht het slachtoffer dood zou laten gaan..

Wat ik van het andere ziener bericht moet vinden, en dus van Bert, weet ik nog niet zo goed. De vraag wordt hier hebben de slechteriken hem er neer gezet in de hoop dat hij als goed gezien zou worden, of in de hoop dat hij als slecht gezien zou worden.

Ik zal morgen middag hopelijk wat uitgebreider dingen laten weten, maar op dit moment vertrouw ik:
Mark 100% zekerheid
Mariska 99% zekerheid
Wouter 75% zekerheid (Ik blijf het Renate verhaal vaag vinden)
En op gevoel denk ik Ineke te kunnen vertrouwen, de rest staat neutraal of verdacht. Waar ik morgen op terug kom.

Mariska
Vervloekte
Berichten: 293
Lid geworden op: 14 jul 2019, 12:36

Re: Dag 3 - hoe zit het?

Bericht door Mariska »

Ben ik weer, excuses voor mijn uitbarsting, maar hij was wel gemeend.

Oké here wel go

vertrouwen
Mark. Het lijkt me logisch dat Mark gecheckt is. Er is niets gezegd over dat hij niet goed is. Ik vertrouw hem.


gematigd positief
Wouter. Als het scenario wat ik in mijn hoofd heb zitten, klopt, dan moet Wouter ook goed zijn. Er zit nog een kleine wat als in, maar voor mijn eigen gemak :) ga ik er maar vanuit dat hij goed is.

Matthijs. Vanuit mijn gevoel vertrouw ik Matthijs. Harde argumenten heb ik daar niet voor.

neutraal
Hugo (2). Van Lola hebben wel niet veel gehoord, dus ik kan over Hula (Hugo+ Lola) nog geen mening vormen.

Bert. Ik wil Bert altijd graag vertrouwen, maar hij legt me altijd zo gemakkelijk in de luren, dat ik het gewoon niet durf. Sorry. Maar je bent ook niet heel verdacht voor me, dus vandaar de neutraal.

Ineke. Eigenlijk wil ik Ineke heel graag verdacht vinden, maar bij haar is het eigenlijk hetzelfde verhaal als bij Bert. Ik moet terugkomen op mijn eerdere uitspraken, toen ze niet speelde zoals ik gewend ben van haar. Nu doet ze dat wel. Jammer dat ze zich op een onschuldige focust, maar soit. Ik denkt wel, dat je je pijlen beter op iemand anders kan richten.

Bas. Speelt zoekend, en dat kan ik wel begrijpen, maar er is iets, waar ik nog niet de vinger op kan leggen.

gematigd negatief

Jeska. Heeft weinig laten zien, maar toont verbetering. Vandaar ook dat ze een positie is opgeschoven.

Walter. Is echt een onderbuik gevoel en ik kan niet uitleggen waarom, maar ik denk het echt.

Negatief

Emma. Ik vind Emma verdacht omdat ze informatie op een belangrijk punt achterhoudt. Daarnaast stemde ze op mij, maar ze vond me niet verdacht. Waarom stem je dan op mij?

Edy. Wat zit er in dat huis in het water? :mrgreen: Des te meer ik erover nadenk, des te verdachter vind ik Edy. Met een overgrote meerderheid is er besloten om Floris te lynchen. Als het zo overgroot is, dan heeft een fractie ( wolven of vampieren) zich genoodzaakt gevoeld om Edy te redden, wat mij doet vermoeden dat ze slecht is. Daarnaast, dat heftige verdedigen. Ja, ik weet het. Iets met een pot en een ketel :mrgreen:

Goed, dat was mijn vertrouwenslijst. Dan zal ik nog even ingaan op de vragen van Ineke, even mijn tweede scherm erbij pakken.

Waarom ik Floris en Renate verdacht vond door het stemgedrag. Sorry, dat ik hier niet meer op heb geantwoord, ik vond het niet meer relevant, omdat ze ons al ontvallen waren. Het verdacht vond ik dat Floris had gelogen over zijn stem, en dat Renate het daarin voor hem opnam. We weten nu in ieder geval waarom Renate dat deed.

Dan het feit waarom Wouter niet noemde, en Lola wel over het feit dat ze niets hadden gezegd, maar wel stemden. Die kan ik makkelijk verklaren. Lola had al een stemming gemist, daarom was ik extra benieuwd naar haar. Daarnaast denk ik dus dat ik Wouter kan vertrouwen, wat te maken heeft met de driehoek van Wouter, Floris en Renate.

En laat ik maar ophouden over het feit dat je alles van mijn kant te makkelijk vind. Ik ben ook te makkelijk, daarom ben ik drie keer met mijn opleiding gestopt. Omdat ik te makkelijk ben.

Ik heb nog geen stem opgevraagd, maar ik denk wel, dat we nu de meeste kans hebben op succes, omdat er nog vrij veel mensen in het spel zitten. Dus, ik denk dat ik dit wel ga doen de aankomende nacht.

En dan nog even, last maar not least. In de herstemming heb ik op Edy gestemd, zoals ik aangaf neigde ik daar al naar en ik zag geen reden om dat niet door te zetten.
If I told you what I was, would you turn your back on me?
And if I seem dangerous, would you be scared?

Mariska
Vervloekte
Berichten: 293
Lid geworden op: 14 jul 2019, 12:36

Re: Dag 3 - hoe zit het?

Bericht door Mariska »

Sander schreef:
23 sep 2019, 22:10
Niets spelinhoudelijks:

@ Mariska, damn wat rook jij lang!! :mrgreen:
Ik heb het hele pakje opgerookt :mrgreen:
If I told you what I was, would you turn your back on me?
And if I seem dangerous, would you be scared?

Gebruikersavatar
Edy
Tovenares
Berichten: 946
Lid geworden op: 04 jul 2019, 21:13

Re: Dag 3 - hoe zit het?

Bericht door Edy »

Mariska,
Met een overgrote meerderheid is een uitspraak van Sander, de spelleider. De spelleider heeft aangegeven dat wij niet te horen krijgen hoeveel stemmen er op wie zijn. Diezelfde spelleider gaat dan niet de serieuze suggestie doen dat Floris met een grote meerderheid eruit is gestemd. Ik ga er dan ook gewoon van uit dat dit spelleider taal is en niets met de feiten te maken heeft.
Ik vind dat je nogal hard je best doet om mij verdacht te maken en dit is wel een zwak en vergezocht argument. En ja, ik zal het nog een keer zeggen en dan ben ik er klaar mee. Ik ben fel omdat Jan en alleman met zeer zwakke argumenten en rare gevoelens mij verdacht maakt en ik tegen dat soort weinig kan beginnen. En daar word ik fel van. En misschien zelfs wel een beetje geirriteerd. En ik zou willen dat Mark, die ik vertrouw, mijn stemming eens gaat checken, zodat hij ziet dat ik niet lieg. Maar Mark is nu net 1 van de weinigen die niet vol op mij zit.

Edit typefout

Gebruikersavatar
Mark
Tovenares
Berichten: 912
Lid geworden op: 19 jun 2019, 23:16

Re: Dag 3 - hoe zit het?

Bericht door Mark »

misschien heb ik er overheen gelezen,

maar wie heeft er naar een bepaalde stem gekeken :)
ben toch benieuwd.
Burger for life :mrgreen:

Gebruikersavatar
Bert
Bink
Berichten: 301
Lid geworden op: 14 jul 2019, 11:27

Re: Dag 3 - hoe zit het?

Bericht door Bert »

@ Mariska: Dank voor je bericht/lijst. Je hoeft je niet persoonlijk aangevallen te voelen denk ik, iedereen speelt het spel zoals hij/zij het speelt. Ik vind het goed dat je ten minste een lijst publiceert! Veel andere mensen zijn me veel te stil. Waar zijn de andere verdachtenlijstjes?!

@ Edy: Het valt me op (maar misschien is het geen feit, het komt in ieder geval zo op me over) dat je steeds reageert wanneer iemand iets over je zegt/je aanvalt. Je bent dus heel erg 'reactief'. Het lijkt of er weinig 'nieuwe observaties' vanuit jouzelf komen. Dat ervaar ik wel als wolvengedrag. Waar is bijvoorbeeld jouw verdachtenlijstje dan wel vertrouwenslijstje?

@ Mark: Ik heb in ieder geval nog geen stemmen opgevraagd. Ik ben nog aan het bedenken wat een goede gelegenheid zou zijn om die mogelijkheid te benutten.

De deadline is over iets meer dan 4 uur... Waar blijft iedereen?

Gebruikersavatar
Edy
Tovenares
Berichten: 946
Lid geworden op: 04 jul 2019, 21:13

Re: Dag 3 - hoe zit het?

Bericht door Edy »

Daar was ik mee bezig op kantoor Bert, maar computer liep vast.
Ik merk wel dat ik net minder in dit spel kan komen dan normaal en het gewoon niet goed in de smiezen heb. En ja, vrij reactief ben ik, maar elke keer dat ik het forum open is er wel weer zo’n bericht, dus dan lijkt het ook wel erg reactief.

Maar, ander punt is dat ik zelf ook niet zulke sterke argumenten heb voor mijn eigen verdachten, dus dat maakt het ook wel een beetje zwak. Maar goed.

Positief:
Mark en met een slag om de arm Wouter.

Neutraal/licht positief:
Bert: ik kan me wel vinden in zijn posten en ik heb geen slecht gevoel bij hem.
Matthijs: idem behalve dan het volkomen onbegrijpelijke beulstemmingsverhaal.
Bas idem idem😂

Neutraal/licht negatief
Nieuwe Hugo. Had een licht gevoel van twijfel bij Lola, maar nog niet echt veel concreets. Vraag me af of ze vampier was (en Hugo dus is).
Emma/Jeska. Zeggen allebei weinig 8nhoudelijk, wat nu wel op begint te vallen
Walter: mocht natuurlijk eerst niets zeggen, maar zijn posten daarna zijn in mijn ogen heel vaag. Nu heeft Walter wel meer bijzondere posten, maar hier krijg ik het gevoel dat hij wel extra verwarring geeft.

Negatief:
Ineke: weet het niet. Ik denk dat ze vampier kan zijn. De vampiers bijten ziener Hugo. Ik denk dat Ineke het snelst doorheeft wie bepaalde rollen heeft en dus mogelijk een muurbericht van Hugo heeft doorzien en hem daarom beet. Daarnaast speelt ze niet des Ineke’s. Zo aanvallend en actief vorig spel, zo rustig nu. Behalve dat ze als enige op Hugo ging. Een afleidingsmanoeuvre volgens mij.

Maar, vampier of niet, ben het wel eens met haar dat Mariska nonchalant doet en links en rechts mensen verdacht noemt om niet zo heel sterke redenen en zich dan weer terugtrekt. Maar dan die laatste verdachtmaking van mij dat Sander een hint zou hebben gegeven over stemmen op Floris vind ik wel ver gaan. Dat is echt wel spijkers op laag water zoeken.

Dus ik denk, al typende, dat ik ook op Mariska ga stemmen.

Gebruikersavatar
Emmiee
Cupido
Berichten: 73
Lid geworden op: 12 sep 2019, 20:37

Re: Dag 3 - hoe zit het?

Bericht door Emmiee »

Ik voel me slecht voor weinig reageren, ik probeer dit spel altijd zo grondig mogelijk door te lezen, maar het is ingewikkeld.

@bert en @mariska

Mag ik jullie alstublieft herinneren dat ik nog 2 keer heb verteld waarom ik niet direct had verteld op wie ik had gestemd? Eenmaal na mijn stemming had ik geen mogelijkheid meer om te reageren voor een tijd.
Ik heb daarbij ook al uitgelegd 2 keer waarom ik op Mariska had gestemd!! Het klinkt een beetje alsof jullie oostindisch doof worden om mij eruit te gooien!

Nou! Ik ben volgens mij ook niet heel inhoudelijk geweest, dus laat ik een vertrouwingslijstje maken!

*Vertrouwen*
Mark
Bert: heel observerend, maar niet aanvallend. We kijken er nog naar, maar voor nu sta je even hier.

*Neutraal*
Hugo: weten we nog niet veel over met zijn nieuwe rol.
Walter
Wouter
Jeska
Ineke
Matthijs (beterschap nogmaals)
Edy

*verdacht*
Mariska: erg aanvallend, vermijd berichtjes om haar standpunt te stellen (dit doen veel mensen, maar zij vooral), heel defensief en verdenkend wanneer je stemt op haar.

Weet dat ik nog even een keer door de chat heen moet kijken voor dit lijstje. Ik vind dit spel ingewikkelder dan gedacht, dus sorry voor de weinige berichten. Ik zal deze leer proberen op tijd aan te geven op wie ik stem, voor vandaag is voor Mariska.
Today me will live in the moment, unless it’s unpleasant, in which case me will eat a cookie.😋

Walter
Cupido
Berichten: 51
Lid geworden op: 24 jul 2019, 13:53

Re: Dag 3 - hoe zit het?

Bericht door Walter »

Bas schreef:
23 sep 2019, 22:11
Hugo schreef:- Zoals de ziener thuis ziet, ziet hij nergens. --> Interessant bericht om te kijken waar dit heen gaat op latere muren.
En nu Hugo de ziener blijkt lijkt me vrij duidelijk dat: "Wie Mark ziet, moet ook Mariska zien." het vervolg is van het eerste muur bericht. Lijkt me ook echt wel iets voor Hugo.
Bas, jij compleet stompzinnig GENIE!

Je weet toch wel dat Mark geen familie is van Hugo... toch?
En naar mijn weten wonen ze ook niet samen.

Dus die combinatie, daar klopt geen jota van.

Maar, wat als mijn combinatie ook niet geheel klopt?
Ik vind de combinatie van mij nu ook niet helemaal goed bij elkaar passen, ofzo...

Wat dat betreft is Hugo2 gewoon irritant, niet zeggen of hij Bert of Mariska heeft bekeken...

Wel vind ik dan het bericht dat vloekt bij Mariska passen, en niet echt bij... heel veel anderen...
(iets met een vervloekte bezweerder)

ps: nog een opvallende uitspraak, gewoon, omdat het kan.

Het amulet is 3 plaatsten naar boven opgeschoven.
Als Hugo niet dood kon, doordat hij het amulet had/heeft, dan was Wouter de vorige eigenaar.

ps: Sander, als Hugo het amulet had, en daardoor niet dood kon, wat is er dan met het amulet gebeurd?

Ik ga nog even denken over naar wie ik mijn stem ga veranderen. Het gaat vooralsnog tussen Edy, en Ineke. Edy lijkt me duidelijk waarom, Ineke loopt gewoon mee met mijn theorie, waar ik altijd gewoon... bleugh van word. mensen die bij mij slijmen krijgen niet zomaar een gratis kaartje...
Always remember: it's trash can, not trash cannot! And if trash can do it, so can you! because you're better than trash

Ineke
Onruststoker
Berichten: 115
Lid geworden op: 01 aug 2019, 11:35

Re: Dag 3 - hoe zit het?

Bericht door Ineke »

Edy schreef:
23 sep 2019, 18:42
Je hebt sowieso een goed gevoel bij Mariska zeg je, maar vervolgens geef je niet echt voorbeelden waarom ze goed zou zijn. Meer het tegenovergestelde. Bedoel je soms dat je niet een goed gevoel hebt?

Ook zeg je dat je graag wilt weten wat Hugo als ziener heeft gezien, maar ergens mis je ook weer het woordje niet. Hugo is nu geen ziener meer, maar heeft Lola’s rol en mag dus geen dingen delen die Lola had kunnen weten. Maar ik neem aan dat je dat wilde zeggen.
Ja, ik bedoel inderdaad dat ik geen goed gevoel heb bij Mariska. En ik bedoel juist te zeggen dat ik Hugo de info wel moet delen.
Bert schreef:
23 sep 2019, 21:06
@ Ineke: ik snap weer niet wat jij zegt (als antwoord van Sander op de vraag die je hem gesteld hebt). De heks mag toch ook het vampierslachtoffer redden neem ik aan? Wouter zou toch het slachtoffer van een van beide partijen geweest kunnen zijn, en gered kunnen zijn door Renate? En waarom ga je er per definitie vanuit dat Renate zelf de schrijver van het bericht ‘Renate moet zichzelf gaan redden’ op de eerste muur is? Dat kan toch ook van iemand anders zijn? Er staat nu immers eenzelfde bericht op de muur (Jeska moet zichzelf gaan redden), terwijl Renate dat bericht in ieder geval NIET geschreven heeft, want zij is dood.
T.a.v. Mariska heb je zeker een punt. De opsomming van haar berichten maakt dat heel duidelijk.
Sander zei dat de heks alleen de slachtoffers te horen krijgt als deze in de nacht sterven. Dat is het enige wat ik weet. Hieruit concludeer ik dat de heks het vampierslachtoffer dus niet kan redden. Wouter zou dus wel het slachtoffer van de vampieren/wolven kunnen zijn geweest en zijn gered door Renate, maar hij kan dus geen vampier zijn (wel weerwolf). En ik ga er nergens vanuit dat Renate de schrijver van het bericht ‘Renate moet zichzelf gaan redden’ is?
Bert schreef:
23 sep 2019, 21:06
@ Jeska: Dank voor het zoeken in Hugo’s berichten. Het maakt voor mij het een en ander duidelijk. Ik vind het niet nodig om het en plein publique te verkondigen. ;)
Ik ben toch wel erg benieuwd wat je bedoelt, aangezien je Jeska niet helemaal vertrouwt :P
Mariska schreef:
23 sep 2019, 21:29
Over een paar minuten kom ik terug maar ik was even geïrriteerd, dus dit moest even uit. Ik ga even roken en kom zo terug.
Ik bedoel het inderdaad absoluut niet persoonlijk :)
Bas schreef:
23 sep 2019, 22:11
Ik zal morgen middag hopelijk wat uitgebreider dingen laten weten, maar op dit moment vertrouw ik:
Mark 100% zekerheid
Mariska 99% zekerheid
Wouter 75% zekerheid (Ik blijf het Renate verhaal vaag vinden)
En op gevoel denk ik Ineke te kunnen vertrouwen, de rest staat neutraal of verdacht. Waar ik morgen op terug kom.
Waarom vertrouw je Mariska voor 99% zeker?

Ik zou nog steeds graag willen weten op wie iedereen heeft gestemd… Ik zou ook graag willen welke stemmen er zijn opgevraagd. Het feit dat nog niemand heeft gemeld dat 'ie een stem heeft opgevraagd, doet mij vermoedend dat de slechteriken stemmen hebben opgevraagd om de Beul-stemming te verhullen. Ik ga Bas checken :mrgreen:

Gesloten

Terug naar “Spel 3”