Dag 3 - hoe zit het?

Ineke
Onruststoker
Berichten: 115
Lid geworden op: 01 aug 2019, 11:35

Re: Dag 3 - hoe zit het?

Bericht door Ineke »

Dan ook nog iets over de zienerberichten…

Ik heb Mark niet bekeken in nacht 1! Nu wel...
Gezien Hugo zijn posts en Mark zijn reactie op de eerste muur (en het uitblijven van reacties van anderen op Mark z'n reactie), ben ik er van overtuigd dat Hugo Mark wel heeft gezien de eerste nacht.

Is de jongste telg een aanwinst, of een risico?
Dit zou kunnen betekenen dat Emma is gecheckt… Emma zegt niets over de zienerberichten.

Wie Mark ziet, moet ook Mariska zien.
Dit zou kunnen betekenen dat Mariska is gecheckt… Mariska zegt niets over de zienerberichten.

Ziener zag Mark en gaat nu Bert zien
Dit zou kunnen betekenen dat Bert is gecheckt… Bert laat in zijn reactie op de ziener-muurberichten dit bericht achterwegen. Hij zegt:
Bert schreef:
23 sep 2019, 21:06
Ik heb Mark niet bekeken in nacht 1! Nu wel…
-> Jeska, de Ziener kon daar nog niet meer over zeggen, want die krijgt de rol gelijk met de rest te horen, op het forum. De uitslag van het bekijken wist de Ziener dus nog niet met het schrijven van het muurbericht, als dit al een echt Zienerbericht is. Dit bericht zou impliceren dat Mark de Oude Bezweerder is en iemand anders de Zieke, maar wie heeft Hugo dan bekeken in nacht 1? Ik vermoed eigenlijk dat Hugo dit niet mag zeggen, normaal zou de Ziener ook niet meer vanuit zijn graf kunnen spreken. In ieder geval weten we dat Hugo geen slechteriken heeft kunnen bekijken, helaas… Dus hen aanwijzen met zekerheid, zal niet lukken. :(

Is de jongste telg een aanwinst, of een risico?
-> Lijkt mij dat dit over de Vervloekte gaat? Dit impliceert dat die al gebeten is? Maar wie weet dit, en waarom zegt diegene dit? Of is het een Wolf/Vampier die dit zegt? Of de Vervloekte zelf?

Wie Mark ziet, moet ook Mariska zien.
-> Het valt in ieder geval op dat de naam Mark in zijn geheel in de naam ‘Mariska’ voorkomt. Maar wat het bericht verder wil duidelijk maken, snap ik eigenlijk niet.
Bert lijkt niet te denken dat zienerbericht 2 en 3 van de ziener zijn. Van ‘Ik heb Mark niet bekeken in nacht 1! Nu wel…’ overweegt hij wel of dit het echte ziener bericht is, maar hij zegt wel ‘als dit al een echt Zienerbericht is...’. Hiermee zegt Bert dus impliciet dat hij is bekeken, of dat Hugo geen bericht op de muur heeft geplaatst. Ik weet niet wat ik hiervan moet denken. Bert stond ook redelijk hoog op Hugo zijn vertrouwenslijstje. Eigenlijk zou je verwachten dat Hugo Edy of Wouter zou hebben bekeken, of in ieder geval iemand die hij minder vertrouwde.

Daarnaast bestaat er dus ook nog de mogelijkheid dat Hugo een pipo is die niets op de muur heeft gezet.

Gebruikersavatar
Wouter
Lijfwacht
Berichten: 610
Lid geworden op: 18 jul 2019, 14:42
Locatie: Utrecht
Favoriete Weerwolfrol: the thing

Re: Dag 3 - hoe zit het?

Bericht door Wouter »

Walter schreef:
24 sep 2019, 16:13
Als Hugo niet dood kon, doordat hij het amulet had/heeft, dan was Wouter de vorige eigenaar.
Nope! Ik had het amulet niet.
Ho ho ho :xmas:

Gebruikersavatar
Bert
Bink
Berichten: 301
Lid geworden op: 14 jul 2019, 11:27

Re: Dag 3 - hoe zit het?

Bericht door Bert »

Mijn reactie komt eraan! Ik was alles uitgebreid aan het teruglezen, omdat ik input/inhoudelijk goede argumenten voor een stem wilde hebben. Ik heb wel het een en ander gevonden, stay tuned!
Overigens: jammer dat er weinig hier gediscussieerd werd, want daardoor moest ik me wel baseren op teruglezen. De laatste posts zijn wel interessant, maar die las ik pas net, omdat ik alles in chronologische volgorde aan het bekijken was.

Gebruikersavatar
Bert
Bink
Berichten: 301
Lid geworden op: 14 jul 2019, 11:27

Re: Dag 3 - hoe zit het?

Bericht door Bert »

Allereerst:
Fijn dat de mensen die het meest negatief op mijn vorige lijstje stonden van zich hebben laten horen. Mariska en Emma hebben echt hun best gedaan, volgens mij. Eigenlijk gun ik Emma nog wel een kans om zich te verbeteren. Mariska wordt nu van alle kanten belaagd, en dat zit me niet lekker. De aanname dat Mariska 'safe' MOET zijn (door toedoen van Hugo), zal ik zo ontkrachten, waarmee ik niet zeg dat Mariska slecht is, maar dat het gewoon nog onduidelijk is. De Mariska-stemmers, die nu massaal aanwezig zijn, liggen wel onder een vergrootglas voor mij, vooral omdat ze elkaar zo makkelijk 'opvolgen'/volgen.
Ligt het aan mij, of is het opvallend dat Edy aan het eind van haar post concludeert: 'terwijl ik dit typ denk ik dat ik ook op Mariska ga stemmen.'? Ik heb geen tijd meer om het terug te zoeken, maar is er iemand die VOOR Edy op Mariska ging stemmen? Vanwaar dit OOK? Kan het erop duiden dat dit in een bepaald holletje overlegd is? Inekes stem op Mariska zit me helemaal niet lekker.

Gebruikersavatar
Mark
Tovenares
Berichten: 912
Lid geworden op: 19 jun 2019, 23:16

Re: Dag 3 - hoe zit het?

Bericht door Mark »

okee ik ben er ook,

@Wouter
Je mag ook alleen maar zeggen dat je hem niet hebt gehad want daar mogen we niet over praten.

Voor de rest Vind ik alle stemmen naar Mariska heer raar, ik had niet verwacht dat zij zo erg in de picture stond.

@edy
ik snap niet waarom je nog zo erg met de ziener berichten bezig bent, ik begrijp het maar hoe jij dingen zegt heb ik idee dat je alleen maar verwarring aan het schoppen bent.

(Deze dag zit ik er zelf helemaal niet in even.)

@jeska
Netjes van je dat je dan toch een berichtje via sander heb kunnen sturen vind ik echt top van je. ;)

@all
nog even over wat hugo nu kan zijn en welk team, als hij nu wel slecht is weet hij 100% van 2 mensen al wat ze zijn dus heeft het slechte team een boost gekregen.

Vertrouwen:
Hugo 2 i think
Wouter
Bas

Middelmatig:
Mariska
Matthijs
Walter

Creepy: :twisted:
Edy
Emma

en de rest weet ik gewoon niet.
dus vallen dan ook onder middelmatig :P


ik zelf ga op emma stemmen, vind goed dat ze eens een lijstjes heeft gemaakt. Maar het zit mij niet lekker dat wel kon stemmen maar niet kon zeggen op wie dan gelijk, en misschien kan het kloppen dat ze echt geen tijd heeft maar dan heb je ook geen tijd voor de stem lijkt mij.
Burger for life :mrgreen:

Gebruikersavatar
Bert
Bink
Berichten: 301
Lid geworden op: 14 jul 2019, 11:27

Re: Dag 3 - hoe zit het?

Bericht door Bert »

Dan:
@ Bas: Ik had helaas zeker niet door dat Hugo de Ziener was; ik probeerde hem dus niet uit de tent te lokken, ik vroeg me gewoon verwonderd af waarom hij zo zeker dacht te weten wat het Zienerbericht was. Uit een latere post van mij blijkt ook dat ik een ander Zienerbericht op het oog had dan Hugo zelf. Ik tastte op dat moment dus nog in het duister, helaas.
Als je aanname trouwens klopt en de Ziener nacht 1 Wouter en nacht 2 Mariska bekeken heeft, dan is Mark dus niet helemaal nog niet gecheckt. Ik ging er tot nu toe vanuit dat Mark gecheckt zou zijn, maar dat moet dan ook even heroverwogen worden in mijn hoofd. Kan het ook nog zo zijn dat de Ziener nacht 1 Mark bekeken heeft en vast op de muur heeft aangekondigd wat hij nacht 2 zou gaan doen (vandaar dat ‘thuis’, want Hugo gaat dan in nacht 2 Wouter bekijken). Dat sluit trouwens ook beter aan bij het feit dat Hugo eind dag 2 op Wouter stemde! Als hij Wouter in nacht 1 gecheckt had, had hij niet op hem gestemd op dag 2. Jouw aanname klopt dus mogelijk niet! Terwijl ik dit typ komt het allemaal samen voor mij! In dat geval was Hugo van plan om vannacht Mariska te gaan bekijken (en maakt in het muurbericht alvast duidelijk dat hij Mark ook al bekeken heeft!), maar de uitslag van die bekijkactie maken we niet meer mee, want Hugo1 alias de Ziener is gestorven. Of Mariska dus goed of niet goed is, zullen we van de Ziener/spelleider niet meer horen.

Mariska
Vervloekte
Berichten: 293
Lid geworden op: 14 jul 2019, 12:36

Re: Dag 3 - hoe zit het?

Bericht door Mariska »

Wauw jongens, dat ik nog op zoveel stemmen mag rekenen, echt top * Sarcasme aan*

Ik heb net op Edy gestemd en ik wil degenen die nog online zijn en mij wel vertrouwen, vragen om hetzelfde te doen. Vertrouw me, want je knikkert er iemand uit die op welke wijze dan ook, wel slecht moet zijn. Tenminste, dat vermoeden heb ik echt heel sterk!
If I told you what I was, would you turn your back on me?
And if I seem dangerous, would you be scared?

Gebruikersavatar
Mark
Tovenares
Berichten: 912
Lid geworden op: 19 jun 2019, 23:16

Re: Dag 3 - hoe zit het?

Bericht door Mark »

@mariska

kan je mij je vermoeden uitleggen ??
Burger for life :mrgreen:

Gebruikersavatar
Mark
Tovenares
Berichten: 912
Lid geworden op: 19 jun 2019, 23:16

Re: Dag 3 - hoe zit het?

Bericht door Mark »

ik denk dat mijn stem op Emma, geen nut heeft net wat bert ook zegt dat hij emma er nog in wil laten.

Verander ik hem nu wel naar Edy, de reden is ook dat ik de Mariska stemmers erg raar vind.
zeker ook nog wat er op dag 2 is gebeurd. dus doe dit.
Burger for life :mrgreen:

Gebruikersavatar
Bert
Bink
Berichten: 301
Lid geworden op: 14 jul 2019, 11:27

Re: Dag 3 - hoe zit het?

Bericht door Bert »

Ik vertrouw Edy ook niet helemaal, maar Ineke nog minder. Is het ook een idee om op Ineke te stemmen? Die doet nu heel vreemd en stemt zelf uit 'lijfsbehoud' op Mariska.

Gesloten

Terug naar “Spel 3”