Dag 3 - hoe zit het?

Gebruikersavatar
Edy
Tovenares
Berichten: 946
Lid geworden op: 04 jul 2019, 21:13

Re: Dag 3 - hoe zit het?

Bericht door Edy »

Zoals ik zei. Ik heb op Mariska gestemd deze dag.
En ik heb nog niemand opgevraagd.
Ben trouwens wel benieuwd Ineke, waarom je, terwijl je eerst benieuwd was naar mijn stem, je nu opeens Bas gaat opvragen?

Gebruikersavatar
Bas
Bezweerder
Berichten: 417
Lid geworden op: 10 sep 2019, 20:43

Re: Dag 3 - hoe zit het?

Bericht door Bas »

Hugo schreef:Uhm, ik denk dat je hier mijn interpretatie van welk bericht van de Ziener is verkeerd interpreteert? Voor de duidelijkheid: ik denk dat het bericht 'zoals de ziener thuis ziet, ziet hij nergens' van de Ziener is; en dat het bericht van Mark gewoon onzin is van een Burger. Of van een superslechte Ziener die nog nooit met een muur heeft gespeeld (in dat geval: sorry <3). Dat is dan ook absoluut niet waarom ik Mark vertrouw. Ik vertrouw Mark omdat de eerst bekekene goed is (waar ik dacht dat jij eerder op doelde, namelijk hier:)
Hugo geeft letterlijk aan dat het bericht: Zoals de ziener thuis ziet, ziet hij nergens. van de ziener is. Er is maar één bericht dat op precies dezelfde manier geschreven is als dat bericht. Wie Mark ziet, moet ook Mariska zien.
Iedereen die Mariska niet vertrouwt is gewoon een beetje dom aan het doen. En Ineke de 99% was omdat ik nog een heel klein beetje twijfelde over de muur, maar die is nu weggenomen.
Walter schreef:Je weet toch wel dat Mark geen familie is van Hugo... toch?
En naar mijn weten wonen ze ook niet samen.

Dus die combinatie, daar klopt geen jota van.
De ziener wist in de eerste nacht niet dat iedereen de rol kreeg te horen. Er is geen goede reden om aan te geven wie je gezien hebt. En icm de posts die Hugo heeft gemaakt, denk ik toch dat dit klopt.

Dan nu naar verder kijken, ik vind het jammer dat er zo weinig mensen hebben gereageerd en er weinig mensen over de muur hebben gepraat.
Bert schreef:- Over de ziener zijn we het kennelijk niet eens nee. Het lijkt erop alsof jij er vanuit gaat dat jij het bericht van de 'echte ziener' met 100% zekerheid kunt herkennen. Dat lijkt me toch sterk. Er is wat mij betreft 1 bericht op de muur dat enigszins in aanmerking komt om van de ziener te kunnen zijn, maar dat betekent niet dat dat ook daadwerkelijk het bericht van de ziener is. Iedereen kan op die muur zetten wat hij/zij wil. Ik krijg ook sterk de indruk dat je op basis van deze aanname Mark vrijpleit. Hoewel ik Mark niet actief verdenk, lijkt het me ook wat voorbarig om hem totaal te vertrouwen.
Verder valt dit me op van Bert, hij lijkt hier eigenlijk door te hebben dat Hugo de ziener haast wel moet zijn. (Hoewel teruglezend het ook wel beetje obvious was met de 100% zekerheid van Mark en stellig zijn over ziener berichten.) Bert is de enige die hier verder een gooi naar doet en daarbij probeert Hugo uit de tent te lokken. Daarbij vind ik ook zijn stem op Emma op dag één een beetje makkelijk.

Ik besluit nu om op Bert te stemmen, grotendeels door het muurbericht en door het feit dat hij door leek te hebben dat Hugo ziener was. Verder heb ik om eerlijk te zijn eigenlijk ook nog geen echte verdachten.

Gebruikersavatar
Sander
Zieke
Berichten: 483
Lid geworden op: 14 jul 2019, 18:21

Re: Dag 3 - hoe zit het?

Bericht door Sander »

Jeska stuurde mij net een whatsapp dat ze niet kan inloggen en haar mobiel nog maar 2% batterij heeft. Ze vroeg mij om het volgende te posten:

Hoi Sander,
Wil jij op het forum zetten dat ik niet in kan loggen, maar wel heb kunnen lezen wat er gezegd werd.
Dat ik heb getwijfeld om te stemmen op Mariska of Ineke en dat het Ineke is geworden, omdat ik het idee heb dat iedereen opeens vol op Mariska lijkt te gaan, waar ik geen goed gevoel bij heb?
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Gebruikersavatar
Sander
Zieke
Berichten: 483
Lid geworden op: 14 jul 2019, 18:21

Re: Dag 3 - hoe zit het?

Bericht door Sander »

Nog 1 uur en 20 minuten tot de deadline. Ik mis nog een aantal stemmen....
Just a reminder ;)
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Gebruikersavatar
Edy
Tovenares
Berichten: 946
Lid geworden op: 04 jul 2019, 21:13

Re: Dag 3 - hoe zit het?

Bericht door Edy »

Maar Bas, als het eerste bericht van de ziener is (Hugo dus) dan is het niet logisch dat hij Mark bekeek, maar meer Wouter. Dat is immers zijn vader en dat kan je dan rijmen met thuis. Niet Mark.
Als gevolg daarvan kan het 2e bericht dat jij een zienerbericht vindt niet kloppen. Want dan heeft hij Mark niet gezien. Ik zou het niet logisch vinden dat Hugo die eerste zin schrijft en dan Mark bekijkt.
Ergo, Mariska is wat mij betreft helemaal niet te vertrouwen op die basis.

Gebruikersavatar
Bas
Bezweerder
Berichten: 417
Lid geworden op: 10 sep 2019, 20:43

Re: Dag 3 - hoe zit het?

Bericht door Bas »

Edy schreef:
24 sep 2019, 17:54
Maar Bas, als het eerste bericht van de ziener is (Hugo dus) dan is het niet logisch dat hij Mark bekeek, maar meer Wouter. Dat is immers zijn vader en dat kan je dan rijmen met thuis. Niet Mark.
Als gevolg daarvan kan het 2e bericht dat jij een zienerbericht vindt niet kloppen. Want dan heeft hij Mark niet gezien. Ik zou het niet logisch vinden dat Hugo die eerste zin schrijft en dan Mark bekijkt.
Ergo, Mariska is wat mij betreft helemaal niet te vertrouwen op die basis.
Waarom zou Hugo als ziener dan zo duidelijk aangeven dat hij denkt dat dat het ziener bericht is?
Hugo schreef:Interessante mogelijkheid voor nog een Zienerbericht noem je. Ik ga eigenlijk standaard uit van een variant van "Ziener Bekijkt Vannacht X" - meestal wat creatiever dan dat, om onderscheidend te zijn. Het is echter zo dat niet iedereen dit zo consequent doet. Ik denk dat de Ziener sowieso iets op de muur heeft gekalkt als zijnde Ziener, omdat je vanuit je informatiepositie maar beter die info de groep in kunt gooien; of er nu openbaar een rol bekend wordt gemaakt, of niet.
Concluderend: Eén van de twee berichten waar wij aan denken, is van de werkelijke Ziener; eentje is duidelijker dat het gaat om de Ziener, maar zegt verder weinig, eentje doet een poging meer informatie te geven, maar doet dat onduidelijker.
Daarbij dit bericht waarbij ik het dus heel raar zou vinden als Hugo de nacht daarna als ziener bericht maakt: "Ziener zag Mark en gaat nu Bert zien"
is niet echt creatief of wel?
Ik blijf erbij dat Mariska bekeken is en vind iedereen die op haar stemt verdacht, dus Edy staat nu ook op mijn verdachtenlijstje.

Ineke
Onruststoker
Berichten: 115
Lid geworden op: 01 aug 2019, 11:35

Re: Dag 3 - hoe zit het?

Bericht door Ineke »

Bas heeft op Mariska gestemd tijdens de Beul-stemming. Straks meer ;)

Gebruikersavatar
Edy
Tovenares
Berichten: 946
Lid geworden op: 04 jul 2019, 21:13

Re: Dag 3 - hoe zit het?

Bericht door Edy »

Bas, het bericht is van Hugo. Ik zeg alleen dat hij dan niet Mark heeft bekeken.

Ineke
Onruststoker
Berichten: 115
Lid geworden op: 01 aug 2019, 11:35

Re: Dag 3 - hoe zit het?

Bericht door Ineke »

Edy schreef:
24 sep 2019, 17:30
Zoals ik zei. Ik heb op Mariska gestemd deze dag.En ik heb nog niemand opgevraagd. Ben trouwens wel benieuwd Ineke, waarom je, terwijl je eerst benieuwd was naar mijn stem, je nu opeens Bas gaat opvragen?
Ik was benieuwd naar allebei jullie stemmen. Ik heb besloten om Bas op te vragen, omdat ik hem meer verdacht in combinatie met Mariska.

Eigenlijk heb ik nog steeds geen slecht gevoel bij Bas en Edy… Mariska vind ik wel verdacht om eerder genoemde redenen. Bert is ook weer op mijn lijstje gestegen, omdat hij enerzijds uitgebreid post, maar ook dingen (tactisch?) achterwegen laat door bijvoorbeeld zonder uitleg te stemmen tijdens de herstemming, terwijl hij wel zei allerlei scenario’s in zijn hoofd had. En ook met de zienerberichten, vind ik hem een beetje twijfelachtig overkomen (zie volgende post). Mijn stem gaat nu naar Mariska, ook een beetje uit lijfsbehoud.

Ik heb de laatste posts niet gelezen, maar ik moet er nu echt vandoor!

Gebruikersavatar
Bas
Bezweerder
Berichten: 417
Lid geworden op: 10 sep 2019, 20:43

Re: Dag 3 - hoe zit het?

Bericht door Bas »

Edy schreef:
24 sep 2019, 18:10
Bas, het bericht is van Hugo. Ik zeg alleen dat hij dan niet Mark heeft bekeken.
Die post is van Hugo1 de ziener, die zegt dat een bericht duidelijker over de ziener gaat maar verder weinig zegt. Een bericht die aangeeft welke format de ziener gaat gebruiken, op muur twee staat precies datzelfde format, waarin gezegd wordt dat Mark gezien is en Mariska ook gezien gaat worden.
En als je denkt dat dit niet klopt, welk bericht is dan van de Hugo1 de ziener volgens jou?

Wow, goed gedaan Ineke! Ik snap echt niet waar al die stemmen van Mariska vandaan komen. En ben bereid mijn stem te wijzigen naar Edy als dat Mariska red. Waarbij Ineke vrij zeker morgen mijn stem krijgt.

Gesloten

Terug naar “Spel 3”