Nacht 2

Gebruikersavatar
Sander
Zieke
Berichten: 483
Lid geworden op: 14 jul 2019, 18:21

Nacht 2

Bericht door Sander »

Beste inwoners van Wakkerdam,

Met grote meerderheid hebben jullie besloten om Floris te lynchen.
Ik zal zijn rol naar De Beul sturen. Hij mag er vervolgens mee doen wat hij wilt, maar wat uiteraard niet mag is het berichtje van mij naar hem kopiëren.
Lola en Emma hebben niet gestemd.
Voor Lola is dit de tweede keer, daarom haal ik haar uit het spel. Haar rol blijft onbekend voor iedereen.

Maar dat is niet het enigste….Floris was verliefd op Renate.
Haar rol zal ik ook naar De Beul sturen.

Ik wil graag de nachten zo kort mogelijk laten duren.
De deadline voor de slechteriken zal ik daarom op zondagavond 18.00 uur zetten. Ik hoop het in de loop van zondagavond weer dag te kunnen maken.
Willen alle mensen met een nachtactie zelf contact met mij opnemen, voor jullie geldt de deadline van zondagavond 19.30 uur.

@ Walter, je bent weer genezen verklaard!

@ Iedereen, ik wil graag weer een muurbericht van iedereen hebben. Zelfde voorwaarde als vorige keer.

Daarnaast wil ik iedereen een aanbod doen. Omdat het ontzettend lastig is dat je niet weet wie op wie gestemd heeft krijgt iedereen in het spel de mogelijkheid om 2 keer iemand te checken.
Hiervoor gelden de volgende voorwaarden:
- Je stuur mij een privébericht met het volgende onderwerp: checken van de stem
- In het bericht zelf zet je neer je hoeveelste poging het is om iemand te checken (1e of 2e keer), je zet de naam van de persoon neer die je wilt checken en welke stemming je graag wilt zien.
- Is er iemand anders eerder geweest die dezelfde persoon bij dezelfde stemming wilt checken heb jij pech. Er gaat dan wel een poging af, maar je krijgt niet te horen op wie die persoon gestemd heeft.

Ik wens jullie allemaal een fijne nacht!
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Gebruikersavatar
Hugo
Priester
Berichten: 1218
Lid geworden op: 19 jun 2019, 22:54
Locatie: Utrecht
Favoriete Weerwolfrol: Heks

Re: Nacht 2

Bericht door Hugo »

Ik was nog bezig met mijn conclusiepost in het vorige topic, die haal ik even integraal over naar dit topic.

@ Sander
Zouden we technisch gesproken niet de rol van Renate moeten horen, omdat zij zichzelf van het leven beroofd?
In the nights of full moon, if you hear a howling, bar the door. If you don’t hear it, bar the door
anyway.

Gebruikersavatar
Sander
Zieke
Berichten: 483
Lid geworden op: 14 jul 2019, 18:21

Re: Nacht 2

Bericht door Sander »

@ Hugo, in de regels van Volle Maan staat hier niets over.
Ik heb er voor gekozen om het aan Mark door te geven....

Nu maar hopen dat hij het ook aan jullie gaat vertellen :mrgreen:
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Gebruikersavatar
Hugo
Priester
Berichten: 1218
Lid geworden op: 19 jun 2019, 22:54
Locatie: Utrecht
Favoriete Weerwolfrol: Heks

Re: Nacht 2

Bericht door Hugo »

We gaan weer verder!
Bas schreef:
19 sep 2019, 21:12
Okay als eerste even een vraag aan mensen die bekend zijn met de Volle Maan gebeurtenissen, zijn er eventuele andere gebeurtenissen die Sander kan gebruiken waarvan we niet zo snel doorhebben dat deze gebeurt? Of zijn de drie, muur/slaapwandelaar/beul, alles wat hij geïmplementeerd kan hebben op dit moment?
Ik geloof dat niemand nog dit uitvoerig had beantwoord, dus ik ben zelf even door de stapel kaarten gegaan. De belangrijkste om te noemen zijn Begraven (de Weerwolven hebben hun slachtoffers begraven, en de rol wordt aan niemand bekend gemaakt), Wonder (het slachtoffer van de Wolven sterft niet, maar wordt een Gewone Burger), Geheim Verbond (de Weerwolven krijgen een Bondgenoot (vergelijkbaar met de rol Lieveling)), Spookverschijning (het slachtoffer van de Weerwolven kiest één van de Weerwolven, en ruilt van rol met die Wolf; de oude Wolf sterft) en Terugkeer van het Slachtoffer (als de Wolven aankomende nacht een Gewone Burger opeten, sterft deze niet, maar wordt een Weerwolf; anders sterft de eerste Weerwolf aan de rechterhand van het slachtoffer).

Dan, verder met De Eerste Dag (eigenlijk dag twee, maar ik was ook verkeerd begonnen net :P ) Mochten mensen denken 'oh nee, weer zo'n nietszeggende muur van tekst', skip gerust verder naar mijn conclusies.
- Matthijs komt met een goede post, die ik ook helder vind. Opvallend is, zoals anderen ook noemen, dat hij Lola wat lijkt te beschermen. Oh ja, en ik was vergeten dat Matthijs natuurlijk ook Marks berichten er misschien wat eerder uit zou halen dan anderen. Whoops. Sorry Matthijs :oops:
- Ineke komt met een uitgebreide analyse verspreid over meerdere posts. Over het @Hugo-gedeelte heb ik al genoeg gezegd, de rest valt nog wel wat commentaar bij te plaatsen. Ze vindt Floris "gewaagd spelen" en noemt dit postief. Gewaagd is het in elk geval. Haar analyse wat betreft Renate onderschrijf ik (en ze noemt iets extra's wat ik in deze terugblik had gemist: Renate die een aha-erlebnis had met betrekking tot de gelogen stemmen, en vervolgens dit totaal vergeet in haar lijstje mee te nemen. Haar punt met betrekking tot Lola vind ik... Meh. Ik denk niet dat Lola zich zou verspreken op zo'n manier? Als Wolf let je echt duizend keer meer op je woorden, en dan zet je volgens mij niet zo'n kort berichtje over de Heks online... Ineke denkt in elk geval na over het spel, maar haar verdachtmakingen vind ik wat zwak.
- Renate besluit nog wat verdachter te gaan doen, en te noemen dat Wouter zeker goed is, en dat wij allemaal dom zijn dat we niet doorhebben dat dat zo is. (Nah ja, zo lees ik het dan ;) )
- Daarna gebeurt er iets opvallends: Renate die in de spelnacht nog een tweespan vormde met Edy (met name ontvangend, overigens) gaat nu ineens op haar stemmen en beroept zich op 'buikgevoel'. Daarbij zegt ze Edy éérder al verdacht te hebben gevonden, maar dat is een verwijzing naar haar lijstje waar ze Edy, met 7 anderen als 'niet per se goed' neerzet. Vaag as fuck. En, als kers op de taart, benadrukt ze ook nog eens in haar post dat ze absoluut 'niet aan het meestemmen' is, omdat Mark net daarvoor een stem heeft geuit. Het komt op mij wat overdreven oprecht over, en dat heb ik eerder ook al gezien bij Renate.
- Edy komt daarna met een post waarin ze zichzelf probeert te verdedigen. Daarin zegt ze dat ze met name veel niet begrijpt van hoe het spel nu loopt. Mark, in zijn grote onschuld, verandert metéén zijn stem naar Floris. Edy zei hiervoor ook al dat ze moeite had de discussie te volgen; blijkbaar merkt Mark dat nu pas aan als eerlijk. (Nogmaals, Mark is niet verdacht, maar dat betekent niet dat hij geen rare dingen doet.) Mark wisselt dan naar Floris, met als reden het stemwissel-debacle, terwijl hij eerder op zoek was naar de verstopte leugenaar, en daarom op Edy stemde. Ik kan hem niet geheel volgen.
- Emma is back in town, en weigert te zeggen op wie ze stemt. Dit is verdacht, zoals Ineke perfect uitspelt in de post hieronder; ik hoef dat niet te herhalen. Ik weet niet of ik het bij Emma per se verdacht vindt? Maar goed, ze staat er in elk geval niet hoger door op mijn vertrouwenslijstje.
- Ten slotte: veel mensen zeggen niet op wie ze hebben gestemd. Of tenminste niet expliciet. Dat maakt het stemmen-tellen wel wat moeilijk.

Herstemming
- Renate creëert nu een driehoekje met zichzelf en Wouter. Opvallend, omdat ze eerder ook al Wouter vertrouwde, maar Floris allerminst. Ook opvallend was dat ze tijdens de reguliere dag zei dat ze bij "Walter, Wouter en Floris nog "geen slecht gevoel" had, wat me doet denken dat Walter misschien hier nog bij hoort. Wat ik moeilijk hieraan vindt, is dat ze dat als Wolven waarschijnlijk niet zo openlijk zouden doen.
- Floris zegt, zoals altijd als hij er bijna uitgaat dat hij een heel speciale rol heeft, wat je bij mij eigenlijk nooit punten oplevert.
- Wouter komt weer buurten, en reageert alleen op een fragment uit mijn post (en laten we eerlijk zijn, niet het sterkste deel), en op Edy's post. Verder 0 analyse, 0 stemverklaring en 0 overwegingen over Floris en Edy. Zelfs bij tijdsgebrek wat zwak.
- Ineke gaat door met analyser en stelt dat ze twee opties kan bedenken voor het driehoekje (zie hierboven); eentje streept ze gelijk af (en ik met haar, past niet bij dat Floris belangrijk zou zijn), de tweede die ze noemt kan ik wel vaag bedenken (R=W+F?) maar lijkt me eigenlijk sterk. Zeg het vooral als ik ernaast zit Ineke, en jij nog een andere optie hebt.

Oké, dit was heel veel tekst (met name mijn interne conversatie, uitgetypt om mezelf te dwingen erover na te denken), waarvoor mijn excuses. De samenvatting volgt nu
LEES VANAF HIER WEER VERDER:
Dan nu, het beloofde lijstje:
Vertrouwen
Hugo
Mr. Perfect is er niet helemaal, maar hè, we hebben allemaal wel eens een off-day. In elk geval Mr. Doetnuwelserieuszijnbestommeetegaandoen.

Mark
Mark is goed.

Bas
Bas doet weer lekker mee voor zijn eerste spelletje in jaren. Geen op- of aanmerkingen bij voorlopig (en geheel niet genoemd in deze posts, wat in dit geval positief is).

Matthijs
Matthijs is scherper dan ik hem de vorige keer vond toen we samen speelden, en toen was hij goed. Ik heb voorlopig geen reden om te twijfelen aan Matthijs. Zijn mogelijke link met Lola is opvallend, maar niet genoeg om hem veel lager op deze lijst te zetten.

Ineke
Ineke staat nét boven de streep voor mij. Ze is scherp als vanouds, maakt mooie posts, maar komt nog niet altijd tot de juiste conclusies. Ik hoop dat ze nog reageert op mijn verdediging van gisteravond, en haar mening bijstelt (of anders met sterkere argumenten komt).

Neutraal
Bert
Bert komt goed op mij over, om dezelfde redenen als bovenstaanden. De vorige keer heeft Bert mij echter volledig ingepalmt met zijn actieve houding en goede posts, dus ik vertrouw hem voorlopig nog niet :P

Walter
Awwwwh...

Mariska
Moeilijk te peilen, maar zo ken ik Mariska ook. Geen uitgesproken mening over.

Jeska
Fijn dat we nu een verklaring hebben voor haar inactiviteit. Ik hoop dat ze snel mee gaat doen zoals in het vorige spel waarin we samen speelden, toen ik haar een frisse blik vond hebben.

Lola
Lola kennende heeft ze het extreeeeeem druk, anders zou ze hier echt wel zijn. Zonde. De Heks-opmerking was misschien raar, maar niet extreem verdacht.

Verdacht
Edy
Ik heb Edy extreem veel genoemd in de afgelopen twee posts, en dat komt omdat ik haar oprecht verdacht vind. De redenen zijn door meerderen genoemd; ze is met name erg defensief aan het spelen. Bij het maken van deze laatste post bekroop mij echter het gevoel dat ik Edy vertrouwde, met name door haar posts in het laatste topic, die wel oprecht overkwamen. Daarnaast vond ik Floris eigenlijk uitermate vreemd spelen op het laatst; en denk ik dat we meer informatie krijgen als hij eruit vliegt. Ik heb dus mijn stem gewisseld, maar dat pleit Edy wat mij betreft niet vrij.

Wouter
Wouter is gek bezig, als hij er is tenminste. Hij kan het zeker druk hebben op zijn werk, maar als hij er is krijg ik nogal een unheimlich gevoel bij zijn posts. Zijn laatste activiteit in dit topic is op zijn minst onvoldoende, en daarvoor was hij betrokken bij zowel het stemdebacle omtrent Floris, als het nieuw gevormde superdriehoekje rondom Renate, wat beide niet in zijn voordeel spreekt wat mij betreft.

Noot: de rest van deze post was al getypt vóór ik de uitslag van de stemming had gezien.
Mijn laatste twee personen op dit lijstje waren Renate en Floris geworden. Beiden waren erg verdacht wat mij betreft. Irritant dat we hun rollen niet meteen krijgen te horen, maar ik vertrouw Mark genoeg om wel de rollen eerlijk te vertellen.
Wat de uitslag betekent is moeilijk te zeggen zonder rollen te weten. Wel klopten de vermoedens dat Renate in een stelletje zat met Wouter óf Floris; betekent dit dat Wouter hun Cupido was en dat subtiel geseind had? (Nogmaals, eerder kon ik geen aanwijzingen vinden waarom Wouter nou zou goed zou zijn). Of wist Renate vanuit haar Rol dat Wouter goed was (de Aurazienervariant?).
In the nights of full moon, if you hear a howling, bar the door. If you don’t hear it, bar the door
anyway.

Walter
Cupido
Berichten: 51
Lid geworden op: 24 jul 2019, 13:53

Re: Nacht 2

Bericht door Walter »

Rust in vrede Floris en Renate,

Jeuy! hehe! eindelijk mag ik weer praten (dit ga ik gelijk teniet doen, door over 5 minuten met mijn moeder uit eten te gaan), dus verwacht nu niet direct heel veel speciaals van mij, maar gewoon, omdat het mij opviel...

Ik heb nergens gelezen over de optie dat de wolven snachts een vampier hadden gebeten, en er daarom geen slachtoffer was...

Dus ik ben best wel benieuwd wat Mark gaat zeggen... Was Floris, of Renate, 1 van de 2, dan kan dat ook wat over Edy zeggen...
Always remember: it's trash can, not trash cannot! And if trash can do it, so can you! because you're better than trash

Mariska
Vervloekte
Berichten: 293
Lid geworden op: 14 jul 2019, 12:36

Re: Nacht 2

Bericht door Mariska »

Walter, die optie heb ik zeker wel genoemd in mijn overzicht.

Tja, nu is het wachten op Mark, ik hoop dat hij snel ons wat duidelijkheid kan verschaffen.
If I told you what I was, would you turn your back on me?
And if I seem dangerous, would you be scared?

Jeska
Cupido
Berichten: 56
Lid geworden op: 18 jul 2019, 16:45

Re: Nacht 2

Bericht door Jeska »

Mark, ik ben razend benieuwd naar de rollen van Floris en Renate (en velen met mij). Kun je daarna ook aangeven wat je bedoelt met deze post :

"@Jeska

Ik weet niet wat jij hebt gelezen maar ik heb geen een keer op jouw gestemd."

Ik weet namelijk niet wat jij gelezen hebt, maar ik heb hier nooit wat over gezegd 😅

Gebruikersavatar
Emmiee
Cupido
Berichten: 73
Lid geworden op: 12 sep 2019, 20:37

Re: Nacht 2

Bericht door Emmiee »

Ten eerste!!! Ik had niet kunnen stemmen door een heke drukke dag😓 voortaan ga ik weer stemmen.
Ik had op Mariska gestemd de eerste keer. Ze ging op iemand stemmen die weinig sprak en Ik weet dat ze dan weer gaat zeggen ‘omdat ze normaal meer praat’ maar de rest snapte ik nog niet helemaal. Op wie wou ik in de herstemming stemmen? Floris. Er was echt bewijs tegen hem terwijl tegen Edy er conspiracy theories werden gecreëerd.

DUS ik wou heus wel vertellen op wie ik stemde, hugo spreekt gewoon voor mij.
Today me will live in the moment, unless it’s unpleasant, in which case me will eat a cookie.😋

Gebruikersavatar
Mark
Tovenares
Berichten: 912
Lid geworden op: 19 jun 2019, 23:16

Re: Nacht 2

Bericht door Mark »

Jeska schreef:
21 sep 2019, 18:51
Mark, ik ben razend benieuwd naar de rollen van Floris en Renate (en velen met mij). Kun je daarna ook aangeven wat je bedoelt met deze post :

"@Jeska

Ik weet niet wat jij hebt gelezen maar ik heb geen een keer op jouw gestemd."

Ik weet namelijk niet wat jij gelezen hebt, maar ik heb hier nooit wat over gezegd 😅
Excuus, door dat je niet als quote deed had ik het gelezen dat jij het zelf zij.... sorry
Burger for life :mrgreen:

Gebruikersavatar
Mark
Tovenares
Berichten: 912
Lid geworden op: 19 jun 2019, 23:16

Re: Nacht 2

Bericht door Mark »

Hier spreekt jullie Beul,

Ik ga nu 2 ding zeggen.

1. Ze hoorde nog steeds bij het burger team.
2. 1 van de 2 was Cupido.

De rest zeg ik later deze avond
Burger for life :mrgreen:

Gesloten

Terug naar “Spel 3”