Dag 2 herstemming

Gebruikersavatar
Floris1987
Zieke
Berichten: 489
Lid geworden op: 04 jul 2019, 18:45

Re: Dag 2 herstemming

Bericht door Floris1987 »

BEste Edy, helaas blijven de reactie,,s van andere ( lees niet stemmers) uit en zal ik mijn mening die ik wilde ophouden geven
Ik denk dat het tussen jouw en mij 3/3 is geworden en daarbij ga ik er even van uit dat iedereen die gezegd hebt op jouw en mij te stemmen niet liegt ( dit lijkt me redelijk aannemelijk) dit houd in dat beidde niet opeens 1/2/3 gelogen stemmen hebben gehad .

Wat dit zou kunnen betekenen
1 : Edy en Floris zijn allebei goed. De wolven maakt het niet uit en stemmen verspreid ( of zitten toevallig allebei/alle drie al op Floris en Edy in het forum en kunnen dus niet stemtechtnisch liegen/stemmen)
2: Edy is Wolf en haar mede wolven zaten in de stemming al op Floris waardoor ze in het geheim dus ook niet konden wisselen.
3 De wolven hebben gewoonweg niet overlegd en willekeurig gestemd.
( ik ga hier van het feit uit dat ik goed ben. Ik weet dit, jullie natuurlijk niet)

Deze theorie hierboven gaat er nu even van uit dat de wolven doorhadden dat het tussen mij en Edy ging. Ik zag dit wel aankomen maar de wolven mogelijk niet

Dit houd in in mijn ogen in dat als Edy Wolf is de kans dat de stemmers op mij dit ook zijn ( waaronder Mark onze beul)

Samengevat we weten helaas niet echt veel en ik ben bang dat Zowel Edy als ik burger zijn. Ik zou kijkend naar wat ik weer jullie als dit toch zo zou zijn te stemmen op Edy omdat mijn dood echt niet goed is voor de burgers en ik niet slecht ben

Gebruikersavatar
Floris1987
Zieke
Berichten: 489
Lid geworden op: 04 jul 2019, 18:45

Re: Dag 2 herstemming

Bericht door Floris1987 »

Sander: als deze mogelijkheid toch gebeurd verdwijnt dan het amulet met de dode ;)

Gebruikersavatar
Sander
Zieke
Berichten: 483
Lid geworden op: 14 jul 2019, 18:21

Re: Dag 2 herstemming

Bericht door Sander »

Floris1987 schreef:
21 sep 2019, 11:44
Sander: als deze mogelijkheid toch gebeurd verdwijnt dan het amulet met de dode ;)
Ja, want de dooie kan het amulet niet meer doorgeven.
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Gebruikersavatar
Hugo
Priester
Berichten: 1218
Lid geworden op: 19 jun 2019, 22:54
Locatie: Utrecht
Favoriete Weerwolfrol: Heks

Re: Dag 2 herstemming

Bericht door Hugo »

Goed, ik had jullie nog een post beloofd. Met lijstje! Dus die komt er nu aan:

Ik ben even helemaal bij het begin begonnen en heb alles wat me is opgevallen genoteerd in een documentje (en heb eindelijk een spreadsheet aangemaakt voor dit spel), dus het worden waarschijnlijk een hoop oude koeien uit de sloot, maar ik wil het toch maar gezegd hebbende.

Tijdens het teruglezen vielen de volgende dingen mij op (een beetje in willekeurige volgorde, maar ik probeer het chronologisch te houden:
Beulverkiezing
- Floris verdenkt Edy vrijwel meteen na haar eerste post. "Wolvigheid druipt er vanaf" zelfs. Later blijft hij hierbij, en beroept hij zich op een gevoel bij de post. De snelle verdenking die hij uitspreekt is wederom opvallend, maar niet meteen verdacht. Het is vooral typisch voor het verdere verloop van de dag en daaropvolgende nacht.
- Daarbij moet worden aangetekend dat Edy wel een wat typische eerste post maakt, waarin ze alles ineens enorm moeilijk vindt, en dat blijft benadrukken, alsof ze zich wil indekken? Een beetje kriebelig is het wel.
- Renate noemt in haar eerste post dat ze zich niet kan voorstellen waarom iemand niet de Beul zou willen zijn en zijzelf zeker ook ambities heeft. Vervolgens, nog geen vijf minuten later, noemt Renate dat de Beul vast en zeker door de Ziener als eerste gecheckt wordt. Waarom legt ze hier zo de nadruk op? Het lijkt een beetje alsof ze zichzelf in een goed daglicht probeert te zetten met haar 'unieke' kandidaatschap.
- Edy stemt, later in het topic, op Mariska omdat deze de indruk wekt veel "van de Beul af te weten". Ik weet niet waarom, maar ik kreeg wel een beetje bad vibes hiervan; immers, als Burger wil je toch niet de Beulrol bij iemand neerleggen die hem al vaker heeft (ge/mis)bruikt? Als iemand je in de luren kan leggen door informatie uit de Beulrol zou het die persoon zijn, zou je denken.
- Wouter stemt op Floris, puur en alleen omdat Floris op hem stemt; of althans zo lijkt het. Later herformuleert hij dat hij allang op Floris gestemd zou hebben, maar de woordkeuze in het originele bericht ("Ik stem op jou") doet dat niet echt vermoeden. Niet per se verdacht, wel wat vreemd.
- Edy verdedigt zichzelf nogal heftig op een vrij onschuldige aanval van Bert. Bert noemt dat Edy een "raar gevoel" oproept, en Edy duikt daar vervolgens op; concludeert dat Bert 'zwaar overtrokken en niet erg geloofwaardig" reageert, en meepraat met Floris op de 'enige die met naam verdacht wordt' (daarbij negerend dat Bert in diezelfde post bij meerdere mensen vraagtekens zette, waaronder Wouter).
- Als we dan toch bij die post van Bert zijn, hijzelf begint ook wat gekke dingen te doen: Eerst noemt hij de stem van Wouter op Floris 'opvallend'; vervolgens stemt hij zelf op diezelfde Floris, wat ik dan weer opvallend vind. Over het algemeen zou ik niet stemmen op mensen die betrokken zijn bij een mogelijk verdacht incident (alhoewel Bert het nou ook weer niet éxtreem verdacht vind, dus dan zal ik dit van hem ook maar niet zo opnemen).

Overigens zegt Mark ook wat rare dingen hier en daar, maar ik vertrouw hem voorlopig om hiervoor benoemde redenen, dus geen commentaar van mijn kant.

Eerste Nacht
Het opvallendste wat gebeurt in de eerste nacht is natuurlijk de stemminganalyse.
- Emma noemt als derde (alhoewel ze lijkt te denken de tweede te zijn) dat ze op Wouter heeft gestemd. Ze vond 'elke andere kandidaat wat negatiefs' hebben, behalve Wouter. Nogmaals, als Wolf zou ze dit misschien niet opbrengen, maar echt vrijpleiten doet het haar natuurlijk niet. Grappig genoeg haalt ze daarna zelf aan dat ze wel wist dat ze nummer drie was? Waarom benoemt ze dit dan niet meteen in haar eerste post?
- Edy, Renate en Wouter springen hier metéén op in, en komen vrijwel alledrie binnen 10 posts tot de conclusie dat Floris degene moet zijn die gelogen heeft, en dat dat toch wel úitermate verdacht is van Floris. Edy neemt het hierin expliciet voor Emma en Renate op, Renate pleit dan Wouter weer vrij, en Wouter benoemt met name dat hij Floris zo verdacht vindt (met uitroepteken nog wel). Een opvallend samenspel van de drie, met name omdat ze het zo voor elkaar opnemen.
- Floris komt dan online en zegt, zonder overigens te zeggen op wie hij wel heeft gestemd (pot, ketel, ik weet het), dat hij niet op Wouter heeft gestemd, en Edy verdacht (blijft) vinden. Wouter en Renate noemt hij niet. Later noemt hij hen minder sterk in hun aanval op hem, terwijl ze in mijn ogen toch echt sterker benoemden Floris verdacht te vinden dan Edy.
- Ineke laat weer van zich horen, en hier viel mij iets interessants op. Ze noemt dat ze mij raar gedrag vond vertonen met mijn beulstem, maar zegt in diezelfde post:
Ineke schreef:
17 sep 2019, 00:31
Ik vind Mark, Edy, Wouter, Floris en Bas oprecht overkomen.

Floris, wat denk je van Renate? :mrgreen:
Hoe is iemand die liegt over zijn stem minder opvallend (en zelfs 'oprecht') dan iemand die zijn stem tijdelijk verzwijgt? Ik zeg niet dat ik Floris nou bijzonder verdacht vind, maar ik vind mezelf ook niet zo bijzonder verdacht. Later trekt Ineke dit zelfs door tot één van haar hoofdargumenten tegen mij, dus hoezo houdt ze Floris hier zo uit de wind? Een dubbele standaard is het in elk geval <3

De Eerste Dag
- Mark (laat ik hem toch maar even noemen) komt tot de conclusie dat Bert, Wouter, Edy of Bas gelogen moet hebben? Maar ik zie niet in hoe hij zeker kan weten dat Mariska niet zou hebben gelogen? Of, for that matter, Floris nog een keer liegt (want waarom niet)? Nou ja, verdacht is het allemaal niet, en hij is oprecht zoekend enzo. Maar wel wat vaag. Heel erg Mark dus.
- Edy probeert dan de discussie over wie gelogen heeft af te kappen, met de woorden dat het allemaal 'wat langdradig wordt' en alleen voor wiskundigen te volgen zou zijn. Op dat moment lijkt me de discussie over wie gelogen heeft nog de meeste clues te hebben opgeleverd, dus waarom wil Edy die stopzetten?
- Renate zegt tot twee keer toe dit spel dat Bert iets scherp ziet (eerst bij de stemming, en dan weer bij de muur). En ja, Bert is scherp, maar opvallend is het toch wel. Nou heb ik Renate inmiddels aan het halve dorp gekoppeld volgens mij, maar toch. (Zelf benoem ik een post later ook dat Bert scherp was. Renate steekt me aan :shock: (of is het een integrale Wolventactiek om iedereen Bert scherp te laten vinden? ;) )
- Edy, die in het hele topic nog geen andere verdachte heeft gehad dan Floris, noemt nu ineens dat ze het niet helemaal overtuigend vindt. Beetje indekken?

@ Mark
Ik had hier nog niet op gereageerd, maar inderdaad: je hebt een schrijfstijl, net als iedereen. En die van jou is vrij opvallend ;) Plus de extra informatie met je huidige rol als Beul, durf ik vrij zeker te zijn dat ik het bij het juiste eind heb.

Oké, het is nu kwart over, en ik ben nog niet klaar (maar wel een heel stuk verder). Ik moet nu echt weg :? Ik maak dit lijstje later vanavond af.
*checkt deadline voor herstemming*
Oké, ik moet wel nu gaan stemmen. Over het algemeen vind ik Edy het verdachtst overkomen, maar Renates acties met betrekking tot Wouter en nu ook Floris zitten me geheel niet lekker... Ik ga denk ik toch voor Edy.
In the nights of full moon, if you hear a howling, bar the door. If you don’t hear it, bar the door
anyway.

Gebruikersavatar
Wouter
Lijfwacht
Berichten: 610
Lid geworden op: 18 jul 2019, 14:42
Locatie: Utrecht
Favoriete Weerwolfrol: the thing

Re: Dag 2 herstemming

Bericht door Wouter »

Hugo schreef:
21 sep 2019, 12:15
- Wouter stemt op Floris, puur en alleen omdat Floris op hem stemt; of althans zo lijkt het. Later herformuleert hij dat hij allang op Floris gestemd zou hebben, maar de woordkeuze in het originele bericht ("Ik stem op jou") doet dat niet echt vermoeden. Niet per se verdacht, wel wat vreemd.
No way Hugo, ik had op het moment dat Floris dit zei al gestemd. Pffffff
Ho ho ho :xmas:

Gebruikersavatar
Wouter
Lijfwacht
Berichten: 610
Lid geworden op: 18 jul 2019, 14:42
Locatie: Utrecht
Favoriete Weerwolfrol: the thing

Re: Dag 2 herstemming

Bericht door Wouter »

Edy schreef:
21 sep 2019, 11:05
Iedereen. Ik zie telkens mensen terugkomen op het feit dat ik gelogen heb over mijn bm stem
3/4 van de mensen kennen mij live en moeten inzien dat dit typisch iets voor mij is. Ik ben niet altijd van de rechte paden en wil graag eens wat anders doen dan andere. Waaronder dus deze actie.
Floris, dat is zeker waar, maar het begint een beetje een vrijbrief te worden, waarmee je kan doen en laten wat je wil, of je nu goed of slecht bent. Ach ja, dat is Floris. Daarom vertrouw ik het niet altijd, ook al is het dan een 'Floris' actie. Want dat gaat me allemaal net iets te makkelijk. Ik denk dat je expres zo een rare actie gedaan hebt om de burgers het idee te geven dat dit weer een Floris ding is en dat je daarom onschuldig bent. Dus, hoewel ik in deze stemming überhaupt geen keus heb natuurlijk, denk ik ook echt wel dat je niet klopt. Maar ook al zou ik dat toch fout hebben, dan heb je dat vind ik ook wel een beetje aan jezelf te wijten.

edit: quote proberen aan te passen
Dat was precies de gedachte die bij mij opkwam. Je doet iets willekeurigs, zegt dan: dat is typisch mij dus ik ben niet verdacht. Behalve van statistiek ;) weet ik ook wel wat van logica en deze redenering deugt niet. Helemaal niet.
Ho ho ho :xmas:

Gebruikersavatar
Wouter
Lijfwacht
Berichten: 610
Lid geworden op: 18 jul 2019, 14:42
Locatie: Utrecht
Favoriete Weerwolfrol: the thing

Re: Dag 2 herstemming

Bericht door Wouter »

En excuus, ik ben weinig online geweest. Gaat vanaf maandag beter.
Ho ho ho :xmas:

Gebruikersavatar
Bas
Bezweerder
Berichten: 417
Lid geworden op: 10 sep 2019, 20:43

Re: Dag 2 herstemming

Bericht door Bas »

Jeska schreef:
20 sep 2019, 19:44
Ik heb rond 12 uur op Floris gestemd. Het was een vrij random stem van mijn kant.
Bas schreef:
20 sep 2019, 18:52
Edy werd alleen verdacht omdat ze Floris verdacht vond. En Floris alleen omdat hij loog over op wie hij stemde. Beide vind ik niet heel wolfs [/i] :|
Bas kun je uitleggen wat jij "niet wolfs" vindt aan liegen op wie je stemd?
Mijn vraag is waarom had je tijd om een "random" stem te maken maar geen tijd om een post te maken. En zelfs nu is het enige wat je zegt op wie en wanneer je gestemd hebt. Heb je verder niks gezien wat je verdacht of interessant vond?

Ik heb al een keer aangegeven waarom ik de leugen van Floris niet bepaald wolfs vind. Maar bij deze de quote:
Bas schreef:Daarbij wil ik wel zeggen dat ik Floris als wolf niet meer heel logisch vind. Als hij een slimme wolf was geweest had hij gezegd dat hij op iemand onder stem had gestemd zodat de stemming klopte en er minder informatie was om over te discussiëren, waardoor het een vrij saaie dag was geworden. Ik neig daarom, op dit moment, te geloven dat hij op Renate gestemd heeft.
Renate wat is het met je cryptische opmerkingen? Je kan niet zeker weten dat Floris goed is of niet. Dus of je geeft hier heel duidelijk aan dat jullie een stelletje zijn, waarbij het ook makkelijk is voor de wolven om in een keer twee slachtoffers te maken. Of je bent gewoon vaag aan het doen. Heb je een goede reden waarom we niet op Floris moeten stemmen.

Euhmm Wouter krijgen we ook nog te horen op wie je gestemd hebt? En waarom? En op wie je nu gaat stemmen? Of moeten we dat maar gewoon gaan raden?

Verder wil ik proberen reacties af te wachten van Lola en Emma voordat ik ga stemmen. Daarbij denk ik nog steeds dat de grootste kans is dat Floris en Edy allebei goed zijn.

Mariska
Vervloekte
Berichten: 293
Lid geworden op: 14 jul 2019, 12:36

Re: Dag 2 herstemming

Bericht door Mariska »

Jeska, die "random" stem van jou op Floris blijkt wel een vrij cruciale stem te zijn, vind je niet?

Ik neig ernaar om op Edy te stemmen, en dat heeft een beetje te maken met haar manier van verdedigen, die eigenlijk vanaf de beulverkiezing vrij heftig is.

En ook, omdat ik Floris nog niet meteen wantrouw. Ja, hij heeft gelogen met de beulverkiezing, maar heeft daarmee ook wel reacties uitgelokt. Daarbij, waarom zou je dit toegeven, als je wolf bent? Dan kom je toch behoorlijk in de picture te staan? En dat is toch iets wat wolven niet willen?

Wat nu niet zo van belang is, omdat het over Edy en Floris, maar wat ik wel wil noemen, is dat ik de opmerking van Emma wel heel wolfs vind. Je gaat later aangeven op wie je hebt gestemd? Moet je eerst overleggen wat handig is om te zeggen, naar aanleiding van de uitslag?
If I told you what I was, would you turn your back on me?
And if I seem dangerous, would you be scared?

Mariska
Vervloekte
Berichten: 293
Lid geworden op: 14 jul 2019, 12:36

Re: Dag 2 herstemming

Bericht door Mariska »

En wat me ook nog inviel:

Lola heeft blijkbaar wel gestemd, maar niet de moeite genomen om hier te posten en om na de deadline te posten. Vind ik nogal vreemd, dus Lola, we wachten met smart! :mrgreen:
If I told you what I was, would you turn your back on me?
And if I seem dangerous, would you be scared?

Gesloten

Terug naar “Spel 3”