Dag 2 herstemming

Gebruikersavatar
Edy
Tovenares
Berichten: 946
Lid geworden op: 04 jul 2019, 21:13

Re: Dag 2 herstemming

Bericht door Edy »

Mariska, ik word ook vanaf de beulstemming behoorlijk zwart gemaakt zonder veel rationele argumenten. Daar is niet goed tegen te verdedigen en dan word ik fel ja. En een beetje wanhopig eigenlijk.
Maar, jullie doen maar. Je merkt het later wel hoe wijs dit was.

Jeska
Cupido
Berichten: 56
Lid geworden op: 18 jul 2019, 16:45

Re: Dag 2 herstemming

Bericht door Jeska »

Bas schreef:
20 sep 2019, 18:52
Mijn vraag is waarom had je tijd om een "random" stem te maken maar geen tijd om een post te maken. En zelfs nu is het enige wat je zegt op wie en wanneer je gestemd hebt. Heb je verder niks gezien wat je verdacht of interessant vond?
Ik moet wel stemmen om in het spel te blijven, aangezien ik de beulverkiezing de deadline had gemist. Ik ben in real life druk met de verkoop van mijn huis en donderdag en gisteren lag de WiFi eruit, door een storing. Ik zat dus met mijn telefoons herm in de weer en ik merkte dat ik niet efficiënt bezig was met het teruglezen - omdat ik namen door elkaar ging halen wie nou wat had gezegd en wie ik dus verdacht vond. Er waren meerdere die Floris verdacht vonden en op die theorieën ben ik op dat moment mee gegaan. Ik ga als ik zo thuis ben (ik zit nu op een kinderverjaardag) m'n laptop aanslingeren en de posts van en over Floris en Edy teruglezen - en op basis van de bevindingen die ik daarover doe te stemmen voor één van hen voor de herstemming.

Ineke
Onruststoker
Berichten: 115
Lid geworden op: 01 aug 2019, 11:35

Re: Dag 2 herstemming

Bericht door Ineke »

Emma schreef: Weet ik nou op wie ik wil stemmen?? Absoluut niet! Ik heb geen flauw benul. Ik zal later wel aangeven op wie ik gestemd heb
Dit is verdacht. Want als je slecht bent, is het hierdoor heel makkelijk om later te liegen over je stem. Als je niet weet op wie je moet stemmen en je wilt bijvoorbeeld niet dat slechteriken met je meestememen, zeg dan op het minst vlak voor deadline op wie je hebt gestemd. Het is een vrij lastig spel en ik heb het idee dat je er nog niet helemaal lekker inzit, maar dit soort acties helpen niet bepaald om een positief beeld van je te krijgen.
Bas schreef: Ineke eerst zeg je dat je niet gespreid will stemmen, dan stem je op iemand die nog geen stemmen heeft? Dat rijmt niet zo goed met elkaar..
Ik wilde op Hugo, Lola of Matthijs stemmen, maar niemand had nog aangekondigd (dat ze overwogen om) op een van hen te gaan stemmen. Ik ga niet stemmen op iemand die ik niet (zo erg) verdacht vind.

Hugo schreef:
21 sep 2019, 12:15
- Ineke laat weer van zich horen, en hier viel mij iets interessants op. Ze noemt dat ze mij raar gedrag vond vertonen met mijn beulstem, maar zegt in diezelfde post:
Ineke schreef:
17 sep 2019, 00:31
Ik vind Mark, Edy, Wouter, Floris en Bas oprecht overkomen.

Floris, wat denk je van Renate? :mrgreen:
Hoe is iemand die liegt over zijn stem minder opvallend (en zelfs 'oprecht') dan iemand die zijn stem tijdelijk verzwijgt? Ik zeg niet dat ik Floris nou bijzonder verdacht vind, maar ik vind mezelf ook niet zo bijzonder verdacht. Later trekt Ineke dit zelfs door tot één van haar hoofdargumenten tegen mij, dus hoezo houdt ze Floris hier zo uit de wind? Een dubbele standaard is het in elk geval <3
Omdat iedereen z’n eigen speelstijl heeft. Floris speelt welisaar als een flapdrol (sorry Floris!), maar ik vond het niet per se slecht gedrag. Ik vind jou in het algemeen een stuk doortastender en 'stabieler' spelen, dus dan let ik meer op de 'kleinere' dingen.
Renate schreef: Ik zou het niet doen Matthijs. Maar dat is alles wat ik erover kan zeggen.
Mijn hinten in het vorige spel vond niet iedereen even leuk.
Renate schreef: Het is me echt een raadsel waarom mensen Wouter niet zouden vertrouwen.
Renate schreef:
21 sep 2019, 01:17
Ik zou jullie oprecht aanraden NIET op Floris te stemmen.
Er is een mogelijkheid waarbij Renate van zowel Wouter als Floris zeker kan weten dat ze goed zijn. Echter komt hun spel totaal niet overeen met het spel dat je in dat geval zou verwachten. Ik kan zelfs nog een tweede mogelijkheid bedenken waarom Renate het voor Wouter en Floris opneemt, maar in die situatie kan ze niet zeker weten dat Floris en Wouter goed zijn. En ze kan geen stelletje zijn met allebei. Ik vind de combinatie Renate en Floris in ieder geval nog steeds bijzonder, maar ik denk eerder dat ze goed zijn dan slecht. Van Edy denk ik echter ook dat ze goed is, dus dat maakt het wel vervelend.
Hugo schreef: Renates opmerking vond ik gewoonweg vreemd erbij; ik kon in elk geval geen reden bedenken waarom hij zéker goed moest zijn.
Conclusie: Wouter is niet mega-verdacht, maar wel een beetje, en eigenlijk het enige wat ik had toen ik binnen vijf minuten nog snel dit topic doorjoeg voor een stemargument. Sorry.
(Dit gaat me verdachter maken bij Ineke, mark my words.)
Het is in ieder geval niet een supergoed beredeneerde stem ;)

Ik vind het ook jammer dat sommige spelers zo weinig van zich laten horen. Vertel op z'n minst op wie je gestemd hebt...

Later meer :)

Jeska
Cupido
Berichten: 56
Lid geworden op: 18 jul 2019, 16:45

Re: Dag 2 herstemming

Bericht door Jeska »

Goed, laptop erbij - lijstje gemaakt... Het blijft bar weinig. Voor mijn gevoel maakt Floris zich te belangrijk met deze post:

"Mark. Je maakt echt een fout door op mij te st emmen. Edy zit muurvast en probeert zich los te drukken en jij geeft haar de mogelijkheid. Heel jammer."

Verder blijf ik het ook gek vinden (ook met uitleg) dat er gelogen is bij de beulstem.

Ik blijf dus bij mijn stem op Floris.

Gebruikersavatar
Floris1987
Zieke
Berichten: 489
Lid geworden op: 04 jul 2019, 18:45

Re: Dag 2 herstemming

Bericht door Floris1987 »

Jeksa, ik kan je echt met klem afraden op mij te stemmen. ik mag er verder niets van zeggen vanwege regels ( geen rollen vertellen etc ) maar slim is het niet, natuurlijk weet ik edy rol niet maar zelf dan

Gebruikersavatar
Bas
Bezweerder
Berichten: 417
Lid geworden op: 10 sep 2019, 20:43

Re: Dag 2 herstemming

Bericht door Bas »

Floris1987 schreef:
21 sep 2019, 17:31
Jeksa, ik kan je echt met klem afraden op mij te stemmen. ik mag er verder niets van zeggen vanwege regels ( geen rollen vertellen etc ) maar slim is het niet, natuurlijk weet ik edy rol niet maar zelf dan
Floris waarom kan Renate weten dat je goed bent? Er is geen logische reden dat Renate kan weten dat je goed bent, het is allemaal te vaag gewoon.

Ik heb daarom besloten om op Floris te stemmen, om hopelijk wat duidelijkheid te creëren..

Gebruikersavatar
Floris1987
Zieke
Berichten: 489
Lid geworden op: 04 jul 2019, 18:45

Re: Dag 2 herstemming

Bericht door Floris1987 »

Bas. Ik kan niets zeggen daarover. de burgers die op mij stemmen zullen echt spijt krijgen ( als Mark de waarheid gaat zeggen natuurlijk)

Gebruikersavatar
Sander
Zieke
Berichten: 483
Lid geworden op: 14 jul 2019, 18:21

Re: Dag 2 herstemming

Bericht door Sander »

Ik mis nog behoorlijk wat stemmen....
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Ineke
Onruststoker
Berichten: 115
Lid geworden op: 01 aug 2019, 11:35

Re: Dag 2 herstemming

Bericht door Ineke »

Mijn stem gaat naar Floris. Hij is teveel in paniek en dat klopt niet met wat ik denk.

Gebruikersavatar
Mark
Tovenares
Berichten: 912
Lid geworden op: 19 jun 2019, 23:16

Re: Dag 2 herstemming

Bericht door Mark »

@Jeska

Ik weet niet wat jij hebt gelezen maar ik heb geen een keer op jouw gestemd.
Burger for life :mrgreen:

Gesloten

Terug naar “Spel 3”