Dag 2 - de eerste stemming voor de lynch

Gebruikersavatar
Renate
Lieveling
Berichten: 780
Lid geworden op: 01 jul 2019, 21:58

Re: Dag 2 - de eerste stemming voor de lynch

Bericht door Renate »

Mark schreef:
17 sep 2019, 19:38
@Floris

Maar je hebt dan gelijk als Mariska echt op Renate heeft gestemd zoals ze dat van plan was, is het 5 om 2 en weten we dat er tussen (Edy, Bas, Wouter en Bert)

iemand zit die ook heeft gelogen.
Aha! Edy, Bas, Wouter en Bert: ben benieuwd naar jullie reactie.

Geen slachtoffer. Ik weet dat ik daar heel blij over hoor te doen, maar het geeft vaak veel informatie. Waarom is die er uit, heeft diegene iets gezegd? Of is dit een gevalletje van "de jongerenauto", Wraak voor Frankrijk, de Apeldoorntheorie, de familietheorie, sociale wolven enz., altijd lachen.

Gebruikersavatar
Edy
Tovenares
Berichten: 946
Lid geworden op: 04 jul 2019, 21:13

Re: Dag 2 - de eerste stemming voor de lynch

Bericht door Edy »

Slachtofferloze nacht. Eens Renate dat je hierdoor minder info krijgt. Ik ga de muurberichten morgen even analyseren. Ben net terug van drukke bijeenkomst Eindhoven en heb even geen puf meer.
Snap ook dat hele gedoe niet over nog meer leugens over beul stemmen en dat het 5 om 2 is en datik (o.a.) ook gelogen moet hebben. Zal morgen nog een poging tot begrijpen doen.
Maar voorlopig heb ik gezegd op Mariska te gaan stemmen wat ik ook gewoon heb gedaan.

Mariska
Vervloekte
Berichten: 293
Lid geworden op: 14 jul 2019, 12:36

Re: Dag 2 - de eerste stemming voor de lynch

Bericht door Mariska »

Goedemorgen iedereen! En ga rustig zitten, dit wordt een lange post. ( sorry, not so sorry)

Allereerst, ik heb, hand op mijn hart, echt op Renate gestemd. Ik las dat daar wat onduidelijkheid cq vragen over waren.
En om maar meteen op de verschillende theorieën van Renate in te gaan ( Frankrijktheorie, Apeldoorntheorie), alsjeblieft zeg, doe eens niet!

Ik ben in de rollen gedoken en heb een lijst met mogelijkheden voor de slachtofferloze nacht:

Burgerteam

Bink: Als de bink wordt aangevallen, gaat deze pas de volgende dag dood.
Heks Als zij een levenselixer heeft en deze ook heeft gebruikt.
Bodyguard heeft de goede persoon beschermd
Priester mag 1x per spel iemand kiezen, deze is voor de eerstkomende aanval beschermd.

Weerwolventeam

Kunnen er niet uit zijn gekomen.
Misschien zit er een weerwolf in het stelletje?
Misschien zit er een lone wolf in?
Of hebben ze een vampier trachten te bijten?

Overige rollen

Vervloekte als deze is gebeten, is deze toegevoegd aan het team.

Ook kan het zo zijn dat de persoon is aangevallen, die het Amulet heeft, en dus dit dankzij dit kleinood, het heeft overleefd.

Volgens mij zijn dit de mogelijkheden.

Wat mij verder opviel, was dat er bekend werd gemaakt welke rol de ziener heeft bekeken. Zou dit dan betekenen dat de ziener de uitkomst tegelijkertijd met de rest van het dorp hoort? En mocht dit zo zijn, kunnen we concluderen dat alle zienerberichten op de muur vals zijn?

Zo, nu hebben mijn vingers een beetje kramp. En ik vind het bericht van Sander, dat we rond het middaguur op het plein worden verwacht, niet heel geruststellend. Walter, heel veel beterschap en ik wil je niet eerder zien dan dat je helemaal beter bent!


Edit: spelfoutje aangepast.
Laatst gewijzigd door Mariska op 17 sep 2019, 21:42, 1 keer totaal gewijzigd.
If I told you what I was, would you turn your back on me?
And if I seem dangerous, would you be scared?

Mariska
Vervloekte
Berichten: 293
Lid geworden op: 14 jul 2019, 12:36

Re: Dag 2 - de eerste stemming voor de lynch

Bericht door Mariska »

Matthijs schreef:
17 sep 2019, 20:57
Geen dooie! Of kan het zijn dat vampier nog moet? Ik ga er gewoon vanuit dat er niemand is gestorven vannacht ^^ Interessante muur daarentegen.. "Tandloze reiziger"? Is dat dan de oude feeks? :lol:
Dat denk ik niet, want volgens mij zijn toch de bezweerder en de oude feeks samengevoegd? En er staat een bericht van die "lieve oude verdomde bezweerder" op de muur.
If I told you what I was, would you turn your back on me?
And if I seem dangerous, would you be scared?

Gebruikersavatar
Floris1987
Zieke
Berichten: 489
Lid geworden op: 04 jul 2019, 18:45

Re: Dag 2 - de eerste stemming voor de lynch

Bericht door Floris1987 »

Edy: doordat ik op Renate in plaats van wouter heb gestemd komt in het lijstje nu opeens 5 mensen op 2 stemmen.
er van uit gaand dat ik nu wel de waarheid spreek ( dat doe ik) heeft dus iemand anders gelogen omdat we andere 2 op 5 in plaats van 2 op 4 hadden gehoord.

Gebruikersavatar
Renate
Lieveling
Berichten: 780
Lid geworden op: 01 jul 2019, 21:58

Re: Dag 2 - de eerste stemming voor de lynch

Bericht door Renate »

Ik vind Mariska’s lijst met mogelijkheden voor de slachtofferloze nacht super, want een aantal mogelijkheden had ik zelf nog niet bedacht.
De meeste opties lijken me reëel, behalve:
  • De priester: die mag 1x per spel iemand beschermen, lijkt me stug dat ‘ie dat in nacht 1 al doet. Zonde van zijn drankje!
  • De lone wolf: die wil gewoon lekker eerst samen met de andere wolven burgers uitmoorden
  • Het amulet: volgens mij is dat zojuist pas voor het eerst door Sander uitgedeeld, dus dit kan volgens mij nog niet
Ik vraag me af waarom Mark en Lola denken dat er geen heks in zou kunnen zitten. Lijkt me stug, gezien het feit dat Sander zo heel expliciet aan het begin aangeeft dat voor de heks de alternatieve rol geldt.

Nu over de muurberichten:
  • Net als Mariska denk ik dat de ziener pas na de nacht hoort welke rol degene heeft die hij wilde zien. Zelfs als de ziener dit al in een persoonlijk berichtje van Sander had gehoord, en niet via dit bericht van Sander op het forum, dan nog kon de ziener niks weten toen het muurbericht ingeleverd moest worden.
  • Dat betekent dat dit zienerbericht vals is:Nog niet veel te melden. Mark is wel te vertrouwen
  • Renate moet zichzelf gaan redden. Dit zou erop kunnen wijzen dat ik vannacht slachtoffer was. Als dat zo was, dan hartelijk dank aan mijn redder! Ik geloof er echter niet zo veel van. Ik denk dat een lijfwacht, priester of heks in dit stadium het nachtslachtoffer nog lekker laat doodgaan
  • De volgende berichten lijken me gewone burgerberichten, omdat je nu eenmaal íets moet opschrijven:
    Is Mark wel een goede keuze?
    Stille wateren hebben diepe gronden.
    Spreken is zilver, zwijgen is goud.

    Ik las dat Bas Crimineel was (slaat mogelijk op de rol die in het forum bij je staat en die na elke paar posten verandert )
  • Mij krijg je niet zomaar klein kan een berichtje van de bink zijn
  • Heks hoopt vele levens te kunnen redden: zou kunnen wijzen op een heks met 2 levenddrankjes
  • Heks kiest voor levenselixer en vergif: maar dit juist op een heks met 1 levend- en 1 dooddrankje. Zouden er twee heksen in kunnen zitten?
  • De lieve oude verdomde bezweerder was een kandidaat voor beul: tja, dat kunnen er een hoop zijn. En we hoeven niet te weten wie.
  • Ik hoop dat de wolven mij kiezen, kan ik lachen . Dit zou van de Leerlooier kunnen zijn, of van de Vervloekte
En dan zijn er wat berichten waar ik niet goed mee uit de voeten kan:
  • Walter overgebriefd, maar leverde Floris. Huh? Wat wordt hier bedoeld?
  • Zal de dobbelsteen gezegend zijn of is de beul vervloekt? Ik snap dat iemand hoopt het amulet te hebben gewonnen door het juiste getal te hebben gekozen. Ik snap dat de beul de vervloekte zou kunnen zijn. Maar ik snap de tegenstelling niet.
  • een tandeloze reiziger en een trouwe bondgenoot op pad. Zit de oude bezweerder in een stelletje?
Edit: een n toegevoegd
Laatst gewijzigd door Renate op 17 sep 2019, 22:59, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Renate
Lieveling
Berichten: 780
Lid geworden op: 01 jul 2019, 21:58

Re: Dag 2 - de eerste stemming voor de lynch

Bericht door Renate »

O ja, deze had ik er buiten gelaten:
Zoals de ziener thuis ziet, ziet hij nergens.
omdat ik dacht dat die nogal opzichtig Edy of Emma als ziener aanwees. Maar bij nader inzien geloof ik er niks van dat ze dat dan pontificaal op de muur zouden zetten.
Dus ik denk dat dit ook een gewoon burgerbericht is.

Gebruikersavatar
Sander
Zieke
Berichten: 483
Lid geworden op: 14 jul 2019, 18:21

Re: Dag 2 - de eerste stemming voor de lynch

Bericht door Sander »

Omdat ik er vragen over krijg: de ziener geeft bij mij aan welke persoon hij/zij wilt bekijken.
De ziener krijgt hierop geen reactie, maar hij/zij krijgt dit tegelijk met iedereen te horen.
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Gebruikersavatar
Bas
Bezweerder
Berichten: 417
Lid geworden op: 10 sep 2019, 20:43

Re: Dag 2 - de eerste stemming voor de lynch

Bericht door Bas »

Ten eerste sorry dat ik nu pas weer wat van me laat horen, heb ik daar een goed reden voor? Nee. Maar ik zal ervoor zorgen vanaf nu elke dag minstens 1 goede inhoudelijke post te maken.

Dan de reactie op de uitkomst voor de beul. Het feit dat er zoveel mensen zijn met twee stemmen doet me denken dat er geen team in zit met meer dan 3 mensen. Aangezien er geen reden was om niet met drie man op een persoon te stemmen als er meer dan 3 mensen in zaten. Gezien het feit Sander gezegd heeft dat als het aantal stemmen niet bekend gemaakt zou worden.
Dit maakt in mijn ogen Wouter, Renate, Floris, Mariska en Mark extra verdacht.
Het feit dat, dat vijf mensen zijn, terwijl er maar vier mensen zijn met twee stemmen, zorgt ervoor dat de stemmers van deze personen ook verdacht zijn, omdat er sowieso een iemand aan het liegen is. Wat mij daarbij opvalt is dat Walter pas ná de stemming aangeeft voor Mark te hebben gestemd, nadat er een stem op Mark mist. Of dat positief of negatief is weet ik alleen nog niet zo goed.

Ik weet ook niet goed wat ik van Floris’ zijn stem wissel moet maken. Als Floris wolf is, is er een mogelijkheid dat hij zijn stem gewijzigd heeft op het laatste moment in een poging hem zo beul te laten worden en nu doet alsof hij gelogen heeft. Dit zou ook Bert en Wouter wat verdachter maken, of om wolf te zijn of om vampier te zijn. (Ja ik ga uit van vampieren vanwege Sander zijn bericht om op de middag aanwezig te zijn.)

Dan dag 2, ik denk dat Mariska aardig goed de redenen waarom er geen wolven slachtoffer is heeft aangegeven. De enige reden die ze nog mist is dat Sander er misschien geen wolven heeft in gedaan en er alleen maar vampieren in zitten. Geen idee of dat officieel is toegestaan, maar het is een mogelijkheid.

Ik zie dat Renate al gereageerd heeft op de meeste muurberichten en ik ben het met haar eens over de meeste dingen.
Er zijn een paar berichten waarop ik toch wat extra’s wil zeggen:
Ik hoop dat de wolven mij kiezen, kan ik lachen
Ik denk dat dit muurbericht ook eventueel van de zieke zou kunnen zijn.

is Mark wel een goede keuze?
Er is een kans dat de ziener hiermee heeft willen aangeven dat hij/zij Mark gaat bekijken, hoewel de kans klein is aangezien de ziener natuurlijk niet wist dat Sander het zo zou laten zien.

Ik las dat Bas Crimineel was
Laat ik ook nog even reageren op het bericht met mijn naam erin. Ik zou graag weten waar je dat gelezen hebt, aangezien ik dacht zo sneaky te zijn geweest bij het beroven van de bank. (Sarcasme alert)

Dan vind ik het vrij makkelijk van Mark om te zeggen dat het muurbericht dat zegt dat hij te vertrouwen is als ziener bericht markeert. Zeker nu we weten dat de ziener niks te horen krijgt.

Er zijn in principe 8 mensen die gelogen kunnen hebben, daarbij ervan uitgaand dat Walter en Matthijs de waarheid hebben gesproken. Dit kunnen Floris, Renate, Wouter, Edy, Bert, Mariska, mijzelf en Emma geweest zijn, op chronologische volgorde van gezegd dat ze in eerste instantie gingen stemmen. Ik snap daarom niet waarom Mark zegt dat de leugenaar moet zitten tussen de Mariska en Floris stemmers. En ik snap ook niet waarom Renate dit klakkeloos overneemt.

@Renate
Het amulet: volgens mij is dat zojuist pas voor het eerst door Sander uitgedeeld, dus dit kan volgens mij nog niet
Sander heeft gezegd dat het amulet beschermd tegen de nacht dat iemand hem KRIJGT en de dag die daarop volgt. Het lijkt mij dat het amulet dus wel werkt.

Oké tot zo ver mijn gedachten over het spel. Op dit moment krijg ik slechte gevoelens, vooral bij Renate en Floris. Hoewel die nog niet heel erg goed beargumenteerd zijn.

Jeska
Cupido
Berichten: 56
Lid geworden op: 18 jul 2019, 16:45

Re: Dag 2 - de eerste stemming voor de lynch

Bericht door Jeska »

Wat gebeurt er een hoop! Dank voor het uiteen zetten van de mogelijkheden, dit helpt om uit te vogelen wat er allemaal gaande is.

Fijn dat er in de nacht geen dodelijk slachtoffer gevallen is! Walter, van harte beterschap.

Van de muur berichten kan ik niet veel maken... Ik ga nogmaals alles lezen in de hoop iets te vinden. Helaas heb ik op dit moment nog geen flauw idee wat er allemaal gaande is.

Gesloten

Terug naar “Spel 3”