Dag 2 - de eerste stemming voor de lynch

Gebruikersavatar
Edy
Tovenares
Berichten: 946
Lid geworden op: 04 jul 2019, 21:13

Re: Dag 2 - de eerste stemming voor de lynch

Bericht door Edy »

Hahaha Floris! Twee mensen zeggen vrij random op mij te stemmen, ik verdedig mij en dan zit ik volgens jou opeens muurvast? Tikkie overdreven vind je zelf ook niet?

Gebruikersavatar
Floris1987
Zieke
Berichten: 489
Lid geworden op: 04 jul 2019, 18:45

Re: Dag 2 - de eerste stemming voor de lynch

Bericht door Floris1987 »

Nee eet vind ik van niet maar oké

Mariska
Vervloekte
Berichten: 293
Lid geworden op: 14 jul 2019, 12:36

Re: Dag 2 - de eerste stemming voor de lynch

Bericht door Mariska »

De tijd is voor mij nu echt gekomen om te gaan stemmen. Veel wijzer ben ik nog niet. Ik heb echt het gevoel dat er iets niet klopt met Floris, Renate en Edy, maar ik kom er gewoon niet uit.

Ik richt mijn pijlen op Jeska. Ik weet dat ze beter kan en ik heb het gevoel dat ze er wat gemakkelijk doorheen fietst. Net als je denkt dat ze niet reageert, komt ze met een minimalistische post, waar niets in staat. Ik geef toe, het is niet veel, maar op dit moment is het voor mij genoeg.

Zo, en nu ga ik douchen, eten, biertjes drinken, dansen en sjansen!
If I told you what I was, would you turn your back on me?
And if I seem dangerous, would you be scared?

Ineke
Onruststoker
Berichten: 115
Lid geworden op: 01 aug 2019, 11:35

Re: Dag 2 - de eerste stemming voor de lynch

Bericht door Ineke »

Renate schreef:
20 sep 2019, 14:20
Ineke, ik denk inderdaad dat Edy degene is die gelogen heeft over haar stem. Ik kan het echter niet goed onderbouwen aan de hand van een specifieke post. Het is meer dat ik al reducerend bij Edy uitkom, in combinatie met een buikgevoel. Mijn stem zal dan ook naar Edy gaan. Al vind ik het wel vervelend dat Mark mij net voor is. Eerder gaf ik al aan dat Edy een van mijn verdachten is. Ik ben dus niet aan het meestemmen!
Maar waarom denk je dat Mariska, Floris en Emma de waarheid spreken over op wie zij hebben gestemd?

Ik vind Floris ook heel apart en overdreven reageren. Ik heb eerder het idee dat Floris zich in het nauw gedreven voelt dan Edy.

Mijn stem zal nu echter naar Hugo gaan om eerder genoemde redenen. Ik zal discussie nog in de gaten houden, maar ik ben niet meer in staat om uitgebreid te reageren.

Gebruikersavatar
Emmiee
Cupido
Berichten: 73
Lid geworden op: 12 sep 2019, 20:37

Re: Dag 2 - de eerste stemming voor de lynch

Bericht door Emmiee »

Ik heb alles geprobeerd zo goed mogelijk door te lezen, maar omdat mijn school mij volgooit en ik achterliep heb ik weinig reacties gegeven.

Daarbij ben ik nog niet helemaal bij wat er allemaal aan de hand is. Sowieso ben ik zo een persoon die alleen maar denkt dat mensen feiten vertellen en maak ik ze daardoor niet meteen verdacht, wat iets is wat ik eigenlijk wel moet doen.

Maar genoeg excuses. Ik moet binnenkort stemmen.
Een heleboel mensen zijn op mijn moeder, gewoon puur omdat ze er eentje in de rij is. Dit vind ik een beetje gek, maar wat ik ook gek vindt is mijn moeders reactie. Ze geeft een best wel agressieve reactie. Ik weet niet of ze dat altijd doet bij online weerwolven, maar omdat haar naam genoemd wordt, sinds ze een van de belangrijke stemmers was en mij hielp, gaat ze opeens roepen dat al het negatieve wat er over haar gezegd wordt flauwekul is. Dit is geen aanval, dit is een observatie.

Dit is eerlijk gezegd het enige wat ik nog kan begrijpen. Ik zal alles nog een keer doorlezen voor waarom 5 mensen verdacht worden van liegen😓.

Nog trouwens de 32e compliment voor Bert voor de WOLF.

Weet ik nou op wie ik wil stemmen?? Absoluut niet! Ik heb geen flauw benul. Ik zal later wel aangeven op wie ik gestemd heb
Today me will live in the moment, unless it’s unpleasant, in which case me will eat a cookie.😋

Gebruikersavatar
Matthijs
Lijfwacht
Berichten: 622
Lid geworden op: 13 jul 2019, 23:09
Favoriete Weerwolfrol: Genezer

Re: Dag 2 - de eerste stemming voor de lynch

Bericht door Matthijs »

Ik merk dat ik nog vergeten was te stemmen, dus dat moet ik toch nog gaan doen :oops: Betekent wel dat ik nog even kan en ga reageren op de reacties!
Renate schreef:
20 sep 2019, 11:50
Ik zou het niet doen Matthijs. Maar dat is alles wat ik erover kan zeggen.
Mijn hinten in het vorige spel vond niet iedereen even leuk.
Ah, juist, dit komt mij bekend voor van spel 1 ;-) Maar ik vind het nog wel jammer dat je niet echt gereageerd hebt op de vraag waarom je mij in het bijzonder dan verdacht vindt :(

@Mariska: fijn om te zien dat ik dus je bericht verkeerd had geïnterpreteerd, en dat je dit even hebt toegelicht.
Ineke schreef:
20 sep 2019, 12:38
En dan nog nog speciaal voor Lola en Matthijs.
Matthijs schreef:
20 sep 2019, 11:38
Wat bedoel je hier mee? Wat voor kriebels? Of zie ik iets obvious over het hoofd? Het lijkt me stug dat Lola er echt van mening zal zijn dat er geen heksenmogelijkheid is door die tijdsplanning? Tussen 12 en 21 lijkt me genoeg tijd om een keer tussendoor een berichtje te sturen, toch? Of heb ik gewoon een luxe leventje?
Ik ga er ook vanuit dat er een Heks inzit, omdat Sander zoveel moeite heeft gedaan om de rol uit te leggen. Het kan heel goed zijn dat de deadline van de slechteriken eerder ligt, of dat de Heks een aparte deadline heeft gekregen. Er dus totaal geen reden om aan te nemen dat een redelijke belangrijke rol als de Heks er niet inzit.

Ik vind het wel interessant dat jij er ook vanuit te gaan dat de deadline in het hol niet vroeger lag dan 12:00... Stel nou dat de deadline in het hol inderdaad ook om 12:00 was... Dat plaatst Lola haar opmerking best wel in een bijzonder daglicht. Ik vind het bijzonder dat Lola nog niet zoveel heeft gezegd, maar dit blijkbaar zo noemenswaardig vond dat ze er een post aan heeft gewijd. Het komt over als een inzicht van een slechterik die er niet bij stil heeft gestaan dat slechteriken in de spelbeleving van de burgers ook een vroegere deadline konden hebben.
Ik dacht gewoon dat met nachtacties alle nachtelijke dingen werden bedoeld (excl. de Heks dan want praktische redenen)? Is dat zo'n rare gedachte dan? Het feit dat Lola er een post aan heeft gewijd is op zich best opvallend zoals je zegt, maar ik vind het niet per se verdacht.. Maar daar kom je dan hiermee dan weer op terug:
Ineke schreef:
20 sep 2019, 12:38
Sander schreef:Alle nachtacties zijn uitgevoerd.
Ik gooi dit topic op slot en zal een nieuw topic openen voor de nieuwe dag.
Sander sloot de nacht op deze manier af. Hieruit kun je opmaken dat de deadline van de Heks inderdaad ná 12:00 lag...

Door dit alles krijg ik het vermoeden dat Lola zich een soort van heeft versproken. Een beetje speculatief, maar het valt me ook op dat Matthijs Lola heel vaak noemt. Dat zit me ook niet lekker.
Goed, oké, ik zie nu wat beter wat je bedoelt, maar ik zou zelf Lola wel zo inschatten dat ze zich niet in dat ene berichtje dat ze dan zendt, zich zou verspreken met zoiets raars. En het feit dat ik het opneem voor iemand die weinig spreekt, zou hopelijk niet raar moeten zijn, gezien het feit dat ik daar op af gaan een beetje stom vind, dus vandaar dat ik haar "heel vaak" noem (wat trouwens best meevalt!) Het zijn voornamelijk of reacties op mij geweest, of dingen die ik opvallend vond, dus dan krijg je dat.
Ineke schreef:
20 sep 2019, 12:38
Matthijs schreef:
20 sep 2019, 11:38
@Ineke:
Ineke schreef:
18 sep 2019, 00:33

Waarom?
Omdat ik dan Wouter nog het meest eerlijke vond overkomen op de verkiezingsdag, en er is niet veel meer waar ik vanaf kan gaan op dag 2 :D
Dat kan ik echt totaal niet opmaken uit je zin/post... Je hebt het over het trio Renate, Edy en Wouter, toch? Waarom geef je in deze context dan Wouter in ieder geval een plusje, omdat je hem het meest eerlijke vond overkomen op de verkiezingsdag? Waarom kreeg Wouter dan niet je Beul-stem? Ik volg het niet.
Nou ik wilde op Mark stemmen omdat hij mij de beste keuze leek voor een Beul, en ook gewoon omdat het Mark is (plus gezien zijn afgelopen paar spellen is de kans niet bepaald klein dat hij lang blijft leven, dus daarom zou het wel leuker zijn voor hem als ie nog iets speciaals mag doen ;-) ) Ná de Beulverkiezingen, op nacht 1 enzo, toen moest ik gaan nadenken over wie ik al dan niet verdacht vond, en toen in het hele stem-fiasco Wouter et al. in het daglicht werden gesteld, ging ik dus wat meer naar hun kijken, waarna ik tot de conclusie kwam dat ik Wouter wel meer vertrouw, Edy neutraal, en dan Floris en Renate verdacht.

In ieder geval, ik weet niet zo goed wat ik van Renates berichtje moet vinden, met een groot vaagheidsgehalte wat in de vorige spellen voornamelijk heeft geleid tot discussies dus ik ga dit denk ik toch maar niet al te serieus nemen (sorry!) Goed. Veel twijfels. Ik maak een lijstje van de voorlopige stemmen:

Edy: Mark, Renate,
Jeska: Mariska
Hugo: Ineke

Dus een heel vol schema zou ik zeggen! Vooral ironisch dat Bert zei dat het verstandig zou zijn als iedereen zou vertellen op wie hij/zij zou gaan stemmen en dan uiteindelijk zelf niet concreet zegt wie het wordt ;-) Maar goed, ik ga een nieuw iemand aan het lijstje toevoegen: Renate. Of toch Floris? AAh. Ik ga dan tóch op mijn onderbuikgevoel uit en zeg: Renate.

Edy 2x: Mark, Renate
Jeska 1x: Mariska
Hugo 1x: Ineke
Renate 1x: Matthijs

Oh en Renate: het "meestemmen" is denk ik nog niet per se van toepassing als er pas 1 iemand echt heeft gezegd op Edy te gaan stemmen (omdat de rest nog "misschien" was enzo).. Als ik mensen/berichten heb gemist, hoor ik het graag! (Ik moest trouwens het lijstje aanpassen omdat er wat mensen postten voordat ik postte ^^ )

Gebruikersavatar
Edy
Tovenares
Berichten: 946
Lid geworden op: 04 jul 2019, 21:13

Re: Dag 2 - de eerste stemming voor de lynch

Bericht door Edy »

Ik stem op Floris hoor! Had ik toch al gezegd?

Gebruikersavatar
Bert
Bink
Berichten: 301
Lid geworden op: 14 jul 2019, 11:27

Re: Dag 2 - de eerste stemming voor de lynch

Bericht door Bert »

Een hele snelle update van mij, voor de deadline. Ik heb vandaag tussendoor op het werk wel af en toe kunnen lezen, maar uitgebreid posten kon ik niet, en bovendien vind ik dat lastig zonder al mijn aantekeningen. Hier snel en kort door de bocht mijn mening over de mensen en mijn stem:

Positief:
- Mark (for obvious reasons, als het is het niet 100% waterproof)
- Bas: zijn post n.a.v. de muur vond ik echt sterk; zijn laatste post ook; hij komt op mij over al een oprecht redenerende burger
- Ineke, n.a.v. haar laatste posts; daarvoor vond ik haar veel te stil, maar nu legt ze echt haar kaarten op tafel. Antwoord op je vraag Ineke (eigenlijk heb je de vraag later zelf al beantwoord in een andere post): ik wilde in die fase niet op iemand zonder stemmen stemmen, om de kans te verkleinen dat de slechteriken gemakkelijk een meerderheid konden creëren.
- Floris: liegen over de beulstem maakt hem in mijn ogen helemaal niet verdacht; ik snap die tactiek en het uitlokken van reacties heel goed; de mensen die hier het hardst over blijven vallen, vind ik eerder verdacht.

Neuutraal:
- Renate: vertrouw ik vooralsnog, vooral door haar manier van spelen, maar sommige dingen zijn ook echt raar in mijn ogen; het direct overnemen van een foutief argument bijv.. En waarom meent ze Wouter zo te kunnen vertrouwen?
- Walter (want die kan niets zeggen)
- Mariska: was eerst goed bezig, zegt nu naar mijn smaak ook te weinig. Goed, in haar laatste post noemt ze wat namen, maar ik had meer van haar verwacht. Ze was zo goed bezig aan het begin van dag 1.
- Hugo: draagt naar mijn smaak minder bij dan hij kan; 'herkauwt' in mijn ogen dingen die al gezegd zijn en noemt algemene wijsheden; draagt minder nieuwe inzichten bij dan ik hem zou toedichten.
- Matthijs: vindt Floris verdacht, dat vind ik dus niet; neemt het op voor Lola, vind ik onterecht.

Licht negatief:
- Wouter; het verbaast me dat hij zo 'vertrouwd' wordt. Op grond waarvan? Hij heeft èrg weinig bijgedragen tot op heden.
- Edy; ik had al het 'onderbuikgevoel'. ik vind haar nu ook redelijk defensief uit de hoek komen, maar dat is ook wel te verklaren, want ze wordt behoorlijk in het nauw gedreven.
- Jeska; draagt echt geen inhoudelijkheid bij; heeft ze iets te verbergen, heeft ze geen tijd, of heeft ze geen idee?
- Emma; te weinig actief. Laatste post is helemaal raar. Ze weet niet op wie ze moet stemmen, ze gaat wel stemmen en geeft aan het 'achteraf wel te zullen vertellen'?! WTF? Zo werkt het niet!
- Lola: heeft zich kandidaat gesteld voor het beulschap, beloofde toen (als ik het me goed herinner, als verkiezingsbelofte) dat ze tijd zou hebben voor dit spel. Nu weet ik dat politici hun beloften vaker niet waar maken, maar ik vind echt dat ze te inactief is. Terwijl ik deze post aan het typen was, was ik van plan op Lola te gaan stemmen, maar nu ik de laatste post van Emma zie switch ik toch naar haar!

Gebruikersavatar
Mark
Tovenares
Berichten: 912
Lid geworden op: 19 jun 2019, 23:16

Re: Dag 2 - de eerste stemming voor de lynch

Bericht door Mark »

Matthijs mijn stem klopt niet in jouw lijst
Burger for life :mrgreen:

Gebruikersavatar
Bas
Bezweerder
Berichten: 417
Lid geworden op: 10 sep 2019, 20:43

Re: Dag 2 - de eerste stemming voor de lynch

Bericht door Bas »

Renate schreef:
20 sep 2019, 12:50
Het is me echt een raadsel waarom mensen Wouter niet zouden vertrouwen.
Waarom is Wouter sowieso te vertrouwen dan? Dat heb ik even gemist..
Mark schreef:Edy, bas, Wouter, Bert, Floris, Mariska.

Een van deze stem ik op want daar moet een leugenaar tussen zitten en ik denk dat dat een wolf is.
Waarom denk je niet dat Renate of Emma gelogen hebben? Zij hebben een even grote kans om gelogen te hebben..

Ik mis ook even waarom Floris zo aanvallend is op Edy, zonder zelf goede posts te maken.

Ik vind Mariska haar stem op Jeska wel beetje makkelijk, maar toch wel begrijpelijk.

Ineke eerst zeg je dat je niet gespreid will stemmen, dan stem je op iemand die nog geen stemmen heeft? Dat rijmt niet zo goed met elkaar..

Mooi lijstje Matthijs, alleen Mark heeft gezegd dat hij zijn stem heeft gewijzigd naar Floris.

Al met al heb ik besloten te stemmen op Wouter, dit voor de dood simpele reden dat hij niks meer gezegd heeft sinds woensdag. En hij zich daarmee best wel makkelijk door al het geschreeuw werpt.

Gesloten

Terug naar “Spel 3”