Nacht 1 - De allerlangste nacht.....

Gebruikersavatar
Sander
Zieke
Berichten: 483
Lid geworden op: 14 jul 2019, 18:21

Nacht 1 - De allerlangste nacht.....

Bericht door Sander »

Beste allemaal,
Na een zware verkiezing mag ik jullie mededelen dat er een gelijke stand was: 4 mensen hadden 2 stemmen. Ik heb met een dobbelsteen geworpen en Mark is als overwinnaar uit de bus gekomen. Gefeliciteerd Mark, jij bent De Beul.
Jij krijgt als enige het karakter van de persoon die gelyncht wordt te horen. Het is aan jou om deze informatie te delen of niet….

In deze nacht heb ik voor iedereen 2 opdrachten, wat tegelijk uitgevoerd kan worden: een muur-bericht en een getal insturen.
Voor het einde van elke nacht verwacht ik van alle levende spelers een bericht voor op de “muur”.
Ik wil graag van iedere levende speler een privebericht met daarin een bericht van maximaal 10 woorden die ik bij het aanbreken van de ochtend zal publiceren. Uiteraard is dit volledig anoniem.

Daarnaast wil ik graag een privebericht (mag hetzelfde bericht zijn als je muur-bericht) met daarin een getal (tussen de 0 en de 15). De persoon die het juiste getal raad krijgt van mij het amulet.
Zijn er meerdere personen die het juiste getal raden? Dan krijgt de persoon die mij als eerste het juiste getal stuurde het amulet.
Is er niemand die mij het juiste getal heeft gestuurd? Dan gooi ik met een dobbelsteen om te bepalen wie het amulet krijgt.

Het Amulet der protectie:
- Als je het amulet hebt kan je niet dood gaan (op geen enkele manier, uitgezonderd liefdesverdriet),
- Zodra je het amulet hebt krijg je van mij een berichtje,
- Als je het amulet hebt moet je deze doorgeven in de volgende nacht,
- Iedere speler kan het amulet maximaal 1 keer in zijn/haar bezit hebben,
- Wordt het nog een keer aan dezelfde speler gegeven, dan vernietigt het amulet zichzelf,
- Je mag er ook voor kiezen om het amulet niet door te geven, dan vernietigt het zichzelf ook,
- Je krijgt niet van mij te horen van wie je het amulet gekregen hebt,


De deadline voor de nachtwezens ligt op dinsdagmiddag 12.00 uur. Ik ben dinsdagavond in de gelegenheid om het weer dag te maken: ik hoop rond 21.00 uur. Wil iedereen die een nachtactie heeft zelf contact met mij opnemen? Dan hoef ik er niet achteraan te gaan vissen 😉

Jeska en Lola hebben een stemming gemist. 1 keer kan, bij het missen van nog een stemmingsdeadline zal ik ze uit het spel halen.

Slaap lekker allemaal!
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Gebruikersavatar
Renate
Lieveling
Berichten: 780
Lid geworden op: 01 jul 2019, 21:58

Re: Nacht 1 - De allerlangste nacht.....

Bericht door Renate »

Ik zou bijna zeggen: gefeliciteerd Mark.
Maar voor mij zet dit Mark toch enigszins in een kwaad daglicht. Er was volgens het laatste overzicht maar 1 stem op hem. Waar komen die extra 3 stemmen vandaan? Lijkt toch een beetje op een gecoördineerde actie. Want een wolf op die plek is oppermachtig. Ik denk dat de wolven niet doorhadden dat het precieze aantal stemmen zou worden gemeld?

Gebruikersavatar
Edy
Tovenares
Berichten: 946
Lid geworden op: 04 jul 2019, 21:13

Re: Nacht 1 - De allerlangste nacht.....

Bericht door Edy »

Renate, het was 4 mensen kregen ieder 2 stemmen. Niet 2 mensen 4 stemmen

Mariska
Vervloekte
Berichten: 293
Lid geworden op: 14 jul 2019, 12:36

Re: Nacht 1 - De allerlangste nacht.....

Bericht door Mariska »

Renate, ik krijg bijna spijt van mijn stem op jou. Er waren 4 mensen met 2 stemmen. Waaronder Mark.

Gefeliciteerd Mark! Laten we hopen dat je een burger bent, die verstandig met de informatie omgaat!
If I told you what I was, would you turn your back on me?
And if I seem dangerous, would you be scared?

Gebruikersavatar
Renate
Lieveling
Berichten: 780
Lid geworden op: 01 jul 2019, 21:58

Re: Nacht 1 - De allerlangste nacht.....

Bericht door Renate »

Haha, excuses. Dat was erg dom. Ik moet die dingen ook niet op dat kleine priegelschermpje zitten lezen, dan gaat het dus fout!

Gebruikersavatar
Renate
Lieveling
Berichten: 780
Lid geworden op: 01 jul 2019, 21:58

Re: Nacht 1 - De allerlangste nacht.....

Bericht door Renate »

Dan een welgemeend: van harte Mark!

Gebruikersavatar
Bert
Bink
Berichten: 301
Lid geworden op: 14 jul 2019, 11:27

Re: Nacht 1 - De allerlangste nacht.....

Bericht door Bert »

Gefeliciteerd Mark. Of ik er blij mee ben, dat weet ik nog niet en moet blijken.

Wat observaties t.a.v. de stemming:
- Emma heeft kennelijk wel gestemd (want staat niet bij degenen die een deadline gemist hebben), maar heeft geen enkele informatie prijsgegeven waaruit afgeleid zou kunnen worden op wie zij gestemd heeft. Het lijkt erop dat ze niet op één van de 4 kandidaten met 2 stemmen gestemd heeft, want als ik mijn overzichtje erbij pak (waarvan we niet weten of het ook daadwerkelijk is wat mensen doorgegeven hebben aan Sander) kom ik al tot 4 mensen met 2 stemmen zonder de stem van Emma. Wellicht kan ze er zelf wat over zeggen.
- Ik ga er vanuit dat Hugo op Lola gestemd heeft, maar het zou fijn zijn als Hugo hier zelf ook nog wat over zegt. In dat geval kom ik overigens tot 5 mensen met 2 stemmen, dus als deze aanname over Hugo klopt, klopt er iets anders niet, haha! Dat wil dan zeggen dat ten minste één iemand iets anders gedaan heeft dan hij/zij gezegd heeft in het verkiezingstopic.
- Van Mark weten we in ieder geval zeker dat hij twee stemmen gekregen heeft. Walter en Matthijs, denk ik?

Gebruikersavatar
Floris1987
Zieke
Berichten: 489
Lid geworden op: 04 jul 2019, 18:45

Re: Nacht 1 - De allerlangste nacht.....

Bericht door Floris1987 »

Mark gefeliciteerd al is het lot in deze minder leuk om het te krijgen ( vind ik)

Renate: ik las precies hetzelfde als jouw 2 mensen alle 2 4 stemmen. Waarschijnlijk omdat in mijn hoofd dit logischer leek dan 4 mensen met 2 stemmen. vind dit dus niet apart van jouw misschien wel heel typisch.

omdat ik niet uit een dicht forum kan quoten de post van edy van daarnet gejat om de quote te generen met een gedeeltelijke quote van een post van beul verkiezing, zondag avond.20:00
Edy schreef:
15 sep 2019, 21:09
En wat heb ik nu helemaal gezegd? Dat niet teveel burgers zich terug moeten trekken van de beul verkiezing en dat ik per keer zou kijken wat ik met de informatie zou doen als ik beul was. Floris vond mij heel Wolfs daarin🙄🙄, maar dat kan ik nog door de vingers zien, omdat ik dit al vroeg gepost had en Floris daar snel op reageert. Dat vervolgens driekwart van de andere kandidaten min of meer hetzelfde zegt noemt Floris niet meer, maar het kan zijn dat hij dit nog niet echt gelezen heeft.


Jij zeg daar bovenstaande. Ik snap niet waarom ik zou moeten reageren dat andere dat ook ongeveer zeiden. Het ging mij om de manier waarop je het zij en mijn gevoel daarbij niet echt om de inhoud. Ben het wel met je eens dat Bert hier in meegaat en voor mijn gevoel te diep probeert te wroetten.

Gebruikersavatar
Floris1987
Zieke
Berichten: 489
Lid geworden op: 04 jul 2019, 18:45

Re: Nacht 1 - De allerlangste nacht.....

Bericht door Floris1987 »

edit /dag 1 omgezet naar beulverkiezing

Gebruikersavatar
Renate
Lieveling
Berichten: 780
Lid geworden op: 01 jul 2019, 21:58

Re: Nacht 1 - De allerlangste nacht.....

Bericht door Renate »

Bert schreef:
15 sep 2019, 21:41
Gefeliciteerd Mark. Of ik er blij mee ben, dat weet ik nog niet en moet blijken.

Wat observaties t.a.v. de stemming:
- Emma heeft kennelijk wel gestemd (want staat niet bij degenen die een deadline gemist hebben), maar heeft geen enkele informatie prijsgegeven waaruit afgeleid zou kunnen worden op wie zij gestemd heeft. Het lijkt erop dat ze niet op één van de 4 kandidaten met 2 stemmen gestemd heeft, want als ik mijn overzichtje erbij pak (waarvan we niet weten of het ook daadwerkelijk is wat mensen doorgegeven hebben aan Sander) kom ik al tot 4 mensen met 2 stemmen zonder de stem van Emma. Wellicht kan ze er zelf wat over zeggen.
- Ik ga er vanuit dat Hugo op Lola gestemd heeft, maar het zou fijn zijn als Hugo hier zelf ook nog wat over zegt. In dat geval kom ik overigens tot 5 mensen met 2 stemmen, dus als deze aanname over Hugo klopt, klopt er iets anders niet, haha! Dat wil dan zeggen dat ten minste één iemand iets anders gedaan heeft dan hij/zij gezegd heeft in het verkiezingstopic.
- Van Mark weten we in ieder geval zeker dat hij twee stemmen gekregen heeft. Walter en Matthijs, denk ik?
Scherpe redenatie, Bert!

Gesloten

Terug naar “Spel 3”