Nacht 1 - De allerlangste nacht.....

Gebruikersavatar
Edy
Tovenares
Berichten: 946
Lid geworden op: 04 jul 2019, 21:13

Re: Nacht 1 - De allerlangste nacht.....

Bericht door Edy »

Oh, en daarbij denk ik dan overigens dat Emma net iets minder verdacht is, want zij heeft haar stemgedrag gepost NADAT de stemming bekend was, en ze dus kon zien dat ze haarzelf hiermee in de kijker zet nu er drie mensen op Wouter stemmen. Een beetje wolf of vampier had dan wat anders gezegd denk ik. Zij had makkelijk kunnen zeggen dat ze op haar moeder had gestemd omdat het zo zielig was dat die niet 1 stem leek te krijgen :( :( :( .
Maar nee hoor, zelfs je bloedeigen dochter keert zich van je af. :o :shock: :shock:
Maar, alle gekheid op een stokje. Ik hou het toch meer op of Floris of Renate. Gevoelsmatig meer Floris, omdat die veel beter kan liegen dan Renate. Maar niks is zeker in dit spel.

Gebruikersavatar
Renate
Lieveling
Berichten: 780
Lid geworden op: 01 jul 2019, 21:58

Re: Nacht 1 - De allerlangste nacht.....

Bericht door Renate »

Edy schreef:
16 sep 2019, 17:03
Oh, en daarbij denk ik dan overigens dat Emma net iets minder verdacht is, want zij heeft haar stemgedrag gepost NADAT de stemming bekend was, en ze dus kon zien dat ze haarzelf hiermee in de kijker zet nu er drie mensen op Wouter stemmen.
Eens. Floris is degene die ik het meest in de gaten ga houden. En idd: dit pleit Wouter niet helemaal vrij, als er 2 foute groepen in zitten, kan hij nog tot het andere kamp horen, maar deze manoeuvre geeft hem wel een duidelijke plus.

Gebruikersavatar
Renate
Lieveling
Berichten: 780
Lid geworden op: 01 jul 2019, 21:58

Re: Nacht 1 - De allerlangste nacht.....

Bericht door Renate »

Edy schreef:
16 sep 2019, 17:03
Ik hou het toch meer op of Floris of Renate. Gevoelsmatig meer Floris, omdat die veel beter kan liegen dan Renate.
Als ik had willen liegen, had ik niet gezegd dat ik zou stemmen op iemand die (bijna?) als enige al een stem had. Dan had ik ook wat langer gewacht.

Gebruikersavatar
Wouter
Lijfwacht
Berichten: 610
Lid geworden op: 18 jul 2019, 14:42
Locatie: Utrecht
Favoriete Weerwolfrol: the thing

Re: Nacht 1 - De allerlangste nacht.....

Bericht door Wouter »

Edy schreef:
16 sep 2019, 16:55
Nou, voor iedereen wel denk ik zo. Minimaal 1 van de drie liegt dat hij/zij op Wouter heeft gestemd. Dit doet hij/zij niet als hij burger is. Waarom zou hij/zij?
Dus, er even van uitgaande dat er in dit ultimate spel ook vampiers zitten, is 1 van de drie een wolf of een vampier. Dit waart Wouter ook niet helemaal vrij, want afhankelijk van wat 1 van de drie was, kan hij van de andere slechte variant zijn. Maar, het geeft in ieder geval wel een klein beetje houvast in dit uitermate vage spel! :? :?
Eens, en for the record, dit waren Floris, Renate en Emma.
Ho ho ho :xmas:

Gebruikersavatar
Wouter
Lijfwacht
Berichten: 610
Lid geworden op: 18 jul 2019, 14:42
Locatie: Utrecht
Favoriete Weerwolfrol: the thing

Re: Nacht 1 - De allerlangste nacht.....

Bericht door Wouter »

Ik snap de redeneringen, ik vind ze alledrie wat meer verdacht dan gemiddeld. Maar Floris het meest! Waarom? Omdat hij als eerste aangaf op mij te stemmen en er toen dus nog geen reden was om te vermoeden dat deze situatie zou ontstaan. Ontslaat de andere twee niet meteen volledig van verdenking.
Ho ho ho :xmas:

Gebruikersavatar
Hugo
Priester
Berichten: 1218
Lid geworden op: 19 jun 2019, 22:54
Locatie: Utrecht
Favoriete Weerwolfrol: Heks

Re: Nacht 1 - De allerlangste nacht.....

Bericht door Hugo »

LOTING?! Ik eis een herstemming, godbetert! Democratie voor Wakkerdam! Meer tijd vóór het spel kan beginnen!
*grumble grumble*
Gefeliciteerd Mark!

Opvallend detail: ik denk dat we veel kleine meerderheden gaan zien, omdat we niet van elkaar zien wat we stemmen. Wat interessant is vanuit een speldynamiek, maar met name voordelig voor... de Weerwolven.

Ik geniet nu al intens van iedereen die denkt te kunnen raden wie mijn favoriete speler is <3 Niet iedereen is even succesvol (en Mark misschien een beeeetje arrogant?). Ik heb overigens op Ineke gestemd ;)

Vervolgens typen Edy, Renate en dan ook Wouter zeer mooi in koor dat Floris megaverdacht is, wat ik dan meteen weer verdacht vind. Ik bedoel, het is zeker opvallend, maar ik zie iedereen in staat om te liegen (serieus Edy, Renate die in een online getypt bericht niet zou kunnen liegen?). En jullie punt met Emma valt nogal plat: ze post zelf dit als ze haar stem toelicht.
Emmiee schreef:
15 sep 2019, 23:55
Ik had nog niet gezegd op wie ik stemde omdat ik niet het nut zag. Mijn reden is niet echt informatief

Ik heb op Wouter gestemd, omdat toen ik stemde ik bij elke kandidaat weet wat negatiefs zag, maar bij Wouter viel dat wel mee. Daarbij denk ik dat Wouter wel een eerlijke Beul zou zijn. Dus ik ben een van de 2 stemmen dan op Wouter?
Ze heeft hier zelf dus niet door dat ze de derde stem op Wouter zou zijn. Dus ik denk niet echt dat ze, in een Emma-is-Wolf-scenario, had nagedacht 'oh, wat ik nu zegt is wel heel opvallend, laat ik een andere naam liegen'. Geen grote plus voor haar van mij, dus.
In the nights of full moon, if you hear a howling, bar the door. If you don’t hear it, bar the door
anyway.

Gebruikersavatar
Sander
Zieke
Berichten: 483
Lid geworden op: 14 jul 2019, 18:21

Re: Nacht 1 - De allerlangste nacht.....

Bericht door Sander »

/ik praat in m'n slaap/

Denkt iedereen aan de nachtacties, het getal voor het amulet en het muurbericht?

Slaap lekker :mrgreen:
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Gebruikersavatar
Floris1987
Zieke
Berichten: 489
Lid geworden op: 04 jul 2019, 18:45

Re: Nacht 1 - De allerlangste nacht.....

Bericht door Floris1987 »

Wouter,renate edy hugo en de rest.

Ik zal nu maar eerlijk zijn voordat dit gigantisch in mijn gezicht optploft. Ik heb niet op Wouter gestemd.

Dit was met rede dat ik wilde kijken of ik later hier wat mee kon doen info kon halen en zo mogelijl reacties kon ontlokken. Dat dit meteen mogelijk negatief voor mij zou uitvallen had ik in zijn geheel niet zijn aankomen.

Ik ben het daarnaast ook geheel niet eens met edy dat je dit als slechterik zou doen en als goedrik niet. Je hebt zo weinig info en zoals gezegd wilde ik iets hebben om mogelijk later te gebruiken met dit resultaat. Edy duikt meteen op mij en Renate en probeert Emma hier zo ver als mogelijk uit te houden.

Edy stijgt door haar snelle reactie en op mij wijzend voor mij wel flink als verdachte. Als edy slecht is heeft Emma een grotere kans op slecht zijn.

Gebruikersavatar
Mark
Tovenares
Berichten: 912
Lid geworden op: 19 jun 2019, 23:16

Re: Nacht 1 - De allerlangste nacht.....

Bericht door Mark »

@floris

okee maar kan je dan wel vertellen op wie je wel heb gestemd.


Daarnaast, ben ik benieuwd waarom jij vind dat zelf iemand die goed is zou liegen over zijn stem.
Burger for life :mrgreen:

Gebruikersavatar
Bert
Bink
Berichten: 301
Lid geworden op: 14 jul 2019, 11:27

Re: Nacht 1 - De allerlangste nacht.....

Bericht door Bert »

Ik ben ook benieuwd op wie Floris dan wel gestemd heeft. Verder vertelt Floris volgens mij al wat hij beoogde met zijn actie Mark, dus je vraag aan hem snap ik niet zo goed.

Ik wil nog wel meer zeggen, maar ik ben eerst benieuwd naar het antwoord van Floris.
Daarnaast mis ik activiteit van een aantal mensen hier op het forum. Het zou fijn zijn als die ook wat laten horen..

Gesloten

Terug naar “Spel 3”