Dag 1 - de beulverkiezing

Gebruikersavatar
Mark
Tovenares
Berichten: 912
Lid geworden op: 19 jun 2019, 23:16

Re: Dag 1 - de beulverkiezing

Bericht door Mark »

Dan toch iets anders, ook al kunnen we zeggen hoe en wat.

is het misschien slim om wel te zeggen op wie je gaat stemmen met reden, tuurlijk kunnen we liegen maar dan hebben we weer soort van info, als we niets zeggen hebben we er helemaal niets aan
Burger for life :mrgreen:

Gebruikersavatar
Floris1987
Zieke
Berichten: 489
Lid geworden op: 04 jul 2019, 18:45

Re: Dag 1 - de beulverkiezing

Bericht door Floris1987 »

Mark. Een goed idee. Op dit moment zal mijn stem gaan naar Wouter voor beul. Hij komt oprecht over. Ik weet dat hij goed met deze info om kan gaan en dit goed kan spelen.

Gebruikersavatar
Lola
Burgemeester
Berichten: 695
Lid geworden op: 19 jun 2019, 22:26

Re: Dag 1 - de beulverkiezing

Bericht door Lola »

Matthijs schreef:
14 sep 2019, 14:05
omdat ik denk ik niet veel zal kunnen zeggen tussen de colleges en het reizen door maar ik doe mijn best 👍
Tijdens het reizen is juist een ideaal moment!

Oké, nog nooit eerder met een beul gespeeld. Zeer interessant. Aan de ene kant vind ik de verantwoordelijkheid van de functie best eng, maar het is er ook een waarvan je niet wil dat ie in verkeerde handen (poten) valt... ik stel me dus wel verkiesbaar. Ik kan gewoon dagelijks online zijn - sommige dagen wat meer dan andere, en er zal mogelijk een keer een uitzondering zijn, maar in principe heb ik tijd zat voor jullie. En in het vorige spel hebben jullie kunnen meemaken wat voor steengoede burgemeester ik was ;) en ik mijn macht dus niet misbruik.

Verder heb ik nog niet echt wat te melden. Ik ben zeer benieuwd hoe dit spel gaat verlopen!

Gebruikersavatar
Bert
Bink
Berichten: 301
Lid geworden op: 14 jul 2019, 11:27

Re: Dag 1 - de beulverkiezing

Bericht door Bert »

Mark schreef:
14 sep 2019, 15:27
Beul verkiezing

1. Mariska
2. Mark
3. Edy
4. Hugo
5. Matthijs
6. Ineke
7. Wouter
8. Bert
9. Floris
10. Lola
11. Bas
12. Jeska
13. Walter
14. Renate
15. Emmie (emma)

Rood = niet kandidaat
Groen = Kandidaat
Blanco = nog niet gezegt
@ Mark: Dank voor je lijstje, maar ik ben toch blij dat ik het zelf even nagelopen/bijgehouden heb, want volgens mij klopt het niet helemaal:
- Mariska heeft zich (bij mijn weten) (nog) niet officieel 'kandidaat gesteld', voor zover dat nodig is (immers, iedereen stemt privé en kan dan zelf beslissen op wie hij/zij stemt, onafhankelijk van of diegene beul wil worden of niet). Mariska heeft op pagina 1 wél gezegd dat ze het leuk vindt dat we met beul spelen i.p.v. met BM en dat ze denkt dat iedereen wel beul wil worden. Dat kun je lezen als een kandidaatstelling, maar dat is het eigenlijk in feite nog niet expliciet (maar dat is wellicht een detail; hierna volgen de grotere 'punten').
- Walter heeft al aangegeven geen beul te willen worden. Op jouw lijstje staat hij nog op zwart/blanco.
- Jeska is groen op je lijstje, terwijl ze zich pas nà jouw post kandidaat gesteld heeft. Betekent dat dat je je lijstje nadien aangepast hebt (er staat inderdaad ook bij je post dat je die ge-edit hebt). Volgens mij mag dat niet, en los daarvan zou ik je willen verzoeken om dat niet (meer) te doen, omdat dan de chronologie/volgorde van posts niet meer klopt/betrouwbaar is. Later in het spel, als zaken duidelijker lijken te worden, kan het nog wel eens handig zijn om zaken terug te lezen, over hoe het toen ging. Als je dan niet kunt vertrouwen op de berichten, omdat ze later aangepast zijn, is het teruglezen minder zinvol.

Verder ben ik er net als Mark wel voor dat we hier delen op wie we gaan stemmen, ook al is die informatie niet betrouwbaar. Het geeft toch input voor discussie en alle informatie is waardevol, ook de keuzes die je zegt te maken (terwijl je stiekem iets anders doet).

Gebruikersavatar
Mark
Tovenares
Berichten: 912
Lid geworden op: 19 jun 2019, 23:16

Re: Dag 1 - de beulverkiezing

Bericht door Mark »

Bert als ik per keer een ander lijstje moet posten, is het alleen maar verwarrend ik snap het helemaal, maar als ik alleen de kleuren verander is er niets aan de hand.

Teksten aan passen nee dat niet nee mag je nooit doen

bedankt dat je zegt over walter want daar heb ik overheen dan gelezen.

en tuurlijk mag je nog steeds op iedereen stemmen. maar als iemand vraag van is er misschien een lijstje dan maak ik die :)
Burger for life :mrgreen:

Gebruikersavatar
Lola
Burgemeester
Berichten: 695
Lid geworden op: 19 jun 2019, 22:26

Re: Dag 1 - de beulverkiezing

Bericht door Lola »

Je past misschien geen tekst aan, maar wel informatie, Mark. Ik ben het met Bert eens dat dat de chronologie van het spel vertroebelt.

Gebruikersavatar
Sander
Zieke
Berichten: 483
Lid geworden op: 14 jul 2019, 18:21

Re: Dag 1 - de beulverkiezing

Bericht door Sander »

In geval van gelijke stand zal er een herstemming komen tussen die 2 personen.
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Gebruikersavatar
Sander
Zieke
Berichten: 483
Lid geworden op: 14 jul 2019, 18:21

Re: Dag 1 - de beulverkiezing

Bericht door Sander »

@Mark, Bert en Lola hebben gelijk, je mag je Posts niet aanpassen of wijzigen. Staat in de algemene regels :mrgreen:
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Gebruikersavatar
Mark
Tovenares
Berichten: 912
Lid geworden op: 19 jun 2019, 23:16

Re: Dag 1 - de beulverkiezing

Bericht door Mark »

ik vind leuk als meerdere het zeggen hoor maar 1x is genoeg.........
Burger for life :mrgreen:

Gebruikersavatar
Matthijs
Lijfwacht
Berichten: 622
Lid geworden op: 13 jul 2019, 23:09
Favoriete Weerwolfrol: Genezer

Re: Dag 1 - de beulverkiezing

Bericht door Matthijs »

Ik ben Mark in ieder geval zeer dankbaar voor zijn lijstje ;-) En ik zou daarom (voor nu) best graag mijn stem bij jou neer willen leggen! Ik bedoel, het zou toch niet zo zijn dat jij nu slecht bent, ondanks dat ik je hiermee vertrouw? :o (sarcasme voor het geval het niet duidelijk was) In die lijn van redeneren zou ik bijna automatisch bij Renate een - willen zetten omdat ze de afgelopen zoveel spellen goed was (voor zover ik me kan herinneren) maar ja, ik weet zelf ook dat statistiek niet zo werkt :lol: Maar goed, we hebben nog een hele dag voordat we onze stem moeten doorgeven, toch? Dus we hebben nog lekker even de tijd om wat verhalen te horen over waarom mensen zo graag een guillotine/hakbijl/ander beulmiddel willen handhaven of in ieder geval waarom we één van hen de taak moeten toevertrouwen. Ik ga er trouwens van uit dat zodra 1 beul dood is, hetzelfde proces als met de burgemeester ingaat, dus met zo'n "last-word"-doorgeef iets? Want dat zou dan dus bijvoorbeeld ook info kunnen geven :shock: Zoveel ideeën en zoveel mogelijkheden en ik denk er te veel over na!

Gesloten

Terug naar “Spel 3”