Dag 1 - de beulverkiezing

Gebruikersavatar
Edy
Tovenares
Berichten: 946
Lid geworden op: 04 jul 2019, 21:13

Re: Dag 1 - de beulverkiezing

Bericht door Edy »

Pfff, ga ook maar stemmen. Ik denk dat ik voor Mariska ga. Zij weet duidelijk van de beul af, heeft dit eerder gespeeld en zal denk ik haar kennis dan ook slim gebruiken. Als ze burger is dan. Hoop het maar.

Gebruikersavatar
Bert
Bink
Berichten: 301
Lid geworden op: 14 jul 2019, 11:27

Re: Dag 1 - de beulverkiezing

Bericht door Bert »

Tot nu toe vrij rustig op het forum. Ik ga ook vast stemmen, want ik moet zo weg en heb dan pas vanavond laat weer tijd. Als iedereen die tot nu toe aangekondigd heeft te stemmen en op wie daadwerkelijk gestemd heeft, kom ik tot het volgende lijstje, al is dat zoals eerder gezegd uiteraard geen betrouwbare/feitelijke informatie:

2x Wouter: Floris (1), Renate (3)
1x Lola: Ineke (2)
1x Floris: Wouter (4)
1x Mariska: Edy (5)

Mijn eigen observaties:
- Wouter was erg snel (als eerste) met zijn kandidaatstelling. Daarna heeft hij niet veel meer gezegd/toegevoegd, behalve het bedanken van Floris en Renate voor hun (mogelijke) stemmen op hem. Het 'direct terugstemmen' op Floris bij het bedanken van Floris voor zijn stem op Wouter valt me wel op (ik weet niet of ik het ook direct verdacht vind, het valt me op).
- Bij Lola krijg ik wel een goed gevoel; ik vond haar als spelleider ook heel goed (spel 1). Ik begreep echter uit andere posts dat zij in het vorige spel ook (al) BM was, dus misschien is het goed om iemand anders een kans te geven?
- Floris zegt niet veel over tactieken en dergelijke, mijn ervaring met hem is dat hij sowieso niet veel zegt, tenzij hij observaties gedaan heeft die hij vindt te moeten delen en dan komt er ineens heel veel. Dat is wel een goede CV voor de beul in mijn ogen.
- Mariska was niet duidelijk over haar kandidaatstelling (naar mijn smaak). Edy geeft haar wel haar stem, maar bij Edy heb ik ook een 'raar' gevoel (kan ik nog niet goed duiden). Mariska krijgt dus niet mijn stem.

Ik stem dus op Floris.

Mariska
Vervloekte
Berichten: 293
Lid geworden op: 14 jul 2019, 12:36

Re: Dag 1 - de beulverkiezing

Bericht door Mariska »

Bert schreef:
15 sep 2019, 13:09

- Mariska was niet duidelijk over haar kandidaatstelling (naar mijn smaak). Edy geeft haar wel haar stem, maar bij Edy heb ik ook een 'raar' gevoel (kan ik nog niet goed duiden). Mariska krijgt dus niet mijn stem.

Ik stem dus op Floris.
Over smaak valt natuurlijk niet te twisten ;)
Maar Bert, wat bedoel je met het woordje ook? Heb je dan bij mij een raar gevoel, of bedoel je de ook als een soort opsomming over Edy?

En als ik je stem niet krijg omdat een ander wel (of toch niet) op mij stemt, tja aan die stem kan ik weinig doen.
If I told you what I was, would you turn your back on me?
And if I seem dangerous, would you be scared?

Mariska
Vervloekte
Berichten: 293
Lid geworden op: 14 jul 2019, 12:36

Re: Dag 1 - de beulverkiezing

Bericht door Mariska »

Mijn stem zal gaan naar Renate. Ik vind het gewoon tof dat ze zichzelf kandidaat heeft gesteld, en ik vind Renate altijd heel helder in haar taalgebruik. Correcte spelling, goedlopende zinnen, ja daar hou ik van.

Toegegeven, dat doen anderen ook wel ( en er zijn er wat bij die daar moeite mee hebben), maar ik gun het Renate wel.
If I told you what I was, would you turn your back on me?
And if I seem dangerous, would you be scared?

Gebruikersavatar
Mark
Tovenares
Berichten: 912
Lid geworden op: 19 jun 2019, 23:16

Re: Dag 1 - de beulverkiezing

Bericht door Mark »

ik vind leuk Bert.
maar er hebben al wat meer mensen gezegd op wie ze gaan stemmen op dit moment.
tuurlijk kan het nog veranderen maar je hebt niet alles opgeschreven wat mensen hebben gezegd en dat vind ik raar.

2x Wouter (Floris) (Renate)
2x Floris (Wouter) (Bert)
1x Lola (Ineke)
1x Mark (Matthijs)
1x Mariska (Edy)
1x Renate (Mariska)

Dan hebben we nog lola die wilt op dit moment stemmen op Wouter of Bert.

Daarnaast zelf vond ik Mariska dus wel duidelijk, maar dat is net hoe je het leest.
Burger for life :mrgreen:

Gebruikersavatar
Bert
Bink
Berichten: 301
Lid geworden op: 14 jul 2019, 11:27

Re: Dag 1 - de beulverkiezing

Bericht door Bert »

@ Mariska: de 'ook' was niet wellicht niet handig geplaatst en wellicht ook niet bewust gekozen; ik wilde inderdaad aangeven dat ik je kandidaatstelling niet helder vond en ik daarom niet op je ging stemmen. Het feit dat Edy wèl op jou stemt en ik een 'raar' gevoel bij Edy hebt, maakt de zaak er niet beter op. En misschien dat ik je in m'n onderbewustzijn niet vertrouw, en dat ik daarom dingen typ die ik niet eens van plan was te zeggen? :lol:

@ Mark: Eh, dit is een beetje overdreven? Ik snap dat je wellicht graag een punt wilt maken omdat ik jouw vorige lijstje corrigeerde, maar met mijn lijstje is volgens mij niets mis. In mijn ogen heeft Matthijs enkel aangegeven dat hij overwoog op jou te stemmen, maar dat hij met (toen) nog een dag te gaan zichzelf nog de tijd gaf om zijn definitieve beslissing te maken en te bekijken wat er verder aan speeches zou komen. Vandaar dat ik zijn 'stem' op jou nog niet geteld had. De andere stemmen op jouw lijstje stonden ook op mijn lijstje of hadden nog niet aangekondigd op wie ze zouden gaan stemmen toen ik het lijstje maakte. Je gemaakte 'punt' gaat dus in mijn ogen niet op.

Gebruikersavatar
Wouter
Lijfwacht
Berichten: 610
Lid geworden op: 18 jul 2019, 14:42
Locatie: Utrecht
Favoriete Weerwolfrol: the thing

Re: Dag 1 - de beulverkiezing

Bericht door Wouter »

Bert schreef:
15 sep 2019, 13:09

Mijn eigen observaties:
- Wouter was erg snel (als eerste) met zijn kandidaatstelling. Daarna heeft hij niet veel meer gezegd/toegevoegd, behalve het bedanken van Floris en Renate voor hun (mogelijke) stemmen op hem. Het 'direct terugstemmen' op Floris bij het bedanken van Floris voor zijn stem op Wouter valt me wel op (ik weet niet of ik het ook direct verdacht vind, het valt me op).
Lees ff, ik heb ook mijn beulstrategie verklaard. En for your info, ik had op dat moment al op Floris gestemd, maar, toegegeven, dat nog niet gemeld.
Ho ho ho :xmas:

Walter
Cupido
Berichten: 51
Lid geworden op: 24 jul 2019, 13:53

Re: Dag 1 - de beulverkiezing

Bericht door Walter »

Mark (en Floris voor deel 1) Klopt

Mark, wel knap dat je dan het enige stukje echte informatie van mezelf compleet over hebt geslagen, terwijl het vooraan in de post stond.

Bedankt Matthijs, voor die opheldering trouwens, was best ff... verwarrend dat mijn naam gewoon rood was, en dat er dan stond dat Mark mij vergeten was.

ps: bedankt voor de regeluitleg Sander, en sorry dat ik zelf ook eerst een "token" had opgeschreven, omdat ik geen ctrl c x3 bij 3 verschillende rollen kon doen. Volgende keer zal ik wel losse posts maken

Over de beulsverkiezing:

Waarbij ik niet run, wil ik wel suggesties doen.

Persoonlijk vind ik juist omgekeerd wat Wouter wil doen:

Aangezien de zieners informatie geven over de rollen die ze bekeken hebben, is het juist heel belangrijk om te weten dat ze dood zijn, omdat dan het advies opgevolgd kan worden (hierbij rekening houdend dat de beste tijd om dit te doen snachts in de hekstijd is, en niet aan het begin van de nacht, als het slachtoffer nog veranderd kan worden)

De beschermende rollen hangen een klein beetje aan van wat er al uit is. Een vervloekte is fijn om te horen, omdat dan duidelijk is dat een slachtofferloze nacht niet een groter probleem veroorzaakt. Een bodyguard/heks/bink is minder hard nodig, maar kan belangrijk zijn om te horen als er al veel andere beschermende rollen uit zijn, juist om diezelfde vervloekte als mogelijkheid aan te duiden

Normale burgerrollen hoeven meestal niet meer dan als burger te worden genoemd, een paar uitzonderingen daargelaten.
(ook zodat beschermende rollen meer bescherming hebben of ze er al uit zijn of nog niet)

Daarom twijfel ik op het moment nog een beetje op wie ik ga stemmen.

Mark heeft laten zien dat hij meer dan actief genoeg is, om zo'n strategie werkend te maken, maar verteld alles meteen, en Mariska gun ik het gewoon, ook omdat ze bij de inschrijvingen al heel vrolijk bezig was, maar haar strategie heeft ze niet verteld, zelfs niet in een paar richtlijnen.
Always remember: it's trash can, not trash cannot! And if trash can do it, so can you! because you're better than trash

Gebruikersavatar
Mark
Tovenares
Berichten: 912
Lid geworden op: 19 jun 2019, 23:16

Re: Dag 1 - de beulverkiezing

Bericht door Mark »

@walter,

Ik heb dus iets over geslagen kan je even vertellen wat want ik heb even geen idee waar het over ging.
Daarnaast excuus, niet zo netjes.

Met alles vertellen bedoel ik niet dat ik elke dag direct ga vertellen wat er uit is, want dat is nooit slim. als er een beul in zit moet je het wel goed gebruiken. (vaker mee gespeeld)
maar ik wil er alleen mee zeggen dat op gegeven moment je als beul wel info moet gaan delen en dat wil ik doen. want een beul die nooit wat zegt heb je niets aan.

En op wie ik ga stemmen weet ik nog niet ga nog even kijken of andere mensen dingen gaan zeggen.
Burger for life :mrgreen:

Gebruikersavatar
Hugo
Priester
Berichten: 1218
Lid geworden op: 19 jun 2019, 22:54
Locatie: Utrecht
Favoriete Weerwolfrol: Heks

Re: Dag 1 - de beulverkiezing

Bericht door Hugo »

Iedereen hier heeft ineens collectief geheugenverlies gekregen denk ik? Op Hyves was de Beul zeker een vaak geziene gast (alhoewel met name in Virp-spellen, maar zeker ook wel daarbuiten). Persoonlijk niet één van mijn favoriete varianten, maar dat Weerwolfveteranen Edy en Renate claimen nog nóóit ermee gespeeld te hebben, kan ik toch moeilijk geloven (alhoewel ik dan weer vrij goed kan geloven dat ze vergeten zijn er ooit mee gespeeld te hebben <3 )

Ik sluit me qua Beulstrategieën (natuurlijk heb ik daar ideeën over) aan bij Walter; mínder informatie is bijna altijd goed voor de Weerwolven. Weten dat een Ziener eruit is, is vrijwel altijd waardevoller voor de Burgers (informatie om terug te zoeken), dan de Weerwolven (kunnen Ziener claimen (als die er nog in kan zitten), wat toch nooit iemand doet omdat iedereen een watje is). Vergeet overigens niet dat er in UW meerdere Zieners zitten ;)

Ik ga stemmen op mijn favoriete speler als Beul, want ik vind de speeches maar matig :P
In the nights of full moon, if you hear a howling, bar the door. If you don’t hear it, bar the door
anyway.

Gesloten

Terug naar “Spel 3”