Dag 1 - de beulverkiezing

Gebruikersavatar
Sander
Zieke
Berichten: 483
Lid geworden op: 14 jul 2019, 18:21

Re: Dag 1 - de beulverkiezing

Bericht door Sander »

Ik lees dat er wat onduidelijkheid is over het stemmen:
- ELKE stemming vindt plaats via priveberichten naar mij (Lynch, beul, maar dus ook voor de wolven),
- jullie krijgen alleen het slachtoffer te horen,
- jullie krijgen niet te horen hoeveel stemmen iemand gekregen heeft,
- de beul krijgt het slachtoffer te horen van de persoon de overdag gelyncht wordt,
- er is nog een mogelijkheid tot meer informatie verkrijgen, maar dit leg ik tijdens de 2e nacht uit
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Gebruikersavatar
Wouter
Lijfwacht
Berichten: 610
Lid geworden op: 18 jul 2019, 14:42
Locatie: Utrecht
Favoriete Weerwolfrol: the thing

Re: Dag 1 - de beulverkiezing

Bericht door Wouter »

OK, laat ik mijn idee als beul toelichten. Het is van belang dat de beul vooral de wolven in het ongewisse houdt. Dus: als er een wolf uit is zou ik als beul dat duidelijk laten merken. Voor andere rollen niet, de wolven zijn in het nadeel als ze b.v. niet weten of de ziener er wel of niet uit is. Ik zou die kennis wel gebruiken om zo goed mogelijk de wolven te misleiden of b.v. om theorieën te ondersteunen en ontkrachten op basis van mijn kennis welke rollen zijn gesneuveld.

Dus: stem op mij als beul. En als extra bonus: ik zal de executies snel en pijnloos laten verlopen.
Ho ho ho :xmas:

Ineke
Onruststoker
Berichten: 115
Lid geworden op: 01 aug 2019, 11:35

Re: Dag 1 - de beulverkiezing

Bericht door Ineke »

Dat gaat inderdaad een interessant spelletje worden :P

Ik stel me geen kandidaat :o

Ik zou van de Beul-kandidaten ook graag willen weten hoe actief ze kunnen zijn, zodat we niet mega lang op Beul-informatie hoeven te wachten.

Gebruikersavatar
Mark
Tovenares
Berichten: 912
Lid geworden op: 19 jun 2019, 23:16

Re: Dag 1 - de beulverkiezing

Bericht door Mark »

Daarnaast, is er nog een probleem met de beul.

de wolven willen informatie, die kunnen dus in principe de beul doden om er voor te zorgen dat hun hem krijgen. tuurlijk zit daar een gevaarlijk randje aan. want dan gaan wij weer denken oh nu is het gestopt dus wolf en dat is het niet zo.

Sander schreef:
14 sep 2019, 12:17
Ik lees dat er wat onduidelijkheid is over het stemmen:
- ELKE stemming vindt plaats via priveberichten naar mij (Lynch, beul, maar dus ook voor de wolven),
- jullie krijgen alleen het slachtoffer te horen,
- jullie krijgen niet te horen hoeveel stemmen iemand gekregen heeft,
- de beul krijgt het slachtoffer te horen van de persoon de overdag gelyncht wordt,
- er is nog een mogelijkheid tot meer informatie verkrijgen, maar dit leg ik tijdens de 2e nacht uit
okee sander bedankt voor de uitleg.

- Wolven stemmen ook apart. dat maakt het iets lastiger voor hun als er bijvoorbeeld een stelletje in zit bij hun.
- alleen slachtoffer te horen, dat betekent dat wolven altijd samen kunnen stemmen door in hol te zeggen wij stemmen op die persoon. burgers zijn daardoor in het nadeel.
- Door dat we niet weten hoeveel stemmen die persoon heeft gekregen kunnen we ook niet tellen, tuurlijk gaat het tellen ook al verkeerd doordat mensen liegen maar nu alleen nog meer -_-
- nacht slachtoffer krijgen wij dus wel te horen dat is 1 voordeel denk ik.......
- SANDER waarom pas op nacht 2 :cry: i want to know
Burger for life :mrgreen:

Gebruikersavatar
Bert
Bink
Berichten: 301
Lid geworden op: 14 jul 2019, 11:27

Re: Dag 1 - de beulverkiezing

Bericht door Bert »

Het goede nieuws uit de post van Sander: de wolven mogen ook niet stemmen in het weerwolvenhol, maar stemmen in privéberichten over het nachtslachtoffer. Moge de lone wolf erin zitten en er het langst van de wolven in blijven! :D

Mariska
Vervloekte
Berichten: 293
Lid geworden op: 14 jul 2019, 12:36

Re: Dag 1 - de beulverkiezing

Bericht door Mariska »

Ik snap de verwarring niet zo goed. Het is een kwestie van goed lezen en dan lijkt het me een duidelijke zaak. Dit wordt een spel met weinig informatie en het is de vraag of de informatie die we krijgen, altijd de juiste informatie is.

Dat de wolven anoniem stemmen, kan ook lachen worden, als er een wolf onderdeel is van het stelletje ( mits cupido er in zit).

Ik heb er zin in en ben erg benieuwd hoe het allemaal gaat lopen met de verrassingen die Sander voor ons in petto heeft!
If I told you what I was, would you turn your back on me?
And if I seem dangerous, would you be scared?

Gebruikersavatar
Sander
Zieke
Berichten: 483
Lid geworden op: 14 jul 2019, 18:21

Re: Dag 1 - de beulverkiezing

Bericht door Sander »

Ik heb Matthijs, Lola en Jeska nog niet online gezien. Als iemand een lijntje met hun heeft, kunnen deze personen dan bericht worden dat het spel begonnen is?
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Gebruikersavatar
Matthijs
Lijfwacht
Berichten: 622
Lid geworden op: 13 jul 2019, 23:09
Favoriete Weerwolfrol: Genezer

Re: Dag 1 - de beulverkiezing

Bericht door Matthijs »

Hee iedereen! Ik ben er ook weer :D Ik had gisteravond even snel gekeken naar mn rol en wat de eerste berichten waren en toen zag ik opeens allemaal nieuwe dingen die ik vannacht heb laten bezinken.

De beul: ik vind dit zeeer interessant klinken als rol, zeker met alle geheimhouding en hopen dat je niet na 4 dagen info te hebben vergaard opeens sterft want dat zou dan zonde zijn. Uit eigen reflectie zou ik zeggen dat ik dan ook niet een geschikte kandidaat ben om deze rol op me te nemen, want ik zou de meeste info waarschijnlijk bij mezelf en dan plots overlijden.. in ieder geval wel leuk, maar niet voor mij weggelegd denk ik.

Dan zijn er zo veel nieuwe adaptaties van de oude rollen dat ik benieuwd ben hoe dat allemaal gaat uitpakken; zou de magiër met 2 dodendrankjes op nacht 1 aangevallen worden en zo verschrikkelijk veel doden veroorzaken? Of zou de bodyguard spijt krijgen later in het spel omdat bepaalde mensen al waren beschermd eerder in het spel? (Wat trouwens mij op een vraag brengt: als alle mogelijke mensen zijn beschermd bij een nachtfase, mag de bodyguard dan dus niets meer doen?) En één van mijn favoriete rollen: de oude feeks (soort van)! Mij silencen heeft weinig nut omdat ik denk ik niet veel zal kunnen zeggen tussen de colleges en het reizen door maar ik doe mijn best 👍

Is er iemand die toevallig al een lijstje klaar heeft met alle kandidaten tot nu toe, voor de beul, die zeg wel of niet beschikbaar hebben gesteld? Het is nu natuurlijk minder nuttig om het bij te houden omdat de hoeveelheid stemmen niet te tellen is maar dannog wil ik het niemand aandoen om per ongeluk beul te worden op de een of andere manier :D

Nu ga ik weer even op standby, want studeren is lastig enzo :lol:

Gebruikersavatar
Mark
Tovenares
Berichten: 912
Lid geworden op: 19 jun 2019, 23:16

Re: Dag 1 - de beulverkiezing

Bericht door Mark »

Beul verkiezing

1. Mariska
2. Mark
3. Edy
4. Hugo
5. Matthijs
6. Ineke
7. Wouter
8. Bert
9. Floris
10. Lola
11. Bas
12. Jeska
13. Walter
14. Renate
15. Emmie (emma)

Rood = niet kandidaat
Groen = Kandidaat
Blanco = nog niet gezegt
Laatst gewijzigd door Mark op 14 sep 2019, 16:57, 4 keer totaal gewijzigd.
Burger for life :mrgreen:

Jeska
Cupido
Berichten: 56
Lid geworden op: 18 jul 2019, 16:45

Re: Dag 1 - de beulverkiezing

Bericht door Jeska »

Hi allemaal! Ik had niet door dat we al weer begonnen waren. Ik ga nu even alle informatie tot mij nemen, maar stel mezelf graag direct verkiesbaar als beul.

Gesloten

Terug naar “Spel 3”