Dag 1 - de beulverkiezing

Gebruikersavatar
Edy
Tovenares
Berichten: 946
Lid geworden op: 04 jul 2019, 21:13

Re: Dag 1 - de beulverkiezing

Bericht door Edy »

Hallo allemaal!
Pfff, ingewikkeld gedoe allemaal zo vroeg op de zaterdag ochtend🙄
In de loop van de dag nog maar alles 6 x doorlezen.
Die beul is wel een dingetje als een wolf het wordt. Ik denk daarom dat 4 of 5 wolven zoals Mark zegt wel veel is, want met een beul in hun midden worden ze wel meteen erg sterk😩.
Dus ja, uiteraard willen de wolven zich graag kandidaat stellen voor de beul. Maar als alle burgers zich nu niet kandidaat stellen uit angst voor wolf te worden aangezien, dan wordt de beul zeker die wolf! Dus ik riskeer het gewoon en stel mij kandidaat voor deze schone taak!
Moeten we trouwens ook privé stemmen op de beul kandidaat? En krijgen we wel te horen wie dan beul geworden is? Of moeten we dat ook maar raden? Pfff, had ik al gezegd dat het een ingewikkeld spel is?

Gebruikersavatar
Hugo
Priester
Berichten: 1218
Lid geworden op: 19 jun 2019, 22:54
Locatie: Utrecht
Favoriete Weerwolfrol: Heks

Re: Dag 1 - de beulverkiezing

Bericht door Hugo »

Sander schreef:
13 sep 2019, 20:57
- De rol van bezweerder en oude feeks is samengevoegd tot de oude bezweerder. Hij/zij moet elke nacht iemand de pokken geven. De zieke mag gedurende 1 dag niet praten en ook niet stemmen, maar er mag ook niet op deze persoon gestemd worden. Deze speler kan overdag niet vermoord worden (wel door een actie die al in de nacht heeft plaatsgevonden). De oude bezweerder moet elke nacht iemand kiezen die nog niet eerder ziek is geweest. De oude bezweerder mag zichzelf besmetten met de pokken. Je zult het al raden, deze rol zit er sowieso in!
Is dit niet gewoon de Oude Feeks met een minor variant? By the way, je kan dit op een supercoole manier doen hier, ik stuur je wel een privébericht daarover ;)

@ All

Pfff, al die bloeddorstige mensen die de Beul willen zijn; ik hoef het niet. Alhoewel ik dan wel het informatiemonopolie aan iemand anders geef (dit wordt leuk; geen info over de stemming, geen info over de rol van het slachtoffer... Waar ga je je dan op baseren? Haarkleur?), heb ik op dit moment geen inspiratie voor een leuke speech :P

(En er zitten vier Wolven/bad guys in. Of misschien 3 Wolven, 2 Vampiers, maar dan zijn we wel supersnel klaar (inneh, 4 dagen, maximaal). Dat Mark niet zo goed is in delen door vier is geen nieuwe informatie.)

In elk geval heb ik er weer zin in :)
In the nights of full moon, if you hear a howling, bar the door. If you don’t hear it, bar the door
anyway.

Gebruikersavatar
Bas
Bezweerder
Berichten: 417
Lid geworden op: 10 sep 2019, 20:43

Re: Dag 1 - de beulverkiezing

Bericht door Bas »

Pfff lekker ingewikkeld spel meteen voor de eerste keer weerwolven in een paar jaar..
Ik stel me dan ook niet op als kandidaat voor beul, ik moet eerst weer even in het spel komen voor ik dat soort taken op me ga nemen.

Ik zou graag van de beul kandidaten willen horen hoe zijn van plan zijn met informatie om te gaan. Zodat we iets hebben om een stemming op te baseren.

En inderdaad ben ik net als Mark wel benieuwd wat we precies te zien krijgen van de stemmingen. Krijgen we alleen te zien wie het geworden is of ook hoeveel stemmen de rest heeft gekregen? Daarbij ook even de vraag wat als er een gelijk spel is? Wordt er dan gewoon een herstemming gedaan op de twee met de meeste stemmen?

Gebruikersavatar
Floris1987
Zieke
Berichten: 489
Lid geworden op: 04 jul 2019, 18:45

Re: Dag 1 - de beulverkiezing

Bericht door Floris1987 »

Goede morgen
Zoals hugo al heel mooi zegt we zullen weinig info krijgen en dus meer op gevoel afgaan en hoe mensen reageren.

En ik krijg meteen een heel appart gevoel over de post van Edy. Wolvig(of vampierheid) druipt er in mijn ogen vanaf. Ze gaat dan ook zeker niet mijn stem voor beul krijgen.

Bij de rest heb ik nog een neutraal gevoel al deel ik de mening dat Walters post gevuld lijkt met anders mans woorden.

We zijn weer begonnen ;)

Gebruikersavatar
Mark
Tovenares
Berichten: 912
Lid geworden op: 19 jun 2019, 23:16

Re: Dag 1 - de beulverkiezing

Bericht door Mark »

@hugo

Je hebt weer eens gelijk :shock: :cry:

Net als spel 2 kan ik niet door 4 delen.
Ik bedoel dus 3 of 4 wolven XD
Burger for life :mrgreen:

Gebruikersavatar
Bert
Bink
Berichten: 301
Lid geworden op: 14 jul 2019, 11:27

Re: Dag 1 - de beulverkiezing

Bericht door Bert »

Goedemorgen! :D

Natuurlijk heb ook ik zin om te beginnen, al heb ik ook een beetje een dubbel gevoel bij het lezen van alle info over dit spel.
Enerzijds houd ik van spellen die nieuwe elementen bevatten, die goed uitgedacht zijn en waar nieuwe dingen te ontdekken zijn.
Anderzijds zinkt de moed me direct in de schoenen als ik lees/het gevoel krijg dat we over weinig informatie zullen beschikken (we weten nauwelijks welke rollen meedoen, enkel welke rollen er theoretisch in zouden kunnen zitten, nog los van al het gesteggel over de beul en de stemprocedure voor de lynch). Ik houd er namelijk altijd van om zaken te analyseren en eventuele vermoedens te rationaliseren. Maar dat gaat niet, zonder informatie. En als dit een spel wordt dat (bijna uitsluitend) op gevoel gebaseerd moet worden, vrees ik bij voorbaat, want wat kun je dan doen op het moment dat je de schijn tegen hebt?
Uiteraard wil ik graag de rol van beul op me nemen (want hoe meer informatie, hoe beter). Het is me uit Sanders post nog niet helder of we hierover gaan stemmen, en zo ja, of we dan hier stemmen of dat de officiële stemming middels een privébericht naar de spelleider moet. Net als de anderen ben ik benieuwd naar Sanders antwoorden op de vragen over de uitslag van de stemming. Maar los daarvan, ik zou graag de beul zijn. Wat ik al dan niet zeg en deel als beul, dat kan ik nu moeilijk inschatten. Ik heb weinig ervaring in het spelen met deze rol en ik heb de rol zelf in ieder geval nog nooit gehad. Van de spelers die hier al meteen duidelijke uitspraken over doen (zoals Wouter) zou ik graag horen of ze hiervoor putten uit eerdere ervaringen. Want hoewel ik wel kan snappen dat het handig kan zijn om weerwolven te misleiden door hen niet alle informatie te geven, betekent het op dat moment ook dat je de burgers misleidt. En omdat er al zo weinig informatie beschikbaar zal zijn tijdens dit spel, zo is nu de inschatting, vraag ik me af of het misleiden van de weerwolven met als consequentie dat de burgers ook nòg meer in het duister tasten handig is. Maar goed, als jullie mij als beul kiezen, zal ik dat per situatie en in de danmalige omstandigheden steeds goed afwegen. :D

Gebruikersavatar
Edy
Tovenares
Berichten: 946
Lid geworden op: 04 jul 2019, 21:13

Re: Dag 1 - de beulverkiezing

Bericht door Edy »

Pfff Floris,
En jij denkt dat zonder iets te vermelden verder anders dan dat je beul wilt zijn heel onschuldig overkomt? Dacht het toch niet.

Bas, ik moet je bekennen dat ik niet zo heel goed weet hoe ik met die eventuele beulrol om moet gaan. Heb dat eigenlijk niet eerder gezien in een spel. Niet echt een aanbeveling voor mezelf, geef ik toe. Zo slim mogelijk en per Lynch bekijken wat het beste voor de burgers is op dat moment. Ik begrijp dat dit weer ontzettend slijmerig klinkt, maar ik weet het anders ook niet.

Gebruikersavatar
Renate
Lieveling
Berichten: 780
Lid geworden op: 01 jul 2019, 21:58

Re: Dag 1 - de beulverkiezing

Bericht door Renate »

De meeste van jullie weten dat ik me echt nog nooit kandidaat heb gesteld voor BM. Maar de beul wil ik wel zijn. En ik kan me helemaal niet voorstellen waarom iemand dat niet zou willen zijn. Je kunt als burger je medeburgers laten weten of ze op de goede weg zaten, en als er juist een rol uitgaat waar de wolven bang voor zijn, dán moet je liegen, lijkt me.

Gebruikersavatar
Edy
Tovenares
Berichten: 946
Lid geworden op: 04 jul 2019, 21:13

Re: Dag 1 - de beulverkiezing

Bericht door Edy »

Oh, Bert zegt ongeveer hetzelfde zie ik nu.

Gebruikersavatar
Renate
Lieveling
Berichten: 780
Lid geworden op: 01 jul 2019, 21:58

Re: Dag 1 - de beulverkiezing

Bericht door Renate »

Enne...ik ben een overtuigd aanhanger van de BM-wordt-altijd-als-eerste-gecheckt-door-de-ziener-theorie. En met deze positie van de beul verwacht ik dat nóg meer.

Gesloten

Terug naar “Spel 3”