Dag 1 - de beulverkiezing

Gebruikersavatar
Sander
Zieke
Berichten: 483
Lid geworden op: 14 jul 2019, 18:21

Dag 1 - de beulverkiezing

Bericht door Sander »

Beste inwoners van het prachtige stadje Wakkerdam,

Welkom bij het derde spel op dit online forum.
In dit spel kunnen alle mogelijke rollen van Ultimate Werewolf zitten, lees de rolbeschrijvingen nog maar eens goed door!
Zoals ik tijdens de inschrijving al had aangegeven zal dit spel bomvol twists zitten:
- De rol van bezweerder en oude feeks is samengevoegd tot de oude bezweerder. Hij/zij moet elke nacht iemand de pokken geven. De zieke mag gedurende 1 dag niet praten en ook niet stemmen, maar er mag ook niet op deze persoon gestemd worden. Deze speler kan overdag niet vermoord worden (wel door een actie die al in de nacht heeft plaatsgevonden). De oude bezweerder moet elke nacht iemand kiezen die nog niet eerder ziek is geweest. De oude bezweerder mag zichzelf besmetten met de pokken. Je zult het al raden, deze rol zit er sowieso in!
- Als de heks in het spel zit mag zij aan het begin van het spel (bij het geven van haar rol door de spelleider) kiezen welke samenstelling van drankjes zij heeft. Het aantal is 2, maar zij kan kiezen tussen het levenselixer en vergif. In theorie zou zij dus ook voor 2 x een levenselixer of 2 x een vergif kunnen kiezen.
- Als er zowel een jager als een vampier inzit wordt de jager NIET automatisch een vampierjager. Zodra de jager doodgaat mag hij zelf kiezen wie hij neerschiet.
- Voor de auraziener geldt de alternatieve rolbeschrijving.
- Voor de lijfwacht gelden zowel alternatief 1 als 2.
- Voor de rollen waar niets over gezegd is gelden de normale rolbeschrijvingen en niet de alternatieve varianten.

Daarnaast zal er in dit spel geen burgemeester gekozen worden, want we spelen met De Beul! De Beul krijgt de identiteit te horen van het door de burgers aangewezen slachtoffer. Het is aan De Beul ter eigen invulling wat hij/zij met deze informatie gaat doen.

Als laatste gaat het stemmen dit spel op een andere manier. ELKE vorm van stemming gaat via priveberichten naar de spelleider. Stemmen die alleen in het topic gepost worden tellen niet mee. Natuurlijk mag je wel zeggen op wie je (al dan niet) gaat stemmen….

Ik hoop dat alle deelnemers lekker fanatiek zijn. Natuurlijk kan er altijd een geldige reden zijn om een stemming te missen, maar twee keer is te veel. In dat geval zal ik die kandidaat uit het spel halen, ik laat hem/haar dan niet vervangen.

Voor nu veel plezier met De Beul-verkiezing.
De deadline hiervoor ligt op zondagavond 21.00 uur, hierna wordt het nacht.

PS: het kan natuurlijk zijn dat ik niet direct na een deadline online kan komen. De deadline zoals deze is aangegeven in het topic blijft staan. Na het verstrijken hiervan zal het automatisch nacht dan wel dag worden.
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Gebruikersavatar
Renate
Lieveling
Berichten: 780
Lid geworden op: 01 jul 2019, 21:58

Re: Dag 1 - de beulverkiezing

Bericht door Renate »

Heerlijk, geen burgemeestersverkiezing.
Die beul: dat is geen bestaande rol he? Ik heb er tenminste zojuist vergeefs naar gezocht.
Krijgen de burgers de rol van hun lynchslachtoffer dus niet te horen?

Mariska
Vervloekte
Berichten: 293
Lid geworden op: 14 jul 2019, 12:36

Re: Dag 1 - de beulverkiezing

Bericht door Mariska »

Ha leuk, een keer niet een bm verkiezing! Volgens mij kwam de beul als gebeurtenis uit Volle Maan. Wel leuk, is weer eens wat anders :mrgreen:

En als elke vorm van stemmen via priveberichten gaat, maakt dat het natuurlijk wel spannend!
If I told you what I was, would you turn your back on me?
And if I seem dangerous, would you be scared?

Gebruikersavatar
Wouter
Lijfwacht
Berichten: 610
Lid geworden op: 18 jul 2019, 14:42
Locatie: Utrecht
Favoriete Weerwolfrol: the thing

Re: Dag 1 - de beulverkiezing

Bericht door Wouter »

Ha, een nieuw spel, ik heb er zin in.

En de beul, je weet dan de rollen van de gelynchte spelers. Lijkt me zo interessant dat ik me, ondanks mijn niet-bloeddorstige aard, meteen kandidaat stel. Ik beloof plechtig dat ik de informatie die ik zo krijg uitsluitend zal gebruiken om de wolven te misleiden. Het kan een groot voordeel voor de burgers zijn als zij niet weten welke rollen er uit zijn. Ik hoop dat jullie me daarin vertrouwen.
Ho ho ho :xmas:

Gebruikersavatar
Mark
Tovenares
Berichten: 912
Lid geworden op: 19 jun 2019, 23:16

Re: Dag 1 - de beulverkiezing

Bericht door Mark »

Renate schreef:
13 sep 2019, 21:14
Heerlijk, geen burgemeestersverkiezing.
Die beul: dat is geen bestaande rol he? Ik heb er tenminste zojuist vergeefs naar gezocht.
Krijgen de burgers de rol van hun lynchslachtoffer dus niet te horen?
@renate

de beul is een Volle maan gebeurtenis.
alleen de beul krijgt het slachtoffer rol te horen. en mag zelf bepalen of die het aan de rest vertelt.


@all
Daarnaast wil ik graag jullie Beul worden,


Info krijgen over de rollen is erg handig en ik deel graag de info met iedereen

en als ik antwoordt krijg van Sander.
Zou de beul bij 1 rol beter zijn dan de rest. :mrgreen:

ligt er aan hoe Sander het uitlegt en alles :mrgreen:
Burger for life :mrgreen:

Mariska
Vervloekte
Berichten: 293
Lid geworden op: 14 jul 2019, 12:36

Re: Dag 1 - de beulverkiezing

Bericht door Mariska »

Wat was dan je vraag, Mark? Of is dat niet relevant voor de rest?
If I told you what I was, would you turn your back on me?
And if I seem dangerous, would you be scared?

Mariska
Vervloekte
Berichten: 293
Lid geworden op: 14 jul 2019, 12:36

Re: Dag 1 - de beulverkiezing

Bericht door Mariska »

Ik denk dat iedereen wel beul wil worden. Immers, deze taak is beduidend interessanter dan burgemeester.

Ik vind juist dat de beul zorgvuldig met de informatie om moet gaan. Niet alles vertellen, juist om bepaalde rollen te beschermen en de wolven op een dwaalspoor te zetten. En een ieder, die zegt alles te willen delen, wil ik liever niet als beul.
If I told you what I was, would you turn your back on me?
And if I seem dangerous, would you be scared?

Gebruikersavatar
Floris1987
Zieke
Berichten: 489
Lid geworden op: 04 jul 2019, 18:45

Re: Dag 1 - de beulverkiezing

Bericht door Floris1987 »

We zijn begonnen.
Geen bm maar wel een verkiezing.
Ik wil graag jullie beul zijn.

Walter
Cupido
Berichten: 51
Lid geworden op: 24 jul 2019, 13:53

Re: Dag 1 - de beulverkiezing

Bericht door Walter »

We zijn weer begonnen, jippie!

AAh, een keer geen bm verkiezing, maar wel een beulverkiezing. Aangezien ik mezelf niet teveel wil stressen, en zoals Mariska aangeeft, hoef ik niet per se beul te worden. Ik ben niet zo goed met het hele:"liegen" over welke precieze rol er uit is, en vind het denk ik ook wel rustgevender om gewoon een keertje niet mee te doen met het hele stem op mij gedoe...

Wel even voor de duidelijkheid: De heks

De Magiër heeft twee drankjes: een Levenselixer en Vergif. De Magiër mag één keer in het spel het nachtslachtoffer van de wolven redden. Daarnaast mag hij één keer in het spel een speler naar zijn keuze vermoorden. De spelleider roept de Magiër elke nacht op en vraagt of hij een drankje wil gebruiken, ook al heeft hij allebei zijn drankjes al gebruikt. Allebei de drankjes mogen in dezelfde nacht gebruikt worden.

Alternatief:
De Magiër mag twee van zijn drankjes gebruiken tijdens het spel, maar hij mag zelf kiezen welke. Hij kan dus twee keer een Levenselixer, twee keer een Vergif of één Vergif en één Levenselixer inzetten.

(ge edit vanaf hier)
De bodyguard en de auraziener zijn verbeterd in deze post, dus nu:De Auraziener

De Auraziener zoekt naar spelers met speciale rollen (geen gewone Burger of gewone Weerwolf). De Auraziener wordt elke nacht wakker en kiest één speler. De spelleider vertelt haar vervolgens of deze speler speciale krachten heeft.

Hoe meer speciale rollen er in het spel zitten, hoe sterker deze rol wordt. Zorg dat er ten minste één speciale slechte rol in het spel zit, zodat de Auraziener geen ‘burger-vinder’ wordt.

Alternatief:
De Auraziener kan gebruikt worden om erachter te komen of een speler bij het burgerteam hoort of niet. Dit moet alleen gebruikt worden als er een groot aantal niet-burger rollen zijn (ten minste drie naast de gewone weerwolven). De vervloekte, de dubbelganger en de dronkenlap worden weergegeven voor hun huidige team.

De Bodyguard:

De Lijfwacht, ook bekend als de Genezer, kiest iedere nacht een speler om te beschermen (maar niet twee nachten achter elkaar dezelfde speler). Deze speler kan niet sterven door een aanval van de Weerwolven. Hij mag zichzelf niet kiezen.

Alternatief:
De Lijfwacht beschermt tegen alle aanvallen 's nachts.

Tweede alternatief:
De Lijfwacht kan een speler niet tweemaal in hetzelfde spel beschermen.

(ge edit tot hier)
Always remember: it's trash can, not trash cannot! And if trash can do it, so can you! because you're better than trash

Gebruikersavatar
Mark
Tovenares
Berichten: 912
Lid geworden op: 19 jun 2019, 23:16

Re: Dag 1 - de beulverkiezing

Bericht door Mark »

Mariska schreef:
14 sep 2019, 01:08
Wat was dan je vraag, Mark? Of is dat niet relevant voor de rest?
De vraag heeft met wat rollen te maken. 😉

En info delen tuurlijk maar als je dingen achterhoud helpt het de burgers ook niets. als de wolven beul zijn kunnen ze zeggen wat ze willen en in het hol weten ze echt wat er dood is gegaan.
Maar of je beul bent of niet. Info geven aan mensen is altijd belangrijk maar een delicaat iets.

Daarom stel ik me zelf ook als kandidaat (iedereen zegt het zo dus doe ik mee)


Daarnaast wordt het stemmen nu makkelijker en moeilijker, wolven kunnen nu altijd als een groep gewoon stemmen op iemand als we toch nooit krijgen te weten wie op wie stemt alleen het aantal stemmen.

En de burgers moeten elkaar weer meer gaan vertrouwen en zeggen op wie je stemt. Anders wordt het heel makkelijk voor de wolven

dan nog moeten we opletten met de twist
Ik ben echt benieuwd.

@sander
Vraag na dat we hebben gestemd zien we alleen hoeveel er op wie is gestemd of ook wie op wie heeft gestemd ???

Denk antwoord al te weten maar je weet het nooit.


We zijn met 15 spellers
1 op 4 wolf dus 4 á 5 wolven als dat er alleen in zit
Maar dat weten we pas dag 1.

@ Walter
Ik vind heel leuk dat je rollen aan het schrijven bent maar dat vind ik helemaal nutteloos we kunnen alles gewoon bij de rollen zelf lezen. Nu heb je wel een hele tekst staan maar niet echt iets geschreven uit je zelf.

P.s. schrijf dan wel alle rollen als je het toch wou doen. 😁


Dit was mijn bericht ^^
Burger for life :mrgreen:

Gesloten

Terug naar “Spel 3”