Prikbord (SPOILERS)

Briefje halen
Pascal
Cupido
Berichten: 55
Lid geworden op: 14 jul 2019, 15:46

Re: Prikbord (SPOILERS)

Bericht door Pascal »

Mark,

Jij bent spelleider dus laat het aan jou om te beoordelen in hoeverre claimen / hinten te ver gaat.

Wat ik wel wil zeggen is dat met overduidelijk claimen / hinten voor mij de lol wel een beetje van het spel af gaat.

Gebruikersavatar
Mark
Tovenares
Berichten: 912
Lid geworden op: 19 jun 2019, 23:16

Re: Prikbord (SPOILERS)

Bericht door Mark »

Pascal, wil jij mij dan een voorbeeld geven wat jij overduidelijk claimen/hinten vindt ??
Burger for life :mrgreen:

Ineke
Onruststoker
Berichten: 115
Lid geworden op: 01 aug 2019, 11:35

Re: Prikbord (SPOILERS)

Bericht door Ineke »

Renate hint behoorlijk duidelijk naar Jager met haar startschot en van Wouter is al vanaf het begin duidelijk dat hij Ziener is. Ik denk dat dit spel al gespeeld is...

Zelf vind ik claimen ook niet per se leuk. Niet in zo'n spel tenminste. Ik zelf ben voorstander van spellen waarbij de rollen die erin kunnen zitten niet bekend zijn, zodat je vals kunt claimen / een claim niet per se waar hoeft te zijn. En ik zou er als spelleider altijd rollen instoppen die voor verwarring kunnen zorgen, zoals een lycantroop of vervloekte e.d. En er niet een overkill aan zienende rollen en beschermde rollen instoppen. Wat ook een mogelijkheid is, is om de variant van de Welp erin te stoppen waarbij de Welp elke nacht de mogelijkheid heeft om een speler aan een rol te koppelen. Heeft de Welp het goed, dan sterft de speler in kwestie.

Gebruikersavatar
Hugo
Priester
Berichten: 1218
Lid geworden op: 19 jun 2019, 22:54
Locatie: Utrecht
Favoriete Weerwolfrol: Heks

Re: Prikbord (SPOILERS)

Bericht door Hugo »

Mark schreef:
30 aug 2019, 10:48
Hugo schreef:
30 aug 2019, 10:09
(Noot: ik heb het spel niet bijgelezen)

Is claimen per definitie niet zo helder dat iedereen het doorheeft? ;)
Wut
explain XD
Nou; een claim is vrijwel letterlijk zeggen "Ik ben de Ziener". Een hint is "Ik zie dat Maaike verdacht is".
Overigens is er geen zak te doen tegen mensen die zeggen "Ik vertrouw Maaike volkomen", want dat is technisch gesproken geen hint, maar als je het goed doet, is er wel overduidelijk mee te communiceren dat je Ziener bent.

Daarnaast ben ik het met Ineke eens; Gewone Burgers, Vervloekten en Lycantropen en onduidelijkheid welke rollen er precies inzitten voorkomen spelletjes waarin iedereen van elkaar de rollen weet. Claimen/Hinten uitbannen is onpraktisch en niet per se bevorderlijk voor het spel (omdat je dus niet alle vormen kúnt uitbannen, en het zo'n ongelofelijk subjectieve onzin wordt, want welke hint is te zwaar en welke niet?).
De rol van de Welp heb ik volgens mij wel eens gehoord, maar is wel erg sterk voor de Weerwolven, misschien wat te sterk (ik zou als Ziener dan eigenlijk niets meer durven zeggen, wat ook niet helemaal de bedoeling is).

Een ander probleem met de spelbalans hier is de enorme kracht van het Burgerteam; meer Wolven lost dat niet per se op (nogmaals, dit is puur analyse gebaseerd op stemmingen en wie eruit gaan, niet op wat er in het spel gebeurd is). Door het gebrek aan gewone Burgers komt er erg veel kennis het spel in, wat het spel voor de Wolven veel moeilijker maakt.
In the nights of full moon, if you hear a howling, bar the door. If you don’t hear it, bar the door
anyway.

Gebruikersavatar
Mark
Tovenares
Berichten: 912
Lid geworden op: 19 jun 2019, 23:16

Re: Prikbord (SPOILERS)

Bericht door Mark »

Leer ik dan van door fouten te maken
Burger for life :mrgreen:

Mariska
Vervloekte
Berichten: 293
Lid geworden op: 14 jul 2019, 12:36

Re: Prikbord (SPOILERS)

Bericht door Mariska »

Wie willen de wolven deze nacht eten?
If I told you what I was, would you turn your back on me?
And if I seem dangerous, would you be scared?

Gebruikersavatar
Mark
Tovenares
Berichten: 912
Lid geworden op: 19 jun 2019, 23:16

Re: Prikbord (SPOILERS)

Bericht door Mark »

Wouter,
Burger for life :mrgreen:

Mariska
Vervloekte
Berichten: 293
Lid geworden op: 14 jul 2019, 12:36

Re: Prikbord (SPOILERS)

Bericht door Mariska »

En er is niemand meer om hem te redden, toch?
If I told you what I was, would you turn your back on me?
And if I seem dangerous, would you be scared?

Gebruikersavatar
Mark
Tovenares
Berichten: 912
Lid geworden op: 19 jun 2019, 23:16

Re: Prikbord (SPOILERS)

Bericht door Mark »

nee, maar spel is nu afgelopen XD
Burger for life :mrgreen:

Mariska
Vervloekte
Berichten: 293
Lid geworden op: 14 jul 2019, 12:36

Re: Prikbord (SPOILERS)

Bericht door Mariska »

Die zag ik niet aankomen
If I told you what I was, would you turn your back on me?
And if I seem dangerous, would you be scared?

Plaats reactie

Terug naar “Het Conciërgehok”