Grote pauze (nacht 4)

Wie is de braafste in de klas?
Gebruikersavatar
Mark
Tovenares
Berichten: 912
Lid geworden op: 19 jun 2019, 23:16

Grote pauze (nacht 4)

Bericht door Mark »

Na een pittig potje trefbal hadden de meeste ballen Ida geraakt. In totaal 7 stemmen vinden dat Ida een pestkop is.

Gaan jullie na 2 perfecte lessen nog een pestkop uit de klas zetten.


Ja hoor Ida was een pestkop.
Ik hoop dat je nooit meer gaat pesten Ida.

Met dit feliciteer ik iedereen dat er gewoon 3 pestkoppen uitzijn.
Geniet van jullie lange pauze kleed je om en ga even wat eten.

Pestkoppen hebben tot zondag 9 uur de tijd en de rest van nacht rollen tot maandag ochtend 12 uur.

Als iedereen eerder klaar is begin ik eerder.
(Rare tijd komt door mijn werk) ^^
Burger for life :mrgreen:

Gebruikersavatar
Sander
Zieke
Berichten: 483
Lid geworden op: 14 jul 2019, 18:21

Re: Grote pauze (nacht 4)

Bericht door Sander »

Dan is de volgende Mirjam :mrgreen:
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Gebruikersavatar
Renate
Lieveling
Berichten: 780
Lid geworden op: 01 jul 2019, 21:58

Re: Grote pauze (nacht 4)

Bericht door Renate »

Wat goed! Gewoon weer een weerwolf eruit!
Sander Ik weet niet hoe je dit doet. Je bent niet de ziener maar je hebt het gewoon steeds goed dus ik ga je hier ongetwijfeld ook weer in volgen. Heel jammer dat de onruststoker niet gevraagd heeft om twee stemmingen. Dan waren we nu misschien klaar geweest.

Gebruikersavatar
Sander
Zieke
Berichten: 483
Lid geworden op: 14 jul 2019, 18:21

Re: Grote pauze (nacht 4)

Bericht door Sander »

De ziener mag Mirjam wel ff checken. Dan weten we het helemaal zeker
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Gebruikersavatar
Lola
Burgemeester
Berichten: 695
Lid geworden op: 19 jun 2019, 22:26

Re: Grote pauze (nacht 4)

Bericht door Lola »

Echt lekker dit jongens! Ik kan het bijna niet geloven. Alleen nog maar wolven eruit gestemd, wauw.

Ook de slachtofferloze nacht is in principe fijn, maar (en jaaaa, dit is al besproken) het kán dat de vervloekte is gebeten (ik denk dan wel dat dat de vierde wolf is, niet een vijfde - dat lijkt me niet gebalanceerd), of dat de bink is gebeten en we morgenochtend twee slachtoffers hebben. Het kan bijvoorbeeld dat de wolven dachten dat Wouter toch beschermd zou worden en ze liever voor een 'zekerder' slachtoffer gingen. Niet heel logisch, niet aannemelijk, maar wel mógelijk.

Ik heb tijdens het teruglezen in ieder geval genoten van jullie gescherts. Heerlijk. (En geen zorgen, ik ben niet al deze tijd actief aan deze post bezig geweest, hahaha.)

We gaan even een eindje terug in de tijd...
Wouter schreef:
26 aug 2019, 18:17
En argh, vergeet ik zomaar Ida. Sorry. Die is voor mij ook zeker nog niet vrijgepleit. Lola gaf aan op haar te gaan stemmen. Ik ben geinteresseerd in elke toelichting daarop.
Dit is nu misschien niet heel relevant meer, en ik hoop ook dat ik het ondertussen al wel duidelijk had gemaakt, maar de reden dat ik Ida verdacht was de manier waarop ze onder mijn vragen door limbo'de. Op een bepaald punt geloofde ik echt niet meer dat het een miscommunicatie was.
Elve schreef:
30 aug 2019, 15:19
Ik ga ook maar vast stemmen voor mijn hoofd het gaat vergeten en ja het zal vast overkomen als een makkelijke meestemstem, maar ik stem dus toch mee op Ida terwijl ik normaal gesproken niet een meestemmer ben.

Maar er was iets met Ida las ik dus...
Jemig, Elrike. Ik ben nu zelf ook een paar dagen off the radar geweest, dus misschien ben ik niet de uitgelezen persoon om hier commentaar op te hebben, maar neem jij het spel nog wel serieus? Je reactie op Mirjam sloeg ook echt helemaal nergens op. Waar is je inhoudelijke bijdrage?
Mirjamm schreef:
30 aug 2019, 17:40
Ps. Geen slachtoffer komt niet door mij
Je ontkent hiermee niet dat het wel op die manier gekund had. ;)
Ida schreef:
31 aug 2019, 17:22
Ik ga stemmen op:
Omdat:
1 het niets uit maakt wat ik zeg, iedereen op 1 na ;) hobbelt toch achter Sander aan :mrgreen:
Ida schreef:
31 aug 2019, 23:06
Ah zie Lola net braaf volgen....
Pfffft, hallo even. Ik gaf al veel langer aan dat ik jou verdacht vond, en had ook een dag eerder al op je gestemd. Braaf volgen, ammehoela.


Sander: waarom nu Mirjam? Ik zal zeker niet zeggen dat ik haar vertrouw, maar echt heel goede redenen om haar te verdenken heb ik ook nog niet. Je mag best wat uitgebreider zijn over de beredeneringen achter jouw uitspraken.

Hier nog wat verdenkingen die Floris en Ida geuit hebben:
Floris1987 schreef:
27 aug 2019, 10:05
Sander ik denk nog steeds dat jij goed bent door je stem op Pascal in die fase, zoals ik al eerder zei maar je moet voor wolf echt niet bij mij zijn. Daarvoor moet je zoeken tussen Edy Ida Mirjam en Walter.
Ida schreef:
27 aug 2019, 10:12
Elrike, speelt nog steeds undercover, het lijkt wel leuk, dat Gerry haar heeft vervangen, maar tegelijkertijd mocht Gerry ook geen standpunten innemen, dus al met al weten we vanaf het begin vh spel van nog heleaam niks en waarom mocht Gerry niks inhoudelijks posten om de dekmantel van Elrike nog vast te houden? Stel dat Elrike even snel in het hol heeft gestemd en de rest moest wel mee gaan? Ik vind het steeds meer wolf gedrag.
Weet niet of we hier nou verder iets mee moeten en wat dan, maar deze vielen me op.

Ik kan vanaf nu het spel weer gewoon bijhouden. 😊

Gebruikersavatar
Lola
Burgemeester
Berichten: 695
Lid geworden op: 19 jun 2019, 22:26

Re: Grote pauze (nacht 4)

Bericht door Lola »

Ida schreef:
27 aug 2019, 10:12
maar je weet de discussie en de argumenten in het hol niet.
Ik moest hier trouwens ook nog erg om lachen; zij wist het wel... 😏😂

Gebruikersavatar
Edy
Tovenares
Berichten: 946
Lid geworden op: 04 jul 2019, 21:13

Re: Grote pauze (nacht 4)

Bericht door Edy »

Mooi mooi! Drie wolven achter elkaar eruit. De burgers zijn op dreef :D
Helaas maakt nacht drie de lijst van vertrouwelingen kleiner ipv groter. Indien hij erin zit, heeft de dronkenlap nu zijn echte rol te pakken en de vraag is of hij goed is of slecht. En ik denk haast slecht. Of er zitten toch gewoon 4 wolven in?
Maar, 4 wolven op 13 om te beginnen is best wel veel vind ik. Ik weet de puntentelling niet, maar het lijkt mij dat dit alleen gerechtvaardigd is als er ook sterke burgerrollen zijn. Ik krijg ook de indruk dat er alleen speciale rollen bij de burgers zitten. Niet allemaal even sterk misschien, maar toch.
Als er vanaf het begin 4 wolven in zitten, dan verdenk ik Elrike en als 2e Mirjam. Maar Walter kan natuurlijk ook. Want die had ik steeds de rol van dronkenlap toebedacht, maar eigenlijk is het argument niet zo heel sterk. Ik had het idee dat Ida iets opgepikt had en dat vond ik wel logisch. Bovendien gaf Marieke aan vanaf het begin niet echt in het spel te zitten en op een of andere manier geloof ik niet dat ze zo afwezig is als ze een weerwolf is of een sterke rol heeft. Vandaar dat dronkenlap wel aannemelijk klonk.


Maar, als de dronkenlap erin zit, zijn er natuurlijk ook andere gegadigden. Dan kunnen Lola en Sander, nu op de lijst van goedjes, ook opeens een wolf zijn geworden. Wouter, Renate en ik zijn dit zeker niet. Wouter's rol is bekend, en ook bekend is dat Renate en ik goed zijn. Laat over:
Elrike, Walter, Lola, Sander en Mirjam.

Ik hoor graag andermans visie hierop.
Voor nu ga ik mij klaar maken voor de verjaardags high tea!!

Gebruikersavatar
Wouter
Lijfwacht
Berichten: 610
Lid geworden op: 18 jul 2019, 14:42
Locatie: Utrecht
Favoriete Weerwolfrol: the thing

Re: Grote pauze (nacht 4)

Bericht door Wouter »

Edy schreef:
01 sep 2019, 11:51
Laat over:
Elrike, Walter, Lola, Sander en Mirjam.
Dat klopt, hoewel niet 100% kan worden uitgesloten dat jij of Renate dronkenlap waren en nu slecht. Maar ik ga er niet van uit, gegeven andere aanwijzingen.

Sander: wat me opvalt is dat hij steeds heel nauwkeurig wolven aanwijst. Dat wekt vertrouwen, maar er is 1 andere mogelijkheid: Lone wolf. Die kent de wolven, maar wil zijn medewolven dood hebben. Ik weet dit niet zeker, maar ik noem het als mogelijkheid. Wat tegen die theorie pleit is dat zijn medewolven dat ook door zouden moeten hebben en dan vol zouden proberen hem er overdag uit te krijgen. Dat is niet gebeurd.

Voor Lola geldt eigenlijk hetzelfde. Haar stemgedrag wekt vertrouwen, maar die ene mogelijkheid kan ik niet 100% uitsluiten.

Walter: ik weet het niet met hem. Ik dacht ook dronkenlap, maar wat hij dan nu is ...

Elrike vind ik nog steeds heel verdacht. Haar gedrag slaat eigenlijk nergens op, maar het zou kunnen dat ze in het hol anders is.

Mirjam heb ik steeds vertrouwd. Ik denk dat ze mijn rol snel doorzag en dat ook liet merken. Als ze slecht zou zijn denk ik dat ze anders zou spelen: doen alsof ze het niet snapte en mij verdacht maken.

Dit waren mijn gedachten zover.

Edit: typo
Ho ho ho :xmas:

Gebruikersavatar
Wouter
Lijfwacht
Berichten: 610
Lid geworden op: 18 jul 2019, 14:42
Locatie: Utrecht
Favoriete Weerwolfrol: the thing

Re: Grote pauze (nacht 4)

Bericht door Wouter »

In vervolg op mijn lone wolf theorie:

Sander zit nu vol op Mirjam. Als die goed blijkt te zijn ondersteunt dat de theorie en zou ik Sander gaan verdenken. Ik zeg dit nu omdat ik vrij zeker de nacht niet overleef.
Ho ho ho :xmas:

Gebruikersavatar
Sander
Zieke
Berichten: 483
Lid geworden op: 14 jul 2019, 18:21

Re: Grote pauze (nacht 4)

Bericht door Sander »

Wouter schreef:
01 sep 2019, 13:00
In vervolg op mijn lone wolf theorie:

Sander zit nu vol op Mirjam. Als die goed blijkt te zijn ondersteunt dat de theorie en zou ik Sander gaan verdenken. Ik zeg dit nu omdat ik vrij zeker de nacht niet overleef.
Klopt helemaal Wouter, kuddos voor het ontdekken van mijn grote geheim.... er is alleen 1 maar: er zit geen lone wolf in :mrgreen:
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Gesloten

Terug naar “Spel 2 - Back to School”