Geschiedenis (dag 2)

Wie is de braafste in de klas?
Gebruikersavatar
Renate
Lieveling
Berichten: 780
Lid geworden op: 01 jul 2019, 21:58

Re: Geschiedenis (dag 2)

Bericht door Renate »

O nee, je kondigt Floris al aan. Scherp ben ik zeg.

Mirjamm
Cupido
Berichten: 65
Lid geworden op: 15 jul 2019, 22:37
Favoriete Weerwolfrol: teenage werewolf

Re: Geschiedenis (dag 2)

Bericht door Mirjamm »

Renate schreef:
27 aug 2019, 20:39
Spannend hoor, wie is de volgende die door Mirjam gefileerd wordt? Ik hoop op Edy of Ida!
Misschien wel jij :twisted:
Hear me roar

Gebruikersavatar
Renate
Lieveling
Berichten: 780
Lid geworden op: 01 jul 2019, 21:58

Re: Geschiedenis (dag 2)

Bericht door Renate »

Mirjamm schreef:
27 aug 2019, 21:09
Misschien wel jij :twisted:
Ook spannend!

Mirjamm
Cupido
Berichten: 65
Lid geworden op: 15 jul 2019, 22:37
Favoriete Weerwolfrol: teenage werewolf

Re: Geschiedenis (dag 2)

Bericht door Mirjamm »

Floris.
Ten eerste vind ik het nog steeds heel merkwaardig dat je op Ineke gestemd hebt. Ik vind het fijn en goed dat je scherp wil blijven en niet zomaar iemand wil vertrouwen omdat iedereen diegene vertrouwt. Ik heb waardering voor mensen die iets anders durven en ik hoef het ook helemaal niet daarmee eens te zijn, dat is het spel. Maar echter doe je dat totaal niet als het gaat om Gelrike.
Gelrike heeft nog niks inhoudelijks gezegd en het vertrouwen wordt voornamelijk gebaseerd op het missen van de burgemeersterverkiezing. Dit staat dan helemaal haaks op het wantrouwen dat Floris had naar Ineke.
Edy spreekt hem aan op het vetrouwen in Gelrike, en hij antwoordt het volgende:
Edy. Nee hoor ik heb geen connectie met elrike/gerry.
Mijn gevoel zegt gewoon dat ze goed is plus het niet stemmen aan het begin.

Dat jij dit niet ziet is jammer.
Dit bevestigt mijn wantrouwen naar Floris (om over Gelrike nog maar te zwijgen). Op gevoel? Haha.

Hij zegt (in reactie op Sander) dit:
Je 100 procent blind staren op het feit dat iemand een slechterik eruit stemt en dus goed is, is heel makkelijk ( daar ben ik vaak ook schuldig aan) daarom deze extra verwijzing.
Terwijl hij daarna dit zegt:
Sander ik denk nog steeds dat jij goed bent door je stem op Pascal in die fase,
Nu doe je dan toch precies hetzelfde?
Mirjam blijft al een tijd roepen dat ze mij niet vertrouwd maar ik vertrouw haar niet een beetje wijzen naar andere. Stemmen op Elrike terwijl het (in mijn mening ) redelijk duidelijk is dat ze goed is. Ik weet het niet met haar
Waar roep ik al een tijd dat ik jou niet vertrouw dan? Volgens mij heb ik vrij weinig aandacht aan je besteed omdat ik niet veel raad wist met je posts en niet de behoefte voelde om op je te reageren. Maar waar komt dit vandaan? In een latere post zeg je nog:
zoals ik al eerder zei maar je moet voor wolf echt niet bij mij zijn. Daarvoor moet je zoeken tussen Edy Ida Mirjam en Walter.
Dus omdat ik op Elrike heb gestemd ben ik ineens een wolf? Nou wordt ie mooi! Een ander argument dat je tegen mij hebt kan ik niet vinden namelijk.
Een ander punt ik lees veel dat ik mensen verdacht vind omdat Elrike op de verdachte lijstje staat van die personen. Dit is een beetje kort door de bocht. Het is zeker een rede voor wantrouwen omdat Elrike/Gerry bij mij nog steeds als goed staat en dit ook niet wijzigt maar niet de enige reden waarom ze slecht zouden zijn.
Noem er nog eens een paar?

Floris heeft in mijn ogen een open sollicitatie gestuurd om mijn stem te ontvangen. Ik ga daar graag op in, maar eerst nog eens kijken naar een andere speler: Edy!
Hear me roar

Gebruikersavatar
Sander
Zieke
Berichten: 483
Lid geworden op: 14 jul 2019, 18:21

Re: Geschiedenis (dag 2)

Bericht door Sander »

Tuurlijk bevalt me dat Mirjam :mrgreen:
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Gebruikersavatar
Sander
Zieke
Berichten: 483
Lid geworden op: 14 jul 2019, 18:21

Re: Geschiedenis (dag 2)

Bericht door Sander »

Ff een knuppel in het hoenderhok werpen met dit voorstel:
Vandaag stemmen we Floris uit de les geschiedenis. Dan zal er vannacht iemand worden weggepest (als ik dat ben, dan vind ik het niet erg om gered te worden lieve heks ;) ). Morgen zullen we dan Ida eruit stemmen.

Of we daarna nog op zoek moeten naar nog een wolf zien we dan wel weer :mrgreen:
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Gebruikersavatar
Sander
Zieke
Berichten: 483
Lid geworden op: 14 jul 2019, 18:21

Re: Geschiedenis (dag 2)

Bericht door Sander »

Want als we nu Floris er uit stemmen zullen jullie zien dat ik gelijk heb, en me daarna ook geloven over Ida
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Gebruikersavatar
Renate
Lieveling
Berichten: 780
Lid geworden op: 01 jul 2019, 21:58

Re: Geschiedenis (dag 2)

Bericht door Renate »

Wouter schreef:
26 aug 2019, 18:06
Voor mij springen er nu twee redelijk verdachte personen uit:

Renate omdat ze zo stug blijft volhouden dat ze iets niet snapt dat ze moet kunnen snappen.
Gelrike omdat ik de hele redenering rond het stemmen op Pascal niet vertrouw.

Aan de andere kant zijn Edy, Lola en Sander volgens mij te vertrouwen. Ook van Mirjam denk ik nog steeds dat ze te vertrouwen is.

Daartussenin: Walter en Floris - ik denk dat Floris nog niet echt goed in het spel zit en vrij ongefundeerd vertrouwen uitspreekt. Als Gelrike slecht blijkt te zijn zou mijn vertrouwen ook in hem zakken. En ik denk dat ik weet waar Edy op doelt als ze vermoedt wat Walter's rol is, maar daar ben ik niet helemaal van overtuigd.
Als ik de rol zou claimen, die Wouter lijkt te claimen, zou ik wel uitkijken met dit soort opmerkingen. Zeker gezien het feit dat als Wouter geen wolf is, de wolven hem de volgende nacht wel zullen gaan opeten. Wouter zou nu precies twee personen moeten kunnen vrijpleiten of als schuldig kunnen aanwijzen. Maar hij wijst twee schuldigen en 4 onschuldigen aan.
En van de twee schuldigen is er één waarvan ik zeker weet dat ze goed is (ikzelf, voor de minder oplettende lezer).
Ik geloof daarom oprecht niet zo in Wouters claim. Voor nu ga ik echter op iemand anders stemmen.
Ik twijfel tussen Edy en Ida.

Gebruikersavatar
Renate
Lieveling
Berichten: 780
Lid geworden op: 01 jul 2019, 21:58

Re: Geschiedenis (dag 2)

Bericht door Renate »

Hmmmmm....ik lees nu pas Sanders post.
Tja, Floris. Daar heb ik een veel minder slecht gevoel bij dan bij Edy en Ida. Maar ook niet per se een goed gevoel. En Sander verbindt er wel heel nadrukkelijk zijn eigen toekomst aan, dus is blijkbaar erg zeker van zijn zaak.
Ik wacht even andere reacties af maar misschien ga ik wel mee op Floris. Ik moet nu eenmaal vanavond nog stemmen.
En van Wouter word ik ook niet wijzer.

Mirjamm
Cupido
Berichten: 65
Lid geworden op: 15 jul 2019, 22:37
Favoriete Weerwolfrol: teenage werewolf

Re: Geschiedenis (dag 2)

Bericht door Mirjamm »

Edy.
Zucht..... als er 1 persoon is in onze weerwolvenkring die ik nooit begrijp is het Ineke wel. En dit spel is het niet anders.
Waar slaat dit nou weer op Ineke?
Ten eerste had ik nog een klein wantrouwen achter de hand, nl dat Wouter en Ineke samen met Pascal wolf waren en het hele. vervloekte gebeuren in het hol hadden verzonnen, waarbij Pascal de zondebok werd en Wouter en Ineke vertrouwd zouden worden. Maar heel erg hard geloofde ik daar niet in. Ik dacht dat in dat geval Wouter zich wellicht zou hebben opgeofferd, omdat Pascal zich terug moest trekken vorig spel en Ineke ook nog niet meegedaan had. Maar goed, toch even nacht afwachten. En zie, Ineke sterft, dus daar ging de theriemvoorgoed!

Renate stijgt wel meteen naar verdachte nummer 1 nu met haar vraag of de echte ziener nu even op wil staan. Pardon Renate? De wolven dachten dat Ineke ziener was maar nu blijkt ze genezer te zijn en nou begrijp je het niet meer?
Deze twee quotes sluiten goed op elkaar aan en ik denk dat het oprecht is.
Echter wil ik wat kwijt over de onderste alinea. Ik kan mij herinneren dat het redelijk een tijd duurde voordat Edy doorhad dat Ineke en Wouter te vertrouwen zijn (eigenlijk pas na Ineke haar dood). Dat ze nu zo fel op Renate reageert omdat bij haar een paar kwartjes nog niet zijn gevallen, vind ik opmerkelijk. Hier gaat ze nog een tijd op in tot grote frustratie van Renate (die ik overigens wel oprecht vind overkomen).
Walter,
Omdat ik een idee heb wat jouw positie is in dit spel. Gebaseerd deels op je voorganger en wat ik voorbij heb zien komen.
Op Marieke haar spel? Marieke heeft welgeteld vier posts geplaatst, waarvan één een stem bij de burgemeesterverkiezing. Nee, ik heb er nog eens naar gekeken maar volgens mij heeft Marieke precies niks inhoudelijks gezegd?

Eigenlijk heb ik geen andere bijzondere dingen gezien bij Edy. Ik denk voor nu wel dat ze wel oké is.

Ik stop er even mee en ga vast stemmen.
Hear me roar

Gesloten

Terug naar “Spel 2 - Back to School”