Geschiedenis (dag 2)

Wie is de braafste in de klas?
Gebruikersavatar
Mark
Tovenares
Berichten: 912
Lid geworden op: 19 jun 2019, 23:16

Geschiedenis (dag 2)

Bericht door Mark »

Na een iets langere pauze dan normaal, Doordat meester mark in slaap was gevallen. kwamen jullie langzaam 1 voor 1 het klaslokaal binnen.
Het duurde even voordat iedereen er was doordat sommige even gezellig naar de AH waren gelopen doordat ze dachten de les gaat toch niet door.

Jongens weten jullie eigenlijk waar Ineke is ??
iedereen keek raar om zich heen Ineke was nooit te laat.

Jongens blijf allemaal zitten ik ga haar zoeken.

10 minuten laten.

Jongens wat hebben jullie gedaan Ineke was in een prullenbak geduwd en kon er niet meer uit. ik vind dit echt tegenvallen van jullie.
vanaf nu hoop ik echt dat het gewoon klaar is met het gepest.


Ineke was een Genezer


Jullie krijgen tot Woensdag 12 uur in middag de tijd om iemand uit de klas te sturen en ik hoop maar dat het een pestkop is wil alleen maar met lieve leerlingen werken.
Burger for life :mrgreen:

Gebruikersavatar
Wouter
Lijfwacht
Berichten: 610
Lid geworden op: 18 jul 2019, 14:42
Locatie: Utrecht
Favoriete Weerwolfrol: the thing

Re: Geschiedenis (dag 2)

Bericht door Wouter »

Oh nee, Ineke. Ik wist dat je goed was maar genezer, dat wist ik niet. We gaan je heel erg missen!
Ho ho ho :xmas:

Gebruikersavatar
Wouter
Lijfwacht
Berichten: 610
Lid geworden op: 18 jul 2019, 14:42
Locatie: Utrecht
Favoriete Weerwolfrol: the thing

Re: Geschiedenis (dag 2)

Bericht door Wouter »

En omdat de les geschiedenis is ben ik maar even in het recente verleden gedoken. Dit zei Ineke:
Ineke schreef:Daarnaast hadden Pascal en Edy een soort van een-tweetje. Pascal opperde dat Wouter de Vervloekte was en Edy sprong daarop in door zo’n beetje voor te stellen om Wouter te allen tijde te lynchen. Ik vind het echt superverdacht, maar ook dit ligt er zo ongelofelijk dik bovenop…

Verder kan ik me absoluut niet vinden in de mensen die Edy verdenkt/vertrouwt, dus dat draagt er ook niet aan bij dat ik haar meer ga vertrouwen. En juist omdat het zo duidelijk lijkt te zijn dat ze slecht is, vertrouw ik Edy meer. Heel logisch dit :P
Eerst dacht ik dat ze als genezer iets teveel van haar eigen medicijnen had gegeten/gedronken/gesnoven. Of andere geestverruimende middelen had gebruikt. Maar bij nader inzien lijkt me dit volkomen logisch :). Zonder dollen, Edy is ervaren genoeg (bijzonder ervaren, Edy :)) om zichzelf niet zomaar verdacht te maken. Nu kun je ook weer een double reversal theorie gaan gebruiken (ik speel dat ik dom ben zodat mensen gaan denken dat ik dat expres doe om ze te laten merken dat ik goed ben en dat doe ik expres om ze ervan af te leiden dat ik slecht ben; bent u er nog???). Maar zo doortrapt schat ik Edy ook weer niet in.

En dan een opmerking van Gerry:
Gerry schreef: Nog even snel voordat de les weer begint :)
Wouter schreef: Elrike/Gerry - Laag vertrouwen. Onzinnige theorie en te weinig info om het daardoor geschonden vertrouwen weer te herstellen. Ik vind Gerry's post in haar naam ook niet vertrouwenwekkend. Hij doet het voorkomen dat hij eigenlijk Pascal had willen stemmen maar dat niet heeft gedaan. Na de oorlog was iedereen opeens verzetsheld denk ik dan....
Wouter, je leest niet goed. Mijn voorkeur ging ook uit naar Edy, maar ik zou er geen moeite mee hebben om te switchen naar Pascal, indien dat nodig zou zijn om mijn (=Elrikes) vege lijf te redden, aangezien ik hem ook (om dezelfde reden) verdacht vond.
Mirjamm schreef: Ik vind het heel fijn dat Gerry soms gaat posten dit weekend, erg prettig. Hij staat met 10-0 achter dus ik hoop dat hij het aandurft wel wat inhoudelijks te posten.
Ik denk dat dat niet verstandig is omdat er dan twee meningen door elkaar gaan lopen. Dat mag Elrike vanaf morgen weer doen, want dan is ze hopelijk weer terug. Dus het blijft vooral bij wat oppervlakkige observaties.
[...]
Ik geef de stemmers op Pascal een pluspuntje, maar vind ze nog niet volledig goed, want als ze waren geswitched naar mij/Elrike om Pascal te redden, zouden ze meteen verdacht zijn op het moment dat als ik/Elrike eruit zou gaan en goed blijk te zijn.

En de stemmers op Elrike hebben dus een minpuntje. En Edy dus nu twee.
Voor wat "oppervlakkige opmerkingen" ga je wel erg ver. Op mijn opmerking herhaalt hij dat hij Pascal eigenlijk ook verdacht vond, maar dat zie ik niet terug in eerdere posts. En als je ziet dat een van jouw verdachten stemmen trekt ga je erin mee, dan ga je niet op je andere verdachte stemmen die nog nul stemmen heeft. En dan ga je vol op Edy, en ik zie geen andere reden dan dat ze op jou heeft gestemd. Niet heel 'oppervlakkig' dus als je goed leest maar een duidelijke aanval.

Geschiedenis vereist gedegen bronnenonderzoek in combinatie met een scherpe interpretatie :).
Ho ho ho :xmas:

Gebruikersavatar
Wouter
Lijfwacht
Berichten: 610
Lid geworden op: 18 jul 2019, 14:42
Locatie: Utrecht
Favoriete Weerwolfrol: the thing

Re: Geschiedenis (dag 2)

Bericht door Wouter »

Hey, is iedereen aan het spijbelen of zo?
Ho ho ho :xmas:

Gebruikersavatar
Renate
Lieveling
Berichten: 780
Lid geworden op: 01 jul 2019, 21:58

Re: Geschiedenis (dag 2)

Bericht door Renate »

Dat valt te verwachten met een meester die in slaap valt!

Gebruikersavatar
Wouter
Lijfwacht
Berichten: 610
Lid geworden op: 18 jul 2019, 14:42
Locatie: Utrecht
Favoriete Weerwolfrol: the thing

Re: Geschiedenis (dag 2)

Bericht door Wouter »

True :)
Ho ho ho :xmas:

Gebruikersavatar
Sander
Zieke
Berichten: 483
Lid geworden op: 14 jul 2019, 18:21

Re: Geschiedenis (dag 2)

Bericht door Sander »

Niet geheel een verrassing dat Ineke nu dood is....wel jammer Ineke! Sterkte bij therapie...

Er zijn veel mensen die afwachten met wat te zeggen, best wel wat views dit topic, maar toch maar 2 mensen (Wouter en Renate) die iets gezegd hebben
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Gebruikersavatar
Sander
Zieke
Berichten: 483
Lid geworden op: 14 jul 2019, 18:21

Re: Geschiedenis (dag 2)

Bericht door Sander »

Stemmen klassenoudste:
Ineke: Mirjam (1), Wouter (4), Pascal (8), Lola (10)
Lola: Edy (2), Marieke/Walter (3), Renate (5), Mariska (6), Ida (7), Ineke (12)
Edy: Floris (9)
Pascal: Sander (11)
Niet gestemd: Elrike/Gerry

Lola wordt klassenoudste

Nacht 1
Mariska weggepest, ze was leerlingziener


Stemming dag 1 (rekenles)
Pascal: Wouter (1), Ineke, (3), Sander (8), Lola (9)
Edy: Elrike (2)
Elrike: Ida (4), Edy (6), Mirjam (10)
Ineke: Floris (5)
Mirjam: Pascal (7), Renate (11)
Niet gestemd: Marieke/Walter

Pascal was weerwolf


Nacht 2
Ineke weggepest, zij was genezer
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Gebruikersavatar
Renate
Lieveling
Berichten: 780
Lid geworden op: 01 jul 2019, 21:58

Re: Geschiedenis (dag 2)

Bericht door Renate »

Oké het is duidelijk dat de wolven dachten dat Ineke ziener was. Iedereen die zo goed begreep waarom Wouter en Ineke elkaar konden vertrouwen zou nu wat mij betreft even moeten reageren.
Want ik begrijp daar nog steeds geen snars van. Zeker niet nu Ineke genezer bleek te zijn.
Sander Bedankt voor je lijstje hartstikke handig!

Gebruikersavatar
Wouter
Lijfwacht
Berichten: 610
Lid geworden op: 18 jul 2019, 14:42
Locatie: Utrecht
Favoriete Weerwolfrol: the thing

Re: Geschiedenis (dag 2)

Bericht door Wouter »

Renate schreef:
25 aug 2019, 20:11
Oké het is duidelijk dat de wolven dachten dat Ineke ziener was. Iedereen die zo goed begreep waarom Wouter en Ineke elkaar konden vertrouwen zou nu wat mij betreft even moeten reageren.
Want ik begrijp daar nog steeds geen snars van. Zeker niet nu Ineke genezer bleek te zijn.
Sander Bedankt voor je lijstje hartstikke handig!
Er is nog een andere mogelijkheid Renate, eentje die in het vorige spel ook is overwogen. Ik ben bang dat de pestkoppen/wolven dingen goed doorhebben.
Ho ho ho :xmas:

Gesloten

Terug naar “Spel 2 - Back to School”