Kleine pauze (nacht 2)

Wie is de braafste in de klas?
Gebruikersavatar
Sander
Zieke
Berichten: 483
Lid geworden op: 14 jul 2019, 18:21

Re: Kleine pauze (nacht 2)

Bericht door Sander »

Ik hoop dat iedereen nu inziet dat Wouter, Ineke en Lola overduidelijk te vertrouwen zijn!

Dan gelijk mijn excuses Lola, voor het feit dat ik voor de klassenoudste verkiezing niet op jou gestemd heb.... kunt u mij vergeven? :oops:
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Gebruikersavatar
Sander
Zieke
Berichten: 483
Lid geworden op: 14 jul 2019, 18:21

Re: Kleine pauze (nacht 2)

Bericht door Sander »

Pascal: Wouter (1), Ineke, (3), Sander (8), Lola (9)
Edy: Elrike (2)
Elrike: Ida (4), Edy (6), Mirjam (10)
Ineke: Floris (5)
Mirjam: Pascal (7), Renate (11)

Nog te stemmen:
Marieke (of vervanger....)

Dit was de stemming van de rekenles.
Wat me opviel is dat Mirjam als 10e gestemd heeft, en wel op Elrike. Op zich niet zo bijzonders, maar op dat moment had Pascal 4 stemmen en kreeg Elrike de 3e. Indien Pascal nog online gekomen was en gewisseld had van zijn stem (van Mirjam op Elrike) was het gelijke stand geworden en was er niemand de les uitgestuurd.


Dan het lijstje van Pascal:
Positief: Lola, Edy, Renate
Neutraal: Ida, Sander, Wouter, Floris
Minder positief: Ineke, Mirjam
Geen inhoudelijke mening: Marieke, Elrike

Nog geen duidelijke theorie over, maar iets om in gedachten te houden ;)
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Walter
Cupido
Berichten: 51
Lid geworden op: 24 jul 2019, 13:53

Re: Kleine pauze (nacht 2)

Bericht door Walter »

bij een tie, moest de class vertiegenwoordigsteur stem doorslag gaven, dus dann waz Pascal nog immer weggestemd...
Always remember: it's trash can, not trash cannot! And if trash can do it, so can you! because you're better than trash

Gebruikersavatar
Sander
Zieke
Berichten: 483
Lid geworden op: 14 jul 2019, 18:21

Re: Kleine pauze (nacht 2)

Bericht door Sander »

Walter schreef:
23 aug 2019, 11:39
bij een tie, moest de class vertiegenwoordigsteur stem doorslag gaven, dus dann waz Pascal nog immer weggestemd...
True point!
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Gebruikersavatar
Edy
Tovenares
Berichten: 946
Lid geworden op: 04 jul 2019, 21:13

Re: Kleine pauze (nacht 2)

Bericht door Edy »

Sander, dat viel mij ook al op. Maar bij teruglezen zag ik wel dat Mirjam eerder gezegd had op Elrike of m8jzelf te willen gaan stemmen. En ze had niet eerder Pascal echt verdacht gevonden, dus als ze op hem gestemd had was dat wel opvallend geweest.
Toch heb ik er geen goed gevoel bij. Ik dacht bij haar stem zelfs dat ze het nu (expres?) gelijk had gemaakt, maar ik had niet goed geteld.
De stem van Pascal op Mirjam kan je ook vraagtekens bij zetten. Is zij nu onschuldig omdat Pascal op haar stemde, of juist niet?
Pascal vond haar eerder verdacht, maar dat was niet heel gevaarlijk, want zij werd niet zwaar aangevallen door iedereen.
Dus ik weet het zonet niet meer Mirjam.

Ik sta natuurlijk samen met Renate in de verdachtenbank omdat Pascal ons zo lief vond, maar ja, daar kan ik ook niks aan doen. Sterker nog, Lola “ vertrouwde” hij ook en zij heeft hem er mede uit gewipt! Ik denk dat ik Renate zelfs een beetje meer vertrouw hierdoor.

Mirjamm
Cupido
Berichten: 65
Lid geworden op: 15 jul 2019, 22:37
Favoriete Weerwolfrol: teenage werewolf

Re: Kleine pauze (nacht 2)

Bericht door Mirjamm »

Fijn dat er een wolf uit is!
Dit bevestigt mijn gevoel naar in ieder geval Wouter.
Dan nu, even bijlezen. Irritant dat je niet meer kan quoten uit een gesloten topic dus ik ga even improviseren.

Ineke zei: Floris heeft wel een goeie Renate-detector, dus wat dat betreft ben ik wel gevoelig voor wat hij denkt ja.
Dat vind ik eigenlijk wel vrij makkelijk en zeker van jou te simpel gedacht! Ah, Ida zegt dat nu ook.
Edy zei: Tja, hier kan ik niet anders dan mijn spijt betuigen. Teruglezend zie ik inderdaad nergens dat je mij verdacht maakt. Ik denk dat mijn gevoel kwam uit het feit dat Ineke opeens haar keutel introk en de zaak ging omdraaien en dat jij daarin mee leek te gaan. Omdat zij mij vervolgens moeilijk te peilen vond vanwege de vervloekte, kreeg ik de indruk dat je ook daar in meeging. Maar idd zeg je daar niets over. Sorry!
Edy, na deze oprechte reactie van je kan ik niet anders dan het je vergeven. Dit komt heel oprecht over en ik vind het fijn dat je even teruggelezen hebt, want ik schrok van je aanval die op fouten was gebaseerd. Door dit bericht heb ik besloten om op Elrike te stemmen en niet meer op jou.
Floris zei:
Na alles nog een keer doorgelezen te hebben blijf ik bij het feit dat het gedraai van Ineke (Een post plaatsen,iedereen laten reageren , en dan weerleggen en de mensen mede hierop aanvallen ) raar vinden. Waar dit vandaan komt weet ik niet maar het blijft mij niet lekker zitten .Ook het feit dat Wouter en Ida haar hierdoor juist lijken te vertrouwen is in mijn ogen vreemd.
Ik vind dit een matig argument om op Ineke te stemmen. Ik vind het in ieder geval niet gek voor Ineke om eerst een mega bom te laten vallen, daarna haar keutel intrekt (hihi) en dan de reacties die dat heeft losgemaakt gaat analyseren. Ik vind dat Ineke dit vaker doet, zowel in het echt als online, dus ik was niet verbaasd.
Pascal zei: oals ik al zei, heb ik weinig tijd, en in mijn lijstje van gisteren (vannacht) stonden 2 verdachten, Ineke en Mirjam.
Van Ineke wil ik eerst nog even weten waar dat blinde vertrouwen in Wouter vandaan komt, dus Mirjam krijgt mijn stem.
Zoals ik gisteren ook al zei, ze schiet voor mijn een beetje te selectief op anderen, en doet er daarna weer heel luchtig over.
Ik kan hier helemaal niks mee, Pascal. Ik schiet selectief op anderen en doe er daarna luchtig over? Naar mijn idee helemaal niet. Ik schrijf over wat mij opvalt en wat ik denk en dat is niet selectief. Wie had ik er dan nog meer bij moeten betrekken om het niet selectief te laten lijken? De rest heeft toch ook niet in dat stadia over iedereen al wat inhoudelijks gezegd? Daarna doe ik er niet luchtig over maar reageer ik als er om uitleg wordt gevraagd om mijn eerdere posts op te helderen. Als er dan wat gebeurt waardoor mijn eerste argument geen stand meer houdt of ik diegene begrijp, dan kan ik mijn inzichten inderdaad aanpassen en flexibel zijn in mijn bevindingen. Dat betekent niet dat ik aan het draaien ben, ik pas mij aan aan de reacties en posts en daar baseer ik mijn mening op. Ik probeer dus juist niet stug en star te zijn maar elke keer met open blik naar de situaties te kijken.
Renate zei: Met pijn in het hart - want ik vind het juist zo leuk dat ze weer eens meedoet - stem ik dan toch op degene van wie ik vind dat ze het merkwaardigst speelt.
Nou, van je schoonmoeder moet je het hebben ;) .
Verder kan ik hier ook niet veel mee omdat ik het oppervlakkige argumenten vind. Als je kort meer wilt vertellen waarom je mij verdacht vind, kan ik er misschien beter op reageren.

Jongens, laten we dat hele Wouter/Ineke gedoe nou even rusten!

Welkom, Walter! Wat leuk! Succes met bijlezen.
Sander zei: Ik hoop dat iedereen nu inziet dat Wouter, Ineke en Lola overduidelijk te vertrouwen zijn!
Ik ben dat over Wouter eens. Bij Ineke en Lola hou ik nog een voorzichtige slag om de arm.
Hear me roar

Gebruikersavatar
Sander
Zieke
Berichten: 483
Lid geworden op: 14 jul 2019, 18:21

Re: Kleine pauze (nacht 2)

Bericht door Sander »

Mirjamm schreef:
23 aug 2019, 13:15
Sander zei: Ik hoop dat iedereen nu inziet dat Wouter, Ineke en Lola overduidelijk te vertrouwen zijn!
Ik ben dat over Wouter eens. Bij Ineke en Lola hou ik nog een voorzichtige slag om de arm.
Hou jij maar een voorzichtige slag om de arm, dat doe ik niet.
Ik vertrouw Wouter, Ineke en Lola blindelings.
Reden hiervoor: Wouter stemde als eerste, hij stemde op Pascal de weerwolf. Als hij ook wolf is had hij geen reden om zijn maatje eruit te stemmen.
Ineke stemde als derde, op dat moment hadden Pascal en Edy beiden 1 stem. Er was geen reden om (vanuit het perspectief dat Ineke een wolf is) op haar maatje te stemmen.
Lola had een beslissende stem uitgebracht op Pascal, door haar stem kon het (bijna) onmogelijk meer gelijk komen. En als het gelijk kwam (waar Walter mij terecht op wees), was haar stem alsnog doorslaggevend.

Ik denk dat er, met 13 startspelers, 3 of 4 wolven inzitten. Ik vind niet dat de urgentie nu al dusdanig hoog is om je medewolven eruit te naaien, bijv. in geval van wolf-burger-stelletje.
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Gebruikersavatar
Renate
Lieveling
Berichten: 780
Lid geworden op: 01 jul 2019, 21:58

Re: Kleine pauze (nacht 2)

Bericht door Renate »

Mirjam ik moet zeggen dat dit de eerste post van jou is waar ik echt een goed gevoel bij begin te krijgen. Tot nu toe merkte ik dat je heel erg lang postte maar dat er niet wezenlijk iets in stond en dat je vooral bezig was andermans theorie onderuit te halen. Dat maakt de kring van verdachten nu wel heel klein. Als ik Ineke en Wouter en Sander en Lola moet vertrouwen - Sanders theorie klinkt eigenlijk wel heel aannemelijk - en Mirjam ook, en ik zelf dan nog eens Floris en Edy vertrouw, dan zijn het echt nog maar heel weinig die ik zou kunnen verdenken.
En degene die heel weinig aanwezig zijn geweest verdenk ik eigenlijk ook niet omdat ze er 's nachts wel als de kippen bij waren om Mariska op te eten Dus Walter en Elrike vallen dan ook af. Ik geloof dat er dan niemand meer over is

Gebruikersavatar
Renate
Lieveling
Berichten: 780
Lid geworden op: 01 jul 2019, 21:58

Re: Kleine pauze (nacht 2)

Bericht door Renate »

Oh ja, dan is Ida nog over! Dat betekent dat ik traditiegetrouw dan toch maar Ida ga wantrouwen vanaf nu. Gelukkig hoef ik nu niet te stemmen

Gebruikersavatar
Edy
Tovenares
Berichten: 946
Lid geworden op: 04 jul 2019, 21:13

Re: Kleine pauze (nacht 2)

Bericht door Edy »

Nou, Wouter en Ineke blindelings vertrouwen zou ik uit principe niet doen! Zeker Ineke niet. Zeker lijken ze op dit moment positief, maar ikkan nog wel een scenario bedenken hoor! Niet heel waarschijnlijk geef ik toe, maar een klein slagje om de arm wil ik nog wel houden.

Gesloten

Terug naar “Spel 2 - Back to School”