Kleine pauze (nacht 2)

Wie is de braafste in de klas?
Gebruikersavatar
Lola
Burgemeester
Berichten: 695
Lid geworden op: 19 jun 2019, 22:26

Re: Kleine pauze (nacht 2)

Bericht door Lola »

Ida schreef:
24 aug 2019, 09:16
Lola je stelt/vraagt paar dingen aan mij:
Van die 2 aanhalingstekens, was ik uiteraard al achter, maar dat mijn post waar ik aan bezig was, dan weg is, dàt is waar ik nog niet weet hoe dat moet.
Dat is inderdaad erg vervelend. Je zou misschien je post in kladblok of Word of een dergelijk programma kunnen schrijven, zodat je hem tussendoor kan opslaan? Of als je je post wel graag hier schrijft, hem af en toe, of in ieder geval voor je hem verzendt, in zijn geheel kopiëren.
Ida schreef:
24 aug 2019, 09:16
Verder begrijp je niet waarom ik soms mensen hoger pmijn verdachtenlijstje heb dan anderen is heel simpel.
Ik maak altijd een optelsom en mensen met 1 minpuntje wantrouw ik dan minder erg, dan mensen met meerdere min puntjes.
Hier vroeg ik niet naar, volgens mij was dat Ineke. En ik denk dat dit principe voor de meesten wel logisch is; wat hier volgens mij het knelpunt is, is dat je niet genoeg toelicht wat die minpuntjes dan zijn.
Ida schreef:
24 aug 2019, 09:16
als derde: snap je nog steeds 1 post over het Ineke/Wouter verhaal. Ik heb in de post een toelichting ge-edit, maar dan nog snp je het niet, ik haalde 2 namen doorelkaar.
Sorry, maar dat is geen toelichting. Het verduidelijkt op geen enkele manier wat je bedoelt. Edy verdedigt zichzelf tegen mij over het Wouter-verhaal? Of verdedig ik mezelf? En wat je daar dan mee zou bedoelen is een nog groter raadsel. Ik word er onderhand een beetje moe van dat jij weigert duidelijk te zijn. Meerdere mensen vragen meerdere malen om opheldering en het enige wat jij zegt is 'dat staat er gewoon'. Nou, blijkbaar dus niet, want mensen begrijpen er geen snars van.
Ida schreef:
21 aug 2019, 19:22
Dat Edy zichzelf zo heftig verdedigd naar Wouter (edit: ik bedoel Lola over het Wouter verhaal) is wat overdreven, dàt onthoud ik dan wel.
Als iemand anders hier wel wijs uit kan, vertel me alsjeblieft wat hier staat.

Dan, op dit gedoe inhakend; er zijn (klaarblijkelijk) al genoeg miscommunicaties als we allemaal Standaardnederlands spreken, als er dan ook nog een vreemde Duits/Nederlands-hybride fictietaal bijkomt wordt het me echt te gek. Mirjam doet een dappere poging het te vertalen, maar of dat dan ook echt is wat Walter bedoelde, weten we daarmee nog niet. Dus Walter, ik wil je echt met klem vragen om je roleplay niet in de weg te laten staan van het spel. In je niet-inhoudelijke posts vond ik het echt wel leuk en grappig, maar de humor is er ondertussen wel vanaf.

Gebruikersavatar
Edy
Tovenares
Berichten: 946
Lid geworden op: 04 jul 2019, 21:13

Re: Kleine pauze (nacht 2)

Bericht door Edy »

Ida wrote: ↑
24 Aug 2019, 09:16
als derde: snap je nog steeds 1 post over het Ineke/Wouter verhaal. Ik heb in de post een toelichting ge-edit, maar dan nog snp je het niet, ik haalde 2 namen doorelkaar.
Sorry, maar dat is geen toelichting. Het verduidelijkt op geen enkele manier wat je bedoelt. Edy verdedigt zichzelf tegen mij over het Wouter-verhaal? Of verdedig ik mezelf? En wat je daar dan mee zou bedoelen is een nog groter raadsel. Ik word er onderhand een beetje moe van dat jij weigert duidelijk te zijn. Meerdere mensen vragen meerdere malen om opheldering en het enige wat jij zegt is 'dat staat er gewoon'. Nou, blijkbaar dus niet, want mensen begrijpen er geen snars van.
Speak for yourself Lola. Ik begrijp het prima. Ida noemde mij, maar ze bedoelde jou. Dus JIJ was je hevig aan het verdedigen.
Zo moeilijk is dit toch niet??

Zelf word ik er een beetje moe van dat je hele posten blijft wijden aan het niet begrijpen van mensen en hen daar de schuld van te geven. En op een manier die ik soms wel de grenzen van fatsoen vind overschrijden. Als het nu nog spelinhoudelijk was, maar het is eigenlijk vooral klagen. Dat kan wat mij betreft ondertussen wel een tandje minder. Het is een spelletje en het moet wel leuk blijven.
Zelf begrijp ik geen snars van wat Ineke zegt meestal, maar behalve een zucht af en toe ga ik niet hele pagina's wijden aan Ineke beschuldigen van onduidelijkheid en irritant gedrag. Misschien dat het ook gewoon aan mezelf ligt???

Ik weet overigens dat iedereen zichzelf wel kan verdedigen, maar nu vind ik het gewoon een beetje irritant worden.

Gebruikersavatar
Lola
Burgemeester
Berichten: 695
Lid geworden op: 19 jun 2019, 22:26

Re: Kleine pauze (nacht 2)

Bericht door Lola »

Ik heb terug zitten lezen en ik kan nergens een instantie vinden waar ik me verdedig tegenover Wouter of in relatie tot het Wouter-gebeuren, laat staan heftig. Dus nee, ik vind het helemaal nog niet duidelijk.

Ik zeg nergens dat niemand begrijpt wat Ida zegt, maar er zijn meerderen die om verduidelijking vragen; ik ben dus blijkbaar niet de enige die er moeite mee heeft, is wat ik wil zeggen.

En ja, misschien ligt het aan mij dat ik niet begrijp wat Ida zegt. Maar feit is dat ik het niet begrijp. Als ik dan om opheldering vraag, is het zinloos om te zeggen 'het staat er gewoon'. Níémand schiet daar iets mee op. Het zal best dat het er staat, maar ik heb blijkbaar wat meer nodig dan dat, en dat geef ik duidelijk aan. Dat je dat dan moedwillig niet geeft, dát is waar ik commentaar op heb. Er wordt geen gehoor gegeven aan mijn verzoeken. Het voelt allemaal heel opzettelijk, en ik vind het reteverdacht.

Gebruikersavatar
Renate
Lieveling
Berichten: 780
Lid geworden op: 01 jul 2019, 21:58

Re: Kleine pauze (nacht 2)

Bericht door Renate »

"Nou", zei de meester "nu geven Lola, Edy en Ida elkaar een dikke kus en gaan ze weer lekker spelen".
En zo geschiedde!

Gebruikersavatar
Edy
Tovenares
Berichten: 946
Lid geworden op: 04 jul 2019, 21:13

Re: Kleine pauze (nacht 2)

Bericht door Edy »

Ja meester💋💋

Walter
Cupido
Berichten: 51
Lid geworden op: 24 jul 2019, 13:53

Re: Kleine pauze (nacht 2)

Bericht door Walter »

*meesteres*
Always remember: it's trash can, not trash cannot! And if trash can do it, so can you! because you're better than trash

Walter
Cupido
Berichten: 51
Lid geworden op: 24 jul 2019, 13:53

Re: Kleine pauze (nacht 2)

Bericht door Walter »

Vertaling, voor de niet zo linguistisch gestelde mensen:

Goede Dag,

Ik ben nieuw hier.

Ik ben uitgewisseld met Marieke, die naar mijn school toe is gegaan.

Hopelijk kan ik jullie allemaal snel leren kennen :D

(kort berichtje, zodat Mark mij mijn rol kan toesturen, maar in ieder geval, vooralsnog:
Gefeliciteerd, Lola!

Rust in vrede, Mariska
Rust in vrede, Pascal)

(de eerste mij stond blijkbaar niet in de zin voor Mark, dus, ff verbeterd)
Always remember: it's trash can, not trash cannot! And if trash can do it, so can you! because you're better than trash

Walter
Cupido
Berichten: 51
Lid geworden op: 24 jul 2019, 13:53

Re: Kleine pauze (nacht 2)

Bericht door Walter »

Bij een gelijkspel moet de stem van deklassenvertegenwoordigster de doorslag geven, dus dan was Pascal nog steeds weggestemd...


ps: de volgende vertaling gaat wat langer duren, verwacht een uurtje...
Always remember: it's trash can, not trash cannot! And if trash can do it, so can you! because you're better than trash

Walter
Cupido
Berichten: 51
Lid geworden op: 24 jul 2019, 13:53

Re: Kleine pauze (nacht 2)

Bericht door Walter »

Ik vind het vreemd, dat jullie meteen tegen mij zeggen, dat ik moet gaan liggen met de ogen dicht, en dan reageren, maar ik wil niet dat jullie mij gaan lopen prikken, of kauwgum in de haren smeren, of wat dan ook. Dus ik ga niet in de houding van een lijk liggen. Ik blijf lekker rechtop staan, om te spreken!

Teneerste, Ineke en haar theorie: Zij vergeet/laat weg dat zijzelf begon met de opmerking blonde haren, blauwe ogen, dus zij kan ook de vervloekte zijn (wij noemen zo iemand de gezegende, want die persoon kan veranderen als dat nodig is om te overleven.

Edy had een vraag over de Vervloekte, en nu precies Ineke, was degene die die vraag dan weer beantwoordde..

Genoeg gelonkt naar de knappe Meneer Wouter (die zei dat je niet teveel op een theorie door moest gaan, zeker niet zonder ook andere dingen te benoemen, dus die kijkt daar vast naar)

Ik denk, dat Ineke best zelf als de vervloekte, zo een theorie had kunnen bedenken, en met Mariska's dood, ga ik eens kijken, wie er op Ineke hebben gestemd, omdat die mogelijk nog wel eens een keer de Vervloekte zou kunnen zijn. (lijstje komt van Pascal, klopt het wel)
Eindstand (officieus) stemming klassenoudste:

Klassenoudste verkiezing
Mirjam -> Ineke
Edy -> Lola
Marieke -> Lola
Wouter -> Ineke
Renate -> Lola
Mariska -> Lola
Ida -> Lola
Pascal -> Ineke
Floris -> Edy
Lola -> Ineke
Sander -> Pascal
Ineke -> Lola


Stemmen:
Ineke 4 stemmen
Lola 6 stemmen
Edy 1 stem
Pascal 1 stem

Niet gestemd: Elrike
De 4 mensen die op Ineke hebben gestemd zijn: Mirjamm, Wouter, Pascal, Lola,

Ik zag dat Pascal al vanaf het begin van het eerste lesuur op Mirjam zat, en hij het vast jammer vond dat zij er niet in zijn plaats uit was gegaan.
En van Wouter en Lola weten we dat die allebei op Pascal hebben gestemd.

Ik denk dat deze theorie, in elk geval redelijk is ontkracht.

Ik zoek nog even door
Sander wrote: ↑23 Aug 2019, 11:23
Pascal: Wouter (1), Ineke, (3), Sander (8), Lola (9)
Edy: Elrike (2)
Elrike: Ida (4), Edy (6), Mirjam (10)
Ineke: Floris (5)
Mirjam: Pascal (7), Renate (11)

Nog te stemmen:
Marieke (of vervanger....)

Dit was de stemming van de rekenles.
Wat me opviel is dat Mirjam als 10e gestemd heeft, en wel op Elrike. Op zich niet zo bijzonders, maar op dat moment had Pascal 4 stemmen en kreeg Elrike de 3e. Indien Pascal nog online gekomen was en gewisseld had van zijn stem (van Mirjam op Elrike) was het gelijke stand geworden en was er niemand de les uitgestuurd.


Dan het lijstje van Pascal:
Positief: Lola, Edy, Renate
Neutraal: Ida, Sander, Wouter, Floris
Minder positief: Ineke, Mirjam
Geen inhoudelijke mening: Marieke, Elrike

Nog geen duidelijke theorie over, maar iets om in gedachten te houden ;)
Ik zie twee interessante opties(het regent, of het regent niet): Ofwel Elrike is een pestkop, ofwel Elrike is een burger.
Dit geeft verschillende opties in uitleg van de stemmen.
Als Elrike slecht is, dan had geen van de 4 mensen er enig nut aan om te wisselen naar Elrike, om zo Pascal te redden, dus dan kan elk van de 4 mensen die op Pascal hebben gestemd nog slecht zijn.
Als Elrike goed is, dan zijn Wouter, Ineke, Sander en Lola volledig goed.
(kleine voetnoot, voor Lola om het niet uit te maken, had ook Mirjam slecht moeten zijn)
(kleine voetnoot 2, niet specifiek rekening gehouden met mensen die al weg waren, om iets anders te doen)
Het enige wat nog zou hebben gekund, was dat iemand was gewisseld naar Elrike, om dan te zweren dat ze blij waren geweest, dat er een (andere) pestkop uit was gegaan, om zo Pascal vrij te pleiten, maar aangezien dat niet is gebeurt.

Ik weet het nog niet (ik denk er nog op door wat dit meer betekend)

Ik vertrouw Edy niet: Zij zei iets als maar ikkan nog wel een scenario bedenken waarbij ze slecht is"

Volledig uit verband gerukt, natuurlijk, maar ergens vond ik die uitspraak zo des Ida's aanvoelen, dat ik me afvroeg of zij niet ergens anders met anderen wat informatie deelde.

PS: Heeft iemand anders ook na Ineke's "blonde haren, blauwe ogen" uitspraak constant het liedje "even aan mijn moeder vragen" in het hoofd?

PPS: Mijn Nederlands is niet zo goed, zou iemand even samen met mij kunnen oefenen, zodat het beter word (ik het kan verbeteren)?

PPPS: (gister)Vanmiddag naar Duivenvoorde geweest, dus tussen miijn rol nog niet hebben, er niet zijn, nog niet bijgelezen te zijn, en mijn op het moment ff belangrijkere, uitgesprongen punten op te schrijven, is dit het eerste moment dat ik inhoudelijk kon reageren (een beetje dan)
Always remember: it's trash can, not trash cannot! And if trash can do it, so can you! because you're better than trash

Walter
Cupido
Berichten: 51
Lid geworden op: 24 jul 2019, 13:53

Re: Kleine pauze (nacht 2)

Bericht door Walter »

pps: Kan iemand mij de taal leren? Ik geloof dat mijn Nederlands niet het beste is

Ik kan dit niet alleen aan.
Always remember: it's trash can, not trash cannot! And if trash can do it, so can you! because you're better than trash

Gesloten

Terug naar “Spel 2 - Back to School”