Kleine pauze (nacht 2)

Wie is de braafste in de klas?
Ineke
Onruststoker
Berichten: 115
Lid geworden op: 01 aug 2019, 11:35

Re: Kleine pauze (nacht 2)

Bericht door Ineke »

Ik heb inmiddels antwoord op mijn vraag hoe de Dronkenlap gespeeld wordt. Voor de geïnteresseerden: de Dronkenlap krijgt de derde nacht zijn rol te horen.

Ik denk niet dat de Pascal-stemmers (Wouter, Sander, Lola) Weerwolf zijn.

Van Elrike en Walter zou ik graag meer willen horen.

Mirjam is denk ik ook goed, omdat ze scherp speelt en ik ook denk dat ze als slechterik anders zou hebben gespeeld. Haar stem op Elrike is wel wat twijfelachtig, maar ze stemde laat (alleen Renate en Marieke moesten nog stemmen), dus dat maakt het inderdaad wel minder verdacht. Daarnaast was Mirjam een verdachte van Pascal nog voordat Pascal werd verdacht.
Pascal schreef:Edy vind ik al wel goed bezig, ik ben het helemaal met haar eens dat het op zijn minst verbazend is dat Floris zich niet kandidaat stelt. Doet ie in de spellen die ik met hem speelde ook altijd!
Daarnaast vind ik het haar sieren dat ze, ondanks dat ze het liever niet doet, zich toch kandidaat stelt als klassenoudste. En ook nog eens laat, als wolf zou ze dat niet snel doen denk ik.
Dit zegt Pascal over Edy… Ik weet niet of Pascal dit zo over een medewolf zou zeggen.

Daarnaast hadden Pascal en Edy een soort van een-tweetje. Pascal opperde dat Wouter de Vervloekte was en Edy sprong daarop in door zo’n beetje voor te stellen om Wouter te allen tijde te lynchen. Ik vind het echt superverdacht, maar ook dit ligt er zo ongelofelijk dik bovenop…

Verder kan ik me absoluut niet vinden in de mensen die Edy verdenkt/vertrouwt, dus dat draagt er ook niet aan bij dat ik haar meer ga vertrouwen. En juist omdat het zo duidelijk lijkt te zijn dat ze slecht is, vertrouw ik Edy meer. Heel logisch dit :P

Renate zit me ook nog steeds niet helemaal lekker. Ik vind zo’n beetje alles wat ze zegt in haar post van 20 Aug 2019, 21:35 verdacht. Daar heb ik al eerder een post aan gewijd (21 Aug 2019, 10:30) en daarom licht ik er nu alleen één stukje uit:
Renate schreef:Edy’s theorie over Apeldoorn vind ik normaliter niet zo ver gezocht. IRL stemmen wolven vaak als eersten degenen eruit die hen goed kennen omdat ze zich anders misschien tegenover hen verraden door stembuigingen, steelse blikken enz.
Daarom vind ik Floris’ reactie dat die Apeldoorntheorie wel vaker is gebruikt maar zo achterhaald is, oude koeien enz, echt onzin. Het komt op mij over alsof Floris minstens één Apeldoorner probeert te beschermen.
Ik heb echter wel een andere reden waarom ik niet zo in de Apeldoorntheorie geloof.
Bij mijn weten is dit voor het eerst in jaren dat Pascal, Sander en Mariska samen online spelen (weliswaar speelden Pascal en Mariska vorige keer wel samen, maar toen was Pascal feitelijk niet aanwezig, dus die hebben elkaars online speelstijl nou niet bepaald door en door leren kennen). Bovendien vroeg Sander in de aanmeldfase specifiek of Mariska mee ging doen, en toen ze dat beaamde zei hij: dan schrijf ik me ook in. Dat klinkt niet als iemand die vervolgens Mariska er als eerste uit gaat eten.
Maar: het zóu kunnen. En het zou ook prima niet zo kunnen zijn.

Ze linkt Floris aan minstens één Apeldoorner, omdat Floris niet in de Apeldoorn-theorie gelooft. Met de kennis van nu zou je kunnen zeggen dat Floris inderdaad Pascal beschermde, maar ik vind de conclusie van Renate op basis van de informatie die toen beschikbaar was te makkelijk. Het komt op mij meer over alsof Renate bezig was met een opzetje voor het geval Pascal zou overlijden. En vervolgens geeft Renate zelf een reden om de Apeldoorners (en dus Pascal) niet te verdenken…

Daarnaast stemde ze als laatste in een stemmig waar een wolf (Pascal) is gelyncht. Dat kan natuurlijk toeval zijn, maar het kan ook zijn dat Renate wilde wachten hoe er gestemd werd, zodat ze misschien haar maatje nog kon redden. Ik begrijp dat dit nogal speculatief is, maar haar late stemgedrag pleit in ieder geval niet in haar voordeel.

Floris is moeilijk te peilen. Hij neemt het voor Elrike en Renate op en vertrouwt daarnaast ook Edy. Hij verdacht Pascal en mij. Uiteindelijk stemt hij op mij. Floris staat voor mij nog steeds op neutraal (edit: verdacht).

Ida is wel flink gestegen op mijn verdachtenlijstje.
Ida schreef:Ik vertrouw nav het vervloekten verhaal; Ineke en Wouter voor het moment, ik hoop nog op bewijs, van wat ze beweren.
Edy geeft bij mij door haar reactie een burger gevoel. Lola en Pascal vind ik hierin veel te heftig.
Hoezo vond je Lola en Pascal ‘hierin’ veel te heftig? Ik begrijp eerlijk gezegd ook nog niet helemaal wat je met ‘hierin’ bedoelt.
Ida schreef:Nog maar een korte versie, van mijn verloren post. nav Ineke en Edy (geloof ik) die mijn post niet snapten.
Ik vertrouw nav het vervloekten verhaal; Ineke en Wouter voor het moment, ik hoop nog op bewijs, van wat ze beweren.
Edy geeft bij mij door haar reactie een burger gevoel. Lola en Pascal vind ik hierin veel te heftig.
Renate zei ergens, wat zij zou doen in het vervloekjte verhaal, als ze wolf zou zijn. Ik denk dat Reanate dat als wolf niet zou zeggen.
Verder vind ik in mijn post geen onduidelijkheden.

Ik begrijp helemaal niet waarom smmige spelers Floris vertrouwen omdat hij Renate vertrouwt. Zeker hij heeft het wel eens goed gehad, maar het zegt nieks over zijn rol, hij kan dat als wlf ook zeggen, sterker nog hij kan het ook zeggen als ze samen in een holletje zitten of een stelletje vormen. Dus ik vertrouw Floris hierin niet zomaar, en ook niet diegenen die dat zomaar geloven.
Ook snap ik niet dat sommigen opperen, dat Elrike ws geen wolf is, vanwege weining aktief. Nou daar geloof ik geen snars van, Elrike kan best wolf zijn, ik heb haar al eerder zo zien spelen en toen zat ze lekker te posten in haar warme holletje. Ook haar stemgedrag met rare kleuterachtige argumenten. Naar, dat kan best een dekmantel zijn.
Dit is de post die voorafgaat aan de post waarin Ida haar stem toelicht.
Ida schreef:De meeste negatief opvallende spelers zijn op dit moment bij mij Lola, Floris, Elrike. Van Marieke weet ik nog niks , hoop dat er een vervanger komt) en Sander lijkt postitieve insteek te hebben, maar dat is nog maar een begin. Van alle anderen weet ik nog niet, wat ik ervan moet vinden. Omdat Lola en Floris wel actief zijn en Elrike niet, stem ik op haar.
Waarom valt Floris je negatief op? Ik lees in je voorgaande post alleen redenen waarom anderen Floris niet zomaar zouden moeten vertrouwen, maar ik maak er niet uit op waarom je hem verdenkt? Je verdenking van Elrike vind ik ook niet sterk. Ik ben het met je eens dat Elrike haar afwezigheid geen reden is om haar te vertrouwen. Ik ben het echter niet met je eens dat het een reden is om haar te verdenken. Voor zover ik me kan herinneren, speelt Elrike helaas wel vaker zo, ongeacht haar rol. Verder noem je Pascal niet als speler die je het meest negatief opvalt. In je eerdere post noem je Lola en Pascal samen, omdat ze veel te heftig zouden reageren. Ik begrijp niet waarom Lola wel je uiteindelijke verdachtenlijstje haalt en Pascal niet?

Gebruikersavatar
Renate
Lieveling
Berichten: 780
Lid geworden op: 01 jul 2019, 21:58

Re: Kleine pauze (nacht 2)

Bericht door Renate »

Ineke, ik kan niet zo heel veel met jouw verdachtmakingen in mijn richting. Ik ben nu eenmaal van de snelle uitspraken en gevolgtrekkingen, niet zo weloverwogen, en heb geen spectaculaire theorieën. En onschuld aantonen is altijd lastig. Eén verdachtmaking gaat me echter te ver: dat ik om tactische redenen zo laat gestemd heb gisteren. Op doordeweekse dagen ben ik op zijn vroegst om kwart voor 7 thuis en gisteren pas om kwart voor 8, moest toen alles bijlezen, mijn verdenkingen posten en zo bezien vind ik eerlijk gezegd nóg dat ik vrij vlot gestemd heb.
Los daarvan zou het - als ik wolf was - toch tactischer geweest zijn op Elrike te stemmen, dan had Pascal ook nog gauw zijn stem kunnen wisselen en dan had zij eruit gelegen.

Ineke
Onruststoker
Berichten: 115
Lid geworden op: 01 aug 2019, 11:35

Re: Kleine pauze (nacht 2)

Bericht door Ineke »

Ik ben nu dus heerlijk burgerlijk boodschappen aan het doen bij de Albert Heijn. Toen bedacht ik me ineens dat Ida en Floris niet zo heerlijk burgerlijk boodschappen kunnen doen bij de Albert Heijn, omdat ze in het buitenland zitten. Ik denk dus dat ze wolven zijn. Ik voel ineens veel meer voor de theorie van Elrike. Dat wilde ik even delen.

Gebruikersavatar
Lola
Burgemeester
Berichten: 695
Lid geworden op: 19 jun 2019, 22:26

Re: Kleine pauze (nacht 2)

Bericht door Lola »

Wauw! De eerste dag gelijk een pestkop de klas uit! Lekker bezuuugggg

En welkom Walter! Kan niet wachten om inhoudelijk van je te horen ;)
Edy schreef:
23 aug 2019, 09:13
Wordt een stil potje dan als we alleen maar dingen zeggen waar Lola tegen kan🙄🙄🙄😂😂😂
Juist niet! Ik wil geen halve verhalen, maar hele! Dus wordt juist lekker levendig 😁😁
Renate schreef:
23 aug 2019, 10:00
Wow, dit is wel heel knap! Complimenten voor Lola, Wouter en Ineke die alledrie op Pascal hebben gestemd. Kunnen jullie nog eens kort jullie argumenten daarvoor aangeven? Want ik vond ze blijkbaar niet overtuigend genoeg om erin mee te gaan.
Bij mij was het voor een groot deel wel gevoel? Misschien gek, maar juist het feit dat hij zei mij te vertrouwen zat me niet helemaal lekker. En dat iedereen over zijn gedrag zei 'slecht lezen is wolfs' heeft denk ik de doorslag gegeven.
Sander schreef:
23 aug 2019, 10:44
Ik hoop dat iedereen nu inziet dat Wouter, Ineke en Lola overduidelijk te vertrouwen zijn!

Dan gelijk mijn excuses Lola, voor het feit dat ik voor de klassenoudste verkiezing niet op jou gestemd heb.... kunt u mij vergeven? :oops:
Ik vind het wel komisch dat je jezelf niet noemt bij de mensen die nu te vertrouwen zijn, hahaha.
En waarom zou je daar je excuses voor aanbieden? Je hebt toch gewoon gestemd op de persoon waarvan je toen dacht dat die geschikt was, niks mis mee. Wel fijn dat ik met terugwerkende kracht alsnog een beetje je stem heb :mrgreen:
Sander schreef:
23 aug 2019, 13:31
Ik vertrouw Wouter, Ineke en Lola blindelings.
Blindelings vind ik dan wel weer ver gaan; blijf wel alert, ook op ons. Maar je argumentatie kan ik me wel in vinden, en ik denk voorlopig ook wel dat wij te vertrouwen zijn. Hoewel ik mezelf natuurlijk al vertrouwde ;)
Ineke schreef:
23 aug 2019, 16:42
Ik heb inmiddels antwoord op mijn vraag hoe de Dronkenlap gespeeld wordt. Voor de geïnteresseerden: de Dronkenlap krijgt de derde nacht zijn rol te horen.
Goed om te weten, thanks Ineke!
Ineke schreef:
23 aug 2019, 16:42
Ida is wel flink gestegen op mijn verdachtenlijstje.
Ida schreef:Ik vertrouw nav het vervloekten verhaal; Ineke en Wouter voor het moment, ik hoop nog op bewijs, van wat ze beweren.
Edy geeft bij mij door haar reactie een burger gevoel. Lola en Pascal vind ik hierin veel te heftig.
Hoezo vond je Lola en Pascal ‘hierin’ veel te heftig? Ik begrijp eerlijk gezegd ook nog niet helemaal wat je met ‘hierin’ bedoelt.
Ja, ik had hier dus ook al naar gevraagd, maar voor mijn gevoel niet echt antwoord op gekregen. Misschien ziet Ida dat anders, maar dan wil ik haar graag vragen om mij even te behandelen alsof ik heel dom ben, en het overdreven duidelijk voor me uit te spellen. :mrgreen:

Ida zit mij ook niet zo lekker, ze lijkt wat ze zegt niet te willen toelichten (iig niet uitgebreid) en gooit het op 'quoten is moeilijk', maar om dingen uit te leggen heb je echt niet per se quotes nodig.

Verder wil ik graag meer van Walter horen, want ik kan nu nog helemaal niks over hem zeggen. 🙂
Ineke schreef:
23 aug 2019, 17:36
Ik ben nu dus heerlijk burgerlijk boodschappen aan het doen bij de Albert Heijn. Toen bedacht ik me ineens dat Ida en Floris niet zo heerlijk burgerlijk boodschappen kunnen doen bij de Albert Heijn, omdat ze in het buitenland zitten. Ik denk dus dat ze wolven zijn. Ik voel ineens veel meer voor de theorie van Elrike. Dat wilde ik even delen.
😂😂😂😂

Gebruikersavatar
Lola
Burgemeester
Berichten: 695
Lid geworden op: 19 jun 2019, 22:26

Re: Kleine pauze (nacht 2)

Bericht door Lola »

Oh, trouwens, ik ben maandag t/m woensdag op kamp, en dit weekend ben ik ook het grootste deel van de tijd al bezig met voorbereidingen. Ik zal dus een aantal dagen wat minder actief zijn, maar ik ga mijn best doen om minstens één keer per dag iets te laten horen, en ik vertrouw er wel op dat dat ook lukt. 🙂

Gebruikersavatar
Sander
Zieke
Berichten: 483
Lid geworden op: 14 jul 2019, 18:21

Re: Kleine pauze (nacht 2)

Bericht door Sander »

Ineke schreef:
23 aug 2019, 17:36
Ik ben nu dus heerlijk burgerlijk boodschappen aan het doen bij de Albert Heijn. Toen bedacht ik me ineens dat Ida en Floris niet zo heerlijk burgerlijk boodschappen kunnen doen bij de Albert Heijn, omdat ze in het buitenland zitten. Ik denk dus dat ze wolven zijn. Ik voel ineens veel meer voor de theorie van Elrike. Dat wilde ik even delen.
Delen ze daar gratis bier of wijn uit ofzo?
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Gebruikersavatar
Edy
Tovenares
Berichten: 946
Lid geworden op: 04 jul 2019, 21:13

Re: Kleine pauze (nacht 2)

Bericht door Edy »

Zucht..... als er 1 persoon is in onze weerwolvenkring die ik nooit begrijp is het Ineke wel. :( En dit spel is het niet anders.
Waar slaat dit nou weer op Ineke? :roll: :roll:

Gebruikersavatar
Gerry
Wolvenjong
Berichten: 29
Lid geworden op: 18 jul 2019, 00:24

Re: Kleine pauze (nacht 2)

Bericht door Gerry »

Elrike is tijdens de pauze even het schoolplein afgelopen om nog even wat extra zakgeld te verdienen. Ze hoopt er tijdens de volgende les weer bij te zijn. Dus ik neem even (dit weekend) voor haar waar. Aangezien we als twee druppels water op elkaar lijken (ahum) merken jullie dat toch niet. En ik denk ook niet dat het meester Mark zal opvallen als er straks even iemand anders in de les zit :)

Ik heb gisteravond bijgelezen en mijn eigen ideeën over wie er verdacht zijn en wie niet, maar ik denk niet dat het veel zin heeft om die uitgebreid te delen omdat het niet Elrikes ideeën zijn. Haar ideeën mag ze spuien als ze weer terug is.

Wel was ik het eens met haar stem op Edy, omdat ik haar en Pascal veel te lang door vond gaan op de Vervloekte wolf theorie. Dat vond ik verdacht. En het deed me denken aan het vorige spel waar Edy een theorie overnam en er een tijdje op door bleef gaan.

Dus ik ben blij dat Pascal een pestkop bleek te zijn. Dat bevestigt (voor een deel) mijn vermoedens. Ik hield ook de stemming nog in de gaten om eventueel Elrikes stem te kunnen wijzigen naar Pascal, mocht dat nodig zijn geweest. Maar dat bleek gelukkig niet nodig.
You've no idea how wonderful toilet paper is until it's taken away from you by an unfeeling universe. I think it's the defining characteristic of human civilization, the ability to manufacture something decent to wipe your ass on.
- Peter F. Hamilton

Ida
Weerwolf
Berichten: 597
Lid geworden op: 13 jul 2019, 22:44

Re: Kleine pauze (nacht 2)

Bericht door Ida »

Ik word op de één of andere manier aan Floris gelinkt en ik begrijp niet waarom, ik ben het oneens met de Elrike theorie van Floris, dat heb ik gewoon uitgelegd en ik ga nog eens terug zoeken wie mijn woorden verdraaien. Wat Albert Heyn nu weer te maken heeft met mijn fantastische rol in dit spel, begrijp ik al helemaal niet. En nee, ik heb geen boodschappen gedaan, maar heerlijk op een platbodem op de Loire gevaren.
En dat me nu nog eens word verweten dat ik niet uit andere paginas kan quoten, ik heb hier uitleg gevraagd, maar dat is kennelijk te moeilijk of teveel gevraagd. Ik word er bijna boos om, maar dat is dan weer jammer van mijn 'dagje uit' gevoel. Lola het 'Hierin' gevoel, waar je naar vraagt, was over de Ineke/Wouter speculatie, het staat er duidelijk bij.
Ik ben net thuis en ondanks dat ik geen boodschappen bij de AH heb gedaan, moet er toch eten op tafel. Maar ik moest even mijn gal spuien. tot later

Gebruikersavatar
Lola
Burgemeester
Berichten: 695
Lid geworden op: 19 jun 2019, 22:26

Re: Kleine pauze (nacht 2)

Bericht door Lola »

Ida, ik zeg net juist dat je niet hoeft te kunnen quoten om gewoon duidelijk te zijn. Ik heb tijdens de de dag nog kort uitgelegd hoe je het makkelijk kunt doen, en je hebt zelf ook eerder handmatig gequoot, dus je hebt geen enkele reden meer om je daarachter te verschuilen. Quotes zijn niet essentieel als je gewoon duidelijk bent over waar je naar verwijst.
Ida schreef:
21 aug 2019, 19:22
Dat Edy zichzelf zo heftig verdedigd naar Wouter (edit: ik bedoel Lola over het Wouter verhaal) is wat overdreven, dàt onthoud ik dan wel.
Wat hier staat begrijp ik nog steeds voor geen halve meter.

Met het 'hierin' bedoel je dan hoe snel ik de theorie afschreef, neem ik aan? Waarom dat me zo verdacht zou moeten maken zie ik niet, maar goed. Wat ik echt raar vind aan dit verhaal is dat je Pascal en mij hier zo naast elkaar zet, want zijn reactie op die theorie was echt totaal anders. Maar ik weet niet of het waardevol is om hier nog lang over door te gaan.

Mensen, Ineke heeft het over burgerlijk boodschappen doen. Burger. Haha. Snap je. Ik kan me niet indenken dat het meer is dan een grap. 😂

Gesloten

Terug naar “Spel 2 - Back to School”