Lesuur 1 rekenen/wiskunde.

Wie is de braafste in de klas?
Gebruikersavatar
Wouter
Lijfwacht
Berichten: 610
Lid geworden op: 18 jul 2019, 14:42
Locatie: Utrecht
Favoriete Weerwolfrol: the thing

Re: Lesuur 1 rekenen/wiskunde.

Bericht door Wouter »

Nog een paar dingen die me opvallen:

Lola is fel, dat past bij haar karakter (denk ik) maar het kan ook een masquerade zijn.
Elrike hanteert een logica die nergens op slaat. Dat ik in het vorige spel vanuit indonesie en singapore wolf was zegt natuurlijk helemaal niets over dit spel. Ik ben vanavond wel thuis en ben bereid om die reden alsnog op haar te stemmen. Ik wacht even de stemverhoudingen af.

En:
Lola schreef:
22 aug 2019, 19:17
Wouter schreef:
22 aug 2019, 19:15
We spannen niet samen Pascal, we hebben goede redenen elkaar te vertrouwen.
Wat is dan jouw goede reden om Ineke te vertrouwen?
Zoals ik eerder zei, lees mijn posts terug en denk na.
Ho ho ho :xmas:

Gebruikersavatar
Wouter
Lijfwacht
Berichten: 610
Lid geworden op: 18 jul 2019, 14:42
Locatie: Utrecht
Favoriete Weerwolfrol: the thing

Re: Lesuur 1 rekenen/wiskunde.

Bericht door Wouter »

En ik drukte op submit voordat hij af was.

Ida houdt zich een beetje van de domme denk ik. Zo moeilijk zijn quotes niet, het is een makkelijk om jezelf onnavolgbaar te maken zo.
Pascal blijft een beetje draaien
Sander is opeens heel actief. Dat is fijn. Doorgrond hem nog niet maar dat komt nog wel (Gefeliciteerd trouwens)
Edy vond ik eerst verdacht, maar dat was onterecht. Voorlopig terug naar mijn neutraal lijstje,
Ik baal van vervangingen. Sorry marieke (en wie dan ook), bedenk dat van te voren.
Floris is misguided.
Mirjam speelt serieus en ik denk dat ze al wat inzichten heeft opgedaan. Maar dat zegt nog weinig over haar rol. Toch vertrouw ik haar omdat ik vermoed dat ze zich anders zou gedragen als ze slecht was.
Ho ho ho :xmas:

Gebruikersavatar
Sander
Zieke
Berichten: 483
Lid geworden op: 14 jul 2019, 18:21

Re: Lesuur 1 rekenen/wiskunde.

Bericht door Sander »

Hierbij een lijstje van de stemming:

Pascal: Wouter (1), Ineke, (3)
Edy: Elrike (2)
Elrike: Ida (4), Edy (6)
Ineke: Floris (5)
Mirjam: Pascal (7)

Voor de volledigheid: de dikgedrukte naam is op wie gestemd is
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Gebruikersavatar
Sander
Zieke
Berichten: 483
Lid geworden op: 14 jul 2019, 18:21

Re: Lesuur 1 rekenen/wiskunde.

Bericht door Sander »

Mirjamm schreef:
20 aug 2019, 22:38
Renate schreef:
20 aug 2019, 22:34
Ik ben verbaasd dat mensen denken dat de wolven niet gelijk op zoek gaan naar de vervloekte in dit stadium. Juist die eerste nacht maakt het hen niet uit welke burger ze opeten en als ze dan toevallig de vervloekte te pakken hebben, is dat wel heel dikke mazzel. As ik wolf was zou ik het zo doen.
Ik denk dat wolven kijken naar welke rollen prioriteit hebben om er zo snel mogelijk te gaan, zoals een ziener, heks, leerlingziener en genezer en dat ze daar dan spelers aan gaan koppelen. Ik denk zeker niet dat het random gaat omdat het in de eerste nacht toch niet uitmaakt.
Een leerlingziener heeft m.i. geen prio om de 1e nacht eruit te gaan. Deze rol slaapt door totdat de ziener eruit is....
Hoe zou de wolven de 1e nacht niet random gaan? Alleen op basis van hints in de posts kunnen ze een vermoeden hebben, maar dat is natuurlijk helemaal nergens op gebaseerd.

Ik denk dat de 1e nacht zeker puur random is, de nachten daarna is het al wat gerichter....
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Gebruikersavatar
Sander
Zieke
Berichten: 483
Lid geworden op: 14 jul 2019, 18:21

Re: Lesuur 1 rekenen/wiskunde.

Bericht door Sander »

Lola schreef:
21 aug 2019, 19:32
Excuses dat mijn uiting naar Pascal klaarblijkelijk nogal heftig overkomt, dat was niet direct zo de bedoeling. Ik wil vooral oprecht uiten wat ik vind/voel, voordat het me te erg in de weg gaat zitten.
Pascal zei namelijk het volgende:
Pascal schreef:
21 aug 2019, 00:17
Ik zal eerlijk zeggen, ik ben geen fan van lange posts (en die van Ineke viel voor mij al onder die categorie) ik ga dan scannen.
En dat wekt echt ergernissen bij mij op. Simpelweg posts scannen is in mijn opinie gewoon niet hoe je dit spel dient te spelen. Jammer dat je geen fan bent van lange posts, maar dat moet niet uitmaken. Renate en nog een hele horde anderen zijn bijvoorbeeld ook geen liefhebbers van burgemeesterverkiezingen, maar zij brengen telkens wel gewoon netjes een stem uit, want dat hoort nu eenmaal bij het spel.
Uiteraard heeft dit verder niks te maken met Pascal zelf, en ook niet met de rest van zijn speelstijl, want hij zegt in mijn ervaring best nog eens zinnige dingen. Ik denk alleen dat het met zorgvuldiger leeswerk nog wat zinniger kan.
Niet om Pascal te verdedigen ofzo, maar ik snap heel goed wat hij bedoelt. Iedereen mag toch zijn voorkeur hebben? Het is jouw mening dat posts scannen niet hoort bij dit spel, maar ik durf er heel veel om te verwedden dat niemand alles tot elke letter nauwkeurig leest!
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Gebruikersavatar
Sander
Zieke
Berichten: 483
Lid geworden op: 14 jul 2019, 18:21

Re: Lesuur 1 rekenen/wiskunde.

Bericht door Sander »

Floris1987 schreef:
21 aug 2019, 18:42
Goede avond.

Ik vond het moeilijk om uit de huidige info verdachten te halen. Op dag 1 heb je vaak geen verdachten en prachtige theorieën zoals Ineke ziet ( of bedenkt) haal ik niet uit de meer gezette teksten.

Wat mij wel opvalt.

Ineke valt Renate aan op het feit dat zij voor zich zelf een aantal conclusies trekt op bepaalde info terwijl ze zelf ( in mijn ogen ) vlak daarvoor een hele aparte theorie over de vervloekte maakt en het lijkt dat ze die daarna weer wilt inslikken. De pot verwijt de ketel ??

Dit is niet echt de Ineke die ik ken. Mogelijk moet ze wat bedenken omdat ze in het hol zit.

Pascal valt mij ook op maar vind hoe lolla hierop reageert een beetje overdreven. Pascal lijkt snel te lezen en te snelle conclusies te trekken en dit is ook een typische wolven trek

Ik vind Renate spelen zoals Renate altijd speelt en dit geeft me een goed gevoel bij haar.

De Reactie van Wouter en Ineke op het maar doorgaan op de vervloekte theorie zint mij ook niet.
Is Wouter echt vervloekte en probeert hij dit weg te stoppen. Ik weet het niet maar de post van erg die dezelfde mening heeft komt heel oprecht over.

Voor nu

Mogelijk kandidaten voor mijn stem op dit moment. Ineke en pascal

Voor mij nu het gevoel goed.te kunnen zijn Renate edy en Elrike

De rest neutraal
Ik ben het met je eens dat snel lezen en (te snelle) conclusies trekken zeker een wolventrek is. Dit ben ik ook helemaal niet van Pascal gewend, normaal gesproken is hij erg zorgvuldig met zijn woorden....

Waar komt Edy vandaan? Je plaats haar op een goed gevoel lijstje samen met Renate en Elrike. Of heb ik over het Edy stukje heen gelezen, dat je dat eerder hebt gezegd?
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Gebruikersavatar
Sander
Zieke
Berichten: 483
Lid geworden op: 14 jul 2019, 18:21

Re: Lesuur 1 rekenen/wiskunde.

Bericht door Sander »

Elve schreef:
22 aug 2019, 00:30
En nog een opvallend puntje: Vorig spel zat 1 van de wolven in een zonnig verweggistanland, wie zit er nu daar?
(De rest van de quote weggehaald).
Deze opmerking slaat helemaal nergens op..... ik mag toch hopen dat de spelleiding geen rekening houdt met de verblijfplaatsen van de deelnemers....
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Gebruikersavatar
Sander
Zieke
Berichten: 483
Lid geworden op: 14 jul 2019, 18:21

Re: Lesuur 1 rekenen/wiskunde.

Bericht door Sander »

Lola schreef:
22 aug 2019, 12:02
Pascal schreef:
22 aug 2019, 00:42
Sander is ook stil, maar die is 3 weken geleden vader geworden, dus die vergeef ik dat wel ;-)
Ohh wat leuk! Gefeliciteerd Sander!
Ik wilde er al bij gaan zeggen dat ik ondanks dat toch wel wat van je zou willen horen, maar gelukkig ben je dat ondertussen aan het doen. 🙂
Sander schreef:
22 aug 2019, 10:20
Ze had best even kunnen zeggen welke spelers er lang in bleven vorig potje. Nu oppert ze iets maar moet iedereen zelf terug kijken. Een luie burgemeester..... :mrgreen:
Ik opper helemaal niks en ik zeg nergens dat mensen zelf maar terug moeten kijken - ik zeg dat dat kan, en dat die informatie daardoor juist niks betekent. Ik heb niet genoemd wie er lang in hebben gezeten omdat ik denk, zoals ik meerdere keren heb gezegd, dat die info helemaal niet nuttig is in dit spel. Als jij daar anders over denkt, mag je de details inderdaad zelf bovenhalen. Heeft niks met luiheid te maken, want dat kost hooguit een paar minuten, maar ik ga geen 'moeite' doen voor iets waar ik het nut totaal niet van inzie.

Jammer Marieke, maar begrijpelijk. Hopelijk heeft Mark snel een vervanger gevonden!
Dank je wel!
Ik vind jouw felheid eigenlijk best grappig en een goeie vibe inbrengen! Ik hou er wel van als spelers lekker fel zijn...
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Gebruikersavatar
Sander
Zieke
Berichten: 483
Lid geworden op: 14 jul 2019, 18:21

Re: Lesuur 1 rekenen/wiskunde.

Bericht door Sander »

Ineke schreef:
22 aug 2019, 12:26
Gedachtespinsel over de rollen... Aangezien Mark de spelleider is, ben ik ervan overtuigd dat de Dronkenlap meespeelt. In de rolbeschrijving staat dat de Dronkenlap ofwel de derde nacht zijn rol krijgt, ofwel zijn rol al vanaf het begin weet, maar ‘m pas de derde nacht mag gebruiken. Met welke variant spelen we Mark? (ik zal voor de zekerheid ook een PM sturen voor als je dit niet leest). Ik denk dat deze rol ook wel met een bepaalde speelstijl gepaard gaat... Als de Dronkenlap erin zit, betekent dat waarschijnlijk dat óf de Vervloekte óf Cupido erin zit (dus niet allebei).
Waarom niet beide?
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Gebruikersavatar
Sander
Zieke
Berichten: 483
Lid geworden op: 14 jul 2019, 18:21

Re: Lesuur 1 rekenen/wiskunde.

Bericht door Sander »

Floris1987 schreef:
22 aug 2019, 15:51
Sander jou post van 10.13
Ik snap dit niet echt.
Het eerste gaat over het feit dat zij zowel mijn quote als haar tekst achter elkaar gooit en dus een rare structuur heeft.

Het 2de is een heel ander punt

Dus vind dit een aparte reactie
En ik heb het over de volgorde van jouw posts, de zinnen die niet lekker lopen
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Gesloten

Terug naar “Spel 2 - Back to School”